Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor til 7000 kr, hvilken?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

jeg har selv lige efter noget overvejelse(nåede at bestille en panny ae700 på hifi-messen i lørdags) bestilt en benq pe5120. den er som infocus x1, men i widescreen og uden faroudja-chippen. Men det kræver jo så at du køber en ordentlig dvd ved siden af, fx samsung hd910(?) til ca 1200 kr.

Det er selvfølgelig en lidt dyrere løsning, men jeg ved bare at jeg bliver sindssyg af at se på de brede bjælker fra en 4:3 proj. som X1'en er.

Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

gnOsis skrev:
så måske man skal prøve at finde ud af om x1a kommer i danmark her i den nærmeste fremtid..

Hvis du bestemmer dig for X1´eren, så undgå X1a modellen. Den har ikke Faroudja videoprocessor.

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

perejvind > uhh tak fordi du sage det.. der ville jeg ellers ha' dummet mig.. men det ser ikke ud til at x1'eren er tilbage nogen steder, så nu er det pt sådan at hvis jeg ser den til en rimlig pris bliver der slået til :-) ...    
Til top Vis gnOsis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gnOsis

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

kommer lige med en lille opdate...

Jeg er nu nede på følgende projektore...

Sanyo PLV-Z1x ( 8700 kr i dk / 7000 i tysk / 7700 sverig) lcd  - 23 db
Sanyo PLV-Z2 (9800 kr i dk / 8600 kr i tysk) lcd - HDTV - 24 db - dvi
benq 5120 ( 7000 kr i dk / 6000 kr i tysk) - dlp - dvi - 26 db
Toshiba TDP MT200 (9500 kr i dk / 8600 kr i tysk) - dlp - dvi

Og hvad gør man når man ikke kan bestemme sig til hvilken elektronik del man skal købe, og ikke kan se dem alle i danmark.. man tager self til Cebit ;-) ..

Ja har lige været en tur på cebit og været rundt og kigge på dem alle sammen, hvilket har gjort jeg nu hælder meget mod en Sanyo PLV-Z1x også købe den i tyskland til 7000 kr .. sanyo siger de har verdens omspændende garnti, hvilket jeg dog lige skal ha' tjekke med sanyo danmark... men den fremstod som klart den bedste til prisen .. self er der bedre projektore og jeg kan få meget mere lir osv men efter min mening får jeg mest "billed" for pengene med en z1x.. så til alle jer andre der også ligger og roder rundt i projektor marked og prøver at finde noget penge pungen kan klare, tag lige et kig på en z1x hvis i kan komme til det...

jeg regner med at vende lige med at købe den og se hvad prisen i danmark bliver når den kommer så langt... men ellers så bliver den købt i tyskland...

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hvad betyder det lille "x" efter Z1 ?

Ja, jeg vil nu stadig råde dig til at snuppe Z2'eren...

God kamp.

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

GuldLos det er bare deres navn til z1's efter følger, den er lige blevet lidt bedre på alle punkter... men jo jeg er stadig i tvivel jeg tror også jeg skla se en z2 endnu en gang inden jeg køber..  men pris og ydelse taget i betragtning hælder jeg nu mest til en z1x ... 

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

OK.
Prøv lige at se om du kan få noget HDTV at se et sted (hvis du tør) bare lige for at se hvad du har eller ikke har af muligheder om et par år... Jeg synes 1500,- er ok for de muligheder. Men det er jo bare mig...

God kamp.

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

GuldLos > tør jeg skam godt ha' også sammenlignet sanyo z3 kørende hdtv med z1x kørende en dvd, og faktisk der jeg kom frem til at jeg fik mest for pengene ved en z1x...
Jeg er også bange for projketor marked kommer til at gå så stærkt over de næste 10 år at jeg nok kommer til at skifte min projektor ud løbende, da forskellen vil blive så stor inden hdtv vinder ind fald i danmark...

men jo det hele er jo en smags sag.. det er bare sådan jeg ser på det..

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

endnu en lille opdate..

så er benq 5120 fjernet fra billed, har lige været ud og se på den i dag.. og rigtig flot billede, har bare det problem jeg ser regnbuer over det hele...

så nu er jeg nede på noget i retningen af følgende, men jeg regner med at bestille her inden for den næste mdr. så nu må tiden hvise hvad der bliver valgt :-) og mit pris loft er MAX 10 000 kr og det skla helst være med lærred og det hele ...

Sanyo PLV-Z1x
Sanyo PLV-Z2
Toshiba TDP MT200

Har også set på følgende:
navn - fjernet fra listen pga.

benq 5120 - meget kraftige pga regnbuer (7 k)
Infocus x1 - kan ikke findes mere til en pris der passer til dens kvalitet.. (et sted mellem 7 - 13 k)
Panny ea700 - pga pris og ikke andet (13 k)
Sanyo PLV-Z3 - pga pris og ikke andet (13 k)
Infocus 4805 - rigtig godt dlp alternativ uden regnbuer, men også fjernet pga pris (13 k)
Hatachi tx100 - pga pris og da den ikke skiller sig meget ud fra z2 som jeg ahr gode erfaringer med (11,5 k)
Hatachi lc7 - 4:3 projektor som ikke kommer op på højde med de andre i samme prisklasse (7 k)

nå håber der er nogen andre i samme situation som mig der kan bruge denne info til noget :-)

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Ser du ingen regnbuer på MT200?

Kan nu ikke forså at HDTV ikke overbeviste dig...

God kamp.

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
Ser du ingen regnbuer på MT200?

Kan nu ikke forså at HDTV ikke overbeviste dig...

God kamp.

Nej jeg ser sjovt nok ingen regnbuer på mt200, men så dem meget tydelige på benq'en... og jeg har endda prøvet med flere forskellige film på mt200'eren (shark tale, starwars og en koncert dvd)

Detaljen med HDTV, går nok ret meget ind af det ene øre og ud af det andet, da jeg mere eller mindre har sat mig i hoved at det tager 3 - 5 år før det for alvor slår igennem og da det er så "langt" ude i fremtiden tror jeg, jeg har skiftet projektor inden da.. men der er da stadig z2 med i løbet :-) .. men jeg hælder klart mest til z1x, og den mt200 er mest af alt bare med for at ha' en dlp projektor i opkøbet....

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder og hepper på Z2 (surprice!) Det virker som at grunden: "fordi det er en DLP" ikke helt nok til at  vinde løbet...

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hmm det er så det der med at sige et og gøre noget andet :-) ..

jeg har i dag bestilt mig en Sanyo Z3 :-) ... skla det være så lad det være :-) ...

så hvis den komme lidt hurtigt heg jeg måske mulighed for at ligge nogen pic's op af en z1x, z2 og en z3 :-) .. da jeg i ca. 24 timer vil ligge inde med alle sammen :-) ... har nemlig bestilt en z1x med fra tyskland til en ven..

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

gnOsis skrev:
hmm det er så det der med at sige et og gøre noget andet :-) ..

jeg har i dag bestilt mig en Sanyo Z3 :-) ... skla det være så lad det være :-) ...

så hvis den komme lidt hurtigt heg jeg måske mulighed for at ligge nogen pic's op af en z1x, z2 og en z3 :-) .. da jeg i ca. 24 timer vil ligge inde med alle sammen :-) ... har nemlig bestilt en z1x med fra tyskland til en ven..

det ville bare være HELT kanon hvis du kunne det.

Og mange gange tillykke med den, nu håber jeg du bliver tilfreds og får den brugt flittigt

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Godt valg 

Den bliver du helt sikkert glad for.

Jeg er også stor fan af "skal det være så lad der være..." Og så få købt noget lækkert fra starten af...

Rigtig god fornøjelse!

Guldlossen.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Gn0sis: Men det betyder jo så at jeg må komme forbi dig en dag når du får din Z3  Så jeg endelig også kan få besluttet mig medmindre jeg napper en billig brugt projektor. Min fars kollega sælger nemlig nogle til 4-5k, men det er jo ældre modeller. Billedmæssigt er jeg tilfreds med dem, men de støjer sq

Du må lige sige til hvis du ikke har noget imod at jeg en dag smutter forbi og tjekker godterne ud.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 11 April 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hey .. du skal bare fortælle mig at du nu endelig har købt projektor !

Det er fandme for dårligt at man skal høre om vigtige vendepunkter i vennekredsen fra nettet...

Og hvis jeg ikke tager meget fejl så er der lige pludselig 2 af mine venner der har købt

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Hey .. du skal bare fortælle mig at du nu endelig har købt projektor !

Det er fandme for dårligt at man skal høre om vigtige vendepunkter i vennekredsen fra nettet...

Og hvis jeg ikke tager meget fejl så er der lige pludselig 2 af mine venner der har købt

heh sorry men har heller ikke fået dem endnu, først en masse bøvl med at vi bestilte to fra samme sted og det f**kede helt op og de ville ha' kopi'er af diverse legitamtion osv.. og pt vender jeg på svar om hvor når jeg får den.. men jeg låger viser den frem så snart jeg får den ind af døren :-) ... har btw også bestilt et lærred fra priebe :-) .. med en gain værdi på 0.98 ...

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg venter også stadig på min HS50'er... Den er sur og lang den ventetid. Har ventet i små 2 måneder nu...

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

weee også kom mit lærred da i det mindste ... så nu har jeg 140 x 250 cm lærred liggende :-) ...

min plan er pt at sætte det på en spændplade eller ligende i målene 215 x 105 (plus kant) også et sort stykke stof inderst også lærred dugen over.. det hele vil jeg stremme op med en høfte maskine og hænge fast på min væg..

nogen der har nogen gode ide'er til det projekt ??

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes