| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Hvis du bare skal bruge den som drev ville jeg også tage et kig på Sonys XA5ES, XA50ES og XA7ES. |
|
|
Personligt syntes jeg altså ikke at de drev i lige de maskiner der er sæligt gode,så helelre de lidt ældre sony maskiner.
Både min far og jeg har haft en xa5ES og brugt den som drev, men skiftet disse igen og fået nået et chock over hvor godt musik kan lyde. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase-drev.....Sony`s bedste ligger heri. Men der er mange gode alternativer..Teac`s VRDS drev f.eks. Et godt coax digitalkabel er et must til DACen. Prøv dig frem..der kan også være nogle betjeningsmæssige eller designmæssige forhold der kunne være gældende for dig eller hvor godt dit anlæg er...der er ingen grud til at skyde gråsspurve med kanoner.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var der lidt ovenfor at vælge imellem 
Mine meget begrænsede eksperimenter med forskellige drev siger mig, at det ikke er i dette led af kæden at der skal bruges flest penge. Det er et udemærket sted at spare.
I forhold til kvalitet er det for mig et godt fingerpeg hvis du intuitivt synes om lyden til at starte med. Er den behagelig ? - varm, afslappet lyd - det er efter min erfaring tegn på mindre jitter.
Vær desuden opmærksom på at forskellige konvertere reagerer forskelligt på de forskellige drev. Dvs. at der ofte ikke decideret findes noget som entydigt er et godt drev. Men der findes gode drev til en specifik dac.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Mine meget begrænsede eksperimenter med forskellige drev siger mig, at det ikke er i dette led af kæden at der skal bruges flest penge. Det er et udemærket sted at spare.
I forhold til kvalitet er det for mig et godt fingerpeg hvis du intuitivt synes om lyden til at starte med. Er den behagelig ? - varm, afslappet lyd - det er efter min erfaring tegn på mindre jitter.
Vær desuden opmærksom på at forskellige konvertere reagerer forskelligt på de forskellige drev. Dvs. at der ofte ikke decideret findes noget som entydigt er et godt drev. Men der findes gode drev til en specifik dac. Hvorfor???? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
kramer71 skrev:
|
Vær desuden opmærksom på at forskellige konvertere reagerer forskelligt på de forskellige drev. Dvs. at der ofte ikke decideret findes noget som entydigt er et godt drev. Men der findes gode drev til en specifik dac. Hvorfor????
|
|
|
|
|
|
Jitterens spektrale karakter fra drevet balanceres mod følsomheden/lydpåvirkningen i dacen i dette spektrum.
Husk at musik at et tids dynamisk signal med, for øret, en samtidighed i høje og lave signalniveauer og høje og lave frekvenser. Svagheder i den digitale strukturs følsomhed for jitter vil derfor slå hårdt igennem. Hvis der er svage led trækker det ned.
Påvirkningen sker gennem hele det digitale system før dacen, og er bestemt af summen af kabel, modtagesystem, reciewer, filter, evt. glue logic mm.
Indlæsningen af clocksignalet i dacen kan evt. ske ved en kondensator - som i nogle 1bit typer. Det reducerer derfor følsomheden af højfrekvent jitter.
Der siver jitter ind i konverteren ikke kun på clocksignalet men også gennem datasignalerne. I nogle tilfælde vil data også styre fordeling af data internt i konverteren.
Følsomheden på datasignalerne ved forskellige frekvenser vil naturligt være afhængig af type af konverter og vel faktisk også af implementeringen.
Et eksempel. En god stiv og hurtig VA forsyning til recieweren vil helt klart forbedre reduceringen af jitter. Man må antage at det vil slå igennem på clocksignal men også data. Det er ihvertilfælde min erfaring. Det er slet ikke nok bare at klampe en god clock på konverteren og føre det tilbage til drevet det er 20%.
Hvis du f.eks. oplever at den 3560 er et godt drev kan det godt have en målemæssig begrundelse. Måske har den et lavt jitterniveau i det spektrum hvor netop den benytte dac er meget følsom. Det er selvfølgeligt oplagt at sige at den eks. passer godt med 1702 kredse, men det ville hurtigt kunne give fejltagelser.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endnu ikke stødt på en DAC. ( der ikke decideret var skabt til et sepcielt matchende drev af samme mærke mm. ) der ikke lød godt og ganske optimalt og faktisk bedst med en DCD3560 som drev!......
Det er en "sjov" ting med Denon DCD3560, den gør sig godt og optimalt med stort set alle DAC`s og det er det faktisk langt fra alle andre derv gør!!!!
Så noget specielt og "rigtigt" er der bare med den maskines drev!??? og som få om nogen!? andre gør efter!..
Så med DCD3560 rammer man aldrig forkert!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haves Sony CD1 byttes med Denon 3560, plus "selvfølgelig" 5000.- 
jeg er sikker på det er en fed maskine, og til dens NU prise, bedre end så meget nyt, men hold nu op med at forgude den. hvis den er så total overlegen, hvorfor er de så holdt op med at lave den ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
jeg er sikker på det er en fed maskine, og til dens NU prise, bedre end så meget nyt, men hold nu op med at forgude den. hvis den er så total overlegen, hvorfor er de så holdt op med at lave den ? |
|
|
Jeg kunne være vældig interesseret i at høre drev, der kan det samme eller mere end 3560.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
3DX skrev:
|
jeg er sikker på det er en fed maskine, og til dens NU prise, bedre end så meget nyt, men hold nu op med at forgude den. hvis den er så total overlegen, hvorfor er de så holdt op med at lave den ?
|
|
|
Jeg kunne være vældig interesseret i at høre drev, der kan det samme eller mere end 3560. |
|
|
hånden på hjertet, tro du ikke du her blander pris vs. pris/ydelse sammen 
eller skal jeg forstår det sådan, at hvis jeg kommer med en 3560, så vil du bytte med din cd10 ?
for det må da være bedre at ha 2 af verdens bedste drev, end et + det næstbedste (eller hvor langt efter cd10 rangere 3560)
så kan jeg da sige med det samme at vi nemt kan lave en aftale  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Kurt von Kubik skrev:
3DX skrev:
|
jeg er sikker på det er en fed maskine, og til dens NU prise, bedre end så meget nyt, men hold nu op med at forgude den. hvis den er så total overlegen, hvorfor er de så holdt op med at lave den ?
|
|
|
Jeg kunne være vældig interesseret i at høre drev, der kan det samme eller mere end 3560. |
|
|
eller skal jeg forstår det sådan, at hvis jeg kommer med en 3560, så vil du bytte med din cd10 ?
for det må da være bedre at ha 2 af verdens bedste drev, end et + det næstbedste (eller hvor langt efter cd10 rangere 3560)
så kan jeg da sige med det samme at vi nemt kan lave en aftale  |
|
|
Øhh! Hvad er CD10 for en dimmer? Jeg har en Denon DCDS1. Men uden 3560, så havde jeg nok heller ikke den. mht. pris på 3560, så har det intet med sagen at gøre. Det er uanset hvad det så måtte koste. Man skal slet ikke tage fejl af den 3560, den er meet anderledes end man umiddelbart skulle antage. Umådeligt dyre drev er prøvet, ingen af dem med succes.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
3DX skrev:
Kurt von Kubik skrev:
3DX skrev:
|
|
|
|
|
|
så kan jeg da sige med det samme at vi nemt kan lave en aftale 
|
|
|
Øhh! Hvad er CD10 for en dimmer? Jeg har en Denon DCDS1. Men uden 3560, så havde jeg nok heller ikke den. mht. pris på 3560, så har det intet med sagen at gøre. Det er uanset hvad det så måtte koste. Man skal slet ikke tage fejl af den 3560, den er meet anderledes end man umiddelbart skulle antage. Umådeligt dyre drev er prøvet, ingen af dem med succes. |
|
|
så er det nok DCDS1 jeg mener (kan ikke navne på alt dit udstyr )
men den vil du altså gerne bytte for en 3560... eller er den ikke så lække så du vil bytter 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
men den vil du altså gerne bytte for en 3560... eller er den ikke så lække så du vil bytter 
|
|
|
Jamen det har ligesom ingen relevans, for 3560 er et forrygende løbeværk, med en bedaget DAC. S1 er betydeligt bedre rent elektrisk, men løbeværket har ikke de samme kvaliteter. Men i øvrigt ligner S1 rent elektrisk 3560 utroligt meget, men den har en generation nyere digitalteknik, ligesom den har et meget avanceret digitalfilter. Tilsammen kan man få noget fornuftigt ud af dem, hver for sig går det mindre godt. Dog skal man lige vende skråen en omgang, idet jeg desværre ikke kender ret meget, hvor det går entydigt bedre end f.eks. S1. Anderledes: ja! Bedre: Hmmm! På enkelte discipliner ja! overall er det lidt sværere.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
3DX skrev:
|
|
|
|
Jamen det har ligesom ingen relevans, for 3560 er et forrygende løbeværk, med en bedaget DAC. S1 er betydeligt bedre rent elektrisk, men løbeværket har ikke de samme kvaliteter. |
|
|
nej det har det nok ikke 
go' weekend  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster sådan en 3560? og hvordan vil den lyde med LClock3 + ZAPFilter 2?
Og et helt andet spørgsmål: hvad ville i vælge hvis det stod mellem Denon 2x POA-6600A + 1 x 2200 til aktiv deling med bas eller helt passivt med ZAPPulse 2.3SE?
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZapPulse helt klart..., ingen tvivl om det...
Se evt. denne tråd om Pulse bygning, eller spørg hvis du vil vide mere, og kommer du forbi Viborg, kan du osse høre dem...
Et byggesæt til 2x200 watt med en anstændig kasse, ikke en superfed kasse, kan du købe omkring 5000,-
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20789&P N=1
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=3DX]
[/QUOTE]
Ja man må undres!!!???
Havde de bare fortsat med samme drev og elektronikken fra S1 og S10 så havde de haft et MEGA! hit!
En S1 med DCD3560 drev!.. se DET! havde været noget!!........ uha!!!
Og havde de lavet en 24/96, HDCD og hele svineriet... helt up to date med dette drev, havde der INGEN! konkurance været overhoved!!
Men efter DCD3560 faldt Denon af "på den"
SYND! S1 og 10 kunne have været kanon!! og ultimative maskiner!! og er da trods ringere drev, da trodsalt ganske fine maskiner!...
Kurts kombi af S1 og 3560 er nok meget svær at slå!!
Men efter disse er der faktisk intet mere af interesse fra Denon.
igen!! SYND!!
mvh __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| [QUOTE=3DX]
|
|
|
Ja man må undres!!!???
Havde de bare fortsat med samme drev og elektronikken fra S1 og S10 så havde de haft et MEGA! hit!
Og havde de lavet en 24/96, HDCD og hele svineriet... helt up to date med dette drev, havde der INGEN! konkurance været overhoved!!
SYND! S1 og 10 kunne have været kanon!! og ultimative maskiner!! og er da trods ringere drev, da trodsalt ganske fine maskiner!...
igen!! SYND!!
mvh
[/QUOTE]
ja, fra tid til anden under man sig over deres valg og især fra valg. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
miju skrev:
| [QUOTE=3DX]
|
|
|
Ja man må undres!!!???
igen!! SYND!!
mvh
|
|
|
ja, fra tid til anden under man sig over deres valg og især fra valg. [/QUOTE] Jeg synes da ikke det er underligt. Nørder er der næsten igen af, så hvorfor lave maskiner til dem? Siden de nævnte modeller kom frem, er det gået jævnt ned ad bakke med antallet af nørder. Hertil er der i den grad gået mode i, hvad og hvordan man skal bygge maskinerne. For netop japanske fabrikanter, kræver Europa tilmed speciel strømforsyning og støjdæmpning. Jeg er bange for, at pengene ikke er til det.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle firmaer har forsøgt sig med maskiner med topklasse drev.
F.eks. har Sony et rigtig godt drev i de første SACD maskiner de kom
frem med, men de udgik ret hurtigt af programmet. Det siges de
var for dyre at producere.
Hvis det ikke kan lade sig gøre for Sony, kan de heller ikke for Denon.
De eneste der kan lave sådan noget og tjene penge på det er firmaer som
har navnet til at kunne sætte en HØJ pris på det færdige produkt... som
f.eks. Accuphase
Er der forresten nogen der har haft mulighed for at sammenligne Denon
3560 med Sony SCD1 / SCD777ES. Lidt nysgerrig efter hvor vellykket de
Sony'ers drev er
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
3DX skrev:
miju skrev:
| [QUOTE=3DX]
|
|
|
Ja man må undres!!!???
igen!! SYND!!
mvh
|
|
|
ja, fra tid til anden under man sig over deres valg og især fra valg.
|
|
|
Jeg synes da ikke det er underligt. Nørder er der næsten igen af, så hvorfor lave maskiner til dem? Siden de nævnte modeller kom frem, er det gået jævnt ned ad bakke med antallet af nørder. Hertil er der i den grad gået mode i, hvad og hvordan man skal bygge maskinerne. For netop japanske fabrikanter, kræver Europa tilmed speciel strømforsyning og støjdæmpning. Jeg er bange for, at pengene ikke er til det.[/QUOTE]
= det er billigere at udvikle et nyt dårligere drev, end genbruge et bedre, når man skal lave en ny maskine? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |