Forfatter |
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker remote der klart er en overvejelse værd. Problemet som jeg ser det er dog, at der er for få knapper. Efter hvad jeg kan ser ikke engang halvdelen af hvad jeg skal bruge for, at få den til at erstatte alle mine nuværende remotes

|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst masser af gennemførte tests af denne Logitech fjernbetjening, og det er absolut positivt.
Den er jo udviklet med HTPC styring som førsteprioritet, og det gør den meget attraktiv for mig.
Det lyder som en drøm; èn fjernbetjening til det hele!!  Kan det lade sig gøre??
Hvad med de mange andre multifjernbetjeninger man kan få, kan de også styre en HTPC? Som f.eks. Proton
Her skal de være 100% MCE kompatible.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Jeg har læst masser af gennemførte tests af denne Logitech fjernbetjening, og det er absolut positivt.
Den er jo udviklet med HTPC styring som førsteprioritet, og det gør den meget attraktiv for mig.
|
|
|
Okay... Ved du noget jeg ikke ved? Her gik jeg og troede, at kun 680'eren kunne bruges direkte til HTPC brug.
Efter søgning har jeg heller ingen information kunne finde om 885'eren i relation til HTPC brug, ej heller noget om at der til den medfølder nogen form for IR-reciever.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
885'eren understøtter alle MCE funktioner, ligesom alle de andre Logitech i serien. Dog er knapperne ikke helt så optimalt placeret, som på de andre modeller.
Der følger ikke en IR reciever med. Den skal man selv anskaffe i forbindelse med eksisterende udstyr. En mulighed var at købe Mircrosoft fjernbetjeningen, og så bruge dens IR.
En fed feature, er muligheden for makroer. Man kan indtaste en række funktioner den skal udføre, ved ét tryk på en knap. Skal man så se DVD, så kan den tænde individuelt for alt det udstyr der skal bruges til at se DVD.
Se evt. på Tomshardware.com for en glimrende gennemgang.
Den står forløbig øverst på min ønskeseddel over fjernbetjeninger, men jeg har ikke set den på lager herhjemme endnu. Prisen er jo heller ikke så slem, i forhold til de fordele der er ved at have én fjernbetjening - men pris/ydelse er jo subjektivt.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
885'eren understøtter alle MCE funktioner, ligesom alle de andre Logitech i serien. Dog er knapperne ikke helt så optimalt placeret, som på de andre modeller.
Der følger ikke en IR reciever med. Den skal man selv anskaffe i forbindelse med eksisterende udstyr. En mulighed var at købe Mircrosoft fjernbetjeningen, og så bruge dens IR.
En fed feature, er muligheden for makroer. Man kan indtaste en række funktioner den skal udføre, ved ét tryk på en knap. Skal man så se DVD, så kan den tænde individuelt for alt det udstyr der skal bruges til at se DVD.
|
|
|
Okay, men i så fald kan man jo sige at alle IR universialfjernbetjeninger understøtter MCE. De skal bare sættes rigtigt op. Til eksempel bruger jeg i øjeblikket den medfølgende fjernbejtening til min H/K reciever til, at styre MCE (ved hjælp af et Imon IR-reciever øje).
Enig makroer er en fed funktion, men en som alle universialfjernbetjeninger har. 885'eren har dog, som jeg kan se det, mulighed for at tidsdifferentiere visse funktioner, hvilket jeg synes er über-cool!
Selvfølgelig kan man omgå problemet, med de meget få knapper på 885'eren, ved at inkorporere visse funktioner i makroer, men det ændre bare stadig ikke på, at den har usandsyneligt få knapper. Mange af sine funktioner vil man jo gerne være i stand til, at betjene individuelt.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der tiltalte mig ved den, er at alt kan downloades og køres ind, hurtigt og nemt. Jeg er træt af flere "universal"fjernbetjeninger, som alligevel ikke understøtter mit udstyr.
Personligt bruger jeg ikke ret meget andet end play, stop, next, prev og selvfølgelig kanalskift. Så er der lige fem seks knapper til HTPC'en. Så den vil dække mit behov fint - men det er jo der, valg af fjernbetjening bliver subjektivt.
Kan ikke lige komme på hvilke andre funktioner jeg skal bruge. Tænd/sluk gør mine apparater automatisk når man vælger en af deres funktioner. Simpelt er godt i min verden. Men er der en anden fjernbetjening, der er billigere og bedre, så køber jeg den - er bare træt af de pokkers multifjernbetjeninger der lover alt muligt, og alligevel ikke understøtter det jeg skal bruge.
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser rigtig fed ud, det kunne være man skulle have sådan én . (Flere priser og forhandlere findes her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140188# )
Er der nogen som allerede har været ude og investere i denne nye Harmony 885 og hvad er jeres erfaringer?
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set den hos flere forhandlere på edbpriser.dk, men ingen har den på lager endnu.
Der går nok mindst et par uger, før man rent faktisk kan få den i Danmark.
Ud fra tests på nettet, har jeg faktisk kun stødt på lidt ubekvemmeligheder omkring knapplaceringer, ellers ingen bøvl modsat alle andre multifjernbetjeninger jeg har prøvet (til alt mit HiFi + HTPC).
|
Til top |
|
|
tschonbeck Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SnowMann skrev:
Syns nu den er meget fed, men syns ik den passer så godt til hi-fi:) Nok nærmere til noget computer surround
|
|
|
Ja det syntes jeg også.
__________________ Med venlig hilsen
Thomas
Min Hjemmebiograf
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 03:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Personligt bruger jeg ikke ret meget andet end play, stop, next, prev og selvfølgelig kanalskift. Så er der lige fem seks knapper til HTPC'en. Så den vil dække mit behov fint - men det er jo der, valg af fjernbetjening bliver subjektivt.
Kan ikke lige komme på hvilke andre funktioner jeg skal bruge. Tænd/sluk gør mine apparater automatisk når man vælger en af deres funktioner. Simpelt er godt i min verden. Men er der en anden fjernbetjening, der er billigere og bedre, så køber jeg den - er bare træt af de pokkers multifjernbetjeninger der lover alt muligt, og alligevel ikke understøtter det jeg skal bruge.
|
|
|
Tjah... Hvad hvis man ex. vill se TXT-tv. Den knap mangler.
Derudover er der jo også de utallige knapper til indstilling på ens A/V reciever. De mangler også.
Til illustration kunne jeg nævne ét problem, der sikkert kunne opstå for mange.
Ved en macro der hedder "TV", vil jeg ha' Logitech'en til at tænde mit TV (på AV-kanalen), tænde min TDC Selector og endelig min reciever på TV-indgangen.
Det smarte vil så være, at alle knapper på fjernbetjeningen - foruden volume, der ville styre min reciever - nu styrede Selectoren. Spørgsmålet er så, hvad skal man gøre hvis man ønsker at vælge lydgengivelsen imellem Dolby Pro Logic II og NEO6??? Det samme gør sig gældende, hvis man vil se txt-tv?
Idéen med macroer, brugt på den måde 885'er gør det, synes jeg er vældig god, men man vil altid løbe ind i situationer hvor det er ønskværdigt, at ha' sin universialfjernbetjening programeret med orginalfjernbetjeningerne knap for knap, funktion for funktion. Det gælder så meget desto mere også for cykliske kontrol-knapper.
Et alternativ til Logitechen kunne være Remotech BW6110:

Nuvel, den er efter min smæg knap så fræk som Logitechen, men den koster ca. det samme og er i anmeldelser blevet rost til skyerne.
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
[Tjah... Hvad hvis man ex. vill se TXT-tv. Den knap mangler.
Derudover er der jo også de utallige knapper til indstilling på ens A/V reciever. De mangler også.
Til illustration kunne jeg nævne ét problem, der sikkert kunne opstå for mange.
Ved en macro der hedder "TV", vil jeg ha' Logitech'en til at tænde mit TV (på AV-kanalen), tænde min TDC Selector og endelig min reciever på TV-indgangen.
Det smarte vil så være, at alle knapper på fjernbetjeningen - foruden volume, der ville styre min reciever - nu styrede Selectoren. Spørgsmålet er så, hvad skal man gøre hvis man ønsker at vælge lydgengivelsen imellem Dolby Pro Logic II og NEO6??? Det samme gør sig gældende, hvis man vil se txt-tv?
|
|
|
Så vidt jeg kan forstå, er det muligt at tilpasse alle knapperne på fjernbetjeningen. Og så er der jo også knapperne ved siden af displayet. Prøv at se lidt på dette link:
http://www.tomshardware.com/consumer/20050517/logitech_harmo ny-06.html
__________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@zerocool
Hvis den kan styre Showshifter & MCE2005 (og lign.) 100%, så har den også min interesse.
OK, text-tv havde jeg lige glemt, for det bruger jeg også en gang i mellem. Men alle de indstillinger der skal laves, det gør jeg typisk kun i starten indtil alt er indstillet, så rører jeg sjældent de knapper igen.
Men har du nogen praktisk erfaring med Remotech BW6110?
- Jeg leder efter praktiske erfaringer, før jeg "tør" købe endnu en fjernbetjening (jeg har ALT for mange multi-fjernbetjeninger, der ikke kunne hvad de skulle).
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du har ret. Nu begynder 885'eren pludselig, at se en del bedre ud
Det ændre dog stadig ikke på, at man tilsyneladende ikke kan inkorporere cykliske knap funktioner i dens macroer.
daniels skrev:
Men har du nogen praktisk erfaring med Remotech BW6110?
- Jeg leder efter praktiske erfaringer, før jeg "tør" købe endnu en fjernbetjening (jeg har ALT for mange multi-fjernbetjeninger, der ikke kunne hvad de skulle).
|
|
|
Jeg sidder også og skriver dette på et bjerg af ubruglige universial remotes
Desværre har jeg ingen anden erfaring med Remotec'en, end det bare at holde den i hånden. Finishen var fin og kvaliteten synetes også at være i top.
For betjeningserfaringer kan du evt. se her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 898&zoneid=3
Eller forhøre dig med Ingeniøren. Jeg ved han bruger den i sit setup.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@zerocool
Jeg fik lige en god ide!
Hvad med at du købte den og testede den, og så fortalte mig om den var god nok
I mine ører lyder det som en god ide
Men jeg kigger lidt på sagen indtil da... __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pokkers underskrift! Vidste det ville bide mig bagi på et tidspunkt
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser jo meget lovende ud.
Det jeg skal bruge er en fjernbetjening med hårde knapper til de mest brugte funktioner, og så en skærm til at styre de mere specielle og f.eks vælge enheder.
I dag er det kun mig der bruger den programmerede remote vi har, da mange af funktionerne ligger på knapper der f.eks hedder a eller b c d.
Det holder altså ikke.
Det jeg har lidt svært ved at finde ud af ud fra testen er hvad jeg egentlig kan have på skærmen. Kan jeg f.eks i starten have mine enheder ? (TV, Reciever, HTPC). Og når jeg så vælger HTCP, skal den i displayet kunne vise GUIDE, LIVE TV, Musik OSV.
På den måde vil også konen kunne bruge den uden at skulle kende alle mulige hemmelige kombinationer.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kirneh
Ja, det er det, der næsten altid er problemet ved tests. Det er svært at læse sig til, om lige de funktioner man selv bruger, er godt nok repræsenteret.
Sådan som jeg har forsået det, så ER displayet programmerbart, og så netop vil kunne indeholde de funktioner du søger (og jeg også søger). Det var det, der i første omgang fangede min egen opmærksomhed.
|
Til top |
|
|
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil helt sikkert bestille den når nogle af firmaerne får den på lager. Der er jo altid returkravet hvis ikke den kan det jeg beskrev.
|
Til top |
|
|