Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 11:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Logitech Harmony 885 ("Den må jeg ha’") (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

@kirneh
Det ville være super-cool

Så må du endelig skrive herinde, hvad dine erfaringer er med den.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med at bestille en så sommerferien er forbi,

Men der har i jo nok testet den 100 gange

Den virker meget tiltalende på mig

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Nu siger de d. 14/7 zzzz
Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Nu skriver de den 8/8 :-(
Til top Vis kirneh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirneh Besøg kirneh's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

der er da flere net butikker der melder om lagervare !

Jeg må ud og lede efter den...

Mvh Hans

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Yep nu er der.

Jeg køber den hos IT butikken i dag (skal lige snakke med dem om de nu også har den).

Skal nok vende tilbage med en anmeldelse.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Lyder godt. Vi venter spændt!

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Hvis andre står og vil købe så har SHG den på lager. Den blev sendt til mig 2 timer efter min bestilling.

Nu skal jeg nok lade være med at spamme mere :-)

Jeg vender tilbage med en min anmeldelse efter weekenden.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om der er ur/timer i den fjernbetjening

Så den kan bruges til aut. tænd af udstyr ?

Mvh Hans

Bandit
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert Varde

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

http://www.lintronic.dk/asp/LinTronicFlashViewer.asp?Flash=T T455RT238_Full

Denne her bruger jeg, og det virker perfekt på ALT mit udstyr! Bl.a. Macro med ubegrænset antal funktioner, mulighed for at finde diskrete koder (on/off i stedet for en power).

Dvs. at betjene mit grej er som at betjene B&O  Virkeligt lækkert!

Til top Vis Bandit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bandit

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hmm kan ikke få skidtet til at virke.

Softwaren vil ikke connecte til remoten. Grr.

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hellere den her ;) :

Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

kirneh skrev:

Hm. Den er USB opkoblet ikke? - hvilket OS benytter du? - bliver fjernbetjeningen genkendt i "Device Manager" el. "Enhedshåndtering"?

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

kirneh skrev:

Har du fået den til at virke,   fortæl nu noget

Mvh Hans

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået systemet op at køre 90%.

Og jeg er glad. Meget glad :-)

Fjernbetjening layout:

Jeg syntes der er en meget god feel på de fleste af knapperne. Man kan dog godt se at der er tænkt mere på design end på funktionalitet. En del af knapperne er umulige at finde uden at kigge på fjernbetjeningen. Nummertasterne sider helt nede i bunden, så de er svære at bruge med kun 1 hånd. Men det bliver bedre og bedre. Tror bare jeg skal vende mig til den. AT der er tænkt meget over design gør mig heller ikke noget. Den er altså pæn :-)

Brugbarhed

Her er den virkelig virkelig stærk. Hele aktivitets systemet er utroligt lækkert. Når jeg f.eks vælger "Se Dvd" tænder den mit tv, sætter den til AV2, tænder min forstærker og sætter den på dvd, tænder min MCE maskine og så er det hele klar. Trykker jeg så på "Hør Radio" skuller den mit tv, sætter MCE på standby, og ændre min recievere til radio. Jeg har så sat alle de aktiviteter op som jeg bruger, og det virker bare !

Remoten husker jo hvilken tilstand enhederne er i. Så hvis jeg går fra DVD til TV ændre den blot kanalen på tv'et. Andre fjernbetjeninger der er macrostyret ville måske slukke mit tv hvis det var tændt :-) Det er rigtig godt.

Skulle det ske at den får enhederne galt i halsen og tror tv'et er tændt når det faktisk er slukket trykker jeg på helpknappen. Så spørger den så om de forskellige enheders tilstand (kun dem som bruges i den aktuelle aktivitet). Hvis du så siger nej til at TV er on, tænder den det og spørger igen. Så er der styr på tingene igen.

Vil man ændre nogle ting uden om aktiviteterne kan jeg vælge "Devices" og så styre den devise med alle dets funktioner uden at bruge en aktivitet. Et eksempel kan være at jeg ser tv, og vil høre radio samtidig. Min aktivitet siger at jeg ved tv skal have forstærkeren slukket. Så vælger jeg bare tv og går under devices, vælger reciever og tænder den.

Så vil man lave noget specielt man ikke lige gider lave en aktivitet kan man styre det som på alle andre macro fjernbetjeninger.

Farveskærm

Det er jo en af de rigtig fede BLING-BLING ting ved remoten. Skærmen er ok, men opløsningen kunne godt være bedre. De standart iconer der er lavet til "Watch Dvd" "listen to radio" OSV er lidt grynet. Så de kan være lidt svære at lase. Man kan dog ændre alt her. Nye billeder, tekst OSV. Jeg har tænkt på at fjerne billeder og kun bruge tekst. Men så vil jeg have en forskellig baggrundsfarve til hver aktivitet. SÅ kan man på den måde se hvor man er, og man bruger farveskærmen til noget :-)

Men et kæmpe plus ved en skærm på en remote er jo at der står hvad knappen udføre. Ikke noget med at huske at KnapA er TextTV, KnapB er Mute OSV. Konen kan bruge det, og det er efter kun 2 min intro.

Cradle

Der er genopladeligt batteri i remoten. Der er så en cradle med som man lægger den i for at lade op. Det fungere fint og gør at remoten ikke vejer så meget, da det er et meget let batteri. Den holder temmelig længe på en opladning. Efter 3 dage med blandet opsætning og brug havde den brugt 2/3 streger.

En lille iritation er at når man lægger remoten i cradle til opladning begynbder den at køre et lysbilledeshow med billeder (egne eller dens). Men hvis remoten ligger til opladning hver nat vil jeg da ikke have et skærmen køre der ud af hele natten hver nat. Ingen grund til unødig slid. Man kan stoppe det slideshow ved at trykke på "glow" tasten. Men det skal jeg så selv gøre hver gang jeg lægger den i.

Software

Softwaret er webbasseret. Ulempen er at det ikke er sindsygt hurtigt. Man kan godt vente et par sekunder hver gang man trykker på en knap. Men det fungere meget fint. De har gjort meget ud af at stille spørgsmål når man programmere. Så det er til at finde ud af for alle.

Den store fordel ved den webbaserede grænseflade er hvis man bruger support. Jeg har ikke selv prøvet det men læst historien. Fyren ringede til support med et problem. Ham support fyren kunne så lige rette hans fejl op på 2 min, fordi han kunne side og se og rette i hele hans opsætning, da den jo ligger gemt hos dem. Smart

Remoten kendte alle mine enheder. Det havde jeg ikke forstillet mig. Jeg har en Denon Suround reciever og en Nintaus dvd afspiller. Normalt enheder en sådan fætter ikke ville kende. Men det gjorde den. Så det har været meget nemt.

Konklusion

Jeg er meget glad for den. Den er lidt dyr syntes jeg, men til gengæld har jeg for første gang en remote hvor jeg virkelig kan lægge de gamle væk. og konen kan finde ud af at styre det hele nemt, så det er også et stort plus.

Jeg kan klart anbefale den.

Hvis der er ting jeg ikke lige har fået med er i velkommen til at spørge. Jeg beholder fætteren, det er 100% sikkert.

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Sendt: 03 August 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Cool. Tak for den omfattende anmeldelse kirneh. Hvad var egentligt årsagen til de indledende problemer du havde?

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Der var flere problemer med softwaren.

Først har jeg problemer med min IE på min kontorPC. Hver gang den vil downloade en fil crasher den. Det gør dog ikke det store da jeg bruger Mozilla. Softwaren virker dog ikke med mozilla.

Så kørte jeg på min bærbare. Der virker min IE. Men den er på trådløst netværk, og selvom det lyder dumt giver det rigtig mange problemer at køre softwaren over trådløst netværk.

Så installerede jeg Netscape 8.0 på min kontorPC og det spillede.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Glimrende test!

Lyder som om, det er sådan en jeg skal have.

Har du også testet den til HTPC?

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2005 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Glimrende test!

Lyder som om, det er sådan en jeg skal have.

Har du også testet den til HTPC?

Ja, det skriver jeg også i anmeldelsen :-)

Når jeg laver en aktivitet fortæller jeg den bare det er en HTPC/MCE så er det hele sat op.

Jeg har så lavet et par ekstra genveje som jeg bruger i displayet.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

OK, det var bare ganske kort. Men jeg går ud fra at du ville skrive hvis der var mangler.

Men så er det jo såadan en fætter jeg skal have mig.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes