Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: proac 1 - seas/scanspeak mini (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bamse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

hej ... griner lidt her og forviringen bliver større ... et 6db/oktav's filter til bas/mellemtonen ... hmmm ... ganske anderledes end de viser af den demonterede ProAc på den kinesiske side. Gad vide om forskellen virkelig er så stor på Proac R1 og den nyere ProAc R1sc ...

Jeg har opdaget et ganske andet problem omkring et projekt som læner sig op ad denne ProAc ... SEAS enheden er ikke til at få mere, - heller ikke som surplus fra Norge ...

Uanset ... tak for jeres input her, - det er smadder flot at i gider deltage med råd og erfaringer.

Bedste hilsener

Til top Vis bamse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bamse

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej Bamse !

Jeg håber at det er denne højttaler vi snakker om

http://www.smhifi.com/index/proac/1sc_en.html

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

bamse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej ... :-) :-) ... :-) ... yup ... lige præcis og sådan her ser det delefilter som kineserne har pillet frem af den samme ud:

... ligner det her noget du har set hos din ven?

bedste hilsener

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen !

Det er da rat at vi snakker om den samme højttaler, det ser pænt ud men fildteret imponere ikke mig. De spoler ser da smarte ud rigtig kinser lyd tynd i lyden den tynde tråd på spolerne får mig til at gyse de almenelige spoler der runde og tråd på 1,2mm giver mere fylle i mellemtonen men det er dig der skal lytte på dise højttaler men pøj pøj

bamse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

hej :-):-) ....... jamen ... det er da helt klart at dette filter let kan gøres bedre ... de her billeder kun for at vise det (angiveligt) originale filter der sidder i ProAc R1sc, og så for at spørge om det her lignede det filter som du havde set i din ven's ProAc 1 ...

Når jeg har set på dem har jeg hele tiden tænkt 2 spoler + 2 kondensatorer (og så lidt impedanskorrektion/whatever) = spole+kondesator/kondensator+spole = 12db/12db på de 2 enheder ... og først blev jeg forvirret over at du fortalte at det originale filter var et 6/18 db, - men så pludselig gik det op for mig at det jo sagtens kunne være et sådan 6/18db/oktav på billedet, - nemlig spole/kondensator+spole+kondensator(og så det løse) ... det er som jeg fortæller, - jeg er ikke nogen ørn ud i dette ...

...men men men ... lige nu prøver jeg om basenhederne overhovedet kan fåes nogen steder mere ellers forbliver det hele jo rent teoretiske betragtninger...

Bedste hilsener

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

bamse skrev:

hej :-):-) ....... jamen ... det er da helt klart at dette filter let kan gøres bedre ... de her billeder kun for at vise det (angiveligt) originale filter der sidder i ProAc R1sc, og så for at spørge om det her lignede det filter som du havde set i din ven's ProAc 1 ... Det filter er ikke det samme som jeg har set jeg kan desvære ikke tage billeder af det filter jeg har set da jeg ikke har hørt fra ham jeg kente i 3 år.

Når jeg har set på dem har jeg hele tiden tænkt 2 spoler + 2 kondensatorer (og så lidt impedanskorrektion/whatever) = spole+kondesator/kondensator+spole = 12db/12db på de 2 enheder ... og først blev jeg forvirret over at du fortalte at det originale filter var et 6/18 db, - men så pludselig gik det op for mig at det jo sagtens kunne være et sådan 6/18db/oktav på billedet, - nemlig spole/kondensator+spole+kondensator(og så det løse) ... det er som jeg fortæller, - jeg er ikke nogen ørn ud i dette ...  det ser da ud til at det går fint vi skal jo alle starte et sted

...men men men ... lige nu prøver jeg om basenhederne overhovedet kan fåes nogen steder mere ellers forbliver det hele jo rent teoretiske betragtninger...der har da været nogen til salg her så vit jeg husker.

Bedste hilsener

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes