Forfatter |
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 17 August 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bestilt ny fjerner: Sony Bravia V2000 "40. Det er da én positiv ting efter besøget af de fordømte langfingrede bastarder. Kedelig ferie uden musik, forstærker blev jo tabt på gulvet og lød ad ht, specielt mht. bassen. Nu er den sendt til service, så det ...
Nå men ellers er der sat kabelbakker op, snore er trukket til de nye ht - besluttede mig for at trække de der Aurora kabler på 2 x 4. Med indkøb af 32 m, er der naturligvis ikke plads til de store armbevægelser og jeg fik dem (ekstremt) billigt, så jeg kunne dårligt sige nej til at springe ud i det.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Så er der bestilt ny fjerner: Sony Bravia V2000 "40. Det er da én positiv ting efter besøget af de fordømte langfingrede bastarder. Kedelig ferie uden musik, forstærker blev jo tabt på gulvet og lød ad ht, specielt mht. bassen. Nu er den sendt til service, så det ...
Nå men ellers er der sat kabelbakker op, snore er trukket til de nye ht - besluttede mig for at trække de der Aurora kabler på 2 x 4. Med indkøb af 32 m, er der naturligvis ikke plads til de store armbevægelser og jeg fik dem (ekstremt) billigt, så jeg kunne dårligt sige nej til at springe ud i det. |
|
|
Rigtigt lækkert LCD du får dig der, og det er sgu træls at man ikke kan have sit udstyr i fred . Jeg frygter selv for at komme hjem en dag og så er bulen ryddet for grejer. Hvad gør du sikringsmæssigt nu ? Statistikken taler jo sit tydelige sprog idet de huse som har haft udbudne gæster én gang får det også igen...... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
hrmand skrev:
Nå men ellers er der sat kabelbakker op, snore er trukket til de nye ht - besluttede mig for at trække de der Aurora kabler på 2 x 4. Med indkøb af 32 m, er der naturligvis ikke plads til de store armbevægelser og jeg fik dem (ekstremt) billigt, så jeg kunne dårligt sige nej til at springe ud i det. |
|
|
Rigtigt lækkert LCD du får dig der, og det er sgu træls at man ikke kan have sit udstyr i fred . Jeg frygter selv for at komme hjem en dag og så er bulen ryddet for grejer. Hvad gør du sikringsmæssigt nu ? Statistikken taler jo sit tydelige sprog idet de huse som har haft udbudne gæster én gang får det også igen......
|
|
|
Jeg tror vi alle deler den frygt  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 19 August 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig har tanken om en gentagelse strejfet os ... nu ved de jo hvad vi har og de havde jo også til hensigt at score anlægget. Det kommer nok an på hvem, det er vi har haft besøg af. Politiet mente det var eksperter (handsker, ingen fingeraftryk) og så er risikoen større, omvendt så har de ikke vidst hvordan panelet skulle frigøres fra beslaget, for hullet i muren og mærkerne viser tydeligt, at det er flået ned. Uforberedte har de også været, de snuppede trillebøren til at transportere det væk i ... Tanken om at nogen, der kender vores søn, har udført et hævntogt ligger lige for, da hans værelse var det mest gennemrodede og glasset med et billede af ham var knust, billedet af hans storebror ovenover var urørt. Han har netop holdt en 18 års fest med venner - alle gaverne tog de også - og vi kan desværre ikke udelukke, at venners venner (der var mopsede over ikke at blive inviteret med) har hørt om vores anlæg. Skræmmende mistanke, men i så fald tror vi det er "one time only". Sikringsmæssigt? Tja, tidspunktet for besøget var velvalgt - det eneste tidspunkt, huset stod tomt mens vi var på Skanderborg, var netop der (og det bestyrker mistanken om lokale med den viden) - vores dejlige schæfer blev passet af mormor og sønnen var til fest. Hunden har ved tidligere lejligheder vist, at hun ikke accepterer fremmed "trafik" ved huset og gør alt det en schæfer skal, så hvis hun havde været hjemme ville det i sig selv være en hindring for "gæsterne". Og en temmelig god sikring med mindre de er så onde at skyde ... Hvis de kommer igen? For os er det blot ting, og forsikringen tager sig af den side. Jeg forbander det besvær, der følger og er jo helst fri for vreden over indtrængningen uanset byttets værdi. De fandt jo også ud af at det er det eneste, der er at komme efter, for vi ejer ikke noget særligt værdifuldt - vi bruger til gengæld formuer på vores musik og så står der naturligvis et anlæg der .. Men nu glæder jeg mig til at få skærmen hjem, ja for den er dæleme skøn. Jeg har aldrig set så flotte billeder før. Desværre må vi gå fra 42 til 40 tommer, da Sony i denne omgang har droppet størrelsen. Næste nr. er 46 tommer og deeeet bliver sgu en tand for stort. Samtidig bliver det fedt at få oplevet ægte sacd/dts med 4 ens ht + en center i samme sytem (KEF) med samme klang. Jeg har jo læst at det fulde udbytte af sacd først fås med 4 ens ht og da koncert dvd´er i dts ofte har stor lyd i baght er det også et fremskridt at se frem til. Livet er for kort til frygt, lad os komme videre. Takker for de trøstende ord  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 20 August 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Selvfølgelig har tanken om en gentagelse strejfet os ... nu ved de jo hvad vi har og de havde jo også til hensigt at score anlægget. Det kommer nok an på hvem, det er vi har haft besøg af. Politiet mente det var eksperter (handsker, ingen fingeraftryk) og så er risikoen større, omvendt så har de ikke vidst hvordan panelet skulle frigøres fra beslaget, for hullet i muren og mærkerne viser tydeligt, at det er flået ned. Uforberedte har de også været, de snuppede trillebøren til at transportere det væk i ...
Ja, proffer har det så ikke været.....
Tanken om at nogen, der kender vores søn, har udført et hævntogt ligger lige for, da hans værelse var det mest gennemrodede og glasset med et billede af ham var knust, billedet af hans storebror ovenover var urørt. Han har netop holdt en 18 års fest med venner - alle gaverne tog de også - og vi kan desværre ikke udelukke, at venners venner (der var mopsede over ikke at blive inviteret med) har hørt om vores anlæg. Skræmmende mistanke, men i så fald tror vi det er "one time only".
Det kunne da godt være i skulle holde lidt øje i jeres søns omgangskreds om der pludseligt bliver noget af jeres udstyr sat til salg i den blå 
Sikringsmæssigt? Tja, tidspunktet for besøget var velvalgt - det eneste tidspunkt, huset stod tomt mens vi var på Skanderborg, var netop der (og det bestyrker mistanken om lokale med den viden) - vores dejlige schæfer blev passet af mormor og sønnen var til fest. Hunden har ved tidligere lejligheder vist, at hun ikke accepterer fremmed "trafik" ved huset og gør alt det en schæfer skal, så hvis hun havde været hjemme ville det i sig selv være en hindring for "gæsterne". Og en temmelig god sikring med mindre de er så onde at skyde ...
Så behøver i vist ikke mere sikring....en hund er langt bedre end en alarm . Men at hunden var ude på besøg tyder jo kraftigt på at nogen vidste det....
Hvis de kommer igen? For os er det blot ting, og forsikringen tager sig af den side. Jeg forbander det besvær, der følger og er jo helst fri for vreden over indtrængningen uanset byttets værdi. De fandt jo også ud af at det er det eneste, der er at komme efter, for vi ejer ikke noget særligt værdifuldt - vi bruger til gengæld formuer på vores musik og så står der naturligvis et anlæg der ..
Men nu glæder jeg mig til at få skærmen hjem, ja for den er dæleme skøn. Jeg har aldrig set så flotte billeder før. Desværre må vi gå fra 42 til 40 tommer, da Sony i denne omgang har droppet størrelsen. Næste nr. er 46 tommer og deeeet bliver sgu en tand for stort.
Yep, jeg er enig....det det flotteste LCD-billede jeg har set til dato. Indtil nu har jeg kun sværget til plasma fordi de LCD'ere jeg har set har været elendige, men det her Sony det kan altså noget 
Samtidig bliver det fedt at få oplevet ægte sacd/dts med 4 ens ht + en center i samme sytem (KEF) med samme klang. Jeg har jo læst at det fulde udbytte af sacd først fås med 4 ens ht og da koncert dvd´er i dts ofte har stor lyd i baght er det også et fremskridt at se frem til.
Livet er for kort til frygt, lad os komme videre. Takker for de trøstende ord 
Jeg lever skam ikke i frygt, og tingene er jo blot materielle som kan erstattes 
|
|
|
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 07 September 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ubehagelige oplevelse er jo på afstand, så nu er det på tide at glæde sig over erstatningskøbene. Det varer lige et par dage endnu, men nu har jeg bestilt denne fætter til forstærkeren:  - afløseren for den stjålne, I kan se på billederne side 1. Faktisk møgirriterende ventetid for "gæsterne" har åbenbart afprøvet Bass boost via den gamle fjernbetjening og den kan ikke slås fra uden ... så bassen er alt for fremtrædende i øjeblikket. Den nye skærm skulle være her senest 11/9, men Sony har det jo med at spille med leveringstiderne. Så det ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 07 September 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har min største sympati ang. indbruddet! Ved selv hvor meget bøvl sådan noget l**t kan give én...
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 17 September 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skøn, skøn aften, i fredags. Først og fremmest var de ekstra Q7´er blevet forbundet, så et længe næret ønske om 4 ens ht til
sacd/dts-afspilning blev opfyldt - dvs. de har været forbundet nogle dage, men jeg har ikke rigtig haft lejlighed til en ordentlig omgang lytning. Dernæst var pigerne sendt i Portalen
for at høre Big Fat Snake - en af vennerne blev efterladt hos mig - og
så var der ligesom lagt op til musik. Han spurgte til ht, kendte ikke
KEF, men selvfølgelig var far her klar til en demo. Og det ypperste musik i 5.1 format lige nu er efter min mening Porcupine Tree.
Vi lagde ud med Deadwing, efterfulgt af Stupid Dream. Underkæben hos min gode ven var låst fast i den opsigtsvækkende nedre position, og udover fornøjelsen ved endelig at få afprøvet set-up´et med den der lydstyrke, der af og til giver suset - ja så var min ven solgt! Begejstringen over PT (begge blev hørt i deres fulde længde) ville ingen ende tage ... "findes der nogle, der spiller det musik endnu" ... "hvorfor ved jeg ikke de findes" ... "kommer de til Danmark" - og i den dur. Og så var der ht, dvs. lyden som sådan - han blev så begejstret over klangen og evnen til at levere "sparket" som rock´n´roll jo har det bedst med - at han besluttede sig for at tage ud at høre (og med formålet at købe) den tilsvarende model i KEFs nye iQ serie. Jeg var rørt, men de fleste falder nu også for lyden, især når de får lov at spille igennem.
Vi blev i formatet den aften, det blev til Dire Straits - Brothers In Arms, Pink Floyd - Dark Side Of The Moon (har ALDRIG lydt bedre - illusionen til oplevelsen på Roskilde var lige til at gribe) - igen hørt fra start til slut. Så blev det lidt Deep Purple Machine Head, Elton John Goodbye Yellow Brick Road. Med andre ord hele vejen rundt i den gode lyd.
Det hjalp! Irritationen over indbruddet har længe hængt som en mudret bas over tilværelsen, men det var en befrielse at høre, at tingene er på plads og opleve den gode ven blive forbløffet på den taget-med-bukserne-nede-agtige facon ...
Og så har jeg taget fejl mht. fjernbetjeningen. Jeg fik at vide, modellen vist i indlæg herover var afløser for den oprindelige til forstærkeren. Men den dækker kun grundfunktioner som styrke, input og lyd/billedkilde i det hele taget. Så det bliver en ommer.
Tv´et lader vente på sig - først hed det 1 uge, så den 11. september, nu måske i næste uge, for det ER udskrevet fra lageret.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 17 September 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med en god aften, og super musik i hørte.
Og ja pigerne er for lidt ude.... __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan lige få et billede af vores vagtordning:

Naturligvis skulle de indkøbte ht undersøges, men det var nu mest kasserne, der var interessante.
Det er venstre baght, I kan se ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
så du tog Q igen du var osse glad for de gammel er de mere gode end de gammel HT ?
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk er de jo mage til - for ca. 2 år siden købte jeg 2 x Q7 til fronter og disse er samme serie og samme træsort - men skal fungere som baght. Formålet var jo at få samme klang hele vejen rundt, dvs. center er nu også udskiftet. Så nej man kan ikke sige de er bedre end de gamle, men akkurat ligeså gode.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes! Så er der skærm, den leveres i morgen. Glæder mig til at få dækket hullet:

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku nederen at i havde ubudene gæster, det må være træls. Men som du selv sagde så er det "bare" ting. Jeg kom til at tænke på om det ik har kostet jer noget? Jeg har selv prøvet at skulle gennem forsikringen og jeg har endnu ik fået dækkelse på 100%. Fik i dækket alt?
-LPH
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagen er endnu ikke afsluttet, da jeg mangler nogle tal for kunne gøre skaderne op. Vi regner ikke med at få problemer med forsikring. Forudsætningen for fuld fuld dækning er jo, at der ikke er tale om simpelt tyveri, dvs. hvor man har glemt at sikre sin ejendom, f.eks. åbne vinduer og ulåst dør - hvor der typisk kun dækkes med 10% af forsikringssummen. Og så gælder det jo også om ikke at have underforsikret.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, håber da i får det hele erstattet.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 21 September 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm hvad kan være galt? Jeg har haft forstærker til gennemsyn efter indbrudet fordi den var tabt på gulvet. Måske var det indbildsk, men jeg synes nu den lød anderledes, men Elektronikcentret fandt ingen ting. I forgårs begyndte den så at klikke helt vildt - det er oplevet 2 gange nu, lige efter den blev tændt og efter den har stået i timevis - og varer vel 5-10 minutter med pauser ind imellem.
Kliklyden er som at høre et relæ på speed og samtidig lyder det lidt som gnister og kommer fra forstærkerens bageste del, modsat strømforsyningen. Men der er ingen lydmæssige symptomer, hverken ved tv eller cd som lydkilde og den kører tilsyneladende videre som om intet er galt.
Jeg er bange for det bliver endnu en uge eller 2 uden musik i hytten: Nyt eftersyn og forbehold overfor forsikringen om endnu en skade. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par friske billeder af det lidt ændrede setup: Ny skærm og ny center - bagude står endnu 2 KEF Q7´ere, så der som tidligere nævnt nu er 4 af dem til snurre-rundt-lyd.

- her med Steven Tyler fra dvd´en You Gotta Move

__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg føler med jer at I skulle igennem så meget p*s,pga indbrud.Det ville være den ultimative nedtur,hvis det skete for mig......
Jeg kan godt li' din højttaler,men ved intet om hvordan den lyder.Men flot er den.Jeg har aldrig troet på at der kunne komme noget godt ud af at have højttalere der spiller overfor hinanden......virker det?
......ups,så ikke lige at det var en surround-tråd __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er simpelthen en plage, de der uventede gæster. Min svigermor havde også indbrud forleden - 1 uge efter hun havde fået aflivet sin hund på grund af alderdom. Utroligt sammenfald, ikke?
Surround, javist, men alle er jo velkomne i disse tråde ... ht spiller godt nok overfor hinanden, men hvis du mener i betydningen stereo mod stereo, så er det ikke formålet. Som du sikkert har bemærket, begyndte jeg for et par år siden på sacd, og har i overensstemmelse med lytteanbefalingerne søgt at få 4 ens ht. Og til at skabe den rumlige fornemmelse, formatet har skyld for at give, er resultatet storartet. 5.1/dts film og især koncert-dvd´er er en fornøjelse at lytte til med denne kapacitet i nakken. Så det virker, såmænd ... man skal blot erkende at musik ikke kun behøver at komme fra 2 ht. Folk der lytter til klassisk musik er endda meget glade for lytteoplevelsen ved sacd.
KEF ht har nok en begrænset kreds af kendere nu ... men selvom Fona har overtaget salget i DK (førhen KT-radio), så er det stadig en kvalitetsht - i mine ører ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|