Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz Sr 7500 /Sr8500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Sr 8500 blev klart også hovedsageligt valgt ved mig p.gr.a mine meget "tunge" fronthøjtallere(paradigm eclipse bp) som 8500 bare mestrede meget bedre

Til top Vis jkjelds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjelds

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 April 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

8500 har en annen strømforsyning, så det er vel ikke helt usannsynlig at den har bedre styr på vanskelige laster?
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 08 April 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
8500 har en annen strømforsyning, så det er vel ikke helt usannsynlig at den har bedre styr på vanskelige laster?

Da jeg fik min sr 7500 hjem var der lagt en rettelse i manualen.. Der i stod at sr 8500 havde 125 watt istedet for de 110 i 8 ohm og 160 i 6 ohm.. det er nok derfor den styre de tunge højtalere..

Mvh. Benfi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

jkjelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 April 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Det var også det jeg fornemmede især i surround...

Til top Vis jkjelds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjelds

Makkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Sendt: 09 April 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

jeg har også lige anskaffet mig en 7500, og er meget meget tilfreds med den. Surround og stereo lyden er formidable. Jeg kan kun anbefale den.
Til top Vis Makkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makkie

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 09 April 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Makkie skrev:
jeg har også lige anskaffet mig en 7500, og er meget meget tilfreds med den. Surround og stereo lyden er formidable. Jeg kan kun anbefale den.

Hvis du lige har fået den, så skal du glæde dig!!! når den har fået lov til at spille 50-100 timer kommer du faktisk nærmere musiken!

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Det sjovt i netop lige nævner det med watt angivelsen-

Jeg er på jagt efter en ny reciever, kører med denon 1803 nu, den har absolut ikke nok krafter, og stereo er, efter min mening, tæt på til grin.

Den har ingen følelse, jo den spiller flot surround, men stereo bliver tam og alt for kølig selv efter tilspilning.

Jeg vil derfor gå på jagt efter en marantz, de er jo velkendte for stereo, og tror den lidt mørkere lyd vil tiltrække mig...

Men jeg studsede så som sagt over, at på marantz europe hjemmeside står der 110 w, men marantz amerika siger 125. Det self. sr-8500.

Til en merpris (vejl. priser) på godt og vel 4.000 kroner, burde man også få lidt mere en 5 w. og cobber chassis. Jovist også en anden strømforsyning (Torial).

Men synes det lyder mest rigtig at den skulle have 125w. Men tror også jeg går efter den model, desværre har jeg så bare et nyt problem.

Den fås kun i sølv, og hvad gør man så hvis man gerne vil have en marantz cd afspiller? Da disse kun laves i sort og gold? Kan deres dvd maskiner følge med i lyden? Hvis ja, hvilken model mon man så mindst skal op i? Hva bruger i andre?

Rasmus

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej Wamba.

Kan helt klart tale for Marantz surroundreceivere hvad stereogengivelse angår, da jeg er meget glad for min SR-8300. Men er stødt ind i det samme problem angående finishen på deres cd-afspillere. Derfor testede jeg en DV-6400 til 5000 kr. op imod deres CD-5400 til 2000 kr., og her var cd-afspilleren klart bedre... så det skal nok være en af de ret dyre DVD-modeller, før du får en god strereo-gengivelse ved cd-afspilning. Probelemet er, at de fleste andre produkter er smallere end Marantz' 44 cm i bredden, så det er svært at finde et rigtig godt visuelt match, der også lyder godt. Måske Atoll kunne være en mulighed? Ellers må du op i en af de dyre cd-afspillere fra Marantz, men her er designet meget mere rundt i kanterne end deres mellem-klasse receivere

Mads

Til top Vis M.E.K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.E.K.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at spesifikasjonen for 8500 ble endret til 125w etter at den ble lansert. Angående effekt så kan det godt være at den og 7500 yter mer eller mindre identisk i 8ohm, men at forskjellen vokser etter som impedansen synker. 7500 vant den seneste receivertesten i Hemmabio, men den var ikke spesiellt kraftig og ble anbefalt brukt sammen med 8ohms høytalere.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Til Maniac: Okay, jeg har nu overvejet meget at købe sr-8500, dels fordi jeg finder konstruktionen ukritisable.. Den er fantastisk! Ang. testen, kan du give mig et lille link? Er interesseret i alle de tests jeg kan få :-) Tak for henv.

M.E.K: Okay, havde ellers læst at dvden til de 5.000kr. var lavet med henblik på bedre cd-gengivelse.. Ærgeligt :-(

Mit største problem er, at jeg ikke vil have sort og sølv i min opsætning, det skal være ens og samme farve, men ja, lyden er jo vigtig. Blev anbefalet af SunAudio at vælge 7500 og så gå efter dvden til 2.000 kr. og så en god Cd-Afspiller...

men efter at have læst en del godt om den større reciever, ja så kan i vel godt gætte at dette er et GIGA dillema for mig? :)

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har testen i papirform, men jeg skal se om jeg klarer å få startet op min scanner. Hvis det går godt sender jeg deg en besked

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have manic...

Venligt...

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt Atoll selv, men har læst en masse godt om deres CD-afspillere og er bl.a. blevet anbefalet at parre dette mærke med Marantz. Tapeconnection har cd-afspillerne i både sort og sølv, og de har samme bredde som Marantz, men de er selvfølgelig ikke helt billige.

Lyden vil helt sikkert blive markant anderledes når du skifter fra Denon til Marantz, da Marantz er meget varmere/mørkere end Denon; en tendens der formentligt vl blive forstærket af dine Dali'er?! Personligt vil jeg nok synes at det lyder fedt, da jeg bestemt ikke er meget til Denons lidt lyse/kølige stereogengivelse. Er selv gået fra Denon til Marantz af selvsamme grund!

Hvis du skal have en DVD-afspiller med god stereolyd, kan du måske overveje en brugt Denon DVD-2900? Den skulle efter sigende være ret god. Mener der er en i sølv i den blå avis til 4500 kr.?

Til top Vis M.E.K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.E.K.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Der er også en brugt 8500 for salg i dba

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Gider ikke købe brugt, er jeg for bange til ;P desuden får jeg god rabat...

Men mit lille dilemma er desværre ikke løst endnu jo, med cd-afspiller, vil have det i samme mærke, hva gik du over til at marantz udstyr M.E.K??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes