| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Det eneste i artiklen jeg stiller mig uforstående over for er denne sætning.
Selv i den mindste model finder man firmaets genistreg i form af bånddiskanten. Citat.
Æh skal ret være ret, er den vel bygget på et 20 år gammelt Phillipspatent.Det eneste anderledes jeg kan se er strukturen præget i membranen.Kald dog en spade for en spade.Men ok jeg kan have overset noget, så hvor i består genistregen fra Ebens side ?.Patentet ligger hos Phillips .
MVH
|
|
|
Æhm, nu går jeg altså ikke så højt op i om Philips har patentet eller ej - det er et statement. Læs teksten som den skal forståes og ikke som den skal analyseres
Uanset om Philips har patent eller ej, er det stadig en fremragende diskant og det er faktisk det, der skal forståes med det - ikke andet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
gl.jas du har da ganske ret i at det kan være lige meget hvem der har patentet, når det spiller.Men faktum er at det har phillips.Jeg er bare interreseret i at høre hvad det innovative ligger i.Min påstand er at der i dette bånd intet innovativt er.Men jeg lutter øre om jeg skulle tage fejl.Dog kan jeg se en fejl, det er for bredt. Så medmindre Eben har omgået fysikkens love, spreder det elendigt.Og det er vel også et faktum.Men ok giver det ikke nogen lydmæssige problemmer, er det vel til at leve med.
MVH
|
|
|
Jamen, medmindre du selv har været ude og lytte til den, er det vel dybest set svært at udtale sig om, ik´? Den spreder ganske fint, og byder ikke på de samme problemstillinger som f.eks. på en dome! Der er ingen der har sagt at den er perfekt, men den kan nogle ting som ikke ret mange dome-diskanter kan!
Der er så vidt jeg ved ingen der har omtalt båndet som innovativt eller lign., så nu bliver der vist krydret med ord fra egen skuffe.....? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
gl.jas du har da ganske ret i at det kan være lige meget hvem der har patentet, når det spiller.Men faktum er at det har phillips.Jeg er bare interreseret i at høre hvad det innovative ligger i.
Som Ronni påpeger bruges ordet innovativt ikke i forbindelse med båndet. Men måske der er en stor gran af ordet i båndets opbygning. Jeg ved det ikke , men måske Børresen vil komme med et indsparkMin påstand er at der i dette bånd intet innovativt er.Men jeg lutter øre om jeg skulle tage fejl.Dog kan jeg se en fejl, det er for bredt.
Jeg håber du hører bedre end du ser. Om man ligefrem kan se, at der er en fejl vil jeg lade stå uimodsagt. Men kan man ikke kan høre, at dette bånd har så mange kvaliteter, som på næsten alle felter overgår en dome, så trænger man til at få stigbøjlen skiftet Så medmindre Eben har omgået fysikkens love, spreder det elendigt.Og det er vel også et faktum.
NEJ. det er på ingen måde et faktum, det er et falsum. Jeg har meget svært ved at tro, du nogen sinde har hørt dette bånd. Prøv at besøge relevant hifibutik, og hør en direkte sammenligning mellem Emilié X-2 eller X-3 , og så en prismæssig fætter fra anden producent. Hvis du ikke kan høre domens kompression og skrigeri, i forhold til båndet, så................Men ok giver det ikke nogen lydmæssige problemmer, er det vel til at leve med.
Når først man har lyttet til dette bånd, kan man ikke leve uden
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Innovation er vel en meget, meget svag variant af en genistreg? 
Innovation er indførelsen af nye metoder eller fornyelse, en genistreg er jo en revolutionerende nyskabelse. Det rigtige ord er vel evolution i denne sammenhæng hvis den baserer sig på Philips patent?
Tvivler på at den spreder bedre end en dome, men den lyder uden tvivl godt. Problemet med disse typer er vel primært integration. For mig er homogenitet allervigtigst  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
troede kun det var kvinder der kunne gradbøje et ord i så mange forskellige betydninger 
æv hvor er jeg træt af jeg ik kunne deltage.. men lyder jo til det var en stor succes, så mon ik den bliver gentaget ? 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
troede kun det var kvinder der kunne gradbøje et ord i så mange forskellige betydninger 
æv hvor er jeg træt af jeg ik kunne deltage.. men lyder jo til det var en stor succes, så mon ik den bliver gentaget ? 
|
|
|
Hopla LIVE21!
Det var bestemt en solid musikalsk oplevelse. Dynamik i særklasse/verdensklasse kombineret med musik i verdensklasse..det var ret fedt..
Selvom de 2 Raidho-drenge , Lars og Michael , er et par travle herrer, tror jeg bestemt de er parat til et lignende arrangement. Jeg håber at vores nordjyske svende stiller med betydeligt højere frekvens næste gang
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Andre skrev:
|
Selv i den mindste model finder man firmaets genistreg i form af bånddiskanten. Citat.
Æh skal ret være ret, er den vel bygget på et 20 år gammelt Phillipspatent.Det eneste anderledes jeg kan se er strukturen præget i membranen.Kald dog en spade for en spade.Men ok jeg kan have overset noget, så hvor i består genistregen fra Ebens side ?.Patentet ligger hos Phillips .
MVH
|
|
|
Æhm, nu går jeg altså ikke så højt op i om Philips har patentet eller ej - det er et statement. Læs teksten som den skal forståes og ikke som den skal analyseres
Uanset om Philips har patent eller ej, er det stadig en fremragende diskant og det er faktisk det, der skal forståes med det - ikke andet!
|
|
|
Nu har jeg ikke udtalt mig her om det er fremrangde, men det har jeg da tidligere skrevet, at jeg mener det er. Så langt er vi enige.Jeg ville så men bare vide hvad genistregen bestod i.Men ok det er da en ærlig sag hvis man ikke ved hvad ordet betyder .
MVH
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
| [QUOTE=Andre]
gl.jas du har da ganske ret i at det kan være lige meget hvem der har patentet, når det spiller.Men faktum er at det har phillips.Jeg er bare interreseret i at høre hvad det innovative ligger i.
Som Ronni påpeger bruges ordet innovativt ikke i forbindelse med båndet. Men måske der er en stor gran af ordet i båndets opbygning. Jeg ved det ikke , men måske Børresen vil komme med et indsparkMin påstand er at der i dette bånd intet innovativt er.Men jeg lutter øre om jeg skulle tage fejl.Dog kan jeg se en fejl, det er for bredt.
Jeg håber du hører bedre end du ser. Om man ligefrem kan se, at der er en fejl vil jeg lade stå uimodsagt. Men kan man ikke kan høre, at dette bånd har så mange kvaliteter, som på næsten alle felter overgår en dome, så trænger man til at få stigbøjlen skiftet Så medmindre Eben har omgået fysikkens love, spreder det elendigt.Og det er vel også et faktum.
NEJ. det er på ingen måde et faktum, det er et falsum. Jeg har meget svært ved at tro, du nogen sinde har hørt dette bånd. Prøv at besøge relevant hifibutik, og hør en direkte sammenligning mellem Emilié X-2 eller X-3 , og så en prismæssig fætter fra anden producent. Hvis du ikke kan høre domens kompression og skrigeri, i forhold til båndet, så................Men ok giver det ikke nogen lydmæssige problemmer, er det vel til at leve med.
Når først man har lyttet til dette bånd, kan man ikke leve uden
|
|
|
Nu er fysikens love svære at komme uden om,vis mig en måling der modbeviser min påstand.Så længe den ikke fremvises vil anse jeg min påstand for et faktum.Og vi kan da godt blive enige om at bånd kan noget domer ikke kan .Har jeg ikke skrevet det før, det tror jeg.
MVH
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Nu er fysikens love svære at komme uden om,vis mig en måling der modbeviser min påstand. Vis forum en måling der klart viser at BÅNDET har spredningsproblemer..........Men uanset målinger, kunne du også prøve det lille praktiske trick, at besøge en forhandler. Sammenlign en Emilie med en tilsvarende fætter fra anden producent.......Det er faktisk en smule interessant. Og kom så tilbage og fortæl om dine diskantoplevelser
Så længe den ikke fremvises vil anse jeg min påstand for et faktum.Og vi kan da godt blive enige om at bånd kan noget domer ikke kan .Har jeg ikke skrevet det før, det tror jeg.
Har du nogen sinde hørt dette BÅND...? og i hvilken forbindelse, og sammenlignet med hvad.....?
Iøvrigt skriver Ronni ikke at båndet er "innovativt" men ; at Børresen er innovativ
MVH
|
|
|
Men bortset fra alt dette fodklemmende fodnote snak, var det en særdeles stærk musik-lytte-oplevelse Raidho præsterede. Raidho har en række produkter som i den grad vækker ens musikappetit. Bevares , der var et par ikke opløftende emner på dagen, men det generelle indtryk er :
MUSIK.......spil noget mere musik.............
|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Andre er lidt jaloux fordi Ebens bånd ophæver de natorlove som han selv kæmper med...
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da gerne give mit besyv med til tråden.
Jeg synes det var en hyggelig demo aften, og meget interesant.
Jeg var specielt imponeret over den lille X-Baby, der kan godt nok komme meget musik ud af sådan en lille fætter. Woow.
Om der står Philips eller noget andet på båndet har jeg hverken forstand på eller en holdning til. Det lød godt :)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Ronin skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
Uanset om Philips har patent eller ej, er det stadig en fremragende diskant og det er faktisk det, der skal forståes med det - ikke andet!
|
|
|
Nu har jeg ikke udtalt mig her om det er fremrangde, men det har jeg da tidligere skrevet, at jeg mener det er. Så langt er vi enige.Jeg ville så men bare vide hvad genistregen bestod i.Men ok det er da en ærlig sag hvis man ikke ved hvad ordet betyder .
MVH
|
|
|
Så er det jo godt at vi har folk som dig til at forklare os andre hvad de utroligt svære ord betyder....
Ok, hvis det skal skæres ud i bølgepap og serveres med skeer, så kalder jeg det en genistreg fordi det er en genistreg - den er luftig, flot og ufarvet, spillende med en nuancering som ikke ret mange andre diskanter evner uden at lave unoder - heriblandt enkelte andre bånd. Hvorvidt du vil bruge ordet "genistreg" i en anden sammenhæng, er så din sag!
Er der ikke vigtigere ting at bruge tid på end at desikere enkelte ord og deres betydning kontra mening?
Skulle der blive et lignede arrangement i fremtiden, vil jeg da iøvrigt anbefale folk at tage med - alene variationen i musikgenrerne er det hele værd. Lars har en gudsbenådet evne til at vælge musik - bredere smag jeg har ikke oplevet nogle steder! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Andre skrev:
|
Nu er fysikens love svære at komme uden om,vis mig en måling der modbeviser min påstand. Vis forum en måling der klart viser at BÅNDET har spredningsproblemer..........Men uanset målinger, kunne du også prøve det lille praktiske trick, at besøge en forhandler. Sammenlign en Emilie med en tilsvarende fætter fra anden producent.......Det er faktisk en smule interessant. Og kom så tilbage og fortæl om dine diskantoplevelser
Så længe den ikke fremvises vil anse jeg min påstand for et faktum.Og vi kan da godt blive enige om at bånd kan noget domer ikke kan .Har jeg ikke skrevet det før, det tror jeg.
Har du nogen sinde hørt dette BÅND...? og i hvilken forbindelse, og sammenlignet med hvad.....?
Iøvrigt skriver Ronni ikke at båndet er "innovativt" men ; at Børresen er innovativ
MVH
|
|
|
Men bortset fra alt dette fodklemmende fodnote snak, var det en særdeles stærk musik-lytte-oplevelse Raidho præsterede. Raidho har en række produkter som i den grad vækker ens musikappetit. Bevares , der var et par ikke opløftende emner på dagen, men det generelle indtryk er :
MUSIK.......spil noget mere musik.............
|
|
|
Læs nu hvad jeg skriver, båndet er fremrangde,Men det geniale kom for 20 år siden.Med hensyn til spredning kunne jeg ikke sige det bedre selv
Den horizontale spredning på diskanten er begrænset over 5000 og meget begrænset over ca. 15.000 Hz. Det er dog ikke overraksende, da det er et forholdsvist bredt bånd.Citat ronin.
Og gl.jas vil du se målinger så læs hele testen.
MVH
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
PederM skrev:
Jeg tror Andre er lidt jaloux fordi Ebens bånd ophæver de natorlove som han selv kæmper med... |
|
|
Jeg syntes selv jeg har stillet nogle spørgsmål på en sober måde, og gået efter bolden og ikke manden.Skal vi ikke holde diskutionen på det plan.Jeg mener at bruge ordet jaloux i denne forbindelse, er malplaceret.
MVH
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Andre]
Læs nu hvad jeg skriver, båndet er fremrangde,Men det geniale kom for 20 år siden.
/QUOTE]
Jeg læser - jeg læser, mens der hygges med en lille ... :

Du får ret, og jeg får fred.(Ronnie`s udtalelse er vel ikke en måling)
Men prøv alligevel min opfordring : ind til hifi-manden....direkte a/b test mellem Emilie og "fætter"....og lad mig så høre fra dig....................
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie`s udtalelse er vel ikke en måling citat ronin, nej men den er baseret på en måling .Lad vær med at stille spørgsmål når du vil afslutte en diskution .
MVH
|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
PederM skrev:
Jeg tror Andre er lidt jaloux fordi Ebens bånd ophæver de natorlove som han selv kæmper med... |
|
|
Jeg syntes selv jeg har stillet nogle spørgsmål på en sober måde, og gået efter bolden og ikke manden.Skal vi ikke holde diskutionen på det plan.Jeg mener at bruge ordet jaloux i denne forbindelse, er malplaceret.
MVH
|
|
|
Beklager, men prøv at se ironien...vi er faktisk helt enige 
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et bånd med en bredde på 30 mm spreder som en dome på 30 mm. Hvis vi bruger fysikkens love vil det sige fuld spredning til bølgelændgen er lig eller mindre end båndets brede (ca 10 KHz) derefter opbygges der gradvis mere direktivitet med 6 dB/oktav. Båndet er 6 db nede ved 20 KHz i en vinkel på 45 gader.
Hvem sige i øvrigt at der er en fordel med stor spredning. ??? Elektrostater har miserabel spredning og grimme udfasninger, men nogle synes de lyder fremragende. Bånd lider også af udfasninger hvis de bliver for lange. Et 300 mm langt bånd har på 2 m afstand udfasninger som langt overgår evt problemer med mgl. spredning.
Og André der findes ikke revolutioner indenfor HiFi. Blot optimeringer af allerede kendte principper. Hvor mange evolutioner skal der til en revolution?? I øvrigt mindes jeg en indlæg i forumet hvor du skrev at det netop var Raidu's bånd som satte dig igang med dine egne bånd experimenter, som nu kører-- er det på 3. år. Nej det er svært det med revolutionerne.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Ronnie`s udtalelse er vel ikke en måling citat ronin, nej men den er baseret på en måling .Lad vær med at stille spørgsmål når du vil afslutte en diskution .
MVH
|
|
|
Nej, den udtalelse er IKKE baseret på en måling men på det hørte fra den aften i det nordjyske!
Lad nu være med at blive ved med at køre den længere ud........ __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
Et bånd med en bredde på 30 mm spreder som en dome på 30 mm. Hvis vi bruger fysikkens love vil det sige fuld spredning til bølgelændgen er lig eller mindre end båndets brede (ca 10 KHz) derefter opbygges der gradvis mere direktivitet med 6 dB/oktav. Båndet er 6 db nede ved 20 KHz i en vinkel på 45 gader.
Hvem sige i øvrigt at der er en fordel med stor spredning. ??? Elektrostater har miserabel spredning og grimme udfasninger, men nogle synes de lyder fremragende. Bånd lider også af udfasninger hvis de bliver for lange. Et 300 mm langt bånd har på 2 m afstand udfasninger som langt overgår evt problemer med mgl. spredning.
Og André der findes ikke revolutioner indenfor HiFi. Blot optimeringer af allerede kendte principper. Hvor mange evolutioner skal der til en revolution?? I øvrigt mindes jeg en indlæg i forumet hvor du skrev at det netop var Raidu's bånd som satte dig igang med dine egne bånd experimenter, som nu kører-- er det på 3. år. Nej det er svært det med revolutionerne.
|
|
|
Jammen jeg er da fuldstændig enig, kan man leve med at det spreder dårligt så er det da fint med mig.Folk må jo tage deres egne valg, det stiller jeg mig ikke til dommer over for.Og det er også korrekt at jeg har skrevet at Eben båndet var et af de bånd der satte mig igang, da jeg mente det lød godt.Men det betyder ikke mit er en kopi af deres.Det bånd mit ligner mest er det proac benyttede for nogle år siden.Jeg har bare lavet det mange gange større.Men ikke mere om det, denne tråd handler om Eben ikke mit bånd.
MVH
|
| Til top |
|
| |