Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer VSX-AX5i-S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg åbner lige denne tråd igen.

Jeg har kigget lidt på udvalget af surround receivere, og udvalget er jo enormt.

Nogen der har erfaring med Pioneer VSX-AX5AiS?

Jeg studser også over at den "gamle" Pioneer AX5 er dyrere end den "nye" AX5AiS. Hvordan hænger det sammen, når den nye gerne skulle være blevet forbedret...

Findes der andre alternativer i 7500 kr.-klassen som jeg bør tjekke ud, og som kan konkurrere med Pioneer'en ?

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

asgari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Ellers er der også den nye Pioneer VSX-1015 (afløser for VSX-1014), som er den første receiver med THX Select 2. Ankommer i slutningen af juni, der skulle efter sigende være fede forbedringer! Bare et foreslag!

THX Select 2 / Advanced Direct Energy MOS FET
Integrierte Decoder für DTS-ES Discrete 6.1, DTS Neo:6, DTS 96/24
Integrierte Decoder für Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx
WMA9 Pro Decoder (z.B. für HD-DVD-ROM, Video-on-Demand, …)
M.C.A.C.C. (automatische Kalibrierung mit 5-Band-EQ)
Neues, verbessertes Mess-Mikrofon
7 x 150 Watt Ausgangsleistung (6 Ohm)
7+1 Advanced Surround-Betriebsarten (incl. 7CH-Stereo)
192kHz / 24-Bit D/A-Wandler
3D-Rahmenkonstruktion mit isolierter Kammerbauweise
5 Digital-Eingänge / 1 Digital-Ausgang
YUV-Komponenten: 3 Eingänge / 1 Ausgang / On-Screen-Display
5.1-Kanal-Eingang für DVD-Audio & SACD
Vorverstärker-Ausgang für alle Kanäle
Lautsprecheranschlüsse für Bananen-Stecker
Aluminium Frontpanel
Hoch auflösendes DOT-Matrix-Display
Vorprogrammierte & lernfähige LCD-Fernbedienung

Til top Vis asgari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asgari

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se er de eneste forbedringene på 1015 et par lydformat som kommer med THX Select 2, 10w mere men det ser ut til at være fordi man oppgir effekten ved en høyere forvrengning, og WM9 støtte. Med andre ord, ingen grund for at sælge son gamle 1014 :)
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nu tråden aligevel køre igen... ;-)

Jeg har stadig kig på netop denne AX5Ai, men der hvor jeg ikke rigtig kan bestemme mig, det er sleeptimeren? Der står intet om det nogen steder, men kan det virkelig passe at man i år 2005 stadig kan købe en receiver uden noget så simpelt som en sleeptimer?

Har kigget alle specs. igennem, og læst i PDF manualen osv. men det er overhovedet ikke nævnt nogen steder

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Pioneer'en, men jeg har selv haft Denon's AVR 3805 til låns i en uge. Jeg vil mene, at man alt for hurtigt bliver træt af at høre på denon'en - den er alt for skinger og udynamisk i lyden. Det er lidt som at bokse i en pude - til sidst bliver man træt af det, og får ømme knoer ;o) Desuden bryder jeg mig personligt ikke om denon's fjernbetjening til AVR 3805, der virker skrøbelig.

Jeg har også haft en Marantz SR8500 i ca. en måned, og den er meget god til musik, og indeholder meget power! Når det er sagt, syndes jeg ikke at den er ret god til surround, fordi dialog kommer til at virke "mumlende" pga. den mørke bas-prægede lyd. Desuden har marantz ikke mange indstillings-muligheder, hvilket jeg finder ærgeligt.

Jeg har selv valgt en Onkyo TX-SR702E, som efter min mening både giver smæk til Marantz og Denon. Onkyo'en har en super lyd, og rigtigt mange gode indstillings-muligheder, så man kan fintune lyden lige som man gerne vil have den. TX-SR702E kan købes for ca. 7500 - 8000 i DK, men hvis man handler i tyskland, kan den købes for ca. 7000.

Eftersom du har B&W højtalere, der også betragtes af mange som værende lyse i lydbilledet, vil jeg klart anbefale dig at prøve noget Marantz hjemme i stuen. Derudover vil jeg oplyse dig om at Onkyo's TX-SR702E giver dig flere muligheder og mindst ligeså god kvalitet som Denon's AVR 3805. Dog har Denon et par flere watt at gøre med - men det er efter min mening ikke de ca. 2000 kroner mere værd.

Held og lykke med dit valg, og jeg glæder mig til at se billeder af dit grej, når du har fået dette installeret

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

De manglene watt vil ikke kunne høres, da B&W 605 har indbygget forstærker til basserne.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
De manglene watt vil ikke kunne høres, da B&W 605 har indbygget forstærker til basserne.

Som sagt er min viden om B&W stærkt begrænset - men jeg ved af selvhør og af andres udtalelser, at B&W hører til i den "lyse" ende :o)

Men tak for info'et - vil prøve at huske det

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

DKMIK skrev:

Som sagt er min viden om B&W stærkt begrænset - men jeg ved af selvhør og af andres udtalelser, at B&W hører til i den "lyse" ende :o)

Jeg siger ikke at man ikke kan hører forskel om den ene er lys eller mørk i klangen, men man ligger ikke mærke til om den har 100watt eller 120watt, det var det jeg mente.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
NitroBlast skrev:
DKMIK skrev:

Jeg siger ikke at man ikke kan hører forskel om den ene er lys eller mørk i klangen, men man ligger ikke mærke til om den har 100watt eller 120watt, det var det jeg mente.

Jeg ved hvad du mener, og hvad du mente... Men jeg var ikke lige klar over at disse B&W højtalere havde indbygget amp' til basserne :o)

Og som jeg tidligere har sagt her i forummet, så ligger det meste af lyden i diskanten og mellemtonen. Bassen er det man "mærker" i maven - men det skal helt klart føles rigtigt

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Nu tråden aligevel køre igen... ;-)

Jeg har stadig kig på netop denne AX5Ai, men der hvor jeg ikke rigtig kan bestemme mig, det er sleeptimeren? Der står intet om det nogen steder, men kan det virkelig passe at man i år 2005 stadig kan købe en receiver uden noget så simpelt som en sleeptimer?

Har kigget alle specs. igennem, og læst i PDF manualen osv. men det er overhovedet ikke nævnt nogen steder

Har du bestemt dig for om du vil købe skidtet?

Jeg har haft kig på dyret i et stykke tid, men ved ikke rigtig hvor den skal købes. Hvis man f.eks. slår op på www.preissuchmaschine.de er det den gamle model AXi-s der er den dyreste !? Virker lidt underligt, for vi er enige om at det er AX(A)i-s (altså med et "A" i navnet) der er den nyeste ikke sandt?

Jeg tror desværre heller ikke der er timer i, som du efterspørger.

Men hvis du køber den hører jeg gerne hvor du har tænkt dig at handle.

Johs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ved da ikke om det bare er denne side som lyver:
SuperFi

Men der er listet en sleep timer under specs til den.

Jeg faldt forresten også over dette lidt dårlige billede på hifiregler.de som fortæller forskellen på AX5I og AX5AI:
Til top Vis Johs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johs

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Johs skrev:
Jeg ved da ikke om det bare er denne side som lyver:
SuperFi

Men der er listet en sleep timer under specs til den.

Jeg faldt forresten også over dette lidt dårlige billede på hifiregler.de som fortæller forskellen på AX5I og AX5AI:

Tak for det Johs.

Så må det være preissuchmaschine der kludrer i det.

Er der nogen der har en AX5AI-s og som vil dele deres erfaringer ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes