Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 19:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Pod’s, Bodyshaker’s, H/K & HTPC BIO. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
Okay. Lyder ret fornuftigt. Hvor langt er det Lindy kabel du bruger? Kan ikke beslutte mig, om jeg også skal køre DVI fra computeren, hvilket ville kræve min. 5m. kabel. I de længder er der mange der mener, at man skal have seriøst kvalitet, for at et DVI signal kan komme uforstyrret frem.

Mit Lindy er 2 meter, så jeg kan desværre ikke snakke med om hvad et 5 meters vil gøre ved signalet. Jeg har dog også hørt fra adskillige kilder, at lange DVI-kabeltræk kræver seriøs kvalitet.

Du kunne jo prøve at bestille et. Eftersom der er 14 dages returret kan det altid leveres tilbage såfremt det ikke spiller.

Casperm skrev:

Dejlig Wegner..... der sidder man sgu' da plantet.

The only way to go...
Selvom man er studerende behøves man jo ikke at gå på kompromis.

Der er ingen tvivl om, at film nydes bedst i sådan en fætter. Hvis nu bare også biograferne lærte det, så kunne det være de ville se mig oftere som gæst Siddekomforten er en vigtig og ofte overset faktor, for at man kan nyde et godt anlæg.

Nogle udmærkede alternativer til en billigere penge, som jeg også har haft kig på, er Bruno Mathssons "Jetson" og Eames' "Lounge Chair". Begge sublime siddemøbler, når man skal tilbringe flere timer i selskab med en god film eller noget god musik.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2005 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

edit

disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej
zerocool

Nu når du er gået over til dine MonsterPod-højtalere

er du så interesseret i at sælge dine MiniPod'er til mig??

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

disconow skrev:

Hej
zerocool

Nu når du er gået over til dine MonsterPod-højtalere

er du så interesseret i at sælge dine MiniPod'er til mig??

Mine MiniPod's er, som førnævnt, stadig i brug, da jeg på nuværende tidspunkt ikke har plads til X-Dan'erne. De er kommet på opbevaring.
Når nu engang jeg får plads til X-Dan'erne vil jeg stadig bruge mine MiniPod's som bag-surroundhøjttalere i et 7.1 system.

Desværre disco... 

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej Zerocool.

Skulle lige høre hvor du har downloadet de hd-klip, du har taget billeder af på en af de tidligere indlæg.. Det kunne jo være at de lige skulle prøves...

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

divorcy skrev:

Hej Zerocool.

Skulle lige høre hvor du har downloadet de hd-klip, du har taget billeder af på en af de tidligere indlæg.. Det kunne jo være at de lige skulle prøves...

Det kan du lige her.
God fornøjelse

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er totalt hooked på at prøve de bodyshackers, men ved ikke helt hvordan jeg skal koble dem til?

Jeg har en gammel Sony 5.1 (5x100watt) forstærker stående som ikke bliver brugt. Min primære forstærker er en Pioneer 6x100Watt 6.1 forstærker. Problemet er jo bare at hvis LFE/sub udgangen køres over i sony forstærkeren, hvad så med lyden til min subwoofer? Den vil jeg jo ikke undvære.

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Til zerocool: Tak for linket, det prøver jeg lige..

Til per_zk:  Du skal have et y-split, der deler subsignalet ud i 2 ledninger. Den ene kører du som normalt til subben. Den anden kører du til sony'en, og tilslutter den f.eks til cd indgangen. Højre eller venstre, hvilken er ligemeget. Herefter tilslutter du en ell. flere bodyshakers til højttaler udgangen, så kan du justere volumen som en volume på en sub. Husk at stille receiveren på CD

Det skulle være nok, men skriv lige hvis du har problemer, ell. også gerne hvis du får det til at virke, og hvad du synes om det...

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hvad er prisen på en bodyshaker brugt, skal de have en kraftig forstærker for at spille godt? Kan de sættes til en normal subwoofer eller højttaler udgang? 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Til Ascari:

Bodyshakere er der flere slags af. De billige koster( mener jeg) 150,- i Thansen. Jeg har en gammel sony prologic receiver til at trække to styks bodyshakers på den venstre kanal, og dét kan den sagtens. Og den er max på 50 watt i 8 ohm...!

Du skal bruge et y-split som nærmere omtalt i forrige indlæg fra mig ..  Men de skal jo kun spille de lave frekvenser, så derfor skal de kun have sub-signalet, og det kommer jo via sub-udgangen i surr. forstærkeren..

Håber det hjælper....

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

divorcy skrev:

Til per_zk:  Du skal have et y-split, der deler subsignalet ud i 2 ledninger. Den ene kører du som normalt til subben. Den anden kører du til sony'en, og tilslutter den f.eks til cd indgangen. Højre eller venstre, hvilken er ligemeget. Herefter tilslutter du en ell. flere bodyshakers til højttaler udgangen, så kan du justere volumen som en volume på en sub. Husk at stille receiveren på CD

Yes, lige præcis. Brug et phone han til 2x phono hun.

Det ville også være en god idé, at læse nogen af min forgående indlæg vedr. impendans, så du ikke ender med at brænde Sony'en af.

God fornøjelse

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Har i læst det nye HIGH fidelity? Der modtager mit M-Audio Revolution 7.1 lydkort en særlig god omtale - "Nøgternt set skal vi lede efter en god CD-afspiller i prisklassen omkring de 15.000 kr. eller mere, for at finde en tilsvarende kvalitet."
Ikke dårligt klaret af et lydkort på den gode side af 1.000 kr.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej Zerocool. Nydeligt setup du har dig, velvalgte løsninger. Men når du skal have ny stol, skal det da være sådan en her:

Det er da verdens fedeste stol!

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Hej Zerocool. Nydeligt setup du har dig, velvalgte løsninger. Men når du skal have ny stol, skal det da være sådan en her:

Det er da verdens fedeste stol!

/Præsten

Ja, jeg kender den godt og den er super fræk. Hvis man skal være navlepiller, er den helt korrekte betegnelse for møblet dog nok en chaise longue og ikke en stol 
Mest af alt er jeg dog nok bare træt af, at jeg umuligt vil kunne finde plade til sådan et par stykker i min lille studenterlejlighed

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg retuneret mit nye 30" LCD-TV. Oplevelserne med dette har været noget af en rutsjebanetur der endelig endte med, at det blev sparket på porten. Læs evt mere her

Jeg er derfor på udkig efter et nyt og jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen havde nogle gode forslag. Kravene til det er:

• Et uinterpoleret billede ved et signal der i opløsning svarer til panelets fysiske opløsning, gennem DVI.
  • HDCP-dekodning.
  • Helst manuel instilling for backlight.
  • Helst individuelle indstillingsmuligheder for ens forskellige signalkilder, således at man for hver indgang (HDMI, VGA, Scart1, Scart2 og intern tuner) kan låse en bestemt indstilling for ex. RGB-balance, kontrast osv.
  • Helst 32".

De vigtigste krave er det de 2 første.
Jeg er bekendt med, at når et LCD-TV er udstyret med VGA-indgang er det som oftest muligt at opnå 1:1 pixelmapping herigennem (ex. Samsung LE-32R51B), men problemet er bare at ønsker man at tilslutte sin HTPC via DVI på sådanne er resultatetet en scalering af billedet. Grunden hertil er, at HDMI/DVI transceiverne, i TV'erne, kun accepterer opløsninger der er nødvendige til HDTV.

Man kunne selvfølgelig lade sig nøjes med det ellers meget gode billede VGA-indgangen tilbyder, men der er 2 problemer herved. Dels vil man selvfølgelig gerne ha' det bedste, altså mulighed for digetal tilslutning, og dels af hensyn til at fremtidssikre sit LCD-TV/HTPC setup.
Windows Vista kræver HDCP-forberedte skærme og HDCP virker, som bekendt, kun via digetal tilslutning.

Læs evt. her.

På forhånd tak

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 August 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hvor køber man sådan nogle stole henne?

Er ved at være træt af min kontorstol som biografstol. (Selvom jeg nok ikke har kapital eller plads til en)

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hvilke af stolene er det præcis du er interesseret i?

Jeg ser du, som jeg, er bosidende i Århus og kan derfor anbefale følgende butikker:

• Paustian - Der ved jeg, at du i hvert fald kan få Eames' Lounge Chair og du kan sikkert også få dem til bestille Piergiorgio Cazzaniga's Lofty chaise longue hjem til dig, fra Italien.
  • Duxiana - Dux har overtaget produktionen af Jetson-stolen fra Fritz Hansen og deres butikker er derfor det eneste sted hvor disse kan erhverves (mener de kører med et godt tilbud på dem for tiden).
  • Tidens Møbler - Fræk butik med masser af Fritz Hansen, Erik Jørgnsen, samt italienske møbler.
  • Thorsen Møbler - Utrolig velassorteret butik med rigtig mange af de gode danske designklassikere på lager. De har i hvert fald altid en eller to stykker OX-Chair stående.

Håber det kunne hjælpe  

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt rundt på de butikker du har nævnts hjemmesider og må indrømme at Eames Lounge Chair og Ox Chair tiltaler mig. Tror dog ikke jeg kan klare udbetalingen på sådan en. Sjovt nok står priserne ikke på dem, men vil gætte på en 15.000 kr mindst pr stk. Er det helt ved siden af?

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ox'en er på tilbud her i Hovedstaden til et par og 30K

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Nåå ja, men så fordobler vi den 

Det være nok noget inden jeg får råd til sådan et møbel. Men man har vel en ønskeseddel og snart fødselsdag (Gaver modtages gerne, nu ved i hvad jeg vil have)

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes