Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harmans selv mindste modeller spiller godt og med stor strømstyrke, en af mine familiemedlemmer bruger den sammen med Conept 8, samt center og bag. Og den kan spille rummet op uden problemer, dette er vel og mærke 230 modellen. Den anden mindste!
|
Til top |
|
|
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Nej, det ville vist kræve en ekstra-invistering på kr. 30.000-50.000,- bare i kalebreringsudstyr Jeg bruger diverse test-DVD'er, min erfaring og mine unge øjne. |
|
|
Ok. Det kan måske klares med en AVIA eller en DVE DVD og et skarpt øje
Kan du godt få den samme refresh rate til at spille på begge displays (projektor og LCD)?
|
Til top |
|
|
Cpede Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Zerocool 
Ja måske burde jeg nøjes med et par få store subwoofere.. Men det er fire 10" aktive subs med 150W i hver jeg har nu, så om de er store eller små i det her forum ved jeg ikke 
Lidt skør er man jo nok, men med noget fed lyd i stuen ...
Men tror jeg skal prøve at sætte bare 2 shakere til alligevel, skal bare lige finde en egnet forstærker..
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nimand skrev:
Det forlyder (fra en sælger i Hifiklubben!), at kvaliteten ikke helt står mål med prisen :-/ Desuden synes jeg formen er lidt "underlig" (ved godt det er samme stil som de øvrige pods men prøv at følg min tankegang i det følgende) og vil bryde det overordnede look omkring TV'et. Kald mig underlig, men de øverste bølgede former på cinepoden vil ikke se godt ud lige under/over mit Samsung som har nogle pæne linier.
Jeg tror jeg lever uden - indtil videre ihvertfald.
|
|
|
Forstår dig kun alt for godt, da jeg heller ikke helt selv kan finde ud af hvad jeg synes om CinePod'en. Min følelser går nok også mest i negative retning. Hvad Hifi-klubbens sælgere fortæller dig skal du ellers også ta' med et gran salt. De har det med, at udsætte kunderne for praktikanter og andet dårlig uddannet personel. CinePod'en er opbygget med de samme komponenter, som MiniPod'en og er derfor klart den mest ideelle set ud fra et samlet setup-synspunkt. Specielt ved panoreringer vil du kunne høre, hvis ikke dine 3 forreste højttalere har samme lydmæssige egenskaber.
nimand skrev:
I øvrigt et lille ekstra spørgsmål - jeg overvejer at skifte mit Cambridge system (Azur 540R) ud med H/K. Dels for at prøve noget nyt og fordi jeg synes rigtig godt om designet. Jeg kan se du har 430'eren i dit setup, men ville en af de mindre modeller ikke kunne gøre det, til disse forholdsvist små pods?!
|
|
|
Det vil de helt sikkert. H/K's recivere er, som wamba også var inde på, noget af det mest strømstærke i de prisklasser. Du skal dog være opmærksom på, at modsat hvad man skulle tro, så fungere små højttalere bedst i sammenhæng med stor forstærkning. Det hænger sammen med, at jo mere du presser en lille forstærker jo mere forvrænger den. En stor forstærker bliver ikke nær så presset ved samme volume og det er noget som kan høres på små højttalere.
sn1009 skrev:
Ok. Det kan måske klares med en AVIA eller en DVE DVD og et skarpt øje 
|
|
|
Lige præcis. Har også overvejet grundig pillen i servicemenuen, men er gået fra det igen. Det bliver for farligt.
sn1009 skrev:
Kan du godt få den samme refresh rate til at spille på begge displays (projektor og LCD)?
|
|
|
Ja, men jeg kan ikke se det skulle spille nogen rolle?
cpede skrev:
Ja måske burde jeg nøjes med et par få store subwoofere.. Men det er fire 10" aktive subs med 150W i hver jeg har nu, så om de er store eller små i det her forum ved jeg ikke
Lidt skør er man jo nok, men med noget fed lyd i stuen ...
Men tror jeg skal prøve at sætte bare 2 shakere til alligevel, skal bare lige finde en egnet forstærker..
|
|
|
Hvordan end du nu vælger at gøre det, så god vind med projektet
|
Til top |
|
|
sn1009 Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
sn1009 skrev:
|
|
|
Ja, men jeg kan ikke se det skulle spille nogen rolle? |
|
|
Hvis du vil undgå trailing (billedet hakker ved panorering) spiller det
da AFAIK en stor rolle. Jeg kan stadig ane en svag trailing på min Z3
ved hurtige panoreringer ved 50hz, men jeg håber da det går over når
jeg får finjusteret refresh raten.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sn1009 skrev:
Hvis du vil undgå trailing (billedet hakker ved panorering) spiller det da AFAIK en stor rolle. Jeg kan stadig ane en svag trailing på min Z3 ved hurtige panoreringer ved 50hz, men jeg håber da det går over når jeg får finjusteret refresh raten.
|
|
|
Okay, troede du mente det var af betydning i sammenspillet mellem de 2 displayenheder - eller noget i den stil.
|
Til top |
|
|
sn1009 Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også muligvis mig der blander scan rate og refresh rate sammen
Har læst her http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=206854&h ighlight=z3+AND+powerstrip
at scan raten varierer fra display til display. Hvad er det man skal skrue på i powerstrip for at ændre scan raten?
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sn1009 skrev:
Det er også muligvis mig der blander scan rate og refresh rate sammen 
Har læst her http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=206854&h ighlight=z3+AND+powerstrip at scan raten varierer fra display til display. Hvad er det man skal skrue på i powerstrip for at ændre scan raten?
|
|
|
Scanrate er antallet af scanlinier genereret per sekund. F.eks. 480p er i virkeligheden 480 synlige- og 45 usynlige- linier (vertikal blanking inteveller eller sync-intevaller), sammenlagt 525 scanlinier genereret per 480p refresh. Der er 60 refresh/gentagelser per sekund ved 60 Hz. Det betyder, at 525x60= 31500 og således har du din horisontale scanrate. Altså 31.5 Khz.
Kan ikke huske præcis hvor du indstiller scanraten på Powerstrip, men det er vist under noget med "Advanced timing options" og så "Custum timing" eller noget i den dur. Jeg har det ikke længere installeret, da jeg kan få alt mit gear til at køre perfekt som det er.
|
Til top |
|
|
BeanLuck Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad gav du samlet for LG 32'eren, og hvor lang tid gik der før levering? Er MEGET tæt på at købe den, stort set baseret udfra dine erfaringer  Eneste "problem" jeg har, er dog at du ikke har testet det analoge antenne signal så meget, men regner alligevel med at købe en Selector inden længe...
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Ja, et 8 bit S-IPS panel. Jeg er 99% sikker på, at det er det her: 
Det er helt utroligt hvad S-IPS gør for betragtningsvinklen. Specielt når vi snakker om skærme i 32"-størrelsen. |
|
|
Jeg mener personligt du har ret, men jeg ved at Philips Nordic ikke deler vores begrundelse. Denne mail fik jeg fra den i går så vidt jeg husker:
"Hej Rasmus,
Med hänvisning till tidigare korrespondence med Philips kundtjänst.
32PF7320 har inte en LC320W01 panel. De panelerna används inte i Philips nuvarande modeller.
Vi har dessvärre ingen information att ge ut utöver vad som finns tillgängligt i produktbladen. Samma sak gäller för xxPF9830 modellerna.
32PF9830 har upplösning 1366x768 37/42PF9830 har upplösning 1920x1080
Vid övriga frågor gällande detta ärende, vänligen uppge referens nummer 50-59201109.
Med vänlig hälsning Philips Kundtjänst"
Jeg betvivler dem fordi jeg ved, at LG.Philips har brugt de samme paneler i lang tid og fordi der intet er at finde om nogle nye. Jeg har prøvet at søge til asiatiske sider, men jeg har endnu ikke fundet andre 32" S-IPS paneler fra LG.Philips. Så skulle grunden være, at de ikke har opdateret deres side i meget lang tid, men jeg ved ikke hvor sandsynligt det er i forhold til kundesupportens mangler eller misinformationer. Jeg har efterhånden været i kontakt med alle de store mærkers Tv afdelinger og den eneste der uden problemer ville oplyse om de specifikke paneler i skærmene var Samsung - altså modelnummeret.
Man kunne så forestille sig at de eksempelvis brugte CMO eller AUOs P-MVA paneler, eller sågar Samsungs PVA panel, men jeg synes det lyder meget usandsynligt (ikke umuligt).
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeanLuck skrev:
Hvad gav du samlet for LG 32'eren, og hvor lang tid gik der før levering? Er MEGET tæt på at købe den, stort set baseret udfra dine erfaringer Eneste "problem" jeg har, er dog at du ikke har testet det analoge antenne signal så meget, men regner alligevel med at købe en Selector inden længe... |
|
|
Prisen har jeg svaret på et par sider tilbage og leveringen tog små 14 dage. Hvis du påtænker, at købe Selector så vent til efter december. Efter forlydender skulle der komme en ny model med HDMI-tilslutning.
Tro mig... Du bliver ikke skuffet
Rasmus Larsen skrev:
Jeg mener personligt du har ret, men jeg ved at Philips Nordic ikke deler vores begrundelse. Denne mail fik jeg fra den i går så vidt jeg husker:
"Hej Rasmus,
Med hänvisning till tidigare korrespondence med Philips kundtjänst.
32PF7320 har inte en LC320W01 panel. De panelerna används inte i Philips nuvarande modeller.
Vi har dessvärre ingen information att ge ut utöver vad som finns tillgängligt i produktbladen. Samma sak gäller för xxPF9830 modellerna.
32PF9830 har upplösning 1366x768 37/42PF9830 har upplösning 1920x1080
Vid övriga frågor gällande detta ärende, vänligen uppge referens nummer 50-59201109.
Med vänlig hälsning Philips Kundtjänst"
Jeg betvivler dem fordi jeg ved, at LG.Philips har brugt de samme paneler i lang tid og fordi der intet er at finde om nogle nye. Jeg har prøvet at søge til asiatiske sider, men jeg har endnu ikke fundet andre 32" S-IPS paneler fra LG.Philips. Så skulle grunden være, at de ikke har opdateret deres side i meget lang tid, men jeg ved ikke hvor sandsynligt det er i forhold til kundesupportens mangler eller misinformationer. Jeg har efterhånden været i kontakt med alle de store mærkers Tv afdelinger og den eneste der uden problemer ville oplyse om de specifikke paneler i skærmene var Samsung - altså modelnummeret.
Man kunne så forestille sig at de eksempelvis brugte CMO eller AUOs P-MVA paneler, eller sågar Samsungs PVA panel, men jeg synes det lyder meget usandsynligt (ikke umuligt).
|
|
|
Ja, jeg tror nu også vi har ret. Kundetjenesters niveau er ikke altid lige lødige og det kan være du har uheldig med, at mailen kommer fra en praktikant At LG har brugt paneler fra konkurrende producent tror jeg nu ikke på, taget deres invisteringer i egne produktionsfaciliteter i betragtning.
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at opdatere min panelsøgefunktion på flatpanels.dk til også at omfatte LCD-TV, så jeg er lidt i tvivl om jeg skriver det eller ej. Det er virkelig information, som producenterne holder tæt på hjertet (sikkert også over for deres kundesupportere).
Jeg har hvert fald erfaret, at man konsekvent skal bede mailen videresendt til teknisk afdeling for ellers får man bare et "ved ikke" eller "vores Tv bygger på LCD teknologien" . På teknisk afdeling er de ofte i stand til at svare om det er pga. firmapolitikken eller om det simpelthen er utilgængelig information
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Jeg har hvert fald erfaret, at man konsekvent skal bede mailen videresendt til teknisk afdeling for ellers får man bare et "ved ikke" eller "vores Tv bygger på LCD teknologien" . På teknisk afdeling er de ofte i stand til at svare om det er pga. firmapolitikken eller om det simpelthen er utilgængelig information
|
|
|
Jamen, så er det vel bare at få fat LG's tekniske afdeling, som du selv er inde på lider alm. kundeservice vanligvis under dårligt uddannet personale, med ringe teknisk indsigt. Når du får endelig be- eller afkræftigelse på om vi har ret, er jeg meget interesseret i at høre svaret.
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zerocool: Jeg er fået bekræftet, at LP1 modellerne i 37 og 40 tommer bruger LG.Philips paneler, men mangler stadig den endelige bekræftigelse på 32 tommeren og LX2 modellerne. Jeg vender tilbage når jeg har hørt noget mere.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 04:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Zerocool: Jeg er fået bekræftet, at LP1 modellerne i 37 og 40 tommer bruger LG.Philips paneler, men mangler stadig den endelige bekræftigelse på 32 tommeren og LX2 modellerne. Jeg vender tilbage når jeg har hørt noget mere.
|
|
|
Det lyder godt, og det ser jeg frem til, men mon ikke det endlige svar er LC320W01
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at sætte hylder op, således at anlægget kan komme til sin ret. Oprindelig var planen 3 stk.'s VM Acoustics S1 hylder, men jeg opdagede hurtigt at de måtte give fortabt overfor mit anlæg - dersom de er beregnet på små feminine anlæg på max. 40 cm i dybden Løsningen blev derfor DIY, hvilket også er meget positivt, da glas ikke just er den lydmæssige optimale flade til placering af HiFi.
 Jeg synes nu resultatet er blevet meget godt, taget mine krogede ti-tommelfingre i betragtning.
 I detaljen.
 Helhedsindtrykket.
-----------------------------------------------------------
Her får i også lige et par billeder af mit nye LCD-skærm i "Tv-mode". Udsendelserne er i 16:9-format.

Resultatet af mange timer nussen og finjustering.
----------------------------------------
Her har i også mit seneste resultat i min bestræben på at gøre min HTPC lydløs...

Jeg er simpeltehen blevet nød til at pille sideskærmen af, da den ikke længere blev tilstrækkelig kølet. Mon jeg ikke en af de nærmeste dage kommer ud og får hentet en god Zalman-køler?
-------------------------------------------------
I har sikkert også bemærket, at jeg har fået ny sofa. Derfor har jeg fået problem som jeg håber i kan være mig behjælpelig med. Sagens kerne er, at undersiden af sofaen gør montering af mine body-shakere særdeles vanskeligt og jeg har endnu ikke selv fundet en løsning. Der skal her også indskydes, at det at skrue i træet ikke er noget jeg ønsker.
 Bodyshakeren.
 Undersiden af sofaen.
Måske kan jeg montere dem på de runde metal-tværstivere, men jeg mangler stadig lige at udfinde hvordan...?
Når problemet er løst, og jeg endelig har bodyshakerene monteret igen, vil jeg indskyde et aktivt delefilter i systemet og på den måde få frasorteret alt over 50 Hz. Jeg har fundet et billigt et af slagsen ved Biltema:
----------------------------------------------------------
Af fremtidige planer har jeg følgende:
Anskaffelse af ny universial-remote. Kandidaterne er Harman Kardon's TC-30, Logitech 885 og Logitech 525.
Anskaffelse af subwoofer. Her er jeg stadig på bar bund.
Større lejlighed, så jeg kan få plads til mine 4 stk. X-Dan højttalere (tidligere omtalt som MonsterPod), som jeg gennemgribende vil modernisere, et par effekt-blokke og et fastrammelærred.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke komme til at stripse den fast på en måde?
Ved ellers ikke lige...
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Du kan ikke komme til at stripse den fast på en måde?
Ved ellers ikke lige...
|
|
|
Det er nok ikke en mulighed, da bodyshakerne ikke har nogen huller, hvor strips kan føres igennem og dels da der jo skal være et ca. 1 cm spilrum fra enhed til fladen, hvor den er monteret. Videre tror jeg heller ikke strips muligør en tilstrækkelig fast/urokkelig montering, for at modvirke energitab.
Ellers tak for forslaget
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, ærgeligt :)
Kender ikke meget til Bodyshakers, hvordan de virker, bevæger sig osv. så det er svært at komme på noget, held og lykke med det :)
Ps. få dog købt en sub i stedet :P
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Okay, ærgeligt :)
Kender ikke meget til Bodyshakers, hvordan de virker, bevæger sig osv. så det er svært at komme på noget, held og lykke med det :)
Ps. få dog købt en sub i stedet :P
|
|
|
He, He... Det kan godt være, men det bliver svært at få samme effekt ved en subwoofer, som ved bodyshakers. I så fald skal den i hvert være meget stor alá:

Og en sådan udgravning, der her er påkrævet, tror jeg vil gøre bageren, der recidere nedenunder mig, meget ked af det
|
Til top |
|
|