Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Pod’s, Bodyshaker’s, H/K & HTPC BIO. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke placere dine bodyshakers på samme måde som før? Fra det ene billede af dem på første side kan jeg ikke se nogen hindring. Man kan måske ikke "løfte op" i stoffet omkring træet på tværs?

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Deathie skrev:
Du kan ikke placere dine bodyshakers på samme måde som før? Fra det ene billede af dem på første side kan jeg ikke se nogen hindring. Man kan måske ikke "løfte op" i stoffet omkring træet på tværs?

Nej, det er desværre heller ikke muligt. Den eneste monteringsmulighed jeg kan se er, at udfinde en måde hvorpå de kan sidde stramt fast - i en afstand af 1 cm - på metal stiverne.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

edit

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvordan lyder de? Er det en eller anden designmæssig klassiker? Har de patina? Hvis ikke skal du så ikke have lakeret rammen hvid og skiftet standeren ud med en der er lidt mindre 80'er? Med en aluminiumsstander og en hvid ramme, så kunne de jo blive rigtig nydelige.
Men, jeg er måske helt galt på den?

/C

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Hej,

Hvordan lyder de? Er det en eller anden designmæssig klassiker? Har de patina? Hvis ikke skal du så ikke have lakeret rammen hvid og skiftet standeren ud med en der er lidt mindre 80'er? Med en aluminiumsstander og en hvid ramme, så kunne de jo blive rigtig nydelige.
Men, jeg er måske helt galt på den?

/C

As is lyder de nogenlunde, men man kan jo godt høre det ikke er en nyproduceret højttaler. Derfor har jeg også på længere sigt planer og en gennemgribende modanisering af alle 6 stk., hvor intentionen er nye enheder og delefiltre. Her kunne en ny fod muligvis også indgå i processen. Altsammen er dog noget jeg indtil videre har sat på stand by, da jeg på nuværende tidspunkt har hverken tiden til det eller pladsen til dem.

Om det er en design-klassiker eller ej er helt afhængig af hvorledes termet defineres Jeg synes dog de er Spitzenklasse-Cool!

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Holy Moly Zerocool det er da vildt at du kan realisere dine indkøb af udstyr så hurtigt og så på en SU, kan du ikke give nogle tips om hvilken pensionsordning du benytter dig af  man fristes jo næsten til at tro at du har en utrolig gavmild mor .

Med hensyn til din LG kan jeg kun bekræfte at den har et helt utroligt billed ved både komponent progressiv scan og selvfølgelig ved DVI-HDMI har nemlig lige hjulpet en kammerat med at indkøbe sin oh boy hvor blev han glad, nu skal jeg så bare have ham til at investere i en opskalerbar DVD alà OPPO, i den forbindelse kan du (eller andre) måske bekræfte at den europæiske udgave vist nok hedder BKE ??

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Lukman: OppoDigital = BBK
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Muchas gracias JBL Ti, har åbenbart drukket for meget BKI kaffe
Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

Andref
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Du kunne sætte dem op under sengen, hvis du er lidt kreativ eller måske kender en smed der kan bygge det her

den dims der har inspireret min geniale kreation, er en vvs fyr til at sætte rør fast til vægge

Bare en idé, ved ik om det virker...

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Holy Moly Zerocool det er da vildt at du kan realisere dine indkøb af udstyr så hurtigt og så på en SU, kan du ikke give nogle tips om hvilken pensionsordning du benytter dig af  man fristes jo næsten til at tro at du har en utrolig gavmild mor .

Min mor er skam meget sød, men at min indkøb kan lade sig gøre, skyldes skam først og fremmest et forstående pengeinstitut. Derudover har jeg nu endnu ikke lige fået etableret mig med en pensionsordning

Andref skrev:

Du kunne sætte dem op under sengen, hvis du er lidt kreativ eller måske kender en smed der kan bygge det her

den dims der har inspireret min geniale kreation, er en vvs fyr til at sætte rør fast til vægge

Bare en idé, ved ik om det virker...

Mange tak for forslaget og den flotte tegning

Puha... Custom made -smedebeslag lyder dyrt, men kunne jeg ikke bare benytte mig af den lille fætter vvs-manden bruger - og er du bekendt med om det er noget som forhandles i Silvan eller lignende?

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

På sin vis behøver beslaget vel ikke gå rundt om røret, men det vil nok være optimalt. En metalplade over og under og så bolte dem samme burde kunne gøre det. De skal bare skrues godt fast.

Altså som på tegningen udover de to halvcirkler er erstattet af rette linjer og lidt længre bolte.

Du kunne også bare købe sådan nogle af de der fætre til at sætte rørfast. De må kunne købes i Silvan eller lign. Hvis de ikke passer helt må du hvilke noget om røret så det passer i diameteren

Cpede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej Zerocool.

Vil lige høre om hvorfor du satte 4 shakere under din gamle sofa? Fordi 2 ikke gav rystelse nok? eller for at fordele rystelserne mere jævnt i sofaen?

Og så vil jeg lige høre hvor mange watt 4 shakere ca kræver?

Jo og så lige den der med at der skal være 1 cm mellemrum hvorfor? prøvede du uden mellemrum først? for jeg har ikke kunne finde det beskrevet ved nogen som helst af de andre shakere der er på markedet

Til top Vis Cpede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpede

sn1009
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

tom made -smedebeslag lyder dyrt, men kunne jeg ikke bare benytte mig af den lille fætter vvs-manden bruger - og er du bekendt med om det er noget som forhandles i Silvan eller lignende?

Ellers kan det fås billigt online som f.eks. her:

http://www.billigvvs.dk/R%F8r%20&%20Fittings/8a17224a8 e3831913d07ffc192085b16.html
Til top Vis sn1009's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sn1009

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Tak til jer for de gode forslag vedr. montering Jeg må lige prøve mig frem og se hvad jeg kan få til at fungere bedst.

Cpede skrev:

Vil lige høre om hvorfor du satte 4 shakere under din gamle sofa? Fordi 2 ikke gav rystelse nok? eller for at fordele rystelserne mere jævnt i sofaen?

Ja, begge dele faktisk. Jo flere man har, jo mindre behøver man jo også skrue op for forstærkeren, der driver dem.

Cpede skrev:

Og så vil jeg lige høre hvor mange watt 4 shakere ca kræver?

Det kommer helt an på kvaliteten af Watt'ene, men en god gammel strømstærk svend kan uden problemer klare ærterne.

Cpede skrev:

Jo og så lige den der med at der skal være 1 cm mellemrum hvorfor?

Shakeren består af 2 dele, hvoraf den ene skal kunne bevæge sig.

Læs mere om montering her: http://www.fl-electronic.de/ihr_heimkino/bodyshaker.html.

Andref
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Jeg skal alligevel i byggemarkeder imorgen, så kigger jeg lige... Men dem jeg har set er ikke nær så store... højst 15mm i hullet... Hvad er Ø på røret..? Du kunne evt. osse sætte lægter imellem rørene hvis der er flere... Det ville være mere stabilt...

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Andref skrev:
Jeg skal alligevel i byggemarkeder imorgen, så kigger jeg lige... Men dem jeg har set er ikke nær så store... højst 15mm i hullet... Hvad er Ø på røret..? Du kunne evt. osse sætte lægter imellem rørene hvis der er flere... Det ville være mere stabilt...

Fandt du noget...? Ellers må jeg jo selv lige smutte derud ved lejlighed

HQjben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa Zerocool

Først og fremmest et stort tillykke med dit setup. Se nu at få investeret i en større lejlighed, istedet for al det grej

Skal til at bestille det LG-tv, men synes en fladskærm, skal hænge på væggen. I den forbindelse, mit spørgsmål... Hvor har du købt vægbeslag, og hvad hedder det.

Mvh Rasmus

Til top Vis HQjben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HQjben

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv lige fået en gammel stereoforstærker ind af døren og forhåbentlig kommer der 2 bodyshakers hjem i morgen (til at starte ned).

Der står omme bag på det antikkestereo at højtallere udgange er fra 8-16 ohm.
Den yder noget der ligner en 25 watt pr udgang (måske mere). Fra dette pragtige link http://www.fl-electronic.de/ihr_heimkino/bodyshaker.html kan jeg vel så regne ud jeg skal smække dem i en serieforbindelse.
Det er en Sony TA-AX220 og jeg har ikke kunne finde en manual på nettet.
Er jeg helt galt på den? Og vil forstærkeren kunne klare det?

Kan være jeg vender tilbage når jeg skal til at sætte dem op under min sofa/seng

PS: Håber det er ok jeg låner din tråd

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

HQjben skrev:

Hejsa Zerocool

Først og fremmest et stort tillykke med dit setup. Se nu at få investeret i en større lejlighed, istedet for al det grej

Takker

He, He... og du har helt ret. Varanen har, efter flere års plagen og fremsættelser af ultimatumer, fået mig overtalt til at vi flytter sammen. Det betyder, at jeg her i det nye år skal ud og ha' købt mig en god stor lejlighed, hvor der er plads til hende og alt mit gear. 

HQjben skrev:

Skal til at bestille det LG-tv, men synes en fladskærm, skal hænge på væggen. I den forbindelse, mit spørgsmål... Hvor har du købt vægbeslag, og hvad hedder det.

Alle VESA 200x200 passer til monteringshullerne bagpå. Du skal dog være opmærksom på dybden, da der ellers ikke vil være plads til montering af større stik, som ex. DVI. Jeg endte endelig op med et 300-400 kr.'s no name beslag fra Electronic City, hvor der lige præcis bliver plads til stikkene.
Det orginale LG-beslag koster ca. kr. 1.700,-, i Tyskland!

Deathie skrev:

Nu har jeg selv lige fået en gammel stereoforstærker ind af døren og forhåbentlig kommer der 2 bodyshakers hjem i morgen (til at starte ned).

Der står omme bag på det antikkestereo at højtallere udgange er fra 8-16 ohm.
Den yder noget der ligner en 25 watt pr udgang (måske mere). Fra dette pragtige link http://www.fl-electronic.de/ihr_heimkino/bodyshaker.html kan jeg vel så regne ud jeg skal smække dem i en serieforbindelse.
Det er en Sony TA-AX220 og jeg har ikke kunne finde en manual på nettet.
Er jeg helt galt på den? Og vil forstærkeren kunne klare det?

Tillykke med den nye forstærker. Ja, du burde ikke få noget problem hvis du serieforbinder dem. 

2 x 4 Ohm = 8 Ohm.

Spørgsmålet er dog snarer, om forstærker er stor nok - med sine 25 Watt - til at levere tilstrækkelig med effekt. 

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har vidst ikke helt lyttet efter i folkeskolen. Plus til minus er det en god ting?

Det var sælger der oplyste de 2x25 watt. Kigger jeg bagpå står der 80 watt, hvilket må være ialt. Hvad jeg kunne læse ud af en kinesisk hjemmeside er den på 2x40 watt.

Hvad er din næste opgradering?

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes