| Forfatter |
|
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv haft 810. 450 har væsentlig mindre punch, men mere homogenlyd
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Pro Ace Bass 2/Infinity Kappa Sub/SVS PB10
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så oprandt dagen, hvor jeg fik taget mig sammen og købt mig det savnede sæt Dali 450. En stakkels gut, hvor kæresten havde sat hans pensionerede speakere til salg. Kan godt forstå, at det var med blødende hjerte staklen lagde dem ud i bilen.
Jeg må sige at det er en helt anden lyd, ikke nær så pågående som 810. Skal vænne mig til en mere homogen lyd, istedet for bånddiskant og semi-subwoofer. Men grundlæggende en langt mere sund sound, mellemtonen lyder faktisk meget mere åben set i forhold til den let gjaldende 810, ganske varmt, nært og neutralt. Diskanten er også langt mere sprød, transientvillig og den nyder tydeligvis strengeinstrumenter og slagtøj i forhold til 810.
Grundlæggende er det dejligt, at 450 i modsætning til 810 ikke mister overblikket, når der kommer voldsomme transienter og komplekse musikstykker, noget jeg virkeligt nyder med et stort smil. Jeg agter naturligvis at opgradere diskanten til S93000 som nævnt tidligere i tråden. Det står allerede klart for mig, at det er tvingende nødvendigt.
Den højttaler bliver jeg sgu glad for  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 03:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja...
Det skulle jo naturligvis gå galt...
Svingspolen på en af de nederste basenheder er stået af, helt og aldeles. I starten var der lidt liv og den raslede lystigt. Men nu er den sgu død...!
Er der nogen der har nogle gode bud på, hvordan man hurtigt, billigt og nemt erstatter denne enhed med henholdsvis en ny, renoveret og/eller ny enhed?
Brugte speakere mig i måsen, sælger får helvede nu! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 04:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt nok ikke længe de holdt da.
__________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 04:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
De var defekte fra starten af, jeg sprang dog rundt for at finde den rumresonans jeg mente at kunne høre. Jeg opgav til sidst, slog det hen med de vibrationer jeg så længe har kæmpet med i hyblen.
Men ved nærmere test ca. 15 min inde i forløbet afsløredes det, at mislyden kom fra svingspolen på den ene bas. Og så var løbet kørt, ret kort tid efter stod den helt af. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 04:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku ik heldigt.. håber da du får noget ud af at kontakte sælger, måske at slå halv skade om reperationen
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA det er noget hø 
Iøvrigt, nogen der har erfaring med at pille trådgitteret af diskanten? Jeg tænker at den må spille bedre uden, men kun hvis en knallert som mig kan hitte ud af at pille den af?
Er glad for mine "nye" 450, men hold da op de spiller anderledes end mine 810. Helt, helt anderledes....
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Ak ja...
Det skulle jo naturligvis gå galt...
Svingspolen på en af de nederste basenheder er stået af, helt og aldeles. I starten var der lidt liv og den raslede lystigt. Men nu er den sgu død...!
Er der nogen der har nogle gode bud på, hvordan man hurtigt, billigt og nemt erstatter denne enhed med henholdsvis en ny, renoveret og/eller ny enhed?
Brugte speakere mig i måsen, sælger får helvede nu!
|
|
|
hvad model nummer er basserne?
|
| Til top |
|
| |