| Forfatter |
|
Timbre Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får man lov att smyga in med en Inpol2... 
Både Sonus faber och Pathos hör ju hemma i Vicenza och även glashyllan kommer från Italien.

|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Timbre skrev:
|
Får man lov att smyga in med en Inpol2... 
Både Sonus faber och Pathos hör ju hemma i Vicenza och även glashyllan kommer från Italien.

|
|
|
Ja, den er næsten ubehageligt lækker - jeg glæder mig til at høre den i løbet af kort tid! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der læser anmeldelser kan jeg fortælle at HIFI+ har testet den i det seneste nr.
En sjov ting ved den er at der følger en speciel netledning med, der har en lille træbox indbygget med netfilter. Da anmelderen i HIFI+ testede den brugte han først Valhalla netkabel, men det trak simpelt hen alt mulig støj med ind i forstærkeren. Han kunne f.eks høre sin digitalradio som stod tændt i køkkenet!!!
Pathos egen netledning var "næsten" lige så god som Valhalla (!)
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle i sf interesserede!
Har langt om længe taget mig sammen til at få en profil ... det bør man jo næsten når der så mange der har denne "passion" for italiensk superlyd
Er der nogen der har prøvet transparent kabler i en Extrema / krell kombination?
Jeg kører i øjeblikket med Mit terminator 2 højtt.kabler og Mit terminator mi 330 interconnect!!
Hvad er forskellen på disse kabler ?
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Smaj,
velkommen til!
hvad har du prøvet af kabler? Er tiden ikke løbet fra MIT-kablerne ?
(denne udtalelse baseres på andres meninger, da jeg aldrig selv har hørt MIT)
Kontakt evt. Morten ( Mr. Highend) her på forumet som har prøvet lidt af hvert med sine Extremaer!
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Smaj!
Kabler er og bliver et personligt valg. Hos mig virker MIT bare - dog bruger jeg også samme type over hele linien - shotgun. Jeg har haft Terminator 2 m.m - det er godt, men der sker først ting og sager med shotgun og endnu dyrere. Extremaerne vil give klar besked.
Ellers har jeg prøvet rigtig mange kabler (Cardas, siltech, monster, analyse, hjemmelavede kobber og sølv osv) og faldet for MIT - indtil videre. Dog skal jeg prøve VDH - for at se om man kan forfølge højttalernes kabler hele vejen.
Jeg lytter og stoler på mine øre og går efter en speciel musikalsk lyd - her passer ikke alt til Extremaerne.
Lad os tales ved.
Med MIT hilsen Morten
PS! MIT er ikke gået bagud af dansen - men kabler skal jo bruges med fornuft! __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Her følger lidt info om d. 22 maj.
Sunaudio i Aalborg har været så venlige at sige ja udlåne en Inpol 2 til d. 22. En spændende / anderledes forstærker i ren klasse A drift - det skal blive interessant at høre på!
Timbre kommer (helt fra Sverige!) og vil tage en spændende dokumentar-video med der er lavet om sonus faber. Der skulle både være interviews med hovedpersonerne, og en guided tour rundt på fabrikken, så man kan se, hvordan de fremstiller mesterværkerne.
Timbre vil yderligere vise egne billeder frem fra sin seneste tur til Italien, og vil måske fortælle lidt om sine lytteoplevelser med Stradivari?

Det glæder vi os meget til! Der bliver altså noget for både øjnene og ørerne!
Den gode Hans Faber er vist ved at erhverve sig et sæt af de legendariske Guarneri Homage! Kan ske Hans vil fortælle lidt om dem, hvis han da når at få lyttet til dem inden.

Så er vi (desværre) nogen, der endnu ikke har fået lyttet til Extrema'erne.

Der er der jo en del Extrama-ejere -bl.a. Mr. Highend - på Sjælland. Vi håber meget at se jer også, selv om der er lidt vej at køre!
Vi glæder os til dagen!
Husk: Man kan stadig nå at melde sig til 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Husk: Man kan stadig nå at melde sig til 
|
|
|
Hvis der er plads til en udefra-kommende nørd , er den gamle med.....
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarerne!
Kan være man skulle låne en kabeltaske i kt radio for selv at høre forskelle . Jeg ved de er store .Har lige prøvet Madrigal Hpc signalkabler ... så lyder højttaleren helt anderledes...Det er EXTREM(A)T !!!!!
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe K og andre Sonus Faber nørder .
Malthe har ret! - Min erhvervelse af Guarneri Homage er endelig faldet på plads og de vil være at finde i min stue fra på onsdag.

(Dette flotte billede er taget af Timbre - og her ses Guarneri i en mørk udgave sammen med Musica forstærkeren)
Rettet af moderator! __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
Timbre Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guarneri har ju haft lite växlande nyanser i träkabinettet genom åren. Här ser vi en ljusare variant som nästan drar åt Amatirött.

|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Hej Malthe K og andre Sonus Faber nørder .
Malthe har ret! - Min erhvervelse af Guarneri Homage er endelig faldet på plads og de vil være at finde i min stue fra på onsdag.

(Dette flotte billede er taget af Timbre - og her ses Guarneri i en mørk udgave sammen med Musica forstærkeren)
Rettet af moderator!! |
|
|
Nice
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Jeg vil lige gøre opmærksom på at mine ellers fremragende Electa Amator 2 er hermed sat til salg! (se evt. Tråden fra start af)
|
|
|
Salg gennem forummet er ikke tilladt, det burde du vide eftersom du HAR læst retningslinier for brug af forum!
hermed en advarsel til Hans Faber!
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg trodede da at SF EA2 var verdens bedste højttaler?
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dige,
Alt afhænger af hvordan du måler. Her et et citat sakset fra Stereophile test af Guarneri:
"It's rare to find a speaker that's truly balanced—with a tonal, harmonic linearity that extends from the upper bass to the high treble. In this respect, the Guarneri eclipses the other Sonus Faber designs. The bigger models, particularly the Electa Amator and Extrema, will play louder, are more dynamic, and have better, deeper bass; but rarely is a speaker as truthful to its source as the Guarneri."
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skulle udtalelserne om højttalerne jo også helst bunde ud i egne erfaringer, og ikke i anmelder-kommentarer der lige nøjagtigt bifalder alt det man gerne vil høre dem sige.
Derfor bliver det spændende at høre Hans Faber´s kommentarer til Guarneri - de ser i sandhed smukke ud. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Nu skulle udtalelserne om højttalerne jo også helst bunde ud i egne erfaringer, og ikke i anmelder-kommentarer der lige nøjagtigt bifalder alt det man gerne vil høre dem sige.
Derfor bliver det spændende at høre Hans Faber´s kommentarer til Guarneri - de ser i sandhed smukke ud. |
|
|
Det saksede anmelderuddrag beskriver dog meget godt hvorledes forskellige indgangsvinkler giver forskellige resultater. EA2'eren står for den korrekte gengivelse, hvorimod Guarneri er en lille charmetrold som stille og rolige får lytteren til at leve sig ind i musikken. -Sjovt nok er denne beskrivelse fuldstændig analog til Hans Fabers første indtryk af denne højtaler... 
Edit: Det er så ikke lige hvad de skriver... Mandag morgen!   Lad os få Hans' indtryk. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
|
|
|
Sagde manden, der selv skriver anmeldelser
Ovenstående er jo ikke taget ud fra den blå luft, men er et udsagn, som meget ofte bruges for at formidle et indtryk af Guarnerien til andre, der evt, har EA2 eller Extrema som referenceramme. Og sjovt nok har Hans Faber selv omtalt den i lign. vendinger, på baggrund af sine lytteindtryk.
Men det kan han jo få rig lejlighed til at uddybe for jer... hvis Switzel-drengen da ikke smider ham ud af forummet inden
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt den nye Domus-serie?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleJ skrev:
| Er der nogen der har hørt den nye Domus-serie? |
|
|
Hej Ole
Ja, musica har lyttet på Grand Piano Domus (se tidligere i tråden) __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |