Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sonus Faber klub Danmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Her er billede med en anden belysning senere på dagen:

sådan!  Prima fototeknik

jeg har desværre ikke hørthøjttaleren, men det træarbejde og lakken der genspejler, er du vimmer det er flot. absolut noget der burde være standard inden for hifi til det dansk hjem. 

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Til interesserede kan jeg nemt finde EA2 ere til 13K. Jeg skal gerne sige til når de er der på de internationale auktioner. Når jeg overhovedet har nævnt prislaget der, er det fordi jeg kan se I vil "abroad" med tiden.

Jeg er ikke konfliktsøgende og lader mig iøvrigt ikke skræmme af jeres trusler om at ville "offentliggøre" mine langt tidligere mails til MK. Det kan I da bare gøre, værsgo. I skal bare huske konteksten.

Det er let at se hvordan man (nu jeg) bliver angrebet frontalt, som også andre er blevet det tidligere i Sonus Faber tråden og begge gange af Hans Faber. Jeg vil ikke udsættes for det igen, så vil hermed afstå fra at kommentere jeres klubmæssige anstrengelser på denne tråd.

Hvorfor åbner I ikke en egen hjemmeside med jeres klub? Der kan I langt bedre sortere i mails og henvendelser end her...

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Hej Dige,

13.000 kr.!! (?) Det var da godt nok billigt for dem. Kan du ikke lige smide et link næste gang du ser et sæt (i perfekt stand!) til den pris?

Jeg ved at du selv har været meget på udkig efter et sæt EA2 (du havde da vist også noget vanskeligt ved at acceptere hele situationan, da "SU-f**keren" fik et sæt... jfr. dine private mails til mig fra december 2004... )

Hvor meget skal de egentlig koste før du har råd til et sæt, dige?

Og hvorfor vender du ikke din evindelige negative energi mod deltagerne i lille denne forening til noget konstruktivt og positivt? Det tror jeg nok er lidt mere holdbart i længen for dig.

Forårshilsener, Malthe

PS.

Hej Hans

Flot vinkel!. Glæder mig til at høre dem

13000kr jeg købte da et par nye for 12995 med alt for 2½ år siden .

Og de er tit tilsalg i ørstirg og italy for under det .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej jensen,

Så er der i hvert fald mulighed for at gøre nogle gode handler der. Men husk at du nok også har lidt bedre kontakter som importør end alm. forbrugere. Alt kan fås billigt - bare man kender de rigtige mennesker

Personligt har jeg nok ikke tilstrækkelig "is i maven" til at handle hifi via netauktioner og lign. Jeg foretrækker at mødes med sælger, efterse varerne for evt. skader og originalitet og ikke mindst høre at det spiller som det skal. Derudover foretrækker jeg at stå for fragten selv. Med dette in mente har jeg ikke noget imod at betale lidt mere end absolut laveste markedspris globalt set...

Hvis mine engang bliver sat til salg, er jeg da heller ikke i tvivl om hvad de skal koste. Så er folk velkomne til at handle med den italienske mafia i stedet, hvis det er det de vil

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

prebbj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

EA2 er solgt.... Der var (er) 5 seriøst interesserede både fra ind og udland , så no problemas der. Jeg kan godt forstå du er træt af at du ikke kunne få dig et par  i tide...

Hans Faber

Hvis dine EA2'er er solgt, hvorfor sletter du så ikke din annonce i 'KØB, SALG og BYTTE'??
Til top Vis prebbj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prebbj

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej alle Sonus Faber Fans!

Her er så det lovede billede af mine nye Guarneri Homage.

Hvordan lyder de så - spørger mange sikkert ?

De lyder som et sæt Guarneri - simpelthen... de skal opleves... for det kommer meget hurtigt til kun at handle om musikken og ikke teknikken.... 

Det er helt helt specielt at høre en højttaler der kun afviger 1db i det MEGET vigtige frekvensområde mellem 100 - 1000 hz. og hvor alting hele tiden er i perfekt fase - men som sagt, det skal opleves før man ved hvad det betyder for gengivelsen.

Mit parrede sæt afviger forøvrigt kun 0,25 db højtalerne imellem i hele frekvensområdet, hvilket er dokumenteret på den certificerede medfølgende testlaboratorie kontrol måling/udskrift fra fabrikken.

Puha, de ser sgu lækre ud - den finish er simpelthen i verdensklasse!

Hvilket kabel er de tilsluttet med?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hej Hans!

Til lykke med din baby! SF flot!

Hvad ligger prisen på med din Guarneri? Er den købt i Danmark - ny, brugt eller demo.

Hvilken musiksmag er bedst til den. Passer det til det du lytter til eller skal du ud og købe nyt?? (ha, ha du ved hvad jeg mener) Hvor er dit G....... punkt er det det samme sted eller har det flyttet sig (fra EA2 til G........)

Med Guarnerihilsen

PS! Du har set Timbres hjemmeside? Ellers se Extrema ..... (side9)

Mr. High End

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Det er vel tilladt at stille spørgsmål til klubben om mærket? Jeg formoder I ved mere end andre om SF?

Ude i byen har jeg hørt at F. Serblin, den gamle konstruktør, er blevet købt ud af SF. Kan I bekræfte denne historie? Hvem skal så udvikle de ny?

Fra andre steder har jeg hørt at Dansk System Tecnology (ScanSpeak) gennem længere tid har udviklet 95% af både enheder og delefiltre for bl.a. SF. På den måde er det jo unægtelig noget nemmere at komme videre, men så er det jo ikke længere SF der udvikler. Hvordan stiller I jer til den information?

Den ny serie, Domus, ser noget mere mainstream ud end de tidligere modeller, træet er ikke særlig eksotisk og enhederne er ikke længere i den dyre ende. Selve højttaleren er jo heller ikke voldsom dyr og eksotisk. Er det et indirekte resultat af Serblins udtræden eller blot en ønske om at komme ind på et næsten "mass-consumermarket", tror I?

Hvilke enheder tror I de har brugt?

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

dige skrev:
Det er vel tilladt at stille spørgsmål til klubben om mærket? Jeg formoder I ved mere end andre om SF?

Ude i byen har jeg hørt at F. Serblin, den gamle konstruktør, er blevet købt ud af SF. Kan I bekræfte denne historie? Hvem skal så udvikle de ny?

Fra andre steder har jeg hørt at Dansk System Tecnology (ScanSpeak) gennem længere tid har udviklet 95% af både enheder og delefiltre for bl.a. SF. På den måde er det jo unægtelig noget nemmere at komme videre, men så er det jo ikke længere SF der udvikler. Hvordan stiller I jer til den information?

Den ny serie, Domus, ser noget mere mainstream ud end de tidligere modeller, træet er ikke særlig eksotisk og enhederne er ikke længere i den dyre ende. Selve højttaleren er jo heller ikke voldsom dyr og eksotisk. Er det et indirekte resultat af Serblins udtræden eller blot en ønske om at komme ind på et næsten "mass-consumermarket", tror I?

Hvilke enheder tror I de har brugt?

Hej Dige. Spørgsmål er altid velkomne; Personligt ved jeg (endnu) ikke specielt meget om Sonus Faber (ud over dem jeg har lyttet til), men jeg er da sikker på at andre kender mere til baglandet som du spørger til.

Hvad angår Domus-serien må jeg sige at denne serie unægteligt virker mere consum-agtigt i forhold til hvad jeg ellers har set fra SF. Jeg håber meget på at dette alene er et udtryk for at SF vil kunne dække et bredere markeds-segment, og ikke et udtryk for at SF ALENE vil sigte efter det 'billigere' marked. De har hidtil produceret en række mesterlige kreationer (både designmæssigt og lydmæssigt), og dem ser vi gerne flere af. Jeg er da også sikker på at vi i fremtiden vil se kreationer af samme klasse.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Puha, de ser sgu lækre ud - den finish er simpelthen i verdensklasse!

Hvilket kabel er de tilsluttet med?

Hej Ronin

Jeg kan kun give dig ret: Disse små skønheder fortjener virkeligt at blive vist frem, så tak for billederne Hans...

Hvad angår kablet så er det VdH the Inspiration.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Dige,

jeg synes ærlig talt ikke din generelle fremtoning (hverken i denne tråd eller andre) giver anleding til at komme med en længere udredning i forhold til de ting du spørger om. Det virker for mig formålsløst at indlede en længere teknisk pseudo-diskussion med dig omkring sonus faber, for dybest set er du jo ikke interesseret, men derimod ude på at skabe en dårlig stemning omkring det vi laver.

Om andre har lyst til at kommentere på dine "rygter" skal være helt op til dem.

Fortsat god dag.

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Martin Logan slår alt.

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Martin Logan slår alt.

Hej Onkel Blå

Ja, det er utrolig dejligt at være glad og tilfreds med det man har.

Der har sonus faber og ikke mindst EA2 været lidt at en åbenbaring for mit vedkommende. Det er bare en skøn musikformidler

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:
Hej

Martin Logan slår alt.

Man må da håbe du har lyttet til en hulens masse forskelligt grej for at nå frem til denne konklusion...

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Til Matlte: Jeg opfordrede dig ikke til at vurdere min generelle fremtoning, det har du slet ikke format til, jeg stillede nogle konkrete spørgsmål om de ny modeller og om konstruktøren nu er ude af billedet.

Du skal ikke stikke mig motiver i skoene jeg ikke har. Tror du at du er sådan en slags meningspoliti?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
270961 skrev:
Hej

Martin Logan slår alt.

Man må da håbe du har lyttet til en hulens masse forskelligt grej for at nå frem til denne konklusion...

Det gælder alle folk der mener at de har det bedste....

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
shras skrev:
270961 skrev:
Hej

Martin Logan slår alt.

Det gælder alle folk der mener at de har det bedste....

Der er dog en GIGANTISK forskel på at ville dele begejstringen for sit anlæg, i forhold til at proklamere at det man har er det bedste i verden.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Martin Logan slår alt.

NÅ NÅ

har du hørt de nye

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
NÅ NÅ

har du hørt de nye

Hej jensen

Er det den nye Domus-serie du hentyder til? Har du i givet fald fået lyttet til den? (Fortæl endeligt om dine indtryk)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

jensen skrev:
NÅ NÅ har du hørt de nye

Hej jensen

Er det den nye Domus-serie du hentyder til? Har du i givet fald fået lyttet til den? (Fortæl endeligt om dine indtryk)

Det kunne jeg aldrig finde på , da ikke så ondt som folk har her hjemme for tiden .

Men det var nu også Logan jeg tænket på .

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes