| Forfatter |
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu godt se humoren i 270961's indlæg 
Til Dige. Din dagsorden i denne tråd er faktisk rørende gennemskuelig. Jeg har dybest set lidt ondt af dig...
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
shras skrev:
Hej jensen
Er det den nye Domus-serie du hentyder til? Har du i givet fald fået lyttet til den? (Fortæl endeligt om dine indtryk)
|
|
|
Det kunne jeg aldrig finde på , da ikke så ondt som folk har her hjemme for tiden .
Men det var nu også Logan jeg tænket på .
|
|
|
Jamen så takker jeg for input ... __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
1000 tak for de positive kommentarer til mine billeder 
Her er hun så med frontstof på...

Alle tekniske/strategiske og udviklingsmæssige spørgsmål som nogle har stillet til klubben i denne tråd vil jeg prøve at svare på - efter mit besøg på Sonus Fabers Domicil i Italien sidst i Juni.
Evt. kan man stille spørgsmål til mig direkte på en PB.
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
jensen skrev:
shras skrev:
Hej jensen
Er det den nye Domus-serie du hentyder til? Har du i givet fald fået lyttet til den? (Fortæl endeligt om dine indtryk)
|
|
|
Det kunne jeg aldrig finde på , da ikke så ondt som folk har her hjemme for tiden . Men det var nu også Logan jeg tænket på . |
|
|
Jamen så takker jeg for input ... |
|
|
Kunne du ikke selv forstille dig det .
Men kan da sige det jeg har hørt er ikke noget at skrive hjem om .
Det er ikke retter din person tro ikke det , sådan er det bare
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Det var nu ikke ment ondt, men at anskuliggøre at der findes rigtig mange fine og lækre højtalere. Essensen må være at købe og nyde det man tænder vildt på, thi så kan man også lettere tilgive fejlene. Ingen højtaler er perfekte set ud fra et objektivt synspunkt, men kun et subjektivt.
Og til Jensen: Hvis du mener de nye Summit...ja så har jeg hørt dem og jeg siger bare..........vent.....der er nogle fabrikanter der godt kan begynde at ryste i buskerne...Martin Logan har fat i den lange ende nu.........de giver helt nye perspektiver forstærkermæssigt, placeringmææsigt og andre ting.
Men det kan vi fortælle hinanden om i en anden tråd. Denne er er for Sonus Faber og held og lykke med de flotte og lækre højtalere/møbler. De er da bare for fede.
Audioholisk hilsen
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg glemte lige: Tillykke med dine nye højtalere Hans Faber....de er hysterisk flotte og jeg er sikker på at lyden er lige så god som udseendet. Det er rart at læse om en der tænder vildt meget på hifi.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Jeg kan nu godt se humoren i 270961's indlæg 
Til Dige. Din dagsorden i denne tråd er faktisk rørende gennemskuelig. Jeg har dybest set lidt ondt af dig...
|
|
|
Slap af og hold stilen stueren - hvis i varmer op til længere diskussioner om de sædvanlige off-topic ting, bedes i venligst tage dem på privat basis! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Hej!
1000 tak for de positive kommentarer til mine billeder 
Her er hun så med frontstof på...

Alle tekniske/strategiske og udviklingsmæssige spørgsmål som nogle har stillet til klubben i denne tråd vil jeg prøve at svare på - efter mit besøg på Sonus Fabers Domicil i Italien sidst i Juni.
Evt. kan man stille spørgsmål til mig direkte på en PB.
|
|
|
Hvad er vægten på sådan et sæt? Mangler desværre at opleve dem i real-life... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans,
Lige et par spørgsmål:
kan du egentlig høre forskel på om der er stof /strenge på eller ej?
Hvordan oplever du at Musica'en trækker dem?
Venlig hilsen Malthe
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. Lyd!
Tak for roserne! Jo Martin Logan er sagen - har man musikken så har ML lyden.
SF og ML 2 sider af samme sag - 2 veje til målet!
Summit - bingo! Den er go´ - her til kender du min mening Dr. Lyd. Dog skal der arbejdes med opstillingen - den er lige så vanskelig at arbejde med som andre højttalere. Men lyden ....... super. Ikke som en SF - filosofierne er forskellige og det er lyden også. Hvad der er bedst? Skal der være noget der er bedst?
Det er jo en hobby og alle kan være med - uanset om man spiller på dynamisk eller "bånd" (du ved hvad jeg mener).
Er man til moren eller datteren???? Det hele er godt! Skal det være sejt, ungt, stort, småt, gennemsigtigt, dynamisk, veludrustet, hurtigt, m.m. - valget er ens eget! Har man valgt noget, så har man valgt noget andet fra!
Med en god hobby i baghånden
Mr. High End.
PS! High Fidelity nr. 4 er på gaden __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin
Et sæt Guarneri vejer ca. 50 kg pr side og deres højde er faktisk næsten 1,5 meter - Mange bliver lidt overraskede når de finder ud af hvor store sådan et sæt egentlig er når man møder dem reallife!
Du bør opleve dem reallife en dag - Dit liv med hifi vil dog ændre sig efter en god demonstration med et sådant par, idet du bliver nødt til at tage stilling til om det er sådan alle højttalere bør lyde i det væsentlige "mellemtone" område - Er dette simpelthen referencen?.
270961
Tak for dine kommentarer 
MaltheK
De lyder faktisk mindst ligeså godt med frontstof på som uden - det er en noget speciel konklusion, men ikke desto mindre rigtig! Det er også derfor at feks. Krell er begyndt at bruge denne metode til frontstof (efter aftale med Sonus faber) på deres meget gode og dyre reference højtalere.
En Musica trækker Guarneri rigtig godt - simpelthen, det virker som om den har det der skal til. Men andre gode forstærkere vil sikkert også kunne gøre det rigtig godt. Men det skal høres, her er ord ikke fyldestgørende. __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
prebbj Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Lidt SF detaljer:
Guarneri Homage
Technical Informatio: System: 12 litres lute design two way reflex. Cabinet: Combination of 42 pieces of solid walnut, maple and limewood construction, for resonance control. Tweeter: 28 mm silk dome high resolution driver, real wood chamber. Mid Woofer: 150 mm high resolution, short coil, long air gap. Cross Over: 2.5 kHz first order attenuated high grade components. Sensitivity: 88 dB 1 W 1 mt 2.83 V. Impedance: 8 ohms nominal. Power Handling: 30 W-200 W without clipping. Frequency Response: 46-20.000 Hz tuning port included. Dimensions: 210 x 340 x 380 mm W D H, 8 x 13 x 15 in W D H.
Weight: 82 Kg. (180 lbs.) net weight pair, 124 Kg. (273 lbs.) shipping weight columns included. Finishes: Piano gloss.
De medfølgende standere er 90,8 cm høje
Pris i USA: $ 10.000
Pris i Danmark: DKR 64.900
(begge priser er incl. standere)
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans Faber,
1000 tak for en meget spændende og underholdende eftermiddag / aften i selvskab med Guarneri Homage! og resten af sonus faber-slænget..
For mit vedkommende var det en kæmpe oplevelse at se den og ikke mindst høre den live.
For det første virker den fysisk noget større i virkeligheden, end på billeder. På de 90. cm høje standere troner den virkelig sig op. Diskret, men nærmest majestætisk på samme tid! Finishen er på alle måder ganske uovertruffen, og man kan ikke undgå at blive meget betaget af dem. Det er simpelt hen umuligt at indfange den "skønhed" på et fotografi - det skal vist opleves live 
Men hvordan lyder den så? Den lyder vel som den ser ud - bare bedre! Og når jeg siger bedre, så det fordi den kan lave et overraskende stort lydbillede i både dybde og bredden. Den spiller med en utrolig renhed og klarhed, med stor ro og kontrol og med en fantastisk tonal balance, der gør at især akustiske instrumenter lyder som om de fysisk er tilstede i rummet. Lyden bliver på en sjov måde meget organisk og nærværende.
Også mere kompliceret og sammensat musik bliver flot gengivet: Jeg blev meget imponeret over gengivelsen af Bachs Toccata i D-mol. Det var live-lydtryk fra det gigantiske orgel i Notre Dame i Paris. Det må absolut være referencen for, hvordan det stykke musik det skal gengives Man bliver tit ret overrasket over hvor meget bund Guarneri har... øhh, havde du gemt en subwoofer nogen steder???
Det var også lidt sjovt at rykke lidt rundt med dem. Jeg tror vi til sidst fandt en god "all-round" position. Det gav også noget, da vi fik jord sat på højttalerkablet - en total sort, lydløs baggrund!
Måske det kan være lidt vanskeligt - på visse punkter - at skifte fra EA2 til Guarneri? Man vender sig måske til nogle ting hos EA2, som kan være svære at skille sig af med. Men Guarneri kan noget helt specielt, den er i høj grad selv et instrument, og tingene bliver gengivet med en ro og naturlighed / realisme, som må siges at være helt unik.
Tillykke med dem, Hans! 
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MalteK, Shras, samt den ridende violinist med hang til Cello 
Selv tak! ja, det var en rigtig hyggelig dag og aften sammen med jer alle 3 og hende Guarneri .
Jeg har et stykke tid selv overvejet at skulle beskrive på dette forum hvordan et sæt Guarneri lydder ....
Men det har MaltheK faktisk lige gjort så fremragende i linjerne ovenfor - simpelthen, det er lige hovedet på sømmet du ramte der MaltheK - så det ser jeg ingen grund til at uddybe!
Tak for jeres input alle 3 og jeres kommentarer vedr. fintrimningen af opstillingen - det er jeg meget meget glad for!!!
Tak for din lykønskning Malthe 
Shras - tak for din ekspertise vedr. jord på højttalerkabler 
DRVMHTC - Tak for dine inputs om det emotionelle i musikken når vi justerede opstillingen af Guarnerierne - det er guld værd for mig . Jeg tror jeg får klumper i halsen på ca. de samme tidspunkter som dig mens musikken spiller og hen-vender sig direkte til ens følelser
Jeg regner med at "teste" vinen i nærmeste fremtid 
PS: Vi ses jo på søndag igen! __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans
Lad mig først sige 1000 tak for en rigtig hyggelig dag og aften. Som Malthe sluttede af med at sige så blev der sat nye standarder for lyttesessioner: Der manglede simpelt hen INTET!
Herefter må jeg sige at du har sat mig på lidt af en opgave: Hvordan i hede hulene skal jeg kunne sætte ord på hvad det var vi hørte? Jeg har brugt en dags tid på at tænke over dette, og er kommet frem til at udgangspunktet må være at tage samme betragtning som skaberen af disse skønheder i sin tid gjorde da han skabte dem: Violinen.
Når man første gang får øje på disse 'instrumenter' fanges øjet med det samme: Formen og helheden studeres, og øjet følger uundgåeligt de bløde linier. Man kommer tættere på, dybden i åretegningerne kommer frem, og ligeledes gør de små håndværksmæssige detaljer: Formgivning, sammenføjninger, præcision, perfektionisme... Det hele giver mening, og man indser dette ikke bare er højtalere: Det er et par skulpturer man sætter ind i stuen, og derefter værdsætter. Har man først disse inde giver konen dig aldrig lov til at skille dig af med dem igen...
Som med violinen stiller disse højtalere ligeledes krav til ejeren. Forstår ejeren ikke at kontrollere, værdsætte og udnytte disse instrumenter, giver disse intet tilbage. Disse højtalere er ganske enkelt blottet for enhver form for imponator-effekt og hifi-lyd, men kvitterer i stedet (under rette forhold) med de reneste toner undertegnede nogensinde har lagt øre til. Pianoet, guitaren, celloen, vokalen osv. formidles fuldstændig rent til lytteren, og man fornemmer hvorledes musikeren/sangeren følelesesmæssigt gennemlever musikstykket under formidlingen; Der skabes stemning, og du bliver som lytter grebet af denne stemning.
Kære Hans: Jeg blev under vores besøg 100% sikker på at du ER den rette ejer af disse skønheder. Du forstår at udnytte disse højtalere, og lader samtidig tonerne forføre dig ind til nye oplevelser af musikken. Hvad jeg fornemmede mangler nu er roen: Du skal lade disse højtalere spille en rum tid som de gør, for på denne måde at skabe mere afstand til den hifi-mæssige tilgang. Det vil herefter stå klart for dig hvad du vil have dit anlæg til at formidle, og placering, grej osv. vil herefter kunne tilpasses dette.
Til slut vil jeg lige sætte tingene på plads: Jeg er ikke misundelig på dine højtalere, jeg er JALOUX! Min kæreste kunne ganske enkelt ikke få øjnene væk fra disse højtalere, og hvor efterlod det mig? HALLO, tøs.... Jeg sidder her!!!  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
prebbj Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Vedr. EA2
Følgende er til salg i Den Blå Avis:
| Sonus-Faber Electa AMATOR 2, 2 år, 100% ok, justerbar stander, træ |
Samme pris, alder mm. som Hans Faber havde til salg og i Nordjylland.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe - hallo hans faber er det dine ?
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| hehe - hallo hans faber er det dine ?
Hilsen King -) |
|
|
Såvidt jeg ved er Hans' eksemplarer allerede sendt til køber i Sverige. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske - hvad siger han selv ?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad slags musik spiller i når i er samme ?
|
| Til top |
|
| |