Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sonus Faber klub Danmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

prebbj skrev:
Hej,

Vedr. EA2

Følgende er til salg i Den Blå Avis:

Sonus-Faber Electa AMATOR 2, 2 år, 100% ok, justerbar stander, træ
Pris: 
Kr. 20.000

Samme pris, alder mm. som Hans Faber havde til salg og i Nordjylland.

Det er i hvert fald ikke mit sæt

Hej Jensen,

Det er lidt forskelligt hvad vi hører. Vi hører vel mest jazz, dernæst pop / rock og  en del klassisk.  Det er tit en dyr fornøjelse med alle de nye skiver man skal have fat i

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej Shras!

Jeg siger et kæmpe selvtak for jeres besøg! Jeg sidder lige nu med fornemmelsen af at jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på dit input vedrørende jeres besøg! Det er fremragende beskrevet det som du har oplevet at et sæt Guarneri og en Musica forstærker kan gøre... intet mindre! 1000 tak for det.

Jeg syntes du virkelig har ordet i din magt Shras og det du har beskrevet i forbindelse med dine/jeres oplevelser i min stue i lørdags er jeg virkelig meget meget glad for at høre! Jeg er helt enig med dig i at når man først får opstillingen helt på plads og har konstateret at det hifi mæssige er iorden - ja, så man man bare overgive sig til musikken som nærmest bare strømmer ud af disse italienske skønheder i en nærmest uendelig strøm af musikalske og emotionelle oplevelser.... At Guarneri så nu er blevet din konkurrent derhjemme (til din kærestes gunst!) må jeg så hermed "beklage" - undskyld!....

Jeg syntes også at det er stort at man kan have gæster som MaltheK, Shras++ som ikke er blege for at give både konstruktive og positive kommentarer om andres anlæg/opstilling og de oplevelser det kan formidle - det er nemlig en af hjørnestenene i vores nye Sonus faber klub!

Her ved jeg fra tidligere hifiklub medlemsskaber og andre hifi-bekendtskaber at mange mennesker, til min overraskelse, desværre kører en (skjult) konkurrence mod andre og nærmest holder "fif og andre gode ideer" for sig selv af "frygt" for at ens eget anlæg ikke længere skulle være "konkurrence dygtigt/det bedste "blandt Hifi-"vennerne"...! Den slags har vi ikke noget af i vores klub

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hans er det dine sonus faber - der er i den blå avis ?
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
prebbj skrev:

Hej,

Vedr. EA2

Følgende er til salg i Den Blå Avis:

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" ="visMereTable"><T><T>
<T>
<TR>
<TD style="PADDING-RIGHT: 5px; LINE-HEIGHT: 16px" colSpan=2>Sonus-Faber Electa AMATOR 2, 2 år, 100% ok, justerbar stander, træ </TD></TR></T></T></T></TAB LE>
<TABLE style="BORDER-RIGHT: #efefef 1px solid; BORDER-TOP: #efefef 1px solid; BORDER-LEFT: #efefef 1px solid; BORDER-BOTTOM: #efefef 1px solid; BACKGROUND-REPEAT: no-repeat" cellSpacing=0 cellPadding=0 background=/images/misc/specialbg.gif><T><T>
<T>
<TR>
<TD style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; FONT-SIZE: 11px; PADDING-BOTTOM: 10px; PADDING-TOP: 10px" noWrap width=100>Pris: </TD>
<TD style="PADDING-RIGHT: 5px; PADDING-LEFT: 5px; FONT-SIZE: 11px; PADDING-BOTTOM: 5px; PADDING-TOP: 5px" width="100%">
Kr. 20.000

</TD></TR></T></T></T></TAB LE>

Samme pris, alder mm. som Hans Faber havde til salg og i Nordjylland.

Det er i hvert fald ikke mit sæt

Hej Jensen,

Det er lidt forskelligt hvad vi hører. Vi hører vel mest jazz, dernæst pop / rock og  en del klassisk.  Det er tit en dyr fornøjelse med alle de nye skiver man skal have fat i

Ja bare lov mig at i ikke sider og kun lytter på audiophil musik , jeg har været mange steder hvor de kun gør det og bahhhhhhhh .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Ja - det er mine tidligere Ea2 som er i den blå avis! Men nu står de i Sverige hos en meget tilfreds svensker!

Annoncen bliver selvfølgelig fjernet a.s.a.p.....

Til Jensen: Der blev i lørdags feks. hørt: Lisa Bassenge Trio, Keith Jarrett, Stravinsky, Bach Orgel i D-Mol!!!, Elgar, Lisa Nillson, Steve Khan, Pat Metheny solo og med group, kor sang, Kurt Elling, rå amerikansk negerblues, hollandsk Blues!, Aske Jacoby, Cecilie Nordby, Allison Strauss, Puccini, Eric Clapton osv. osv. 

Det blev til små 8-9 timers musik.... Gik tiden virkelig så hurtigt

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hej igen, Hans

Jamen, selv tak... Det er et indlæg som virkeligt har givet mig kvaler, for Guarneri-højtaleren er en højtaler som virkeligt har vendt op og ned på min opfattelse af musikformidling. Både kæresten og jeg er ganske uerfarne inden for dette felt, og intrykkene skal derfor have tid til at bundfælde sig inden vi reelt kan udtale os. Hvad var det egentlig vi hørte?

Vi lovede i weekenden at tage mål på vores lyttestole. Vi har målt højden til sædet til 41cm. -Håber dette kan bidrage til din 'jagt'....

Til jensen:

Vi har efterhånden en tradition for at hver deltager medbringer en bunke spændende musik som vedkommende lytter meget til derhjemme. Vi må nok indrømme at alle har en forkærlighed for musik hvor instrumentet og vokalen er i centrum, men det er måske typisk for SF-ejere? 

Som Malthe skriver er det ofte dyre bekendtskaber, men uden musikken var vores anlæg jo ikke meget værd...

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej Shras, Hans Faber og alle andre klubmedlemmer.

Er der nogen af jer der hører rock i den hårde ende? Evt. noget progressivt (Dream Theater er vist det bedste eksempel).

Meget spændende projekt i har gang i ellers

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Hej Shras!

Tak for målet på jeres stole - det vil jeg tjekke op på når jeg får "tid"  

Til Fournais:

Mange tak for dine positive kommentarer

Det sker at der indimellem kommer noget: Vinnie Colhaiuta, Megadeth, Van Halen, Joe Satriani, Extreme, Steve Vai, for at nævne nogle i rockchangren på spillen derhjemme. Forresten så kender jeg godt Dream Theater - jeg har set/hørt en enkelt af deres koncert film's.... Det gamle Stanley Clarke musik fra 70erne er nu heller ikke helt for børn....

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Hej Shras, Hans Faber og alle andre klubmedlemmer.

Er der nogen af jer der hører rock i den hårde ende? Evt. noget progressivt (Dream Theater er vist det bedste eksempel).

Meget spændende projekt i har gang i ellers

Tak for det

jeg har efterhånden hørt stort set alle genrer, og også haft en lang periode med heavy nogle år tilbage - også i form ag guitarist. Jeg har dog fundet ud af at den energi og det drive som findes i hård rock og heavy, også til fulde kan findes i jazzen - bare ofte på en mere sofistikeret måde (i mine øjne), og derfor er der ikke længere så meget rock eller heavy i min cd-samling.

men jo, det er da kanon fedt, når stor-trommerne hamrer løs og guitaren skriger af forvrængning  

Jeg er for øvrigt helt enig med Jensen: Det holder ikke i længden kun at høre de samme audiofile cd'er som lige lyder godt!

Som King vist engang har udtrykt det så godt: "Hør musik, ikke optagelser"

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe!

Jeg er ligesom dig gået over i det jazzede og klassiske som årene er gået og ens evne til at forstå og fordybe sig i mere kompleks musik udvikler sig. Jeg er feks. meget fascineret af langsom musik fra feks. Shirley Horne - hendes pauser i musikken er extremt lange og smukke og kræver faktisk rigtigt meget af setupet - hvis det hele ikke bare skal blive en søvnlullende intetsigende oplevelse.

Forresten var Stravinsky en slags heavy/voldsomhedens pioner med musikstykker som feks. Le Sacre du Printemps fra 1911 - Her ville Stravinsky have så meget gang i Cello og violinerne at de måtte udvide orkesterbesætningen med et 2 cifret antal musikkere til disse 2 instrumenter. Selve uropsætningen i Paris regnes fortsat for en af musikhistoriens største oprør...

Selv den dag idag bliver man noget overrasket over de crescendoer som lige pludselig dukker op i første satsen.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:
Til orientering for alle Sonus Faber interesserede,

Vil jeg lige orientere om at vi holder vores første samlede møde i Faber regi i Ålborg søndag d. 22 maj kl. 13.00 - ?

Dem der pt. har kontaktet mig via en personlig besked er blevet underrettet.

Hvis du stadig er, eller lige pludselig er blevet! - interesseret, så kom ud af busken og send mig en personlig besked.

(Scan Speak diskanten med trækammer!  fra Stradivarius top modellen)

Hej Sonus Faber fellows!

Jeg vil da lige benytte mig af muligheden for at sige tusind tak for et formidabelt 1. officielle arrangement i Sonus Faber Klubben.

Her dagen derpå sidder jeg med en rigtig god følelse af at klubben er på vej i den helt rigtige retning. Jeg havde for første gang fornøjelsen af at hilse på Timbre, som havde taget turen fra Göteborg til Aalborg for at deltage i dagens møde. Ligesom de øvige medlemmer jeg hidtil har mødt, mødte Timbre op med godt humør, åbent sind, og ikke mindst en udelt glæde for hvad det handler om: Musikken. Timbre, det var en fornøjelse at møde dig, høre (og se) dine input omkring Sonus Faber og dele indtrykkene fra Malthes anlæg med dig. Jeg ser meget frem til at møde dig igen!

Til Malthe (og kæreste) vil jeg sige tusind tak for endnu et formidabelt arrangement med udsøgt traktement og spændende diskussioner. Jeg må sige at niveauet i SF klubben efterhånden er lagt højt, og besøget hos jer har på alle måder levet op til 'standarden'.

Hvad angår formålet med klubben er jeg sikker på vi har fundet frem til nogle gode mål for klubben. Personlig kontakt, udveksling af erfaringer, udbredelse af viden omkring SF, samt den fælles glæde for musikken er nøgleord, og klubben vil således i høj grad fungere som et supplement til dette fremragende forum, frem for en konkurrent. Vi har et stort arbejde der skal gøres, men med fælles indsats er jeg sikker på at vi vil nå dette.

Jeg glæder mig meget til at læse reportagen fra mødet, og ser ikke mindst frem til at se nogle af de mange billeder der blev taget på dagen.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej Shras++, Timbre og MaltheK..

Ligesom Shras - siger jeg også mange mange tak for igår og ikke mindst til MaltheK og kæreste som var værter for gårsdagens møde. En stor hilsen skal også gives til Timbre som jo havde taget helt fra hinsidans for at være med i vores første møde i klub regi - kanon!

Under mødet blev der bl.a. lyttet indgående på MaltheK's EA2'ere

Som fik leveret musikken fra hans Pathos integrerede...

Det spillede rigtig godt - ikke mindst med Timbres medbragte Audiofil cd'er fra bl.a Burmester.

Vi har helt sikkert fået startet noget langtidsholdbart op med dette møde!

Nu går vi så igang med at få vores eget sight på nettet op at stå.  

Hvis man skulle have fået lyst til at blive medlem af klubben kan det sagtens nåes endnu - man sender mig blot en PB på dette forum med oplysninger om sit rigtige navn, Sonus Faber model(er) , og sit telefonnummer og evt. internet adr.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Til de temperamentsfulde italienere!

- lidt læsestof fra Jeres foredragsholders tur i Italien!

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/lofiversion/index.p hp/t715.html

PS!

Billedet af Sonus Faber Musica og en pseudopris er taget af, idet det viste sig at være en "and"!

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej Mr Highend!

Dejligt link dér ..

Da jeg selv og flere andre fra Sonus faber klubben blev noget overrasket over et sæt Guarneri Homages fysiske fremtoning fra siden af - vil jeg her lige vise hvordan de tager sig ud fra den vinkel.

De ønsker sig hele tiden noget musik at spille..!  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Man taber simpelthen kæben på gulvet! Der er kunst!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Mmmmm... Tak for billedet, Hans...

Det er efter min mening klart fra denne vinkel højtalerne tager sig bedst ud, da man her virkeligt fornemmer håndværket bag disse skønheder.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej Sonus faber - fans!

Jeg vil selvfølgelig også gerne takke alle dem, der deltog i sonus faber-dagen i Aalborg. Og ikke mindst Timbre for at komme helt fra Sverige og være med gøre dagen til noget særligt! 

Det var kanon fedt at der blev taget så mange billeder fra dagen. Jeg tror aldrig jeg har set så gennemført professionelt foto-udstyr samlet på et sted  

Hans Faber har vist et par flotte billeder ovenfor af mit setup- der kan mit eget digitalkamera ikke helt følge med Jeg glæder mig meget til også at se dine billeder også, Timbre

Desværre lykkedes det jo ikke Sunaudio at skaffe en INPOL 2 hjem til dagen. Den var vi ellers nogle stykker, der havde set frem til at lytte til. Logosen kunne dog også levere varen fint. Jeg har faktisk siden mødet i søndags optimeret opstillingen yderligere, så opstillingen nu passer bedre sammen med mine endnu ikke tilspillede VDH-kabler (Inspiration). Jeg har justeret højttalerne 7 mm. op og rykket dem 1,5 cm frem, hvilket har givet en mere velopløst nedre mellemtone/bas, og givet allround større transperens i lydbilledet. (Det bliver man aldrig træt af at eksperimentere med!)

Endnu en spændende nyhed er at jeg idag har lånt en INPOL2 hjem til prøvelytning. Sunaudio har fået den hjem netop i dag, og det var venligt af Sunaudio strakst at låne den ud til mig, før de selv fik lyttet på den ordentligt!

Lad mig straks slå fast at dette er en meget fin klasse A forstærker. Den er som sagt spritny fra kassen og har i skrivende stund spillet under 10 timer. Men den lyder fantastisk dejlig. Musikken bliver meget organisk og fysisk nærværende med masser af detaljer og finesser. Den virker overraskende magtfuld i sin spillestil. Bassen er meget markeret og præcis og dyyyb! - Dybere end hos Logos. Mellemtonen er sprød og ultra detaljeret. I toppen minder den i klangfarven umiddelbart om min egen Logos, bare lige lidt blødere i det hele og mere udstrakt - det er som om frekvensområdet går højere op. Inpol2 har en dejlig afslappet spillestil med fokus på musikken og følelserne, men kan sagtens fyre en fed blues der giver dig sved på panden! Den bliver faktisk også ret varm med sine bare 45 watt. Man kan ikke røre "pathos"-køleribberne i lang tid, før man vil trække nallerne til sig igen!

Jeg vil umiddelbart mene, at den er en fantastisk fint match til enhver Sonus faber, kan ske selv for en Extrema, morten?  Det bør du næsten prøve. Hvis man vil læse mere om Inpol 2 vil jeg anbefale seneste udgave af HIFI+

Men igen: Fedt at vi fik det Sonus faber klubben officielt startet.

Indtil videre glæder vi os til at se, hvad Timbre lægger ind på Euphonia-forummet  (og se hvordan vi i virkeligheden ser ud på billeder )

sonus faber-hilsener,

MaltheK

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe!

Bedre sent end aldrig... Super ærgeligt vi ikke nåede at lytte til Inpol2 på dagen. Håber jeg får mulighed for at kigge forbi til en lytter inden den ryger retur igen.

På din beskrivelse lyder Inpol'en som et perfekt match til dine EA2'er? Dit setup spiller med Logos allerede meget detaljeret og udstrakt, og bidrager Inpol'en yderligere til dette må lyden ganske enkelt nærme sig det sublime hvad disse parametre angår?

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej Shras!

Jo tak! noget andet jeg har bemærket ved Inpol2 er at musikken får et meget engagerende flow og rytmik - fraserne og musikken hænger godt sammen, og man foranlediges til ikke at fokusere på enkeltelementerne i musikken, men på de store strøg.

Hvis du / I kan få det til at passe, er I da velkommen til at kigge forbi i eftermiddag et par timer og høre den?

hilsen Malthe

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Malthe: Du har pb!

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes