| Forfatter |
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MalteK og Shras..
MaltheK:
Den ser meget spændende ud - fortsat rigtig god lytning med Inpol2 og tak for dine beskrivende kommentarer sofar... 
Shras:
Enig - De er heller ikke ucharmerende fra siden af ...
De har bare sådan en umættelig trang til at spille musik for sin ejer 
__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Malthe
Tak for en (desværre) kort lytning på INPOL 2 forstærkeren. Jeg må sige at selv med den manglende tilspilning bød denne forstærker på gedigne overraskelser, og det kunne være rigtigt interessant at høre hvad denne forstærker kan byde på efter et par hundrede tilspilningstimer.
Dette en forstærker i den absolutte tunge ende. I forhold til Logos er denne forstærker både gjort længere og højere, og som du skriver skal man ikke forsøge at holde hænderne på køleribberne... Radiatorer er ganske enkelt ikke nødvendige når INPOL 2 er i nærheden.
Lydmæssigt er det første der springer i ørerne den kælderdybe bas. Første indtryk er at denne forstærker har en varm gengivelse, men efter lidt tids lytning bliver det klart at bassen ikke er voldsomt fremhævet, men at man som lytter i stedet pludseligt får ALLE nuancer i de nederste oktaver gengivet, og fokus flyttes derfor derned.
Mellemtonen er som Malthe beskriver ganske sprød, udladninger gengives meget kontant, og specielt denne forstærkers evne til at gengive minimale niveauforskelle gør at kunstneren flyttes helt tæt hen på lytteren, og oplevelsen bliver meget emotionel. Dette er et fænomen jeg kun tidligere har oplevet på SF Musica forstærkeren, og er helt klart et tegn på at tingene hænger sammen.
Toppen virker ved første lytning meget detaljeret, men dog en smule tilbagetrukket. Dette kan nemt skyldes manglende tilspilning, og jeg er i det hele taget sikker på at denne forstærker har nogle hidtil uopdagede kvaliteter efter nogle flere timers spilletid.
Generelt var mit første møde med INPOL 2 således en meget positiv oplevelse. Eneste anke er de temmeligt irriterende klik-lyde som forstærkeren udsender ved ændring af volumen. -Det må Pathos altså kunne gøre bedre, og mon ikke også de kommer til at forbedre dette? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkornene vælter jo frem... 
Jeg har sjældent set så gennemførte billeder.  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok hyggeligt ud  Super gode billeder han har taget ham Timbre, thumps up! Derudover er det fedt at se nogle hunkøn der går op i hifi og musik, de hænger ikke just på træerne. Har dog et enkelt spørgsmål. På billederne ser det forholdsvist bart ud. Tæppet og bogreolen æder selvfølgelig en del, men har du overhovedet ikke efterklang? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fournais
Dit indlæg er primært henvendt til Malthe, men jeg tillader mig at give lidt indtryk med. Håber Malthe herefter vil uddybe lidt i sit svar til dig... 
Hvad angår mængden af hunkøn, så er det faktisk meget interessant hvad de kan bidrage med i en hifi-diskussion. Den tekniske side af sagen er de ikke synderligt interesserede i (det skal bare lyde ordentligt!), men til gengæld har de en vanvittig god 'næse' for den emotionelle side af musikken. For min egen kærestes vedkommende går musikken så at sige lige ind og påvirker hendes følelsesregister, og siger hun god for sagerne så ER der vikeligt kvalitet i gengivelsen.
Med hensyn til lytterummet, så er dette ikke specielt dæmpet. I det første indlæg på s.3 på euphonia-forumet beskriver Timbre faktisk ganske godt forholdene: Rummet spiller en smule med, hvilket for EA2'ernes vedkommende ikke er negativt. En sjov ting er også at SF rent faktisk konstruerer deres kabinetter så de ikke er helt døde, men i stedet 'spiller med' analogt til diverse instrumenter.
Opstillingen i forhold til rummet er EA2'erne dog MEGET kritiske med, men rammer du den præcise opstilling og højde på standerne overraskes man af den lyd der frembringes. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fournais.
http://www.euphonia-audioforum.se/timbre/mapp4/Kluben037.JPG
JA, rummet virker fra denne vinkel meget bart og umiddelbart ret hårdt. Som Timbre beskrev er rummet ikke specielt dæmpet, hvormed jeg har en lille mængde efterklangstid.
Personligt finder jeg ikke rummets akustik generende, idet man ved opstillingen af højttalerne kan finde den rette balance. Og til størstedelen af den musik jeg hører, fungerer akustikken meget fint. Men nej, et par meget store gulvhøjttalere i denne stue ville sikkert ikke fungere særlig godt.
Som Søren rigtigt beskriver bruger højttalerne meget rummet omkring dem til at skabe lyden. Med INPOL 2 (og til dels med Logos) forsvinder højttalerne totalt i lydbilledet, og lyden virker meget luftig og transperent. Vægge og lofter er murede, så jeg er heldivis fri for at de spiller med.
Tæppet og møblementet dæmper endvidere en del.
Min kæreste er - i modsætning til Sørens - ikke hifi-interesseret, men kan godt lide musik, og synes det er dejligt, når det lyder godt! Hun har da også haft en finger med i forhold til opstillingen. Hun er dog ret træt af at højtalerne skal stå så langt ude i rummet, men det får hun altså ikke lov at bestemme.
Lejligheden som vi bor i er imidlertid solgt. I det nye lytterum, vil jeg forsøge at optimere akustikken - ikke mindst i forhold til gulv og dæmpning. Måske der kommer et par billeder af "gør-det-selv manden" i aktion 
|
| Til top |
|
| |
blueyes Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om det interesserer jer, men måske, så jeg vil da bare fortælle at hvis I er flere i klubben der vil ha nogle af de der Guranier, så er der et sæt til salg på den tyske ebay. Til cirka 22.500 kr. Der er fem timer tilbage nu. Det er da ikke så mange penge når man tænket på hvad den koster fra ny af.
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blu(e?)eyes.
Vi troede da kun du ville høre på Linn højttalere? 
Måske du skulle kontakte DIGE angående hans tidligere (dårlige) erfaringer omkring Ebay?
Men okay, Sonus Faber er bedre (efter min mening) end Linn's højttalere - så 1000 tak for linket og hvis du selv får et sæt Guarneri (helt iorden/nyeste generation) til den pris incl. diverse - så kan du jo blive medlem i vores klub!
Her skal man dog meddele hvem man i virkeligheden er osv.... Det fornemmer de nuværende klubmedlemmer pt. dog at du ikke er interesseret i - men måske vi tager fejl?

__________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej blueyes
Linn højtalere modificeret med de nyeste bånddiskanter fra Raidho, Nordost højtalerkabler (termineret med bananstik selvfølgelig), VdH kobberkabler som signalkabler, alt sammen købt på Ebay... Gad vide hvorledes det lyder? Hils Dige forresten...    __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
blueyes Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der med jer? Tror I at I er sjove?
Jeg har sgu ikke købt noget af det i skriver på ebay.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi gider ikke mudderkast på HIFI4ALL.DK - hvis ikke I kan finde ud af at optræde i en fornuftig tone med gensidig respekt for andre debattøre, så kan vi sagtens finde en løsning på dette problem!
Stop personhetzen NU!
Det eneste I opnår ved ikke at følge reglerne, er en lukket tråd og konto!
Venligst men bestemt,
- BR
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor får i ikke lavet en hjemmeside .
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
| Hvorfor får i ikke lavet en hjemmeside . |
|
|
Er på vej. Domænet er købt, og vi er stille og roligt ved at gå igang...  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
blueyes skrev:
| Ved ikke om det interesserer jer, men måske, så jeg vil da bare fortælle at hvis I er flere i klubben der vil ha nogle af de der Guranier, så er der et sæt til salg på den tyske ebay. Til cirka 22.500 kr. Der er fem timer tilbage nu. Det er da ikke så mange penge når man tænket på hvad den koster fra ny af. |
|
|
Der er også et sæt til US$4500 på www.audiogon.com - en meget smuk speaker i øvrigt !
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Blu(e?)eyes.
Vi troede da kun du ville høre på Linn højttalere? 
Måske du skulle kontakte DIGE angående hans tidligere (dårlige) erfaringer omkring Ebay?
Men okay, Sonus Faber er bedre (efter min mening) end Linn's højttalere - så 1000 tak for linket og hvis du selv får et sæt Guarneri (helt iorden/nyeste generation) til den pris incl. diverse - så kan du jo blive medlem i vores klub!
Her skal man dog meddele hvem man i virkeligheden er osv.... Det fornemmer de nuværende klubmedlemmer pt. dog at du ikke er interesseret i - men måske vi tager fejl?

|
|
|
Hvis ikke jeg vidste bedre, skulle man tro at folk uden Sonus Faber ikke er velkomne i denne tråd - den arrogante facon og svarene, hvis i overhovedet gider svare folk uden SF, indikerer det kraftigt!
Han giver et hint om et sæt Guarneri, men det må han måske ikke? Det er måske fornærmende overfor de "ægte" Sonus Faber-folk?
Måske skulle I overveje om ikke I skal køre den stil et andet sted hen.....
Dette indlæg er ikke til diskussion! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
|
Angående hjemmesiden vil jeg uddybe med at vi i den sidste tid har haft diskussionen om hvad denne side skal indeholde, samt hvorledes denne på bedst mulig måde kan komplementere mere åbne forums som dette. Nøgleordene har i denne sammenhæng været validitet og oprigtighed i de informationer siden indeholder.
Åbne forums som dette har den meget store fordel at forskellige vinkler og holdninger frit kan luftes, hvilket giver grobund for nye idéer, tanker og inspiration til interessen. Omvendt betyder den lette adgang samt anonymiteten at medlemmer i realiteten kan tale frit fra leveren, uanset om der er bund i holdningerne eller ej. I værste fald kan der den ene dag rettes en skarp kritik af et givet mærke, dagen efter har vedkommende selv skaffet det pågældende mærke, skifter brugernavn og så er tavlen visket ren igen.
For således at være sikker på validiteten af det skrevne, vil adgangen til den kommende hjemmeside være afgrænset til medlemmer, og disse medlemmer er ikke anonyme. Hvad man skriver står derfor for sin personlige regning. Ulempen er klart at man risikerer ensporethed og mangel på inspiration, men til dette formål har vi jo andre forums (inklusive dette). __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
jensen skrev:
|
|
Angående hjemmesiden vil jeg uddybe med at vi i den sidste tid har haft diskussionen om hvad denne side skal indeholde, samt hvorledes denne på bedst mulig måde kan komplementere mere åbne forums som dette. Nøgleordene har i denne sammenhæng været validitet og oprigtighed i de informationer siden indeholder.
Åbne forums som dette har den meget store fordel at forskellige vinkler og holdninger frit kan luftes, hvilket giver grobund for nye idéer, tanker og inspiration til interessen. Omvendt betyder den lette adgang samt anonymiteten at medlemmer i realiteten kan tale frit fra leveren, uanset om der er bund i holdningerne eller ej. I værste fald kan der den ene dag rettes en skarp kritik af et givet mærke, dagen efter har vedkommende selv skaffet det pågældende mærke, skifter brugernavn og så er tavlen visket ren igen.
For således at være sikker på validiteten af det skrevne, vil adgangen til den kommende hjemmeside være afgrænset til medlemmer, og disse medlemmer er ikke anonyme. Hvad man skriver står derfor for sin personlige regning. Ulempen er klart at man risikerer ensporethed og mangel på inspiration, men til dette formål har vi jo andre forums (inklusive dette). |
|
|
Et lukket forum skal i nok komme langt med .
prøv at lær lidt at den nice logan siden .
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Et lukket forum skal i nok komme langt med .
prøv at lær lidt at den nice logan siden . |
|
|
Hvem sagde forum? Vi vil dog helt klart tage et kig på Logan-siden. Tak for tippet. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sonus Faber Klub Jylland
Må vi røre ved jer ? Prøv lige at komme ned på jorden igen. Der er andet her på planeten end Italien, ikke. Og det her er et offentligt forum...det må forventes at I bliver sagt imod. Der skal være plads til alles meninger.... også jeres.
Dette hifi er en fælles hobby for en meget lille gruppe af skøre mennesker i Danmark....vi skulle holde sammen istedet for at punke hinanden.
De er skøre....de romere.
MVh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |