Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SONY VPLHS50 = super projektor! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Right on Otto

Projektoren skal hænge på hovedet og jeg ønsker at projektoren skal komme så højt op som muligt.

Nu hvor jeg alligevel har hi-jacked tråden, vil jeg gerne høre om der er andre der kan nikke genkendende til min oplevelse af Z2 vs. AE300. Hvor jeg sagtens kunne se at der var generelt mere saft og kraft i billedet, men også at eksempelvis ansigter, på afstand, ikke stod så godt som på min AE300?

Her tænker jeg må navnlig på dig Otto, som har gået op og ned af de fleste projektorer?

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:
Nu hvor jeg alligevel har hi-jacked tråden, vil jeg gerne høre om der er andre der kan nikke genkendende til min oplevelse af Z2 vs. AE300. Hvor jeg sagtens kunne se at der var generelt mere saft og kraft i billedet, men også at eksempelvis ansigter, på afstand, ikke stod så godt som på min AE300?

Her tænker jeg må navnlig på dig Otto, som har gået op og ned af de fleste projektorer?

Mmnej, ikke rigtigt. Der kan være to ting der gør det, AE300 har PAL opløsning, så billedet ikke bliver skaleret, mens det på Z2 skal opskaleres. Det kan faktisk godt sløre detaljerne lidt. Dernæst har AE300 Smoothscreen, så der på trods af lavere opløsning er mindre (=ingen) screendoor, det giver et lidt mere jævnt/rent billede, selv om man ikke direkte ser screendoor'en, så påvirker den billedet lidt. Jeg er dog overhovedet ikke i tvivl om at Z2 samlet set er en langt bedre projektor.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Citér:

Testen var forrygende så til alle jer der har projektor og ikke er tilfredse med TV Avisen i stort format, så gå efter HDTV. Vil absolut holde på at det er de ekstra kr. værd at investere i Sony'en selvom jeg da også tager hatten af for de to andre for de er ikke dårlige - Sonyen er bare en tand bedre

Gå efter HDTV? Hvad mener du? Dansk TV sender altså ikke i HD. Hvis det er projektoren du mener, så understøtter både Z3 og AE700 også HD720P ligesom HS50.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:
Nu vi lige er i Z3 mv. projektor området.

Hvilken "billig" DVD maskine ville i anbefale til Z3 ved brug af HDMI?

Sagen er den at jeg p.t. bruger component 575i til min Z3, men tænkte at HDMI ville være bedre.

Mvh

Claus :)

Jeg har en Yamakawa 375 med DVI udgang. Den giver et fint billede og koster ca. 1.300kr. Dog er jeg pt. gået over til at bruge min PC via VGA udgangen i stedet.

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Fandt lige disse negative anmeldelser Sony VPLHS 50.

Nogen komatar?

------------------------------------------------------------ ---------------------------

Personal Experience
This PJ is great until you find out there is lots of others out there that offer better performance for less money. I think Sony should stop riding on their reputation from early Trinitron success. I prsonaly think that the claim of 6000:1 contrast is a lot of rubbish because I have seen many PJ's which claim 2000:1 with much better blacks. Good only for people who didn't do enough reasrch or for some reason a "die hard" Sony fans (for some very hard to understand reason).

Problems
Bad procesing and way too many motion artifacts. Bad warranty backing (traditionaly Sony).

------------------------------------------------------------ -------------------------

Personal Experience
I agree with Nick. For anybody who is realistic wouldn't be too hard to figure out that there are so many machines available today with better picture, less artifacts, more realistic colours, longer globe life and with more honesty when it comes to producing realistic specs (6000:1 contrast? I don't think so). Anyone serious about home theatre should look into DLP machines with 6 segment wheel (no rainbows) and if finantialy possible for little more, something with Farudija processor. Then you'll be able to completley relax when watcing PJ, because you'll have no problems to concentrate on appart for the perfect image.

Problems
Very bad value for money and bad processing.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Personal Experience
I am looking to replace my old Sharpvision8 and been looking around for a while for a new PJ. I like the realism of DLPs but have a slight problem with rainbows, so I will settle for another LCD. There is a lot to chose from now days and Sony was one of PJs I had a very close look. My conclusion is that it is a good machine but at the same time when you compare price vs. performance I think Sony shouldn't cost more than at least lets say Panasonic AE700U. Panasonic offers much smoother picture with less visible pixelation, less artifacts, quieter fan, much longer globe life better menues, more contemporary look (my personal liking anyway), better down scaling and better warranty.

Problems
Not a bad product but in my opinion not a very good value for the money.

------------------------------------------------------------ -----------------------------

Flere anmeldelser her:

http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-HS51-user-reviews.h tm

Til top Vis Kent77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kent77

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Kent77 skrev:

Fandt lige disse negative anmeldelser Sony VPLHS 50.

Nogen komatar?

Den første kommentar er til grin. Enten har manden sat sin projektor forkert op eller også kan han bare ikke lide Sony som mærke af andre grunde. Jeg har endnu ikke set HS50 i aktion men både Otto og en masse andre på eksempelvis avsforum.com har udtalt at netop sortniveauet på HS50 er meget bedre end på Z3 og AE700.

Så det tror jeg roligt man kan ignorere.

Mht. om HS50 lever op til den kontrast ratio som Sony påstår så kiggede Widescreen Review på HS51 (den amerikanske udgave af HS50) og fik en kontrast ratio på over 5900:1 (full on/full off) så helt løgn er det absolut ikke. Det skal naturligvis nævnes at det var i ikke-kalibreret tilstand. Efter kalibrering til D65 standarder mener jeg kontrast ratioen var knap 4000:1 hvilket fortsat er meget imponerende. Så det er ikke noget Sony har hevet op af en hat uden basis i virkeligheden sådan som de kommentarer forsøger at få det til at virke som.

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

To udtalelser fra DLP fortalere, og en enkelt der tydeligvis ikke har oplevet projektorernes fulde potentiale. Jeg er enig med Kvestergaard, den slags udtalelser kan man springe op og falde ned på.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg skal måske lige præcisere, at det ikke er fordi jeg synes Sony'en er "perfekt" - men udtalelserne er bare noget unuancerede.

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Okay ... interessant

Har I kigget på nogle af de kommentarer (komatar) på linket ?

NB!  Otto, hvad har du oplevet af alvorlige fejl ved HS50? ... hvis der altså er nogen.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

HS50'eren har ingen alvorlige fejl jeg kender til. Jeg kan ikke huske detaljerne, men der har været et dilemma med overscan ved HDMI eller lign som vist skulle være ordnet nu via firmware. Men det var en software-bug og har intet med projektorens konstruktions-/billedkvalitet at gøre.

Det var langtfra kun WR der testede den påståede cr på 6.000:1 - mange andre seriøse anmeldere har ligeledes opnået 4-5.500:1 efter kalibrering, hvilket stadigvæk er rekord for en digital projektor.

Man må så forstå, at mange projektorentuiaster har valgt dyre DLP maskiner bl.a. pga den generelt for DLP overlegne cr. Det var også primært fra denne lejr, at kritikken imod HS50 blussede op (og stadigt gør det) i månederne før maskinen var ude men specsene var kendt.

Det er jo nok ikke sjovt at bruge en mindre formue på en WXGA DLP maskine for at få den gode cr + HD opløsning (og i den proces også afskrive LCD teknologien som 'forældet og underlegen') og så kommer der en LCD opkomling der kan fremvise bedre cr end samtlige DLP'ere på markedet uanset pris - inkl. 3-chip DLP'ere. Man er vel lidt ærekær overfor sit dyrt indkøbte grej og vil gerne forsvare det og dermed sit valg af det - også hvis det indebærer at man må rakke konkurrerende produkter ned...

Derudover er der en gruppering som bare hader alt hvad Sonty står for...

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Kent77 skrev:
NB!  Otto, hvad har du oplevet af alvorlige fejl ved HS50? ... hvis der altså er nogen.

Jeg synes ikke der er "alvorlige fejl", jeg siger bare at intet er perfekt. Jeg synes ikke der er nogen fejl der bør afskrække folk fra at købe den. Det er klart at de rigtigt gode DLP'er har en lidt bedre kontrast i praksis, og ikke mindst renere farver, men jeg har svært ved at få øje på et punkt der decideret skulle afholde én fra at købe den.

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

DLP'er har en lidt bedre kontrast i praksis, og ikke mindst renere farver, men jeg har svært ved at få øje på et punkt der decideret skulle afholde én fra at købe den.

Prisen måske?

Jeg kan forstå på mange, at man får mere for pengene ved køb af en AE700 end ved køb af HS50. At den forskel der er imellem AE700 og HS50 ikke er 10.000 kr værd.... Men hvis man nu skal være 100% ærlig over for sig selv, kan man så virkelig mærke de 10 kilo der er til forskel?, når man nu skal sammenligne krone for krone? .... Det skal lige siges at jeg ikke har noget at have det i, og at jeg kun har set på AE700 live .... så det er blot en debatering af hvad man får pr. krone.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Kent77 skrev:
Prisen måske?

Hvis man ikke har råd til det, så er det selvsagt en "deal-breaker"... Men så længe den er mellem det absolut bedste i sin prisklasse, så har jeg svært ved at se at man kan kalde prisen for et negativt punkt.

Kent77 skrev:
Jeg kan forstå på mange, at man får mere for pengene ved køb af en AE700 end ved køb af HS50. At den forskel der er imellem AE700 og HS50 ikke er 10.000 kr værd....

Den slags er jo umuligt at gøre op, det vil være yderst individuelt om den er de ekstra kroner værd - det drejer sig i bund og grund om hvad man ellers ville bruge de 10.000,- på.

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Lige præcis!

Grunden til at jeg valgte HS 50'eren er nemlig også at den er rigtig god... også til prisen. Det skal forstås sådan at der i mine øjne skal mere end 25000,- på bordet for at få et billede der er bedre...

Vil jeg have kunnet "nøjes" med en Z3'er? Uden tvivl, men jeg får et bedre billede ved at vælge en HS 50'er og når det nu alligevel skal være, så kan jeg godt li' at vide, at det jeg har købt er det "bedste" og at jeg dermed er sikker på at jeg ikke om et halvt år sidder og tænker... ahh, skulle jeg alligevel have brugt de ekstra 5000,-...

Rune

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
Lige præcis!
 .....og når det nu alligevel skal være, så kan jeg godt li' at vide, at det jeg har købt er det "bedste" og at jeg dermed er sikker på at jeg ikke om et halvt år sidder og tænker... ahh, skulle jeg alligevel have brugt de ekstra 5000,-...

Rune

... Ja jeg kan godt følge dig, Rune ... men der er heller ikke langt fra z3 i pris til HS50'eren...men det er der derimod fra AE700 til HS50'eren. 10 kilo er alligevel en slat penge ... jeg har heller ikke noget imod at betale 10 kilo ekstra hvis der altså virkelig ER en stor og mærkbar forskel.

Jeg har ikke set HS50'eren i aktion, så jeg har ikke kunnet sammenligne dem. Regner med at få kigget på den/dem her engang i næste weekend.

claussor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

I går blev min Philips CSmart endelig pensioneret (slukker efter 2 minutter konstant) og afløst af en HS50. Da jeg ikke pt. har mulighed for total mørklægning, var min første indtryk en blandet oplevelse. Jeg kunne sagtens se en forbedring i billedet, men ikke nok til at opveje de 4 år der er mellem de to projektorer - det var så indtil der blev aften og mørkt udenfor.

WAAAAAAAAAAAWWW!!!!

"I was blown away" er vist det bedste udtryk jeg kan komme på for at fortælle om min mening ang. HS50. Jeg havde aldrig nogensinde drømt om så flot et billede - det sorte er virkelig tæt på sort, samtidig med at detajlerne stadig ses og farverne er helt fantastiske.

Og nu er det jeg sikkert bliver latterliggjort... Jeg har ikke et lærred, men bruger min væg med savsmuldstapet. Det ser faktisk godt ud på dette "lærred", men jeg kan godt se`, at tiden er ved at være inde til at anskaffe mig et lærred.

Jeg har læst mig til at de fleste anbefaler greyline, så det bliver nok den type jeg anskaffer mig, men hvilket mærke anbefales, og med hvor meget gain?

Til top Vis claussor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claussor

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger også min HS50'er på savsmuldstapet ind til videre... Har dog købt et Lissau Taptension lærrede i gra på 230cm i bredden, som jeg glæder mig MEGET til at få sat op. Det sker om ca. halvanden uge og så skal jeg nok komme med min vurdering af den kombination...

Rune

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes