Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye Højttalere ca 10 k ialt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

hej tchav. hvis du stadig godt kan lide bassen fra cv men samtiddig vil have en mere detaljeret lyd vil jeg helt klart anbefale dig dalis ny concept serie. måske 2 concept 8 som gulvhøjtalere og den nye concept subwoofer. subwooferen kan du jo bare altid koble af hvis bassen blir for meget. concept 8 har i sig selv 2 8" bas/mellemtone. så de vil uden tvivl stadig kunne spille højt og bevare kontrollen. jeg vil beskrive dette setup som en klar vinder i stadiet som du er i. stadiet hvor man er vokset fra bas men ikke kan glemme den. concepterne har den klare fordel at de kan spille alt slags musik, og stadig spille op til fest hvis lejligheden skulle komme. prøv at gå ned i hifiklubben og hør dem. jeg synes selv at de har en rigtig god lyd. dette setup vil i alt løbe op i ca 9.500 kr. oig jeg vil klart anbefale dig det.

held og lykke med valget. vh. henrik aka klud.

Til top Vis klud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klud

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hvor kan jeg finde noget om Avance sig. 8. HAr ikke engang kunne finde et billede endnu?

Vil også stadig gerne hører kommentar om QLN 612!

Til top Vis tchav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tchav

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Du kan også tage et kig/lyt på DLS R55. Du kan få et sæt for 10k hos Tapeconnection (klik på link).

Men mit bedste råd er at lytte til højttalerne inden et køb, og kun bruge vores meninger/erfaringer som en guide/inspiration.
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:

Jeg har ejet et sæt QLN 612 og én ting er helt sikkert; De er for store til dine 12m2! Med 12" basserne i siderne kræver de en del plads for at lyden ikke ska´l blive buldrende og upræcis. QLN er en ganske udemærket producent, der leverer fornuftige allround-højttalere, så prøv om ikke du kan lytte til nogle af de mindre i samme serie istedet..

Pas på ikke at købe for store højttalere - på 12m2 skal det være en lille gulvhøjttaler hvis du absolut ikke vil ha´ standerhøjttalere

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:

Hvor kan jeg finde noget om Avance sig. 8. HAr ikke engang kunne finde et billede endnu?

Her er den stående i min stue i sin tid. Hvis du kan få det sæt i DBA til f.eks 6k er det er RIGTIGT godt køb.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:
tchav skrev:

Jeg har ejet et sæt QLN 612 og én ting er helt sikkert; De er for store til dine 12m2! Med 12" basserne i siderne kræver de en del plads for at lyden ikke ska´l blive buldrende og upræcis. QLN er en ganske udemærket producent, der leverer fornuftige allround-højttalere, så prøv om ikke du kan lytte til nogle af de mindre i samme serie istedet..

Pas på ikke at købe for store højttalere - på 12m2 skal det være en lille gulvhøjttaler hvis du absolut ikke vil ha´ standerhøjttalere

Jeg har ikke noget imod standerhøjttalere, men det har været mit indtryk når jeg har hørt nogle i hifiklubben at de ligesom mangler helheden i lydbillede. De nederste frekvenser. HVad med en højttaler som tannoy eyris 2 http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4202

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
tchav skrev:

Her er den stående i min stue i sin tid. Hvis du kan få det sæt i DBA til f.eks 6k er det er RIGTIGT godt køb.

De ser ellers rigtig lækre ud de Signature 8. Hvor store er de? og vil de kunne spille i et rum på 12 kvm?

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Jeg vil også tro du ville blive glad for Audiovector M3 Super MK II.
Prøv at søge lidt info på nettet om den

Enig, tror også de ville være et godt køb. Audiovector 5X ville også være en idé, men måske lidt for store til 12kvm... Jeg har set flere af dem til mindre end 10k på Køb & Salg.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lige huske de ydre mål, men begge bas/mellemtoner er 7". Det lyder måske ikke af alverden, men de har lang slaglængde og kan sagtens flytte godt med luft. En lækker højtaler....

Vil hellere anbefale Avance'erne end Audiovector 5X.....har selv haft Audiovector'erne, og det er efter min mening kedelige. Synes ikke rigtig lyden lever.....men det er selvfølgelig en smagssag. Men ud og lyt på sagerne....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Expert i Varde har haft tilbud på Avance Sig. 8 MKIII. Tror nok prisen var nede og runde omkring de 5k pr. stk.. Ektremt billigt og klart et kig/lyt værd, hvis du spørger mig.

Du kan da prøve at kontakte dem og høre om de har flere på lager.

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Har søgt en del på nettet nu! Synes det er svært at finde noget om Avance sig. 8 men har fundet en del godt om DLS R55. HAr også fundet et sæt demo af disse i sverige til 6495 sek kr. Hvordan er bunden i denne højttaler?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:

Har søgt en del på nettet nu! Synes det er svært at finde noget om Avance sig. 8 men har fundet en del godt om DLS R55. HAr også fundet et sæt demo af disse i sverige til 6495 sek kr. Hvordan er bunden i denne højttaler?

Jeg har desværre ikke selv hørt DLS R55, men du kan læse en test af dem HER på siden.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Ja, det er vel trods alt begrænset hvor meget bas der kommer ud af 5" enheder, specielt hvis man er lidt basfreak som det lyder tchav er.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte de på messen i Århus, men der spilte de sammen med en sub så hvilken bund de selv kan prestere er var ikke helt enkelt å si.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg har ikke noget imod standerhøjttalere, men det har været mit indtryk når jeg har hørt nogle i hifiklubben at de ligesom mangler helheden i lydbillede. De nederste frekvenser. HVad med en højttaler som tannoy eyris 2 http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4202

[/QUOTE]

Jeg har anbefalet det før:

En Von Schweikert VR-1. Jeg har selv VR-2 og kender som sådan ikke rigtigt VR-1, men den skulle have mange af de samme dyder som storebroren, og hvis det er helhed i lydbilledet (forstået som dynamik) så er det mit gæt at den i prisklassen (9k for et sæt) er et særdeles kvalificeret bud.

VS spiller fantastisk dynamisk (VR-2 er lineær fra 25hz - 20khz +/- 2 db), meget detaljeret uden på nogen måde at være analytisk, VR-1 gør iflg. anmeldelser det samme i lidt mindre skala (ikke ned til 25 hz dog) og vil fint kunne passes ind i dit mindre rum.

Hør den i al fald, hvis det er muligt, før du køber

Se www.vonschweikert.com

Jeg mener Activ Hifi i Esbjerg og Lydstuen i Silkeborg fører dem

MVH - og held og lykke med købet

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Ja, det er vel trods alt begrænset hvor meget bas der kommer ud af 5" enheder, specielt hvis man er lidt basfreak som det lyder tchav er.

Tjae, det kan være at højttalerne falder i hans smag alligevel? Så længe han ikke har lyttet til det, kan ht'erne ikke vurderes.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Dali450!! Den kan fylde et 12kvm lokale med mere bas en godt er!!! Og så har den ægte High End kvaliteter!!! Du kan helt sikkert finde den til ca. 2000,- i dba. Søg evt på denne side. Der er skrevet MEGET om DALI 450
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Så er jeg på igen. Da jeg bor på sjælland er der lidt langt til Jylland "bare" for at høre nogle højttalere. Min interresse for for mit anlæg steg virkelig da jeg fik købt ny cd og effektforstærker her op til jul og så var jeg på hifi udstilling på scandic i kbh her sidste weekend. Her blev jeg virkelig overraket over hvor god lyd små højttalere gav men de fleste af dem var over mit budget. Så måske nogle DLS r55 vil passe min stil. Måske også dali 450 som jeg også har hørt meget godt om. Men vil mene at der må være forskel da de ligger i hver deres prisklasse. Er dog stadig åben for nye forslag eller kommentar til de højttalere der allerede er blevet nævnt.

Tak for alle de gode bud der allerede har været.

Vil også godt høre om steder eller personer her på sjælland som har nogle af de omtalte højttalere så jeg har mulighed for selv at hører dem.

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Avance Sig. 8 er en god højttaler, ingen tvivl om det og især til de priser den kan fåes til. Den er dog for stor til 12 kvm. Det kan måske gå hvis du stopper et par uldsokker i basportene, men umiddelbart vil jeg sige den er for stor. Du ender med et altdominerende rumle-bas-helvede og det vokser man altså fra...

Jeg har selv haft modellen mindre Sig. 8, Sig. 3 i et lille rum og det gik helt godt. Den var voldsom i bunden og jeg havde sokker i portene så en Sig. 8 vil helt sikkert være aalt for meget på 12 kvm. efter min mening.

DLS R55 ser bestemt spændende ud også selvom det er en gulvhøjttaler, men det er kun 5" bas-mellemtoneenheder hvor Avancen har 7".

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:
Avance Sig. 8 er en god højttaler, ingen tvivl om det og især til de priser den kan fåes til. Den er dog for stor til 12 kvm. Det kan måske gå hvis du stopper et par uldsokker i basportene, men umiddelbart vil jeg sige den er for stor. Du ender med et altdominerende rumle-bas-helvede og det vokser man altså fra...

Jeg har selv haft modellen mindre Sig. 8, Sig. 3 i et lille rum og det gik helt godt. Den var voldsom i bunden og jeg havde sokker i portene så en Sig. 8 vil helt sikkert være aalt for meget på 12 kvm. efter min mening.

DLS R55 ser bestemt spændende ud også selvom det er en gulvhøjttaler, men det er kun 5" bas-mellemtoneenheder hvor Avancen har 7".

vh,
Kenneth

Så du vil mene at jeg skal gå efter DLS r55 el Sig 3? Kan ikke finde nogle sig 3 til salg!

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes