|
Hej rocksound
"Live at the Marquee" er fra DT´s "Images and Words" tour - faktisk den første Europa-turne bandet var på. Lydmæssigt er den ikke på højde med de 3 nyere live albums fra bandets hånd, så disse er alle sammen bedre bud i den henseende.
Jeg er dog selv lidt glad for albummet, idet det - sammen med de andre live-albums - viser den kronologiske udvikling i bandets live-optræden. Og så er det mid-price - så køb det bare! 
------------
Neal Morse har udgivet tre albums siden han forlod Spock's Beard efter deres mesterværk af et konceptalbum, "Snow" (For alle I der kan lide Tommy af The Who: Køb "Snow"!).
Han gik jo hen og fik stærke religiøse fornemmelser, hvilket da også skinner igennem på både Testimony", "One" og det nye "?".
Lyrisk er han blevet meget svær at lytte til i mine ører - men Portnoy spiller kedler på alle albums, så jeg har skam købt dem - og lytter også til dem af og til.
Hvad angår det nye "?", er det en kæmpeskuffelse på alle fronter; Morse laver de samme musikalske og lyriske bevægelser som på "Testimony" og "One" - her blot i noget fortyndet og uinspireret udgave. Faktisk lyder mange sange på "?" som outtakes og b-sider fra inspilningerne til de forrige to albums.
Af disse to er "Testimony" det bedste - også "One" er noget usammenhængende og præget af en en del gentagelser.
Hvad angår de episke numre, er "Testimony" præget af at være én, sammenhængende fortælling om hvordan Morse fandt sin tro (gaaaab....). Hvad "Snow" vandt på i tvetydighed og spiritualitet, sætter "Testimony" et "kristendom-sticker" på, og tekstuniverset bliver forkyndende/prædikende. Men der bliver skam progget en hel del - Portnoy har mange store øjeblikke på dette album.
"One" er individuelle sange - nogle få, meget stærke numre - og en del fillers.
"?" er Morse´s absolut dårligste album nogensinde - uoriginalt og navlepillende

"Testimony"

"One"

- skuffelsen "?"
MVH
|