Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: ang. denon til 70.000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

bernd skrev:
Det var nu ikke så meget fraværet af de to drejeknapper, men mest udførelsen af kabinettet generalt, kontra den på messen.

Okay - jeg kan så bare ikke se den store forskel, ud fra billederne... Jeg var ikke lige henne og dreje på knapperne på messen... Men jeg vil stadig holde fast i at det er en smule til grin at man mere eller mindre afskriver at et givent apparat er pengene værd ud fra design alene. Man kan have en vis holdning til om man vil have den stående eller ej, og jo federe det ser ud, jo mere savler man - sådan er det jo. Men hvordan er det lige en forstærker skal se ud for at være 70.000,- værd? Jeg kan forholde mig til at et fedt design fanger éns interesse, men hvis et ufedt design (og udførelse iøvrigt) alene skal gøre at man mister interessen igen når først man har fået den - det synes jeg nu ikke hænger sammen med et image som seriøs hifi-entusiast... (ikke at man nødvendigvis skal have dét for at være her sføli )

Men nu er diskussionen jo også ret teoretisk, eftersom jeg er overbevist om at du har ret vedr. SA11 vs. SA1... Jeg synes bare det er lidt pudsigt at man falder over netop denne som et eksempel på misforhold mellem udseende og pris - der er da talrige eksempler på disse messer på ting der koster det blege, men ligner noget en 6. klasses elev har lavet i sløjd...

I Göteborg hørte jeg f.eks. et setup der 100% lignede hjemmebyg, med nogle små rørforstærkere og et par meget små monitorer, med nogle subwoofere bagved. Det lød ganske overbevisende, og jeg tænkte at det var ret så godt klaret af et par langskæggede selvbyggere. Det var først da jeg læste om messen en uge efter jeg fandt ud af at det var et system til 600.000,-...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

bernd skrev:

Så lige billederne fra hifi & sourround.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=955&zoneid=1

Den omtalte denon forstærker til 70.000 kr. i en tideligere tråd.

Ligner ikke lige umiddelbart en til 70.000 kr. Nok nærmere en til 15.000 kr. Hvorimod den avland har til salg ligner mere en der kunne koste det.

http://www.avland.co.uk/denon/pmasa1/pmasa1.htm

Måske har hifiklubben bare fået den forkerte forstærker med på messen.  

Ej mon ikke det er en fejl

Kunne være sjovt at vide hvor langtid i her brugt på at tune den ind til den rigtig lyd .

det er jo noget af det man betaler til .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

bernd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

bernd skrev:
Det var nu ikke så meget fraværet af de to drejeknapper, men mest udførelsen af kabinettet generalt, kontra den på messen.

Okay - jeg kan så bare ikke se den store forskel, ud fra billederne... Jeg var ikke lige henne og dreje på knapperne på messen... Men jeg vil stadig holde fast i at det er en smule til grin at man mere eller mindre afskriver at et givent apparat er pengene værd ud fra design alene. Man kan have en vis holdning til om man vil have den stående eller ej, og jo federe det ser ud, jo mere savler man - sådan er det jo. Men hvordan er det lige en forstærker skal se ud for at være 70.000,- værd? Jeg kan forholde mig til at et fedt design fanger éns interesse, men hvis et ufedt design (og udførelse iøvrigt) alene skal gøre at man mister interessen igen når først man har fået den - det synes jeg nu ikke hænger sammen med et image som seriøs hifi-entusiast... (ikke at man nødvendigvis skal have dét for at være her sføli )

Men nu er diskussionen jo også ret teoretisk, eftersom jeg er overbevist om at du har ret vedr. SA11 vs. SA1... Jeg synes bare det er lidt pudsigt at man falder over netop denne som et eksempel på misforhold mellem udseende og pris - der er da talrige eksempler på disse messer på ting der koster det blege, men ligner noget en 6. klasses elev har lavet i sløjd...

I Göteborg hørte jeg f.eks. et setup der 100% lignede hjemmebyg, med nogle små rørforstærkere og et par meget små monitorer, med nogle subwoofere bagved. Det lød ganske overbevisende, og jeg tænkte at det var ret så godt klaret af et par langskæggede selvbyggere. Det var først da jeg læste om messen en uge efter jeg fandt ud af at det var et system til 600.000,-...

Hvis du nu kikker billederne godt efter(billedet skrå fra oven på avland)og så den fra messen, vil du så ikke gi mig ret i at det er lidt mærkeligt at den fra messen som skulle koste 70.000, har fået et dårligere kabinet en den fra avland som er billigere.

Jeg ved godt udsenet ikke har en klap med lyd at gøre, men det er tros alt forstærkere fra samme firma, ser bare lidt mærkeligt ud.

Mvh Bernd

Til top Vis bernd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bernd

bernd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Så mangler vi bare en fra klubben der kan be eller afkræfte, hvad der er rigtig.

Mvh. Bernd

Til top Vis bernd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bernd

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Forstærkeren fra messen er en PMA-SA11 og den koster IKKE 70.000 kr. og var ej heller en prototype. Folkene har ganske enkelt været fejlinformeret, uanset om de vil kommentere eller ej.

Alt andet lige var det godt at få sat billeder på sagen, for så tog det ikke mange sekunder at regne den ud.

Dog er det fuldstændig hen i vejret at vurdere en forstærker på drejeknapper og et svøb i plade - den fremgangsmåde er ikke just ny nogle som helst steder og fortæller da ikke det fjerneste om noget som helst produkt. Desuden kan jeg da tilføje at knapperne ER i aluminium, og ikke plastik.

Den model som Avland sælger er rigtigt nok PMA-SA1 og begge modeller er lanceret i en del andre lande - hvorfor Hifi Klubben vælger tilsyneladende ikke at hive dem hjem, er et spørgsmål som folk må stille dem.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Så det vil faktisk sige at alt de de stod og "ævlede" om på messen vedr. den prototype overhovedet ikke passede på den model de havde stående ?

Lol, det er da alt for sjovt, og er da ikke ligefrem noget som øger Hifiklubbens troværdighed efter min mening.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Så det vil faktisk sige at alt de de stod og "ævlede" om på messen vedr. den prototype overhovedet ikke passede på den model de havde stående ?

Lol, det er da alt for sjovt, og er da ikke ligefrem noget som øger Hifiklubbens troværdighed efter min mening.

Nu var det ikke for hverken at piske en lynchstemning op, eller fremme endnu en "Hifi klubben er slyngler"-tråd, men nu kunne de jo sagtens have fået forkerte oplysninger osv. Det er kan jo ske alle steder!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Forstærkeren PMA-SA11 blev lanceret i slutningen af 2004!

http://denon.jp/company/release/pmasa11.html

Det gælder iøvrigt også storebror PMA-SA1, som er præsenteret i Februar:

http://denon.jp/company/release/pmasa1.html

Det samme gælder de matchende SACD-afspillere:

http://denon.jp/company/release/dcdsa1.html

http://denon.jp/company/release/dcdsa11.html

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Forstærkeren fra messen er en PMA-SA11 og den koster IKKE 70.000 kr. og var ej heller en prototype. Folkene har ganske enkelt været fejlinformeret, uanset om de vil kommentere eller ej.

Så er der vist noget der skal rettes i nyheden omkring messen, hvor der står citeret:

Lige udenfor standen stod et lille bord med en prototype på Denons bud på den ultimative integrerede forstærker, PMA-SA11. Intet skulle være sparet i denne amp – heller ikke omkostningerne. Prisen forventes at blive omkring 70.000,- !!

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Kære venner

Inden I nu går fuldstændig i selvsving så lad mig rede trådene ud for jer.

Den PMASA11 som vi viste på messen i Kbh var (som skrevet på skiltet) en prototype. Faktisk er det en model som sælges i Japan – men denne type produkter skal altid omtunes og ombygges en smule før man kan sælge dem i EU (aht CE mærkning mm). DALI havde fået denne SA11 fra DENON i efteråret til en del af deres produktudvikling.

Siden da har DENON besluttet sig for at introducere deres større SA1 serie som består af en SACD spiller og en integreret forstærker. Det er de to apparater som vi kommer til at sælge til små 60.000 kr for forstærkeren og 55.000 for SACD spilleren.

Vi synes bare at det var for ærgerligt at vide at DENON ville komme med noget i dette leje – som ville tiltale mange DENON fans – ikke mindst de mange som i tidernes morgen købte S1 og S10 systemer. Og derfor satte vi vores PMASA11 op som blikfang.

Mere er der ikke i den historie.

Til top Vis JHL Hi-Fi Klub.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHL Hi-Fi Klub.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Tak for det - det kastede det nødvendige lys over sagen.

Prismæssigt var det så "en smule" ved siden af når nu du fortæller at SA-1 kommer til at koste de priser du nævner. Men hvorfor var SA-11 en prototype når den færdige version har kørt i Japan i 8 måneder - var det prototypen på den forhåbentligt CE-godkendte version?

Hvornår bliver SA-serien lanceret herhjemme - vi er en del der ser frem til dem?!

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hej,

PMASA11 kommer ikke til Europa - ifølge DENONs planer - som de er nu. Det var som sådan ikke en prototype - andet end at det jo ikke er hverken den model ej heller evt den version der bliver lanceret i Europa. Så for at gøre en lang historie kort så valgte vi at kalde den viste model en prototype.

SA-serien kommer i maj som det ser ud lige nu.

Til top Vis JHL Hi-Fi Klub.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHL Hi-Fi Klub.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Så prisen på 70.000 kr. var bare en fejl eller misforståelse?? Her tænker jeg på hvad du nævnte at SA-1 serien kommer til at koste.

Alt andet lige - det bliver spændende igen at se noget tungt hifi-grej fra Denon.

Indgår de mindre SACD-maskiner, som Denon også har, i planerne? De har jo en del interessante emner at byde på, og der er da et par stykker der har hevet noget hjem fra Japan som skulle spille rigtigt godt.

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Inden introduktionen af nye produkter får vi ofte en foreløbig pris – som vi kan reagere på. I dette tilfælde fik jeg den foreløbige pris for adskillige måneder siden og meldte tilbage at det var for dyrt. Det går Japanerne så og tænker over i et stykke tid – og nogle gange sker der noget.

Umiddelbart før messen fik jeg en ny, ændret pris – som jeg desværre overså. Derfor var det stadig den oprindelige pris som vi oplyste. På de 70.000.

Siden da har jeg fået fulgt op på de sidste detaljer – så nu ligger prisen fast.

Og – I kan godt glæde jer. Dette system er noget ganske særligt.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da også godt høre om i tager de små SACD afspillere hjem....

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 15 Marts 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Det gør vi når/hvis det sker i Europa. Men nu er i før foreløbig pris - så det er meget usikkert.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

OK. Fordi i har jo ikke rigtig nogle "rene" SACD afspiller i jeres program.
Det har Marantz og Sony jo.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Damn, jeg syntes godt nok det bliver mere og mere forvirrende:

1. Den Denon I havde stående på messen var en "prototype" selvom den har været til salg i Japan et stykke tid?

2. Det prisskilt der stod ovenpå forstærkeren hører slet ikke til den forstærker men til en anden som kommer senere?

3. De 70.000 som den skulle koste kommer et stykke under 60.000 kr.

4. Den I havde stående på messen hvad kommer den i virkeligheden til at koste ?

Det er jo ikke ligefrem fordi I har gjort det nemmere for Jer selv.

JHL Hi-Fi Klub.
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

Hvis du læser mine foregående indlæg igen vil du finde svar på alle dine spørgsmål.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

JHL Hi-Fi Klub. skrev:

Siden da har jeg fået fulgt op på de sidste detaljer – så nu ligger prisen fast.

Hvad ligger prisen fast på??

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes