| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.readybb.com/audiopro/viewtopic.php?t=413
En annen ting med den subben er at effekten er målt i IHF, det er mao den dynamiske effekten som er oppgitt. Men subwoofer spesifikasjoner er generellt en jungel, og det er vanskelig å sammenligne subwoofere på papiret. Jeg har som nevnt selv en SVS PB10, og selv om den på papiret ikke ser ut til å være bedre enn mange andre subwoofere er realiteten enn helt annen
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting som har betydning ,hvis den er sat til LFE udgang er dens dynamiske formåen ved højere frekvenser.Ifølge THX ruller den sjette kanal først af ved ca 80hz.Ifølge test er det ace bass svaghed(hifidelity jan 05)Evt pistolskud med lyddæmper for godt med punch.
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
dejligt med lidt fakta..
Jeg har prøvet Ace-bass 2 og det som tiltalte mig var den kontante og tørre bas. ingen buller og kabinet lyd. Jeg fornemte at den gik dybt og gjorde det med kontrol. hvor jeg tit oplever subwoffere i den prisklasse lyder løse og forvrænger en del når der bliver gået til den. Den hule lyd som mange sub's har når de skal spille sammen med en hurtige højtalere var slet ikke til stede med Ace-bass 2. Jeg kunne godt høre at bunden var anderledes end ved andre og jeg tror tit man forveksler dybde med buller. En af Ace-bass 2 stærkeste sider vil jeg siger er dens fasthed og klang i toppen af dens frekvensområde, her ligner den meget bassen i en bedre højtalere, dvs bedre tilpasning til resten af systemet.
Men igen, alt det her er min mening. det er ikke sikkert andre er enige. og det er helt okay. Jeg har ikke selv en Ace-bass 2... endnu. Så jeg er ikke farvet af at være ejer
Alt jeg siger... prøv den(istedet for at læse test, selvom den får flotte test), Jeg har hørt en del sub's og den her gjorde indtryk.. et meget possitivt et.
Til film er den dejlig og giver virkelig fylde og skud,
Til musik er den der ikke.. skal forstår sådan, du fornemmer ikke den spiller med, dine højtalere spiller bare dybere.
Igen, i mine øre... Fantastisk
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
jeg har haft 2stk B&W Asv 800 bunde som spiller fantastisk - prøv da en gang til i klubben og sig at du vil høre dem
Du skal da bare sige din mening til de sælger
Hilsen King ... -0
|
| Til top |
|
| |
Brizzle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ... Så er jeg netop vendt tilbage fra Hifiklubben, fik fat i en kanon sælger denne gang, tror han havde samme krav til en sub som jeg havde ... Nå anyway, det endte jeg med jeg valgte B&W ASW650 .. Og indtil videre har jeg ikke fortrudt, den er meget mere en subwoofer end 1.2'eren... Havde også luret til ASW675, men synes ikke (sorry guys) at den var de ekstra penge værd, der var meget mere dybde og fylde i bassen på 650'eren ... Så nu gør den mit gulv usikker... 
Men tusind tak for alle svarene ..
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke med den nye sub __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om du bliver glad for din ASW650 - godt valg.
Jeg er i øvrigt enig i din betragtning om ASW675 ikke har samme dybde (10" og 12" gør en forskel) trods det at spec. siger noget andet. Fylden og dynamikken(kan man tale om dynamik i en sub ) som var det jeg søgte, finder jeg er fantatisk i netop ASW675, og så går den godt i spænd med mine 604s3.
Men du har lyttet til de forskellige produkter og fundet det du kan li' og sådan skal det være.
-Pejle __________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SNEDKEREN skrev:
|
Hej.
dejligt med lidt fakta..
Jeg har prøvet Ace-bass 2 og det som tiltalte mig var den kontante og tørre bas. ingen buller og kabinet lyd. Jeg fornemte at den gik dybt og gjorde det med kontrol. hvor jeg tit oplever subwoffere i den prisklasse lyder løse og forvrænger en del når der bliver gået til den. Den hule lyd som mange sub's har når de skal spille sammen med en hurtige højtalere var slet ikke til stede med Ace-bass 2. Jeg kunne godt høre at bunden var anderledes end ved andre og jeg tror tit man forveksler dybde med buller. En af Ace-bass 2 stærkeste sider vil jeg siger er dens fasthed og klang i toppen af dens frekvensområde, her ligner den meget bassen i en bedre højtalere, dvs bedre tilpasning til resten af systemet.
Men igen, alt det her er min mening. det er ikke sikkert andre er enige. og det er helt okay. Jeg har ikke selv en Ace-bass 2... endnu. Så jeg er ikke farvet af at være ejer
Alt jeg siger... prøv den(istedet for at læse test, selvom den får flotte test), Jeg har hørt en del sub's og den her gjorde indtryk.. et meget possitivt et.
Til musik er den der ikke.. skal forstår sådan, du fornemmer ikke den spiller med, dine højtalere spiller bare dybere.
|
|
|
Ace Bass 2 er ingen dårlig subwoofer, den er bare ikke den subwooferen som Audio Pro forsøker å fremstille den som. At du oppfatter den som tørr og kontant er ganske naturlig da en subwoofer som ikke spiller dybt gjerne oppfattes slik. At du synes den spiller dypt kan jeg kun forklare med at du måske ikke har hørt (eller mere riktig følt) dyb bass før? Men man skal legge ned en del flere penger for å overgå Ace Bass 2. Hvis man ikke er til egenimport så er alternativet Infinity Kappa som er bedre på absolutt alle punkter, men den koster også 5500-6000 mot de 4000 du kan få en AB2 for.
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
SNEDKEREN skrev:
|
Hej.
dejligt med lidt fakta..
|
|
|
Ace Bass 2 er ingen dårlig subwoofer, den er bare ikke den subwooferen som Audio Pro forsøker å fremstille den som. At du oppfatter den som tørr og kontant er ganske naturlig da en subwoofer som ikke spiller dybt gjerne oppfattes slik. At du synes den spiller dypt kan jeg kun forklare med at du måske ikke har hørt (eller mere riktig følt) dyb bass før? Men man skal legge ned en del flere penger for å overgå Ace Bass 2. Hvis man ikke er til egenimport så er alternativet Infinity Kappa som er bedre på absolutt alle punkter, men den koster også 5500-6000 mot de 4000 du kan få en AB2 for.
|
|
|
Tro mig.. jeg har hørt en del subwoofere.. også til en del flere kr end en ace-bass 2. og jeg påstår ikke det er verdens bedste sub.. men i mine øre er det verdens bedste sub til prisen.. den kan noget som kun få kan. Det har jeg beskrevet tidligere. Og den har nogle enskaber som du skal betale mange penge for i andre sub's, måske på bekostning af andre aspekter? men jeg er ligelade.. den er fed.
Nok herfra.. jeg mener bare man gør sig selv en tjeneste at lytte vidt og bredt inden man køber, det kan jo være at ens smag er anderledes end dem som tester for de forskellige hifi magasiner
Og iøvrigt tillykke med den nye sub.. Altid dejligt med noget nyt udstyr
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
held og lykke med din nye sub.God fornøjelse med indjustering.
|
| Til top |
|
| |
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brizzle skrev:
|
Hehe ... Så er jeg netop vendt tilbage fra Hifiklubben, fik fat i en kanon sælger denne gang, tror han havde samme krav til en sub som jeg havde ... Nå anyway, det endte jeg med jeg valgte B&W ASW650 .. Og indtil videre har jeg ikke fortrudt, den er meget mere en subwoofer end 1.2'eren... Havde også luret til ASW675, men synes ikke (sorry guys) at den var de ekstra penge værd, der var meget mere dybde og fylde i bassen på 650'eren ... Så nu gør den mit gulv usikker... 
Men tusind tak for alle svarene ..
|
|
|
Godt valgt....du bliver ikke skuffet.....!!!!!
|
| Til top |
|
| |