| Forfatter |
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casperm skrev:
|
I følge Audio Consults hjemmeside, så koster 1006 - 850 kroner og en 1042 - 1500 kroner. |
|
|
Den er ikke blevet opdateret endnu..... men det bliver den! __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet af få lidt feed-back på en Luxman CX-1 MC step-up, men forgæves.
Det ender med en TD 321 + Mørch UP-4. Mangler bare lige at få den hjem....
Nu mangler jeg somsagt bare lidt tilbagemeldinger på CX-1'eren. Hvis den er brugbar, så går jeg efter en MC pick-up. Er der nogle forslag i den billigere ende?
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne måske være en Ortofon mc 15 mener den koster under 1500kr. eller også i det lidt dyrere Ortofon mc 10super mk 2 eller dens større brødre men så er det 3 kilo der skal til.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kører det.
En Thorens TD321 mkII, Mørch up4 og en Ortofon MCP 100 Super koblet op med en Luxman CX-1 Step-up. Det hele sat til min gode gamle Audio Innovations S500 (modificeret med Black Gate mm).
Der er en verden til forskel mellem Rega Planar 3 og TD321 - når det gælder en Mørch arm. Armen kræver en rigtig god afkobling, og det har den bestemt fået nu.
Jeg har leget lidt med kablerne mellem CX-1 og AI500. Jeg har nogle hjemmetrikkede semibalancerede microfonkalber - af god kvalitet - monteret med Neutrik Profi stik og et sæt VDH mc-d 502. Underligt nok lyder de hjemmestrikkede meget mere detaljeret end VDH'erne - meeeeeeget mærk'ligt. Man skulle jo tro, at VDH lød bedst - eller også er det mine gamle trætte øre?
Jeg skal have fat på en ny pick-up og en trafo - men ind til videre vil jeg læne mig tilbage og nyde musikken.
Selv min kone er forbløffet. Hun kan bedst lide vores cd afspiller - men ved en "sæt dig lige her engang og lyt" test, faldt lyden på pladespilleren (som hun mente måtte være cd afspilleren, da den havde meget mere lyd). Dejligt - så kan man da gå rundt med en stak vinyl i hånden uden at blive kaldt gammeldags 
Takker for al jeres hjælp undervejs.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Casper,
tillykke med din nye pladespiller. Den lyder til at være rigtig lækker. Jeg tvivler heller ikke på dit ord om, at den er markant bedre en P3'eren, som jo ellers er en fin pladespiller. Men det skal den også være, når både arm og værk hver for sig er dyrere end P3'eren med pu.
Det lyder også til at du har udført nogle spændende eksperimenter med kabler. Og eksperimenter har det jo tit med at give overraksende udfald. Måske resultatet vil være anderledes med en anden pu?
Anyway, tillykke med den, og god fornøjelse med lytningen. Og husk, at et billede vil jo aldrig skade ;-) __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fa.... flot. Den blå pu giver den lige et pift!
Endnu engang tillykke! __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker.
Jeg skal nok lige finde noget andet den kan stå på. Pt. står den på en stålreol . Selsving - er en humorgruppe, men så sandelig også noget der opstår i en sådan reol.
Ja, den blå ser da meget godt ud - måske man skulle gå efter en Rohmann - nå ikke.
Det kunne være man skulle tage billeder af resten af anlæget - det er godt nok ikke så lækkert som gennemsnittet herinde, men nu har jeg jo fundet ud af at uploade - og det skal da benyttes
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casperm skrev:
Det kunne være man skulle tage billeder af resten af anlæget - det er godt nok ikke så lækkert som gennemsnittet herinde, men nu har jeg jo fundet ud af at uploade - og det skal da benyttes |
|
|
Det lyder som en rigtig god idé. Umiddelbart lyder det til at være et spændende anlæg du har. Udover vinylsetup'et, ser jeg bestemt frem til at høre om din AI500 samt resten af dit setup. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Resten er nu ikke noget særligt. Jeg har en tuner - ligegyldigt, en Sony XA30ES, samt et par 4 vejs ScanSpeak Extreme - fra dengang da Scanpeak lavede andet end enheder, 1986 - disse er blevet modificeret med ny kabling og en anden tweeter. En Hiquphon OWII af Oscar Wrønding. De spiller nu - efter min smag - ganske godt. Der er nogle solide membraner i denne konstruktion. Det er kablet op med et sæt Audioquest Cobalt II, som godt kunne trænge til en udskifting. Måske noget Nordost - hvem ved.
Jeg skal nok få taget nogle billeder, men opstillingen vil jeg IKKE høre noget om - du ved, den der stålsatan af en reol med swing i 
Vender tilbage.
|
| Til top |
|
| |