| Forfatter |
|
RoninTT Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
Go4it skrev:
|
Prøv lige at se her: http://www.goldenagemusic.se/swe/hifi/ Gå ind på "produkter" derefter "Akustik"
Der er en masse akustikregulerende grej, bla. noget vaffelskum til 360 skr for 18m2 det er da billigt 
|
|
|
Som jeg læser det koster waffel-skummet 359kr./plade, for en pakke med 24 plader, hvilket giver 8616kr. for 18,75kvm.
|
|
|
He så kan jeg slet ikke læse jo
|
| Til top |
|
| |
RoninTT Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg taget mig en beslutning og har købt gulvtæppe til mine
vægge. Det blev til 1400 for 20 kvm i bauhaus. Nu har jeg skåret det op
i de fire stykker jeg skal bruge og nu mangler jeg bare nogen lister så
jeg kan få sat det på væggene.
Jeg håber virkelig det hjælper på lyden ellers er det sku bare penge ud af vinduet 
Men jeg må helt sikkert slippe af med de tidlige reflektioner fra
fronterne, og forhåbentligt kommer der et bedre perspektiv i lyden med
det oppe. Jeg regner med at tage lidt billeder over selve opsættelsen
og de kommer nok op i løbet af den næste uge.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en tynd skummadras, et liggeunderlag eller andet akustik-dræbende under gulvtæppet, inden du hænger det så fint op med lister og sår´n???
|
| Til top |
|
| |
RoninTT Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hvad med en tynd skummadras, et liggeunderlag eller andet akustik-dræbende under gulvtæppet, inden du hænger det så fint op med lister og sår´n??? |
|
|
Jo det lyder som en meget god ide og det kunne da helt sikkert være jeg skulle gøre det på væggen bag højtalerne det ville nok hjælpe lidt på bassen. Desværre er der alt for meget arbejde og alt for lidt fritid i denne uge så det bliver nok først lørdag inden jeg kan komme igang med at sætte det op.
|
| Til top |
|
| |
RoninTT Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tager sku lang tid at sætte det skidt op! Jeg har klaret to vægge nu men der har ikke været tid til at tage billeder da der hele tiden skulle holdes så der ikke kom buler. Men jeg skal nok prøve at dokumenter lidt mere hvis der er nogen der er nysgerrige?
Jeg prøver at sætte noget skum underlag 8 mm tykt op bagved tæppet på væggen bagved fronterne håber så at det strammer bassen lidt mere op.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@RoninTT.
Lyder spændende. Jeg er sikker på at det kommer til at virke for dig. Hvordan sætter du skumpladerne op på væggen? Det eneste jeg har fået til at binde skummet er kontaktlim.
Hvor har du købt skum-underlaget? Pris?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
RoninTT Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
|
@RoninTT.
Lyder spændende. Jeg er sikker på at det kommer til at virke for dig. Hvordan sætter du skumpladerne op på væggen? Det eneste jeg har fået til at binde skummet er kontaktlim.
Hvor har du købt skum-underlaget? Pris?
Mvh.
|
|
|
Yeah jeg håber også på det bedste med der mangler stadig meget.
Det underlag jeg har brugt er bare standart liggeunderlag kan købes i harldnyborg for 30 kr og det er 185x50. Jeg har sat det op med skruer direkte ind i væggen. Det er ikke så pænt men der kommer også gulvtæppe udover bagefter som bliver sat pænt fast med lister for at give det et ordentligt finnish.
|
| Til top |
|
| |
GgozZ Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du kommet videre ?
Har lige læst tråden og dette er et meget interessant emne at tage fat i  __________________ eAR 1001
Dynaudio Focus 140
Audio Analogue Bellini
Cambridge DacMagic
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
RoninTT skal nok have til på mandag, så er der garanteret også billeder med! 
Hov; vaffelskum i små portioner, sår´n cirkus 400mm x 400mm x 50mm, hedder i Jysk en skumhovedpude. Pris? På tilbud som sædvanligt!
|
| Til top |
|
| |
RoninTT Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg håber helt sikkert at det er kommet op på mandag men det er lidt
svært at gøre uden hjælp. Men det skulle snart være i orden hvis ellers
jeg kan skaffe et par liggeunderlag inden weekenden. Men nu må vi se og
jeg skal nok få taget nogen billeder undervejs.
|
| Til top |
|
| |
RoninTT Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg taget et par billeder.

Før det nye stykke skulle op.

Igen før

Liggeunderlag bagved tæppe på bagvæggen.

Så er stykket sat op.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du ville sætte en liste på øverst, ikke?
Har du hørt om der er forskel fra før?
Mvh. JBL
|
| Til top |
|
| |
RoninTT Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
|
Mvh. JBL
|
|
|
Ja det er planen at sætte en liste op i toppen så det får et flot finish.
Ja jeg synes specielt bassen er blevet mere stram for den højre front, det er her hvor jeg har sat liggeunderlag bagved tæppet. Men det er desværre ikke den store ændring jeg har kunne høre endnu, men jeg mangler stadig en del tæppe der skal op så jeg regner med at det vil hjælpe en del når det kommer op. Specielt bag ved den anden front og TV'et men jeg venter på det liggeunderlag jeg skal bruge før jeg kan få sat det sidste op.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
RoninTT skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
|
Mvh. JBL
|
|
|
Ja jeg synes specielt bassen er blevet mere stram for den højre front, det er her hvor jeg har sat liggeunderlag bagved tæppet. Men det er desværre ikke den store ændring jeg har kunne høre endnu, men jeg mangler stadig en del tæppe der skal op så jeg regner med at det vil hjælpe en del når det kommer op. Specielt bag ved den anden front og TV'et men jeg venter på det liggeunderlag jeg skal bruge før jeg kan få sat det sidste op.
|
|
|
Strammere bas hører også under de ting jeg har konstateret efter jeg satte dæmpeplader op. Nu er mine vægge/gulv/loft også ekstremt hårdt, så det har virkelig kunnet mærkes her. Gulv og loft er det eneste jeg egentlig ikke har fået gjort noget ved endnu. Pønser på et lille gulvtæppe og måske nogen dæmpeplader i loftet.
Hvis du har hårde vægge tror jeg godt du kan glæde dig til flere forbedringer. Bl.a. mere ro, større "gennemsigtighed" i musikken og bedre placering af instrumenter i lydbilledet.
|
| Til top |
|
| |
RoninTT Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
RoninTT skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
|
Mvh. JBL
|
|
|
|
|
|
Strammere bas hører også under de ting jeg har konstateret efter jeg satte dæmpeplader op. Nu er mine vægge/gulv/loft også ekstremt hårdt, så det har virkelig kunnet mærkes her. Gulv og loft er det eneste jeg egentlig ikke har fået gjort noget ved endnu. Pønser på et lille gulvtæppe og måske nogen dæmpeplader i loftet.
Hvis du har hårde vægge tror jeg godt du kan glæde dig til flere forbedringer. Bl.a. mere ro, større "gennemsigtighed" i musikken og bedre placering af instrumenter i lydbilledet.
|
|
|
Mine vægge er lidt forskellige men er generelt pus og træ med noget tapet. Så det er ikke super. Jeg kan på nuværende tidspunkt høre at rummet ikke er så dæmmet som da jeg havde tre madrasser som dæmpning. Men jeg mangler dog stadig tre vægge at sætte tæppe på. Håber helt klart på flere forbedringer i lyden det er jo også derfor jeg har brugt penge, og specielt en del tid på det. Men jeg mener helt klart at det er en vigtigt ting for et anlæg som mange ikke gør nok ved.
|
| Til top |
|
| |