Forfatter |
|
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg kan godt forstå at Du er Sur....
Der er ikke noget værre end at der er la-
vet aftaler og så gider folk ikke melde at
de ikke kommer eller har ombestemt sig!!!
Underbud kan også p***e mig af....Især nok
begge parter ved at det er kvalitetsgej og at
budet ikke respekter ( modsvarer ) kvaliteten!!
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg erkender blankt, at jeg til visse tider har været sløv i optrækket til at svare - men sagen er jo den, at vi med alle disse småhandler gør det vildt svært for os selv at få en konkret aftale i hus. Send for f***** en mail med dit nummer, og så få en konkret aftale i hus frem for en masse "hvisser" i en PM. Det holder simpelthen ikke - en mundtlig aftale er - rent moralsk - meget sværere at løbe fra!  __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og så gør det jo heller ikke sagen bedre at det langt fra er første
gang man oplever det! Jeg har købt og solgt meget forskelligt halløj
igennem de sidste mange år. Og heldigvis har det da gået fint langt de
fleste gange. Men når jeg kommer med mit udbrud (som jeg godt ved er
MEGET surt i sit udtryk) så er det jo også et opråb, om at være lidt
mere oprigtige over for hindanden. Jeg skriver jo også, om folk ikke
bare kan melde ud om de har fortrudt, eller noget. Det må da være meget
rimeligt at gøre. Det handler vel i sidste ende om en smugle respekt
for sine medmennesker.
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også prøve med blid tone og med fine bløde hvide handsker:
Sender man en mail, eller ringer og siger man gerne vil købe "?" så må
sælger også gå ud fra, at en aftale er oprettet. Skulle man som køber
fortryde at købe "?", så melder man tilbage, og annulere aftalen, inden
for rimelig tid.
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Jeg kan også prøve med blid tone og med fine bløde hvide handsker:
Sender man en mail, eller ringer og siger man gerne vil købe "?" så må sælger også gå ud fra, at en aftale er oprettet. Skulle man som køber fortryde at købe "?", så melder man tilbage, og annulere aftalen, inden for rimelig tid.
|
|
|
Dejligt simpelt og nemt, lige som vi kan lide det  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 03:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen kæreste Mr. High Fy
Du er da blevet revet fuldstændig op af stolen - og så midt i glæden over det nyindkøbte!
Din frustration er forståelig, og samtidig måske en kende ude af proportion med almindelig menneskekundskab!
Der er utallige eksempler på folk, som tilkendegiver en interesse for det udstyr man har til salg, og som man aldrig hører mere fra. Det er en del af dagligdagen i 'Hi-fi Danmark' og det overrasker mig, at det kan få dig SÅ meget ud i torvene.
Netop fordi du har solgt så meget før, undrer din reaktion mig - hvordan går det med tilspilningen af dine Beethoven?  .
Jeg synes det måske er en smule overreageret i forhold til hvordan verden ellers ser ud!
Du skal jo nok få solgt dit udstyr til begges tilfredshed. Det kræver bare lidt tålmodighed - og måske lidt forståelse for de almindelige markedskræfter i 'brugtsalgsverden'.
Herfra skal der i hvert fald lyde en 'ØV hvor er det irriterende - men det er jo weekend'!
Take care. __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Jamen kæreste Mr. High Fy
Du er da blevet revet fuldstændig op af stolen - og så midt i glæden over det nyindkøbte!
Din frustration er forståelig, og samtidig måske en kende ude af proportion med almindelig menneskekundskab!
Der er utallige eksempler på folk, som tilkendegiver en interesse
for det udstyr man har til salg, og som man aldrig hører mere fra. Det
er en del af dagligdagen i 'Hi-fi Danmark' og det overrasker mig, at
det kan få dig SÅ meget ud i torvene.
Netop fordi du har solgt så meget før, undrer din reaktion mig - hvordan går det med tilspilningen af dine Beethoven? .
Jeg synes det måske er en smule overreageret i forhold til hvordan verden ellers ser ud!
Du skal jo nok få solgt dit udstyr til begges tilfredshed. Det
kræver bare lidt tålmodighed - og måske lidt forståelse for de
almindelige markedskræfter i 'brugtsalgsverden'.
Herfra skal der i hvert fald lyde en 'ØV hvor er det irriterende - men det er jo weekend'!
Take care. |
|
|
Jaa, jaaa, nu er man da osse kommet ned på jorden igen. Godt nok var
sproget lidt hårdt og så videre, men det er også vigtigt at holde liv i
budskabet om at holde sin aftaler, osse selv om man ikke kender
hinanden.
Ellers må jeg sige det går rigtigt godt med Beethoven. Det spiller
simpelthen så skide godt, så jeg aldrig har hørt noget lignende. De
spiller med en dynamik, klarhed og luftighed, som man kun kan forbinde
med high end. Er det for meget sagt?
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forståelig vrede . Jeg troede ikke man kunne blive gal når man ejer en Accuphase  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
clarity Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy, jeg forstår så godt din vrede, har selv prøvet det flere gange, det er p.... irriterende. Jeg har ikke lige opskriften på at undgå detm men vil nok prøve at spørge lidt mere ind til benet næste gang jeg "sælger" noget.
Bedre held næste gang. __________________ m.v.h.
Clarity
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
FOLK KAN SGU BARE SIGE DE HAR FORTRUDT!!!! i stedet for bare lader en i stikken.. |
|
|
Kan godt forstå din fustration og irritation! Det ville jeg sandsynligvis også selv blive! Jeg har desværre selv vist interesse for et produkt uden at melde tilbage til sælger, at jeg ikke længere var interesseret, hvilket jeg naturligvis beklager. My mistake... Fremover skal jeg nok melde tilbage!
Live21 skrev:
der er vist en del tråde om dette emne. skambud osv.. desvære lader det til det er rimeligt acceptabelt.. vedhæft en virus i dit svar til dem !!!! |
|
|
Var da en mulighed. Men ét er sikkert, at hvis jeg nogensinde får en sådan mail fra en vred sælger eller køber, bliver mail, fuld email header, IP osv. osv. sendt direkte til Politiets centrale specialenhed for IT Kriminalitet. Jeg er træt af hackere, spammere, virusskribenter og lignende utøj... Så lad være med det 
blackhawk skrev:
forstår godt frustrationen - lidt seriøsitet og ansvarlig adfærd kunne pynte |
|
|
Generelt tror jeg bare, at folk er bange for konfrontationer og evt. at skulle forholde sig til vrede, ærgelse og kritiske spørgsmål?
Du må i øvrigt fortælle mig, hvordan din Lars Nielsen DAC lyder?! __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
Du kan ikke være så gammel hvis folk der ikke overholder deres aftaler stadig kan komme bag på dig....!! Hvis jeg havde 1 kr. for hver gang der var nogen der havde fået lagt noget til side til den 1. i min butik, og aldrig hentet det.......! Ja, så var jeg mange millionær..!! Sådan er det bare....!! Selvfølgelig er det p***e belastende......men omvendt, gider man spilde en dag på at være sur....? Nej..vel..!
Mvh. Hifido
|
|
|
Nej det er meget belastende når folk ikke lever op til deres aftaler. Specielt når man skriver til dem gentagne gange og intet svar får....
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Mr. High Fy skrev:
FOLK KAN SGU BARE SIGE DE HAR FORTRUDT!!!! i stedet for bare lader en i stikken.. |
|
|
Kan godt forstå din fustration og irritation! Det ville jeg sandsynligvis også selv blive! Jeg har desværre selv vist interesse for et produkt uden at melde tilbage til sælger, at jeg ikke længere var interesseret, hvilket jeg naturligvis beklager. My mistake... Fremover skal jeg nok melde tilbage!
Live21 skrev:
der er vist en del tråde om dette emne. skambud osv.. desvære lader det til det er rimeligt acceptabelt.. vedhæft en virus i dit svar til dem !!!! |
|
|
Var da en mulighed. Men ét er sikkert, at hvis jeg nogensinde får en sådan mail fra en vred sælger eller køber, bliver mail, fuld email header, IP osv. osv. sendt direkte til Politiets centrale specialenhed for IT Kriminalitet. Jeg er træt af hackere, spammere, virusskribenter og lignende utøj... Så lad være med det 
blackhawk skrev:
forstår godt frustrationen - lidt seriøsitet og ansvarlig adfærd kunne pynte |
|
|
Generelt tror jeg bare, at folk er bange for konfrontationer og evt. at skulle forholde sig til vrede, ærgelse og kritiske spørgsmål?
Du må i øvrigt fortælle mig, hvordan din Lars Nielsen DAC lyder?!
|
|
|
hehe ja virus er f**king irriterende men bryder mig egentlig ik om mennesker der systematisk kommer med latterlige bud som de aldrig turde komme med hvis det var face to face.. ville faktisk godt betale bøden hvis jeg ku få deres pc til at crashe.. så slap man da for dem i et lille stykke tid 
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
hehe ja virus er f**king irriterende men bryder mig egentlig ik om mennesker der systematisk kommer med latterlige bud som de aldrig turde komme med hvis det var face to face.. ville faktisk godt betale bøden hvis jeg ku få deres pc til at crashe.. så slap man da for dem i et lille stykke tid 
|
|
|
I mange handler er folk ofte for følelsesmæssigt involverede; Man vil gerne sælge noget elektronik, som man har haft et godt forhold til og været meget glad for, og så bliver man skambudt af et-eller-andet åg! På den anden side, nærmest sådan fik jeg min Gryphon Tabu Century, men både sælger og jeg var indstillet på handlen - vi skulle bare finde en pris, vi begge fandt rimelig - og, damn, hvor er jeg er glad for handlen og ikke mindst mit køb! __________________ Mvh. MGP
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGP: lyder ik til du har solgt så meget.. af de bud jeg har modtaget..
3000 for et sæt SA1750
15000 for et sæt strauss
6500 for en ML27.5
11500 for en gryphon tabu cd spiller ham ku jeg sku godt lide.. havde ik regnet med at få så meget.. har heldigvis kun haft gode handler, og os mødt mange flinke folk ved det.. men er træt af at svare på mails for så at få et bud der ligger så langt under hvad et anstændigt menneske ku finde på at byde..
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

Live21 skrev:
11500 for en gryphon tabu cd spiller ham ku jeg sku godt lide.. havde ik regnet med at få så meget.. har heldigvis kun haft gode handler, og os mødt mange flinke folk ved det.. men er træt af at svare på mails for så at få et bud der ligger så langt under hvad et anstændigt menneske ku finde på at byde..
|
|
|
Næh, du har nok ret - mangler nok "erfaring" på det område 
Gad ellers godt at have købt din afspiller - står lige og mangler sådan én Giv endelig lyd, hvis du kommer forbi en 
Mht. til anstændigt bud; Tabuen blev udbudt til 12k, jeg bød 6k, og vi fandt hinanden et sted i mellem og var begge tilfredse  __________________ Mvh. MGP
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Mr. High Fy.
Jeg har prøvet det omvendte! Jeg spildte to uger på en handel med Pink Floyd´s Dark Side Of The Moon,med en her fra dette site. Og måtte opgive til sidst,men fik den igennem eBay. Gæt hvem der brændte mig af?
Mvh haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
3000 for et sæt SA1750
15000 for et sæt strauss
6500 for en ML27.5
|
|
|
- har du solgt dine Strauss ?
- ellers er jeg interesseret til den udbudte pris - hæhæ 
Spøg til side: De par ting jeg har købt herinde er købt af hæderlige folk med interesse i at sælge et godt produkt til en fair pris.
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 04:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
haldor skrev:
Gæt hvem der brændte mig af? |
|
|
Det var dog en mærkelig ting at skrive!!
Skal vi nu gætte på hvem der er en idiot - og er det så indlysende!!?? __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja Dolkin,rolig nu,du virker en smule morgensur .Prøv at søge på dark side of the moon.
Der finder du svaret!
Mvh haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snup en tudekiks og et glas mælk . At prutte om prisen, skambud og hvad det ellers kaldes er de elementære markedskræfter som er på spil, og får de ikke lov at agere som de vil er det en sag for Konkurrencestyrelsen.
Jeg forstår ikke hvorfor folk farer i flint over et bud, se det da som et forhandlingsudspil istedet. Lidt ligesom til overenskomstforhandlingerne hvor arbejdsgiverne absolut kun max. kan give 0,8% og lønmodtagerne gerne ser en regulering på 14% . Parterne mødes som ofte et passende sted imellem de to udspil og de bør dem der handler herinde også kunne forholde sig til. Ellers må i bruge div. loppemarkeder / gul & gratis side om side med eks. tante Ebba's vitrine med blyindfattede ruder . Eksponeringen af det fine grej i det selskab er dog nok til at overse.......
Den anden del af det sure opstød som gælder aftaler så er jeg enig i, at man skal sg holde sine aftaler og melde tilbage til sælger hvis man ikke længere er interesseret __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|