Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad laver folk?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

haldor skrev:

Hey Mr. High Fy.

Jeg har prøvet det omvendte! Jeg spildte to uger på en handel med Pink Floyd´s Dark Side Of The Moon,med en her fra dette site.Angry Og måtte opgive til sidst,men fik den igennem eBay. Gæt hvem der brændte mig af?Wink

Mvh haldor

Man får ikke særlig meget ud af at søge på Dark Side Of The Moon. Der står ikke meget. Som jeg husker det, kom du med en masse underbud og det kan godt være jeg "overså" det. En af den slags typer, der henviser til andre steder, hvor man kan få den så og så billigt. Den type, mener jeg nok du udgav dig for. Har jeg ret, eller husker jeg forkert?
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
haldor skrev:

Hey Mr. High Fy.

Jeg har prøvet det omvendte! Jeg spildte to uger på en handel med Pink Floyd´s Dark Side Of The Moon,med en her fra dette site.Angry Og måtte opgive til sidst,men fik den igennem eBay. Gæt hvem der brændte mig af?Wink

Mvh haldor

Man får ikke særlig meget ud af at søge på Dark Side Of The Moon. Der står ikke meget. Som jeg husker det, kom du med en masse underbud og det kan godt være jeg "overså" det. En af den slags typer, der henviser til andre steder, hvor man kan få den så og så billigt. Den type, mener jeg nok du udgav dig for. Har jeg ret, eller husker jeg forkert?

Hmmmm.....der er vist eller andet gammelt ordsprog om noget med kaste sten og bo i et glashus ?

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Jeg savner stadig den NAD114, jeg angiveligvis havde fået mulighed for at købe på brugtbørsen, eftersom jeg var den første køber på sitet der meldte sin interesse. Jeg har glædet mig lige siden, men det var der vist ikke så meget grund til.

Det kan simpelthen ikke være så svært, siger man at en given køber har en handel, så holder man sit ord. Alt andet er simpelthen for skidt, rent moralsk. Måske er det mig der er naiv, jeg kommer fra landet hvor et ord er et ord.

Så kan jeg lære det!

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Snup en tudekiks og et glas mælk . At prutte om prisen, skambud og hvad det ellers kaldes er de elementære markedskræfter som er på spil, og får de ikke lov at agere som de vil er det en sag for Konkurrencestyrelsen.

Jeg forstår ikke hvorfor folk farer i flint over et bud, se det da som et forhandlingsudspil istedet. Lidt ligesom til overenskomstforhandlingerne hvor arbejdsgiverne absolut kun max. kan give 0,8% og lønmodtagerne gerne ser en regulering på 14% . Parterne mødes som ofte et passende sted imellem de to udspil og de bør dem der handler herinde også kunne forholde sig til. Ellers må i bruge div. loppemarkeder / gul & gratis side om side med eks. tante Ebba's vitrine med blyindfattede ruder . Eksponeringen af det fine grej i det selskab er dog nok til at overse.......

Den anden del af det sure opstød som gælder aftaler så er jeg enig i, at man skal sg holde sine aftaler og melde tilbage til sælger hvis man ikke længere er interesseret   

Man skal man jo ikke som potentiel køber lyde mere sulten end godt er og så længe der ikke er indgået en aftale så kan objektet jo være solgt til anden side inden man vender tilbage. Indgåede aftaler skal selvfølgelig holdes.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 April 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Sender man en mail, eller ringer og siger man gerne vil købe "?" så må sælger også gå ud fra, at en aftale er oprettet. Skulle man som køber fortryde at købe "?", så melder man tilbage, og annulere aftalen, inden for rimelig tid.

Så fik jeg også prøvet den. Har p.t. min Marantz CD17MK2KI afspiller til salg.

Får først et bud et stykke under den udbudte pris, jeg kvitterer med at sige at bud er noteret, men at jeg gerne vil afvente om nogen byder højere. Det er der så nogen der gør, også her kvitterer jeg med at at jeg lige vil afvente et par dage for at se om min pris bliver nået.

Der kommer ikke højere bud, så ham med det højeste bud får den tilbudt. Svaret er at han har ombestemt sig. Så får nr. 2 tilbuddet, men han har også ombestemt sig.

Jeg burde måske have slået til med det samme, men man vil jo ikke snyde sig selv - det er sket for ofte. Men når man som køber ombestemmer sig kan man i det mindste fortælle det til sælger så snart man er klar over det, i stedet for at sælger regner med at have en køber på hånden - vedkommende har jo accepteret at salget venter lidt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 April 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes folk er meget nærtagende når de vil sælge en vare. Ofte er den meget højt prissat pga. det ofte ikke kun er en vare man sælger, men også de følelser man har haft samme med apparatet.

Jeg har sjældent givet den første pris jeg har fået fra sælger, og istedet indledt en dialog, som jeg mener man bør have i enhver handel som drejer sig om et anseeligt beløb.

Jeg forstår virkeligt ikke det store problem i at man modtager mails med for sælger latterlige bud.
Ønsker man ikke at sælge varen til den pris tager det ikke mange sek. at sende en mail tilbage at prisen ligger så langt fra vares forventede pris, at man ønsker at se bort fra det. Det er almindelig høflighed.

Det er ikke altid køberen rent faktisk er klar over at varen er af en sådan kaliber, og det mindste man kan gøre er at orientere denne om dette.

At en køber hopper fra er en del af det at handle, men jeg har det samtidig sådan at han man givet sit ord for man vil købe en vare til en given pris, så gør man det også, såfremt der ikke findes uoverstemmelse eller selectiv forglemmelse fra sælges side.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes