Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 21:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brugte højttalere 10k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jwa1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:

Efter at være begyndt på jagt efter nye fronthøjttalere har jeg fundet ud af hvor stort højttaler markede er. Startede med at lede efter nye højttalere til 10k for et sæt men som det altid er skal man altid lige prøve at høre noget bedre og så er det til 10 k ikke så vellydende mere. Det er så her jeg står nu. Havde set mig glad for et sæt Dali Evidence 470se men efter at have hørt Dali Helicon 400 til 28000 for et sæt, lød de pludselig ikke så godt mere. Men 28 k er for meget for højttalere for mig (fattig studerende). Mit håb er så nu at jeg kan finde noget på brugt marked som vil kunne stille mig tilfreds. Helst for omkring 10 k for et sæt. Det der imponerede mig så meget ved Helicon'en var den meget kontrolleret bas med rigtig god dynamik så man nærmest kunne mærke bassen ved et godt hiphop nummer, og samtidig den store detaljering.

Jeg har idag et sæt Cerwin Vega vs-15. Det øvrige anlæg består af en Nad 218thx effektforstærker og en sony 559es cd-afspiller.

Efter at have kigget på brugt markede er jeg faldet over disse. JMLAB Electra 920.1 til 16000 sek. Dynaudio contour 1.8 MKII til 10000 kr. Dansk Audio Teknik TNT til 8500 kr. og et sæt Dali grand diva til 9500 kr.

Vil nogle af disse kunne leve op til Helicon'en? (ellers bare i nærheden)

Er gået væk fra audiovector efter at have hørt en del forskellige af dem men de er alle lidt for lyse (manglende bas) efter min smag. Samme gælder avance.

I øjeblikket tiltaler Dynaudioen mig mest ud fra de anmeldelser her på hifi4all, da det virker som om det er bassen der kendetegner dem.

Til top Vis jwa1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jwa1

jwa1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

jeg vil anbefale Audio Pro Blue Diamond V.2, dem kan du få nye under 10.000,-
Til top Vis jwa1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jwa1

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Så i mener ikke at min Nad 218THX vil kunne styre Dynaudio conture 1.8MKII? Er der nogle steder på sjælland man kan høre DLS R55?

Med hensyn til Avance så brød jeg mig ikke om den tørre bas vil hellere have en med lidt mere fylde.

Til top Vis tchav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tchav

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Managuense skrev:

Fournais har ret mht Dynaudioen , de vil ha strøm , Men får de det er de langtfra kedelig !

Mht oppustet bas .... de skal bare ha en S.A.T amplifix i R...en , så er det problem væk

Havde avance sig.8 på prøve inden købet af dynaudio , slet ikk samme klasse hvis du spørg mig.

Mvh

Allan.

Det må være at spørgsmål om smag og behag. Nu kender jeg desværre ikke conturmodellen, men jeg har lyttet grundigt til deres 25 års jubilæumsmodel (standerhøjt.) i efteråret og jeg var overhovedet ikke imponeret. Sådan er vi jo så forskellige

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:

Så i mener ikke at min Nad 218THX vil kunne styre Dynaudio conture 1.8MKII? Er der nogle steder på sjælland man kan høre DLS R55?

Med hensyn til Avance så brød jeg mig ikke om den tørre bas vil hellere have en med lidt mere fylde.

Fyldig bas... så bør du gå efter store membraner eller enheder mindre hurtighed. Dali Evidence serien er netop sådan en!

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Jmlab'sne er desværre ikke i q-sound mere.
Til top Vis Theis K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Theis K

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig lyttet på JM Lab 926 (Nyere version end den I tidligere har talt om). Den stod brugt til 13.5k for et sæt, måske kan han presses lidt ned, hvis du er int. så skal jeg gerne give dig hans mail-adresse, bare drop mig en pb.

Det er en fed højttaler med meget transparent lyd, og en dyb men meget velkontrolleret bas. Eneste grund til at jeg ikke selv har dem er, at jeg ikke synes at den ekstra bas var de ekstra penge værd ift. mine mindre 906'ere.

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg købt højttalere. Det endte med et sæt JmLab 926 som jeg fandt på brugt markede med et mictor revolution højttalerkabel. Har stadig haft det i under et døgn men må allerede nu sige at det spiller helt fantastisk.

Tak til alle dem der er kommet med konstruktive indlæg til at gøre mit valg lettere.

Mvh Theis

Til top Vis tchav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tchav

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

tillykke med dem. nu husker du vel at lægge billeder op osv
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes