Efter at være begyndt på jagt efter nye fronthøjttalere har jeg fundet ud af hvor stort højttaler markede er. Startede med at lede efter nye højttalere til 10k for et sæt men som det altid er skal man altid lige prøve at høre noget bedre og så er det til 10 k ikke så vellydende mere. Det er så her jeg står nu. Havde set mig glad for et sæt Dali Evidence 470se men efter at have hørt Dali Helicon 400 til 28000 for et sæt, lød de pludselig ikke så godt mere. Men 28 k er for meget for højttalere for mig (fattig studerende). Mit håb er så nu at jeg kan finde noget på brugt marked som vil kunne stille mig tilfreds. Helst for omkring 10 k for et sæt. Det der imponerede mig så meget ved Helicon'en var den meget kontrolleret bas med rigtig god dynamik så man nærmest kunne mærke bassen ved et godt hiphop nummer, og samtidig den store detaljering.
Jeg har idag et sæt Cerwin Vega vs-15. Det øvrige anlæg består af en Nad 218thx effektforstærker og en sony 559es cd-afspiller.
Efter at have kigget på brugt markede er jeg faldet over disse. JMLAB Electra 920.1 til 16000 sek. Dynaudio contour 1.8 MKII til 10000 kr. Dansk Audio Teknik TNT til 8500 kr. og et sæt Dali grand diva til 9500 kr.
Vil nogle af disse kunne leve op til Helicon'en? (ellers bare i nærheden)
Er gået væk fra audiovector efter at have hørt en del forskellige af dem men de er alle lidt for lyse (manglende bas) efter min smag. Samme gælder avance.
I øjeblikket tiltaler Dynaudioen mig mest ud fra de anmeldelser her på hifi4all, da det virker som om det er bassen der kendetegner dem.  |