Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 06:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon drev 3520/3560 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

JA - en rigtig bidsk satan - der bider nævenyttige

Hi-Fi nødder et vist sted  .

Mvh Peter .

Sikke en smag den vil få i munden - bvadr!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

En ting er helt sikkert!

Uanset hvor mange fede drev der er og hvor ekstremt de er lavet og om de er af mere metal end denon`s!??

Så er Denon det er lyder bedst!..

Har prøvet en masse, både deciderede drev, og alm. cd. maskiner brugt som drev, her under både Teac, Pioneer og især Sony!

OG ingen lyder så godt som Denon`s eller rettere lyder af så lidt som Denon`s!

Kombien af drev og DAC kan være ganske kritisk for et godt resultat ( når vi ikke taler om specielle matchende sæt!) og her er Denon det der har fungeret optimalt med flest DAC. JA!! faktisk alle jeg har prøvet og hørt!

Dette kan IKKE! siges om hverken Sony eller teac og Pioneer samt de fleste andre også deciderede drev/transport!

Den er praktisktaget usynlig / uhørbar! den gør lige det den skal! at være drev og lade DAC`n om lyden!.. ( det er der kun MEGET! få andre drev der gør efter lige så godt!)

OG! DET ER DET!! DER GØR DENON DCD3560/3520 SÅ UNIKKE SOM DREV! foruden en god solidt og ekstrem opbygning og konstruktion!

At der skulle være andre lige så ekstreme og godt bygget mm. eller endda bedre? ændre ikke på dette!

Eneste ulæmpe er at den er at det er meget kritisk hvad digital kabel ( mere end de fleste andre )man anvender! det bliver ekstremt hørbart!.. og derfor bør vælges med stort omhu og matches nøje!..

Hvad man så syntes om lyden i maskinen i sig selv som "stand alone" er en anden ting!?? den var state of the art dengang den kom frem, og lå og havde vild konkurance med Sony om at være KONGEN! og hvem der var? er en smags sag!

Og den dag i dag er det en samgs sag om man kan lide lyden i den frem for andet dette gælder også i total tweaket og modefceret samt opgraderet tilstand!

For nogen vil den gøre selv de bedste nye maskiner til skamme, for andre vil den gøre sig ok!.. blandt maskiner i samme prisklasse som den kostede da den den gang kom frem!..  og andre igen vil mene den gør sig fint med maskiner til det dobbelte!

Så er der dem der ikke mener den er noget særligt uanset hvad!...  og at alt nyt lyder bedre eller en modeficeret Sony eller what ever??  lyder bedre!..

For os der kan lide den! er den kongen!..........

Selv om den da bevars! har sine fejl og mangler! og nye DAC giver lige en tand bedre gengivelse! hvilke det så er er også en smags sag!..  jeg selv har et par favoritter som jeg mener er en smule mere "oppe på beatet"

MEN! jeg vil sige at den gamle "tøs" stadig lyder fremragende trods den sideste opløsning og udstrakthed mangler i forhold til det nye med 24/96 - 24/192 - samt ikke mindst SACD mm. ( men på meget musik kan man alligevel ikke høre dette!!) den har sin egen charme og nærmest uovertruffende fasthed og dynamik samt klippe faste bund! og en swingende måde at spille på som jeg (og andre) bare kan lide!

Så der bliver lyttet på DEN! i sig selv og også som blot drev til nyere DAC... det kommer lidt an på hvad musik og humør man nu er i!..........

Igen det er smag & behag om man syntes om den!!!

Men som drev er den uovertruffen!.. det er ikke! smag & bahag!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Sorry, hvis det er for off-topic, men fandt en gammel Denon CD-afspiller frem i en flyttekasse. Denon DCD-890 - er den værd at gemme på?

Tillader mig at spørge, da vi vist i denne tråd har fat i Denon-CD-afspiller-eksperterne.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

En ting er helt sikkert!

Uanset hvor mange fede drev der er og hvor ekstremt de er lavet og om de er af mere metal end denon`s!??

Så er Denon det er lyder bedst!..

Har prøvet en masse, både deciderede drev, og alm. cd. maskiner brugt som drev, her under både Teac, Pioneer og især Sony!

OG ingen lyder så godt som Denon`s eller rettere lyder af så lidt som Denon`s!

Kombien af drev og DAC kan være ganske kritisk for et godt resultat ( når vi ikke taler om specielle matchende sæt!) og her er Denon det der har fungeret optimalt med flest DAC. JA!! faktisk alle jeg har prøvet og hørt!

Dette kan IKKE! siges om hverken Sony eller teac og Pioneer samt de fleste andre også deciderede drev/transport!

Den er praktisktaget usynlig / uhørbar! den gør lige det den skal! at være drev og lade DAC`n om lyden!.. ( det er der kun MEGET! få andre drev der gør efter lige så godt!)

OG! DET ER DET!! DER GØR DENON DCD3560/3520 SÅ UNIKKE SOM DREV! foruden en god solidt og ekstrem opbygning og konstruktion!

At der skulle være andre lige så ekstreme og godt bygget mm. eller endda bedre? ændre ikke på dette!

Eneste ulæmpe er at den er at det er meget kritisk hvad digital kabel ( mere end de fleste andre )man anvender! det bliver ekstremt hørbart!.. og derfor bør vælges med stort omhu og matches nøje!..

Hvad man så syntes om lyden i maskinen i sig selv som "stand alone" er en anden ting!?? den var state of the art dengang den kom frem, og lå og havde vild konkurance med Sony om at være KONGEN! og hvem der var? er en smags sag!

Og den dag i dag er det en samgs sag om man kan lide lyden i den frem for andet dette gælder også i total tweaket og modefceret samt opgraderet tilstand!

For nogen vil den gøre selv de bedste nye maskiner til skamme, for andre vil den gøre sig ok!.. blandt maskiner i samme prisklasse som den kostede da den den gang kom frem!..  og andre igen vil mene den gør sig fint med maskiner til det dobbelte!

Så er der dem der ikke mener den er noget særligt uanset hvad!...  og at alt nyt lyder bedre eller en modeficeret Sony eller what ever??  lyder bedre!..

For os der kan lide den! er den kongen!..........

Selv om den da bevars! har sine fejl og mangler! og nye DAC giver lige en tand bedre gengivelse! hvilke det så er er også en smags sag!..  jeg selv har et par favoritter som jeg mener er en smule mere "oppe på beatet"

MEN! jeg vil sige at den gamle "tøs" stadig lyder fremragende trods den sideste opløsning og udstrakthed mangler i forhold til det nye med 24/96 - 24/192 - samt ikke mindst SACD mm. ( men på meget musik kan man alligevel ikke høre dette!!) den har sin egen charme og nærmest uovertruffende fasthed og dynamik samt klippe faste bund! og en swingende måde at spille på som jeg (og andre) bare kan lide!

Så der bliver lyttet på DEN! i sig selv og også som blot drev til nyere DAC... det kommer lidt an på hvad musik og humør man nu er i!..........

Igen det er smag & behag om man syntes om den!!!

Men som drev er den uovertruffen!.. det er ikke! smag & bahag!

mvh.

Nej, hvis du siger at det ikke er smag og behag, så er det naturligvis sådan det er!

Sikke dog nogle forsvarstaler - spar dog krudtet og nyd istedet at i er et par stykker der har fundet den guddommelige kilde. Det må da alt andet lige være vigtigere, og som du så slående skrev, så er den kongen for jer der kan lide den - det er trods alt de ting vi hver især finder og som fanger os, der gør tingene interessante, og det behøver ikke nødvendigvis være de samme ting...

Hvorvidt det er Denon´s drev der lyder bedst står alligevel ikke til dig at bestemme om jeg skal være enig - det er der gudskelov ikke nogen der har taget patent på endnu. Men jeg kan sagtens være enig med både dig og Von Kubiq at det er en skam at den slags ikke laves mere - det er da imponerende at hive låget af og se en imponerende flot konstruktion.

Endnu sjovere er det at pille i dem....

Der er sq nærmest gået inflation i de 3560´ere - jeg så en i DBA der var til salg for 5499 kr.

Piller i i dem alle, eller lader i en stå tilbage som original der skal tjene som sammenligningsgrundlag??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Kunne det iøvrigt lade sig gøre at få f.eks. BB PCM 1704 til at køre i maskinerne? Kubikken havde jo gang i projektet, men jeg kan ikke huske om han berettede mere om det!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Marts 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Kunne det iøvrigt lade sig gøre at få f.eks. BB PCM 1704 til at køre i maskinerne? Kubikken havde jo gang i projektet, men jeg kan ikke huske om han berettede mere om det!

Hejsa!

Jamen de sidder der såmænd allerede, men der blev overset en lille detalje, som er nærmere beskrevet i opgraderingstråden. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9192&PN =1&TPN=13

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 April 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

kunne man ikke putte dac'en fra en S1 i?
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Chewbacca skrev:
kunne man ikke putte dac'en fra en S1 i?

Det er i princippet det jeg har gjort.
1704 er blot en 24 bit udgave af 1702, som er en 20 bit dac.
1702 sidder i S1, S10, 2700, 3000, DAS1 m.fl.
1704 sidder vist i 1650AR.
Jeg har fået lavet print, så PCM1704U passer i hullerne til PCM58P.
Jeg har ekstra af dem. Der skal dog etableres en 5V regulering på ét af benene.

Dac chipsene alene skal du regne med at smide 17-1800 dask for i K selection hos f.eks Elfa.
Listeprisen på printene med de nødvendige komponenter til, er hos mig 1 milliard million, men måske du kan få lidt rabat hvis du slesker helt vildtMoney

Giv mig et vink, hvis det er noget du har mod på, så skal jeg nok hjælpe dig forbi de værste hurdles, ligesom du kan få typerne på enkelte opamps, som bør skiftes i den.Wink

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

det lyder godt, men det bliver desværre et af de projekter der må vente lidt (penge nød o.s.v)

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

men hvad vil det koste med opamps der skal skiftes?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 April 2005 kl. 05:21 | IP-adresse registreret  

Få hundrede kr. de dyreste er SSM typerne, de koster et pr hundrede kr. NE5532 til I/V konverterne koster næsten ingenting!... det hele skulle kunne realiseres hvad angår opamps for under 3 - 400 kr..  hvis overhoved så meget??

Skal du have ny clock skal du nok af med mindst 1500 kr. for denne..

mvh.

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

ok, hvis den kommer til at 24/96 ville den så ikke kunne spille SACD på den "rigtige" måde?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 April 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

SACD??  Det kan den aldrig komme til!! 

DCD3560 er skabt til udelukkende 16/44 formatet! ( af den gode grund at ingen andre eksisterede da den blev konciperet)  

Hele aflæsning og digital prossecering mm. samt alle DAC`s mm. man kan putte i den, og SACD er to ganske forskellige tekniske løsninger!... 

3560 er og bliver en fremragende 16/44 format formidler.. men ik andre formater! 

SACD - DVD-A får du den aldrig til at spille!!

mvh.

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

ok det var bare en tanke, der er jo heller ikke særlig mange udgivelser

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

hvad kan man egentlig gøre for at få den fuldt balanceret, kan man lave noget fusk eller skal der noget helt nyt grej til?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 April 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Du kan tage signalet lige efter I/V konverteringen, den er fuldt balanceret til og MED I/V konverteringen..  så kan du på en og anden måde implementere en helt ny balanceret opbygget analog del...

LcAudio laver en! ( The Zap Filter) kan ik lige helt 100% sikkert huske om den har I/V konvertering? altså så man tager signalet umidelbart efter DAC. eller om man anvender maskinens egen I/V konvertering?? ( jeg mener dog bestemt at man tager signalet direl´kte fra DAC!?)

http://www.lcaudio.dk/index.php?page=6

Her får du en helt 100% balanceret analogdel, der er ægte hele vejen i modsætning Denons egen balancerede løsning, der er "snyde" balanceret!!

Om Zapfilters lyd er noget du kan lide er jo som med alt andet en smags sag!.. du skal regne med at maskinen bliver en helt anden at høre på!..

Nogle vil mene at det er lige det der skal til!! og at det så er helt op to date! andre vil ikke kunne lide det!.. 

Hvor du personligt ligger lyd smags mæssigt ved jeg jo ikke!??

Men med Zapfilter og LClock XO3 får du en maskine der er helt oppe på siden af hvad man ellers kan finde af tekninske løsninger og lydkvalitet i dag i prisklassen 15 - 20000 kr..

Jeg selv har valgt at på den ene kraftig modeficerede maskine jeg har at bruge XO3 clock,  men at få lavet en balanceret diskret analogdel der køre efter maskinens egen I/V konvertering der foregår gennem nogle Burr Brown opamps.

Dette er noget jeg har fået lavet af en der har mere check på dette end jeg selv har!..  og jeg finder personligt at det giver en lyd der er mere "mig" end Zapfilter mk2. gør ( som jeg har prøvet, og fundet ok! men ik helt i min smag da det efter min overbevsning kunne gøres endnu bedre! det blev så også lidt dyre og mere kompliceret!!)

Maskinen spiller så gennem en fuld balanceret diskret opbygget analog del, ud til de balancerede udgange, og gennem maskinens egen ubalancerede analogdel til de ubalancerede udgange, dette via SSM opamps i Lp filter, og BB. OPA opamps i I/V konvertering og buffer. og med XO3 Clock med egen strømforsyning!.. 

Dette gør maskinen helt på højde med hvad du idag finder til 20 - 30000 kr! dette trods DAC`s ne er lidt bedagede og kun 20 bit! kontra de nye 24/96 eller 24/192 mm. men de gamle DAC`s er ik helt så ringe endda!.. den gnubber skuldre med nogle af de bedste i den prisklasse nu! trods den gamle DAC!!

Det er dog stadig det sidste sted der mangler at blive forbedret! for at maskinen skal følge 110% med dagsns maskiner i den helt høje ende!.. ( 25 - 30000 kr og OP!!!) dette viser sig dog at være lidt vanskligere end som så! der arbejdes på sagen! men der er blavet løbet ind i problemer!! ( jevnfør Kurt V. Kubik )

Med de gamle DAC`s mangler der i forhold til de nyere typer lige den sidste luft og super opløsning i toppen! men det er "flue knæpperi" vi trodsalt snakker om! ( men vil man decideret highend?? så er det flue knæpperi man beskeftigere sig med!) til dagligt bemærker man bestemt ikke nogen mangel fra denne maskine!..

Og 99% af de flaste hifi folk vil kunne leve lykkeligt med den lyd og opløsning mm. og langt de fleste mere "normale" hifi anlæg vil man praktisktaget ikke bemærke nogen forskel på en ny 24 bit maskine og en modeficeret 3560 med sine gamle 20 bit!!

Fra 10 - 15000 Hz. og ned efter og rent dynamisk er der ikke noget at komme efter! her er denne gode gamle "tøs" ganske suveren! og gør det meste nye under 30000 kr. (og endda dyre for nogles vedkommende! ) til skamme, her er der næsten ingen nye maksiner der gør jobbet bedre.

Og hvad angår 16/44 afspilning fra alle nye DVD maskiner så er der INGEN!! der når denne til "sokke holderne" uanset pris!...

Hvad angår dit problem?? så kan du nemt og smærtefrit sende den til LcAudio og lade dem monter fuld balanceret analogdel og ny clock.

Du kan se mere om dette samt priser på deres hjemme side : www.lcaudio.dk

Det er selvfølgelig en satsning om du kan lide resultatet! det er lidt som at købe ny maskine uden at hav hørt den først! ( men det du køber af dog af høj lydmæssig kvalitet! ) og jeg kan da godt med god samvittighed anbefale det, udfra min smag!.. ( også selv om jeg selv har fået lavet noget jeg finder lidt bedre og mere "mig" )

Klangen bliver en lille bitte smule mere lys, og en smule mere analytisk, samt super opløst! ( som mange nye gode maskiner iøvriht er det) dette kan resultere i en lettere tynd og mindre fyldig gengivelse hvis kombineret med grej der har samme tendenser et og andet sted!?

Men trænger du et løft i opløsning og en lille smule justering i mod en lysning af klang balancen er det lige det der skal til!..

Kabel valg kan iøvrigt rette til og glatte ud samt kompencere for en hel det! så det rette kabel valg er også hvad man skal tage med i ligningen.

mvh. 

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 April 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Du kan iøvrigt bypase hele analogdelen, og snuppe signalet ufiltreret og ubehandlet direkte fra I/V konverterne og til de balancerede udgange!..

Dette kan du få mere at vide om fra PaleRider. dette har han gjort ved sin, ( blandt meget andet) men jeg vil nok forhøre mig nærmere om dette hvis jeg var dig, der er nogle hensyn at tage til forstærkeren der skal modtage det ufiltrerede 44 kHz. signal.

Men det giver i høj grad HUL! igennem!.. ( måske lige lidt for meget i nogle sammanhænge! det kan måske betale sig lige at "have en og anden "buffer" i mellem i form af en modstand og eller en kondenstor.

Men forhør dig med PaleRider her inde om dette!..

mvh.

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

hvad indbefatter egentlig analogdelen?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 April 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Chewbacca skrev:
hvad indbefatter egentlig analogdelen?

Alt efter dac chipsene.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes