Du kan tage signalet lige efter I/V konverteringen, den er fuldt balanceret til og MED I/V konverteringen.. så kan du på en og anden måde implementere en helt ny balanceret opbygget analog del...
LcAudio laver en! ( The Zap Filter) kan ik lige helt 100% sikkert huske om den har I/V konvertering? altså så man tager signalet umidelbart efter DAC. eller om man anvender maskinens egen I/V konvertering?? ( jeg mener dog bestemt at man tager signalet direl´kte fra DAC!?)
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=6
Her får du en helt 100% balanceret analogdel, der er ægte hele vejen i modsætning Denons egen balancerede løsning, der er "snyde" balanceret!!
Om Zapfilters lyd er noget du kan lide er jo som med alt andet en smags sag!.. du skal regne med at maskinen bliver en helt anden at høre på!..
Nogle vil mene at det er lige det der skal til!! og at det så er helt op to date! andre vil ikke kunne lide det!..
Hvor du personligt ligger lyd smags mæssigt ved jeg jo ikke!??
Men med Zapfilter og LClock XO3 får du en maskine der er helt oppe på siden af hvad man ellers kan finde af tekninske løsninger og lydkvalitet i dag i prisklassen 15 - 20000 kr..
Jeg selv har valgt at på den ene kraftig modeficerede maskine jeg har at bruge XO3 clock, men at få lavet en balanceret diskret analogdel der køre efter maskinens egen I/V konvertering der foregår gennem nogle Burr Brown opamps.
Dette er noget jeg har fået lavet af en der har mere check på dette end jeg selv har!.. og jeg finder personligt at det giver en lyd der er mere "mig" end Zapfilter mk2. gør ( som jeg har prøvet, og fundet ok! men ik helt i min smag da det efter min overbevsning kunne gøres endnu bedre! det blev så også lidt dyre og mere kompliceret!!)
Maskinen spiller så gennem en fuld balanceret diskret opbygget analog del, ud til de balancerede udgange, og gennem maskinens egen ubalancerede analogdel til de ubalancerede udgange, dette via SSM opamps i Lp filter, og BB. OPA opamps i I/V konvertering og buffer. og med XO3 Clock med egen strømforsyning!..
Dette gør maskinen helt på højde med hvad du idag finder til 20 - 30000 kr! dette trods DAC`s ne er lidt bedagede og kun 20 bit! kontra de nye 24/96 eller 24/192 mm. men de gamle DAC`s er ik helt så ringe endda!.. den gnubber skuldre med nogle af de bedste i den prisklasse nu! trods den gamle DAC!!
Det er dog stadig det sidste sted der mangler at blive forbedret! for at maskinen skal følge 110% med dagsns maskiner i den helt høje ende!.. ( 25 - 30000 kr og OP!!!) dette viser sig dog at være lidt vanskligere end som så! der arbejdes på sagen! men der er blavet løbet ind i problemer!! ( jevnfør Kurt V. Kubik )
Med de gamle DAC`s mangler der i forhold til de nyere typer lige den sidste luft og super opløsning i toppen! men det er "flue knæpperi" vi trodsalt snakker om! ( men vil man decideret highend?? så er det flue knæpperi man beskeftigere sig med!) til dagligt bemærker man bestemt ikke nogen mangel fra denne maskine!..
Og 99% af de flaste hifi folk vil kunne leve lykkeligt med den lyd og opløsning mm. og langt de fleste mere "normale" hifi anlæg vil man praktisktaget ikke bemærke nogen forskel på en ny 24 bit maskine og en modeficeret 3560 med sine gamle 20 bit!!
Fra 10 - 15000 Hz. og ned efter og rent dynamisk er der ikke noget at komme efter! her er denne gode gamle "tøs" ganske suveren! og gør det meste nye under 30000 kr. (og endda dyre for nogles vedkommende! ) til skamme, her er der næsten ingen nye maksiner der gør jobbet bedre.
Og hvad angår 16/44 afspilning fra alle nye DVD maskiner så er der INGEN!! der når denne til "sokke holderne" uanset pris!...
Hvad angår dit problem?? så kan du nemt og smærtefrit sende den til LcAudio og lade dem monter fuld balanceret analogdel og ny clock.
Du kan se mere om dette samt priser på deres hjemme side : www.lcaudio.dk
Det er selvfølgelig en satsning om du kan lide resultatet! det er lidt som at købe ny maskine uden at hav hørt den først! ( men det du køber af dog af høj lydmæssig kvalitet! ) og jeg kan da godt med god samvittighed anbefale det, udfra min smag!.. ( også selv om jeg selv har fået lavet noget jeg finder lidt bedre og mere "mig" )
Klangen bliver en lille bitte smule mere lys, og en smule mere analytisk, samt super opløst! ( som mange nye gode maskiner iøvriht er det) dette kan resultere i en lettere tynd og mindre fyldig gengivelse hvis kombineret med grej der har samme tendenser et og andet sted!?
Men trænger du et løft i opløsning og en lille smule justering i mod en lysning af klang balancen er det lige det der skal til!..
Kabel valg kan iøvrigt rette til og glatte ud samt kompencere for en hel det! så det rette kabel valg er også hvad man skal tage med i ligningen.
mvh.