| Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
| Hvilken model bør man købe til et Evidence setup?? |
|
|
Det kommer jo lidt an på din pengepung. Jeg synes at DD- og SPL-serierne ser vildt lækre ud. De er også dyre. Jeg vil når den tid kommer nok gå efter CHT 10 eller 12.
Jeg har desuden set at der er diverse intro-tilbud på dem i øjeblikket.
Jeg har ikke hørt dem, men Velodyne's omdømme er helt i top.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanligvis vil jeg si at Velodynes subwoofere er for dyre, men det tilbudet som Vassago har på DD subbene gjør at de kommer ned i en pris som er til å leve med.
Men det skal også nevnes at mennesker jeg har snakket med som både har prøvd Velodyne DD og SVS Ultra subber foretrekker lyden av Ultra subbene. Spesielt musik skal Ultra subbene være markant bedre til. Men de sier også at de foretrekker justeringsmulighetene (skulle bare mangle) på DD subbene. Det skal da nevnes at justeringen fra DD subbene finnes å kjøpe i løsvekt for ca 3000kr.
En PC-Ultra vil koste ca 11000 levert på døren.
http://www.svsubwoofers.com/subs_pc_ultra.htm
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Sambora skrev:
|
|
Det kommer jo lidt an på din pengepung. Jeg synes at DD- og SPL-serierne ser vildt lækre ud. De er også dyre. Jeg vil når den tid kommer nok gå efter CHT 10 eller 12.
|
|
|
Hvordan vil I sammenligne det med Dali sub's?????
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
L.B. skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
|
|
Hvordan vil I sammenligne det med Dali sub's?????
|
|
|
Du må nok op på cyklen og afsted til hifi-klubben. Jeg mener vassago har nogle til udlån...
EDIT: det er selvfølgelig det nemme svar, men jeg kan ikke umiddelbart fortælle dig hvad forskellen er.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
vassago har DD's til låns...
at sammenligne dem med dalis er som at sammenligne en ferrari med en fiat... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
at sammenligne dem med dalis er som at sammenligne en ferrari med en fiat...
|
|
|
Så fik vi Kim på banen...
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kim olsen skrev:
|
at sammenligne dem med dalis er som at sammenligne en ferrari med en fiat...
|
|
|
Så fik vi Kim på banen...
|
|
|
Der fik vi det slået på plads... 
Jeg er villig til at ofre en 3000-4000 kr på en sub og havde overvejet brugt, men hvilken Velodyne bør jeg vælge i denne prisklasse...
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHT 10-R eller 8-R kan vist med introtilbud fås i dette prislag ...
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| CHT 10-R eller 8-R kan vist med introtilbud fås i dette prislag ... |
|
|
Ja, det ser interessant ud...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker... det der er interessant for mig er den egenskaber ved musik både på DVD (koncerter osv.) og i stereo (CD). Men den skal også bruges til film, så den skal have gode egenskaber til det hele...
Mine referancer hedder 12'' og 15'' sub'sne fra Dali til brugtpriser på hhv. 2500 og 5000 kr, så de skal helst overgå disse, men det kan jeg forstå godt kan lade sig gi' sig... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil kjøpe en SVS anbefaler jeg deg å maile litt med de. Hvis du forteller de hvor stort rommet ditt er, hva du skal bruke den til og hvor høyt du liker at spille vil Ron eller Tom hos SVS kunne gi deg en anbefaling om hvilken sub som passer best. De svarer på mail innenfor 1 minutt til 24 timer, og er meget vennlige å ha med og gjøre.
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem sælger ellers disse subs?? Er de til at opdrive på brugtmarkedet?? Er blevet noget tændt på en CHT-10R eller CHT-12R...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er www.vassagohifi.com , beliggende på fyn...
evt pb brugeren "jensen" (det er ham der har vassagohifi) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
casey Lukket konto

Lukket efter eget valg
Bruger siden: 24 April 2005
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
bob bob...... 23 hz ved 119 db? så ligger alle mennesker da over i det ene hjørne, med aftensmaden strømmende ud af gabet. sorry, men den tror jeg ikke på, medmindre vi taler 2 cm fra enheden....
We wanted to create the ultimate subwoofer, capable of delivering really tactile deep bass with lightning accuracy that stays in the memory a long time. At the same time, the subwoofer had to come up to the most extreme demands from audiophiles regarding accuracy and dynamics. The result is the SWA 15, capable of the very best a subwoofer can do. A 350 watt class D amplifier with a peak power of 1000 watts drives a 15” woofer with double magnet and long stroke. LFE, RCA and loudspeaker inputs make for flexible connections, and adjustable crossover frequency and phase ensure perfect adjustments in all systems. SWA 15 works down to a very low 23 Hz – and with a max. sound pressure level of 119 dB. We are talking a subwoofer that define standards!
jer ville vælge en velodyne spl'er, 3000 watts digital forstærker. fåes som 8", 10" og 12"
det vigtigste er at integrerer subben godt i systemet, ikke at dele for højt, og have noget der er hurtigt.
her er der kun nogle få sub producenter der excelerer, på lige fod med en masse diy.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
casey skrev:
kim olsen skrev:
|
bob bob...... 23 hz ved 119 db? så ligger alle mennesker da over i det ene hjørne, med aftensmaden strømmende ud af gabet. sorry, men den tror jeg ikke på, medmindre vi taler 2 cm fra enheden....
We wanted to create the ultimate subwoofer, capable of delivering really tactile deep bass with lightning accuracy that stays in the memory a long time. At the same time, the subwoofer had to come up to the most extreme demands from audiophiles regarding accuracy and dynamics. The result is the SWA 15, capable of the very best a subwoofer can do. A 350 watt class D amplifier with a peak power of 1000 watts drives a 15” woofer with double magnet and long stroke. LFE, RCA and loudspeaker inputs make for flexible connections, and adjustable crossover frequency and phase ensure perfect adjustments in all systems. SWA 15 works down to a very low 23 Hz – and with a max. sound pressure level of 119 dB. We are talking a subwoofer that define standards!
jer ville vælge en velodyne spl'er, 3000 watts digital forstærker. fåes som 8", 10" og 12"
det vigtigste er at integrerer subben godt i systemet, ikke at dele for højt, og have noget der er hurtigt.
her er der kun nogle få sub producenter der excelerer, på lige fod med en masse diy.
|
|
|
|
|
|
Der står at den kan spille ned til 23hz, uvist ved hvor mange -db. Også står det at den kan spille 119db. Det står ikke at den kan spille 23hz ved 119db.
|
| Til top |
|
| |