Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Placering af højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 04 April 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Inertien skal være så stor, at alle kraftpåvirkninger på membranen omsættes til bevægelse i MEMBRANEN.

Interessant emne..

Correct me if wrong…Massen svinger stadigt selvom du øger vægten, men du flytter resonansens placering i frekvensbåndet – ideelt helt ud af det hørbare område. Desuden ønsker vi at fastlåse perspektivet ikke…(så Jazz og SD-feet er i virkeligheden et kompris idet den vel står oppe på en skumgummi pude og vipper og gynger – men det løste basresonansproblemet)..ikke sandt?

Det du lægger op til at rive parket/plankegulvet op og ringe efter en betonvogn der kan støbe et nyt og dybere fundament hvorpå du kan placere din højttalere – ja nærmest mure dem inde i en ligesom dyb bagudrettet konstruktion. Rimeligt vanskeligt må man sige.

De fleste højttalere er vel derfor trimmet ud fra en eller anden form for ”egenlyd”. Alle ved at den er der…hvorfor ikke prøve at tone den til noget rart? Specielt Englænderne er jo kendt for dette.

Jeg har plankegulve med 85cm mellem lægterne…fanden tage den tømrer fra 1890.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline
Sendt: 04 April 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
sound skrev:
Er det ikke noget med der er opfundet et system til tennis ketchere og ski der kan absobere vibrationer. Systemen består af en slags mikrochip for bundet med et system der på magisk vis fjerner næsten alt vibration. Skal ikke komme nærmere ind på princippet da jeg ikke kunne google mig frem til videre info. Kombineret med et højtalerkabinet?? Mon ikke der er en mulighed der?
Nej jeg tror det er en meget skidt idé, idet den går ud på at neutralisere energi for at beskytte armen, ikke at sætte yderligere skub i bolden.I øvrigt er jeg totalt i spåner over din avatar.Dr. Evil er næst efter Mini Me, Fat Bastard, AP, Prins Charles, Anders Fogh, Dronning Dagmar, Sofus mit Marsvin, mine unger, min kone, min mor, moster Olga, mine kollegaer, mine skovmyrer, min bakteriekoloni, min bussemandssamling og Poul Nyrup Rasmussen, mit største idol overhovedet.

AARGH - troede min idè var ginial. Det virker da også oplagt med en vibrationsfjerner inbygget.
Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes