| Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bendix skrev:
# blackhawk
Du benytter da afskærmede kabler, men du siger du har problemet alligevel - ikk?
|
|
|
For at et "skærmet" netkabel skal virke er det altafgørende at selve skærmen er tilsluttet jord ellers virker det ikke en hat. Derudover skal der self. også være jord i stikdåsen hvor du tilslutter dine apparater.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, uden jord er det ligesom en forstærker uden højttalere. 
Men den strømbank der snakkes om er det ikke "bare" en UPS som man kender fra så meget andet?? Er der nogen der har et link til en?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Bendix skrev:
# blackhawk
Du benytter da afskærmede kabler, men du siger du har problemet alligevel - ikk?
|
|
|
For at et "skærmet" netkabel skal virke er det altafgørende at selve skærmen er tilsluttet jord ellers virker det ikke en hat hvorfor ikke det? . Derudover skal der self. også være jord i stikdåsen hvor du tilslutter dine apparater.
MVH WRONG |
|
|
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
wrong skrev:
Bendix skrev:
# blackhawk
|
|
|
For at et "skærmet" netkabel skal virke er det altafgørende at selve skærmen er tilsluttet jord ellers virker det ikke en hat hvorfor ikke det? . Derudover skal der self. også være jord i stikdåsen hvor du tilslutter dine apparater.
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
Fordi skærmen ikke er aktiv/skærmer hvis den ikke er forbundet med jord. Nogen teknisk forklaring kan jeg ikke komme med, men måske en anden kan?
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring inden for støj: Har arbejdet en del år med robotteknologi med der af højdynamiske servomotore og igen der af meget store støjende kraftfelter og meget svage og modtagelige retursignaler for kontroleren. "Man må aldrig lade signal og kraftfelter løbe parallet med hinanden, men de kunne sagtens krydse over hindanden uden problemer". Der af må jeg konkludere at signal og power godt kan krydse, men ikke løbe side om side.....
Måske noget der kunne bruges ?? __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
OG mht skærm. : Nogle anbefaler skærmen kun forbindes i den ene ende og andre i begge ender.. Mener selv efter mange forsøg, at de skal forbindes i begge ender af lederen.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
| OG mht skærm. : Nogle anbefaler skærmen kun forbindes i den ene ende og andre i begge ender.Det forstår jeg ikke. Hvad er det, der skal forbindes i begge ender? . Mener selv efter mange forsøg, at de skal forbindes i begge ender af lederen. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skærmen på kablet Keyvan.
|
| Til top |
|
| |
Gmork Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare mit udstyr, som er for billigt?
Jeg har da ikke han-stik på andre apparater end min NAD T753 og min B&W ASW675. Resten har den pjanketynde ledning fra fakrikkens side.
Har I skiftet den ud på jeres, eller er det bare en klasseforskel i udstyret der gør forskellen?   __________________ Min DVD-samling: Gmork's DVD Profile
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gmork skrev:
Er det bare mit udstyr, som er for billigt?
Jeg har da ikke han-stik på andre apparater end min NAD T753 og min
B&W ASW675. Resten har den pjanketynde ledning fra fakrikkens side.
Har I skiftet den ud på jeres, eller er det bare en klasseforskel i udstyret der gør forskellen?   |
|
|
Jeg har samme problem, min nye effekt og forforstærker, kan jeg skifte kabel i, ved alt andet er det monteret fra fabrik.
Jeg ved ikke om det er klasse forskel, Gammelt accuphase,luxman, rotel,
sony og denon har også fastmonteret ledning, og det er jo ikke
nødvendigvis dårligere produkter af den grund.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en kammerat der har fået montereret en netbrønd altså ligesom i
en computer i hans forstærker og så kører han med supra kabel ind i.
Og på hans cd-afspiller har han bare monteret suprakablet direkte ind i.
Han har fået det lavet hos www.jjteknik.dk
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvis problemet udelukkende er brum, så kan det ofte løses ved at skærme kablerne ved at rulle dem ind i sølvpapir.
ang. forbindelse, så virker skærmning også selv om den ikke er forbundet til noget, da de elektromagnetiske impulser ikke kan pasere igennem metal!
jording kræver selvfølgelig forbindelse!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.Thomsen skrev:
|
hej
hvis problemet udelukkende er brum, så kan det ofte løses ved at skærme kablerne ved at rulle dem ind i sølvpapir.
ang. forbindelse, så virker skærmning også selv om den ikke er forbundet til noget, da de elektromagnetiske impulser ikke kan pasere igennem metal! Du har lige besvaret mit spørgsmål i an anden tråd. Tak for det.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22318&P N=1
Hvad kan man rulle dem ind i efter at have rullet dem ind i sølvpapir. Jeg synes ikke lige det ser pæn ud med sølvfarvede kabler (Selvom de er godt gemt væk bag ved møblet)
jording kræver selvfølgelig forbindelse! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ang. at skjule sølvpapiret, så er det som bekendt lidt skrøbeligt, det bedste ville nok være et strømpe af bomuld eller lignede, men jeg har ingen færdige løsninger. men jeg tror ikke man kan købe bomuldsstrømpe i så tykke størrelser, men måske man kunne få en der kan sy til at lave en....
ang. sølvpapiret så ville jeg sørge for at sølvpapiret ligger så stramt som muligt, evt. ved at fæstne det med tape i starten så man kan rulle det stramt. man kunne evt. også afslutte med sort gaffa, så det skjuler sølvpapiret.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 01 April 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne vel egentlig lime sølvpapiret på kablet, og trække en kabelstrømpe udover til sidst. Så er det skærmet, ser pænt ud og holder.
Eller hur?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels:
Hvilket slags lim skal man bruge til formålet?
Hvor kan man købe kabelstrømpe?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 01 April 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.Thomsen skrev:
| hvis problemet udelukkende er brum, så kan det ofte løses ved at skærme kablerne ved at rulle dem ind i sølvpapir. |
|
|
Hej mr.Thomsen
Har du erfaring med dette? Kvaliteten af skærmen er afgørende for hvor godt der afskærmes imod støj, og sølvpapir er IKKE skærm af god kvalitet. Jeg bygger dette på erfaringer fra måling af biologiske signaler (signaler i makro-størrelse), og her hjælper afkærmning med sølvpapir (koblet til jord) ikke en hat... Hvis du kigger andetsteds på forumet er der ligeledes diskussion om betydningen af et kvalitets antennekabel. Prøv at checke de billige af slagsen. -De er primært skærmede med folie, med en ganske ringe resultat til følge. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 01 April 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@keyvan
Kabelstrømper kan du få hos næsen alle elektronikforretninger, feks. Elfa og RS-Online
Husk at bestille et længere stykke strømpe, end kablet er du skal bruge det til. Når strømpen udvider sig, bliver det kortere end startlængden!
Det med sølvpapiret er måske lidt spild, hvis det ikke virker - det er dog ikke den store udgift, hvis det endelig var. Som lim ville jeg blot bruge almindelig skolelim. Optimalt ville en ikke-hærdende lim vel være bedre, da kablet bliver bukket efterfølgende.
@shras
Et bedre alternativ ville vel så være en kobberskærm? Men hvor får man fat i sådan en, til montering på eksisterende kabler?
@Kristiankk
Det er langtfra altid en god ide at køre med jord gennem sin stikkontakt. Skulle man ikke hellere blot forbinde anlæggets komponenter til en fælles stel, og undgå stikkontaktens jord?
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
mr.Thomsen skrev:
| hvis problemet udelukkende er brum, så kan det ofte løses ved at skærme kablerne ved at rulle dem ind i sølvpapir. |
|
|
Hej mr.Thomsen
Har du erfaring med dette? Kvaliteten af skærmen er afgørende for hvor godt der afskærmes imod støj, og sølvpapir er IKKE skærm af god kvalitet. Jeg bygger dette på erfaringer fra måling af biologiske signaler (signaler i makro-størrelse), og her hjælper afkærmning med sølvpapir (koblet til jord) ikke en hat... Hvis du kigger andetsteds på forumet er der ligeledes diskussion om betydningen af et kvalitets antennekabel. Prøv at checke de billige af slagsen. -De er primært skærmede med folie, med en ganske ringe resultat til følge.
|
|
|
Hej
jeg har erfaring med at det har fjernet brum, men et rigtigt skærmet kabel er sikkert bedre, men det var også mest for at man kunne forsøge og derigennem finde ud af hvor meget der skal til før problemet er afhjulpet
|
| Til top |
|
| |