Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Afstand til strømKabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Bendix skrev:
# blackhawk

Du benytter da afskærmede kabler, men du siger du har problemet alligevel - ikk?

For at et "skærmet" netkabel skal virke er det altafgørende at selve skærmen er tilsluttet jord ellers virker det ikke en hat. Derudover skal der self. også være jord i stikdåsen hvor du tilslutter dine apparater.

MVH WRONG

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Ja, uden jord er det ligesom en forstærker uden højttalere.

Men den strømbank der snakkes om er det ikke "bare" en UPS som man kender fra så meget andet??
Er der nogen der har et link til en?

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Bendix skrev:
# blackhawk

Du benytter da afskærmede kabler, men du siger du har problemet alligevel - ikk?

For at et "skærmet" netkabel skal virke er det altafgørende at selve skærmen er tilsluttet jord ellers virker det ikke en hat hvorfor ikke det? . Derudover skal der self. også være jord i stikdåsen hvor du tilslutter dine apparater.

MVH WRONG

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
wrong skrev:

Bendix skrev:
# blackhawk

For at et "skærmet" netkabel skal virke er det altafgørende at selve skærmen er tilsluttet jord ellers virker det ikke en hat hvorfor ikke det? . Derudover skal der self. også være jord i stikdåsen hvor du tilslutter dine apparater.

MVH WRONG

Fordi skærmen ikke er aktiv/skærmer hvis den ikke er forbundet med jord. Nogen teknisk forklaring kan jeg ikke komme med, men måske en anden kan?

MVH WRONG

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Min erfaring inden for støj: Har arbejdet en del år med robotteknologi med der af højdynamiske servomotore og igen der af meget store støjende kraftfelter og  meget svage og modtagelige retursignaler for kontroleren. "Man må aldrig lade signal og kraftfelter løbe parallet  med hinanden, men de kunne sagtens krydse over hindanden uden problemer". Der af må jeg konkludere at signal og power godt kan krydse, men ikke løbe side om side.....

Måske noget der kunne bruges ??

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

OG mht skærm. : Nogle anbefaler skærmen kun forbindes i den ene ende og andre i begge ender.. Mener selv efter mange forsøg, at de skal forbindes i begge ender af lederen.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
OG mht skærm. : Nogle anbefaler skærmen kun forbindes i den ene ende og andre i begge ender.Det forstår jeg ikke. Hvad er det, der skal forbindes i begge ender? . Mener selv efter mange forsøg, at de skal forbindes i begge ender af lederen.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Skærmen på kablet Keyvan.

MVH WRONG

Gmork
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Er det bare mit udstyr, som er for billigt?

Jeg har da ikke han-stik på andre apparater end min NAD T753 og min B&W ASW675. Resten har den pjanketynde ledning fra fakrikkens side.

Har I skiftet den ud på jeres, eller er det bare en klasseforskel i udstyret der gør forskellen?

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Gmork skrev:

Er det bare mit udstyr, som er for billigt?

Jeg har da ikke han-stik på andre apparater end min NAD T753 og min B&W ASW675. Resten har den pjanketynde ledning fra fakrikkens side.

Har I skiftet den ud på jeres, eller er det bare en klasseforskel i udstyret der gør forskellen?

Jeg har samme problem, min nye effekt og forforstærker, kan jeg skifte kabel i, ved alt andet er det monteret fra fabrik.

Jeg ved ikke om det er klasse forskel, Gammelt accuphase,luxman, rotel, sony og denon har også fastmonteret ledning, og det er jo ikke nødvendigvis dårligere produkter af den grund.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kammerat der har fået montereret en netbrønd altså ligesom i en computer i hans forstærker og så kører han med supra kabel ind i.
Og på hans cd-afspiller har han bare monteret suprakablet direkte ind i.
Han har fået det lavet hos www.jjteknik.dk

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

hej

hvis problemet udelukkende er brum, så kan det ofte løses ved at skærme kablerne ved at rulle dem ind i sølvpapir.

ang. forbindelse, så virker skærmning også selv om den ikke er forbundet til noget, da de elektromagnetiske impulser ikke kan pasere igennem metal!

jording kræver selvfølgelig forbindelse!

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

mr.Thomsen skrev:

hej

hvis problemet udelukkende er brum, så kan det ofte løses ved at skærme kablerne ved at rulle dem ind i sølvpapir.

ang. forbindelse, så virker skærmning også selv om den ikke er forbundet til noget, da de elektromagnetiske impulser ikke kan pasere igennem metal! Du har lige besvaret mit spørgsmål i an anden tråd. Tak for det.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22318&P N=1

Hvad kan man rulle dem ind i efter at have rullet dem ind i sølvpapir. Jeg synes ikke lige det ser pæn ud med sølvfarvede kabler (Selvom de er godt gemt væk bag ved møblet)

jording kræver selvfølgelig forbindelse!

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

ang. at skjule sølvpapiret, så er det som bekendt lidt skrøbeligt, det bedste ville nok være et strømpe af bomuld eller lignede, men jeg har ingen færdige løsninger. men jeg tror ikke man kan købe bomuldsstrømpe i så tykke størrelser, men måske man kunne få en der kan sy til at lave en....

ang. sølvpapiret så ville jeg sørge for at sølvpapiret ligger så stramt som muligt, evt. ved at fæstne det med tape i starten så man kan rulle det stramt. man kunne evt. også afslutte med sort gaffa, så det skjuler sølvpapiret.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 01 April 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Man kunne vel egentlig lime sølvpapiret på kablet, og trække en kabelstrømpe udover til sidst. Så er det skærmet, ser pænt ud og holder.

Eller hur?
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Daniels:

Hvilket slags lim skal man bruge til formålet?

Hvor kan man købe kabelstrømpe?

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 01 April 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

mr.Thomsen skrev:

Hej mr.Thomsen

Har du erfaring med dette? Kvaliteten af skærmen er afgørende for hvor godt der afskærmes imod støj, og sølvpapir er IKKE skærm af god kvalitet. Jeg bygger dette på erfaringer fra måling af biologiske signaler (signaler i makro-størrelse), og her hjælper afkærmning med sølvpapir (koblet til jord) ikke en hat... Hvis du kigger andetsteds på forumet er der ligeledes diskussion om betydningen af et kvalitets antennekabel. Prøv at checke de billige af slagsen. -De er primært skærmede med folie, med en ganske ringe resultat til følge.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kører selv med dette her:

http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=5&page=1

Og til den pris kan det vist ikke betale sig at pakke det ind i alt muligt.. Og når der er jord på kan der ikke måles noget udstråling.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 01 April 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

@keyvan
Kabelstrømper kan du få hos næsen alle elektronikforretninger, feks. Elfa og RS-Online
Husk at bestille et længere stykke strømpe, end kablet er du skal bruge det til. Når strømpen udvider sig, bliver det kortere end startlængden!

Det med sølvpapiret er måske lidt spild, hvis det ikke virker - det er dog ikke den store udgift, hvis det endelig var. Som lim ville jeg blot bruge almindelig skolelim. Optimalt ville en ikke-hærdende lim vel være bedre, da kablet bliver bukket efterfølgende.

@shras
Et bedre alternativ ville vel så være en kobberskærm? Men hvor får man fat i sådan en, til montering på eksisterende kabler?

@Kristiankk
Det er langtfra altid en god ide at køre med jord gennem sin stikkontakt. Skulle man ikke hellere blot forbinde anlæggets komponenter til en fælles stel, og undgå stikkontaktens jord?
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

mr.Thomsen skrev:

Hej mr.Thomsen

Har du erfaring med dette? Kvaliteten af skærmen er afgørende for hvor godt der afskærmes imod støj, og sølvpapir er IKKE skærm af god kvalitet. Jeg bygger dette på erfaringer fra måling af biologiske signaler (signaler i makro-størrelse), og her hjælper afkærmning med sølvpapir (koblet til jord) ikke en hat... Hvis du kigger andetsteds på forumet er der ligeledes diskussion om betydningen af et kvalitets antennekabel. Prøv at checke de billige af slagsen. -De er primært skærmede med folie, med en ganske ringe resultat til følge.

Hej

jeg har erfaring med at det har fjernet brum, men et rigtigt skærmet kabel er sikkert bedre, men det var også mest for at man kunne forsøge og derigennem finde ud af hvor meget der skal til før problemet er afhjulpet

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes