|
I al stilfærdighed: man kan høre meget stor forskel på forskellige digitalkabler på gode anlæg. Meget af det er formentlig relateret til jitter, som vi har skrevet om i mange andre tråde, det meste andet til impedansrelaterede problemer. Formentlig er der også nogle andre ting, som vi endnu ikke har udviklet målemetoder til at registrere. Problemet/lykken er jo, at vore ører fra menneskets begyndelse er vore gamle forsvarsvåben, og derfor hører vi altså vældigt godt.
Selv om du har forskellige jitter-ædere indkoblet, vil du alligevel høre forskel, fordi du ikke kan fjerne jitter helt. Et hvert kabel introducerer jitter, også et Audio Note. Jeg har for tiden tre forskellige digi kabler: Eichmann eXpress, Cardas Lightning og Supra Trico. Tro mig, på trods af Jisco, DTI fra Audio Alchemy og clock og digitalopgraderet udgang i mit Teac drev, er der stadig stor forskel på de forskellige kabler.
Du har helt ret Donkeyshark. Jeg har konstateret, at der er lige så stor forskel på digitalkabler, som der er på analogkabler (signalkabler).
Jeg har for nylig været meget i vildrede mht. valg af digitalkabel - og prøvede en syv otte stykker. Sikke en forskel på dem allesammen! I mit tilfælde var det dyreste kabel faktisk det bedste (Tara Labs RSC AIR) . Antennekabel duede dsværre ikke. Jeg havde håbet på, at jeg kunne finde en rigtig billig løsning! Forskellene på de testede kabler var så store, at jeg endda kunne stå i et andet lokale og høre om det var "skidt eller kanel"! Men det betyder jo ikke at de kabler jeg har "kasseret" ikke duer i en anden sammenhæng! Det er bare at få prøvet selv.
Hvad er det for et Teac-drev du har "modificeret? (Bruger selv Teac/Audio Note)
Velkommen til virkelighedens irriterende verden. 
Oh...yes!
Hilsen
Niels
|