Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Vend det hele på hovedet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 August 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

De poser ser meget anvendelige ud - er der nogen der ved hvor man kan købe dem (eller nogle ikke-hifi-poser, der måske kunne tænkes at være billigere) - og hvor man kan købe noget rigtig tungt fyld???

Er det blyplader e.l. der ligger ovenpå forstærkerne? Hvor kan man købe sådan nogle henne??

- mange spørgsmål fra én, der har opdaget dette tweaks lyksaligheder.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 August 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Poserne ser fine ud, men jeg ville nu foretrække et mere akustisk usynligt arrangement. Lidt blyplader ville nok egentlig ikkevære så dårlige, når det nu skal være.

MEN! når det så er sagt, så kan jeg ikke dy mig for, at kommentere den opstilling der ses hos timbre.
Først må jeg kort tilstå, at jeg ikkehar besøgt timbre, og ærligt fra leveren, skal jeg bedømme det ud fra de fotos jeg har set her + dem fra HF, så gider jeg overhovedet ikke.
Den opstilling med lille afstand mellem HT og laaaaaaaaaaaang afstand hen til lyttepositionen og så tilmed med en overdådig toe in, krydret med et lokale der blot ved første øjesyn, ser fuldstændigt uegnet ud til lydgengivelse, rykker ikke ligefrem i undertegnede.
Det ser helt usandsynligt kedeligt ud.
Næsten helt ligegyldigt hvilket udstyr der ville blive linet op på den vis, vil aldrig kunne præsentere lytteren for en akustisk begivenhed, der udspiller sig i ganske nærhed af lyttepositionen og i virkelig størrelse.
Gættet herfra lyder på fjeeeeeeeeeeeeeeern lyd, som er lige til at falde i søvn til.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 August 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Min kæreste sætter potteplaner oven på mine højtalere

Jeg takker da for at jeg nu kan se det som en fordel

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 16 August 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

De poser ser meget anvendelige ud - er der nogen der ved hvor man kan købe dem (eller nogle ikke-hifi-poser, der måske kunne tænkes at være billigere) - og hvor man kan købe noget rigtig tungt fyld???

Er det blyplader e.l. der ligger ovenpå forstærkerne? Hvor kan man købe sådan nogle henne??

- mange spørgsmål fra én, der har opdaget dette tweaks lyksaligheder.

MVH

Hej !......se her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27813&P N=1

Bond

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 August 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Øh, de dersens mus/rotter til 1295,- svenske for et par: Er de komplet sindsyge?  

En marokko-pude, puf, boxhynde, ja sågar en pose fyrfadslys kan SQ da gøre det samme, mindst!

Note: En/to ikke til hverdag benyttet/benyttede marokko-puder eller sækkestole, placeret foran en gulvstående højttaler, UDEN bas i bunden, giver også dividende. Måske den (beep)-løse også er med på det, altså måske!

En kortere version af hr von Auspuff´s indslag om Timbre´s lytterum kunne lyde: Hold kæft; det er da løgn! Nå ikke?  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

En kortere version af hr von Auspuff´s indslag om Timbre´s lytterum kunne lyde: Hold kæft; det er da løgn! Nå ikke?  

Jow ku den vel.
Hvis du derimod mener, at det noget tyder på, at det skulle kunne lade sig gøre at fremtrylle naturlig lyd i det lokale med den opstilling, så hører jeg vældig gerne hvad det er.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Øh, de dersens mus/rotter til 1295,- svenske for et par: Er de komplet sindsyge?  

En marokko-pude, puf, boxhynde, ja sågar en pose fyrfadslys kan SQ da gøre det samme, mindst!

Enig - det er da horribelt og latterligt at betale så meget for noget så mærkeligt som en stofrotte. Endnu et hifi-tweak, som da kun må kunne sælges til meget fortabte mennesker...

Men blypladerne, Kubik; det lyder som en idé. Nogle ideer om hvor de kan købes???

MVH

Von Schweikert VR2

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
F.Christians skrev:

Enig - det er da horribelt og latterligt at betale så meget for noget så mærkeligt som en stofrotte. Endnu et hifi-tweak, som da kun må kunne sælges til meget fortabte mennesker...

Men blypladerne, Kubik; det lyder som en idé. Nogle ideer om hvor de kan købes???

MVH

Hmmm!
Fiskere bruger bly!

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Fiskere bruger bly!!???

Ja, den er fin - men er det ikke mere sådan nogle små, nysselige "fingerbøl", de smider efter karperne sammen med en lysegrøn dusk, som de opbevarer sammen i en orange plastik - hobbytaske

Vi snakker jo nogle ordentlige plader hér, mange kilo, og dem kan man vel ikke købe i en hvilken som helst hobbyforretning? Jeg er aldrig lige faldet over dem.

De må jo heller ikke koste mere end en brøkdel af den fæle rotte...

MVH

Von Schweikert VR2

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 16 August 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

En hvilken som helst VVS'er har vel bly-plader på lager.

Ellers skal man købe bunke bly-hagl og smide i en pose - billigere end rotten!

Jeg må indrømme, at jeg synes Timbre's udstyr ser lækkert ud og det har sikkert kostet en formue, men jeg har det altså også svært med lytterummet (men man må leve med hvad man har) og især lytte-positionen (den er man selv herre over ift. rummet).

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Fiskere bruger bly!!???

Ja, den er fin - men er det ikke mere sådan nogle små, nysselige "fingerbøl", de smider efter karperne sammen med en lysegrøn dusk, som de opbevarer sammen i en orange plastik - hobbytaske

Vi snakker jo nogle ordentlige plader hér, mange kilo, og dem kan man vel ikke købe i en hvilken som helst hobbyforretning? Jeg er aldrig lige faldet over dem.

De må jo heller ikke koste mere end en brøkdel af den fæle rotte...

MVH

Der findes små fiskere, lidt større fiskere, store fiskere og monster fiskere.
De sidste sejler rundt i monster skibe og fanger monster fiskmed monster fiskegrej. Jeg har på fornemmelsen, at smågrej ikke interesserer dem så vildt..
Thyborøn trawl og not fabrik må da have noget der vejer lidt til.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 August 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

En hvilken som helst VVS'er har vel bly-plader på lager. Åf Kårse! Burde jeg have tænkt på.

Ellers skal man købe bunke bly-hagl og smide i en pose - billigere end rotten! Skal man så skyde ned i posen med jagtgøbben?

Jeg må indrømme, at jeg synes Timbre's udstyr ser lækkert ud og det har sikkert kostet en formue, men jeg har det altså også svært med lytterummet (men man må leve med hvad man har) og især lytte-positionen (den er man selv herre over ift. rummet). Jeg må sige, at det ser ikke godt ud på de billeder.
Ligegyldigt hvor godt udstyret måtte være, så får det monster bank af et par billige og bedagede reolhøjttalere forspændt med en 3020 i en fornuftig opstilling.
Det viste går bare ikke.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 August 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik : Skal man så skyde ned i posen med jagtgøbben?

Tjaaa....  Måske skal man fyre et par salver af ind i højtalerne med pumpgunen???   

Og dog!??... der ville jo nok tillige komme et par ekstra ret store "akustiske ventiler" i ved samme lejlighed foruden vægtøgningen fra blyhaglene!!?  

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 16 August 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
Skal man så skyde ned i posen med jagtgøbben?

Alt for sjovt. Ja, hvad gør man ikke i hifi'ens tro tjeneste.

Husk høreværn, da du hurtig bliver døv efter alle de skud der skal fyres af, og så er det jo lige meget.

Alternativt kan man vel melde sig som frivillig på en skydebane. Der er vist rigeligt med bly der skal samles op imellem at man kaster sig i skjul.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
Skal man så skyde ned i posen med jagtgøbben?

Alt for sjovt. Ja, hvad gør man ikke i hifi'ens tro tjeneste.

Husk høreværn, da du hurtig bliver døv efter alle de skud der skal fyres af, og så er det jo lige meget.

Alternativt kan man vel melde sig som frivillig på en skydebane. Der er vist rigeligt med bly der skal samles op imellem at man kaster sig i skjul.

Hvad med at prøve en produkthandel måske ikke lige så spændene som de ovenstående forslag (med mindre man besøger den ved nattetide og hunden er løs)

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Hr von Auspuff: Timbre bor i sin skunk; jeg har aldrig i "husvildetider" set noget lignende!  Anlægget fejler dog ikke noget!

Disse rotter må man selv kunne lave af en "brugt" mosegris, stoppet med eksempelvis blyhagl. Så er den også i ægte skind og det var "Hifi"-versionen ikke!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

"Tweak"et med kæledyr, døde eller levende, er ikke helt nyt!

Tænk bare på vovsen (Victor?) som sidder og lytter til "his masters voice"!

Den sidder der kun af en eneste årsag; det giver en smule mere vellyd fra dette, nok gamle, men aldeles fortræffelige fuldtone-lydreproduktionsanlæg!

Kunsten er at få hunden til at blive siddende og har man kun kat, skal man nok også købe en rulle gaffa-tape, de har det jo med at forsvinde, hvis lyden ikke er "lige i øret"!  

Har man mindre stuefugle, kan de med fordel klistres op foran en irriterende/distinkt diskant!

NEJ; disse råd er helt gratis, men sig ikke et ord til dyreværnet, tak!

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 17 August 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

"Tweak"et med kæledyr, døde eller levende, er ikke helt nyt!

Tænk bare på vovsen (Victor?) som sidder og lytter til "his masters voice"!

Den sidder der kun af en eneste årsag; det giver en smule mere vellyd fra dette, nok gamle, men aldeles fortræffelige fuldtone-lydreproduktionsanlæg!

Kunsten er at få hunden til at blive siddende og har man kun kat, skal man nok også købe en rulle gaffa-tape, de har det jo med at forsvinde, hvis lyden ikke er "lige i øret"!  

Har man mindre stuefugle, kan de med fordel klistres op foran en irriterende/distinkt diskant!

NEJ; disse råd er helt gratis, men sig ikke et ord til dyreværnet, tak!

Hvis kæledyrs tweak'et skal være i tråd med denne tråd er vi så ikke ude i noget med at vælte en død hval op på højttaleren og fiksere den med en røvfuld gaffa??

Eller er det mig som er gal på den??

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 17 August 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis man var ægte entusiast flyttede man til færøerne og hev et par hvaler i land...
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jo, men døde hvaler vejer en hel del.  

Der er det nemmest, hvis den selv lægger sig op på højttaleren!  

Ork jo; hvaler er kloge dyr og det kan de sagtens lære udenad, man skal bare lige huske at have en lille pakke sæler hjemme, bare sår´n som en lille godbid!  

?: Frodige kvinder; nånej, det skulle jo være et dyr!  

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes