Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Vend det hele på hovedet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er orientalsk orienteret og kan love dig, at alle veje fører til Rom!

De fleste profeter har da også udtalt "Lad være med at se op til mig, jeg er helt almindelig ligesom jer. Bare gør som jeg siger!" Havde menneskeheden bare taget det til sig, så var der kun fornuft og ingen religioner!  

Jeg måtte "google" den rette stavemåde, hæ! (Shakra)  

Yoga, meditativ eller bare "fin-tænkende"; en åben hørelse afhænger af sindstilstanden, så det er bare med at komme igang: Ommm-Ommm!

Måske jeg skulle slæbe et par bremseklodser i støbejern med hjem (jernbanerelateret), de vejer SQ godt til og megen resonans, det har de ikke!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 August 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Som sagt jeg har mere tiltro til min "and"!..

Jeg vil nærmest æde en Svensk blåand på at ingen i rigtig blindtest kan høre om det er en gummi And, en Shakti sten eller en lige så tung "strand" sten eller en mursten.. eller what ever.. pladseret oven på en forstærker..

Men en helt anden ting er at hvis man TROR! på de der sten mm. tjaaa...  så virker de.. og især hvis man har givet et par tusinde for dem, så SKAL! de sgu virke..

Skulle der dog være noget om vægten gør noget, så er dette garanteret kun på afspille mediet!...  og så prøv med nogle brosten eller som der før har været inde på bly fra det lokala byggemarkhed eller andet tungt..

Men for min del mener jeg at div. "sten" på udstyret og dette især forstærkere og andre ikke menkaniske og derfor ydderligere stabiliserbare apperater er ren VooDoo...

Hønsefødder og et slangehovede lagt oven på udstyret mens der mumles mystiske besværgelser bagvendt af en caribisk Voodoo "doktor" virker sikkert bedre!!!!!

( det elektromagnetiske aspekt har jeg heller ikke meget fidus til for sten, her vil en jern klods eks. de før omtalte jern bremseklodser.. sikkert have reelt mere indflydelse.)

Med venlige rappe hilsener...

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Så er det bare med at fylde en gulvspand med kommunens byggematerialer!

Æde en and? Jeg må hjem og have mig noget at spise, sår´n kan det gå!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Note: Jernbane-bremseklodser er af støbejern.

Hvordan de arter sig set i forhold til "komfur og skøjte-jern", det aner jeg intet om!  

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 August 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

What ever???  de er ihvertfall tunge!..  og sikkert mindst lige så elektromagnetisk påvirkende mm. som Shakti Sten...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået nye højttalere - og blypladerne er bestilt til "toploadingen".

De kommer i øvrigt kun til at fylde et par cm i højden, målene 20x30 cm, så når de er pakket ind i lidt stof, er de så godt som akustisk usynlige.

I øvrigt er det simpelthen nødvendigt at øge massen, for mit gulv fungerer vel nærmest som én stor gyngende, træ-ophængt membran; det bevæger sig ved det mindste, selv når en nullermand vandrer gennem stuen rokker det hele...

Og det gør altså mit lydbillede endog meget rodet og forvirrende, hvilket forsvandt med mine tidligere Ht´ere i det øjeblik der kom en 12 kg blyhagls-pose ovenpå.

Er der i øvrigt nogen der kan forklare hvordan det kan være bassen næsten er væk og lyden "rodet" hvis jeg ikke øger massen betragteligt???? Jeg mener: SÅ meget bevæger kabinettet sig jo heller ikke, og da slet ikke ved lav volumen, hvor problemet, ikke desto mindre, er det samme?? I øvrigt er højttaleren en ganske tung sag (ca. 60 kg), dog med massen koncentreret i bunden af kabinettet (som i øvrigt måler: bredde 20 cm, dybde 50 cm)

Von Schweikert skriver selv følgende i deres manual, som rammer "sømmet på hovedet":

"In two story homes with wood floors on the second floor we have noticed a tendency for the floor to absorb deep bass due to sympathetic resonanse. In this case, the speaker will sound like it does not have bass, so the cure would be either to move the speaker closer to a boundary where the floor is not flexing as much, or to decouple the speaker completely from the floor.... In addition to the induced resonanse, there will be upper frquency reflections that will affect the tweeter/midrange balance, usually boosting the treble/upper midrange and destroying the image solidity"

- PRÆCIS sådan lyder mit setup pt (jeg bor endda på 2. sal)

Men tricket med masse på toppen virkede med VR2, så det må også gælde VR4jr. Dog er denne HT´er i 2 kabinetter (bas + mellemtone/diskant), men det er vel principielt ligegyldigt...(?)

MVH

PS: Gulvet er synderen: Møbler, akvarieskab, sofabord, TV, højttalere - ALT resonerer simpelthen helt vildt når musikken spiller...

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes