Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
kim olsen skrev:
jeg havde ikke indtryk af en skinger diskant som sådan, omend at den var ubehagelig lejlighedsvis, desværre ikke hvor den burde være ubehagelig (eks. violiner ved 18000 hz) men som sagt synes jeg at diskanten rullede af for hurtigt, så det var kun i nogel få tilfælde. |
|
|
Foretog i en måling for at fastslå at det var ved 18000 Hz at det gik galt, eller er det bare et tal der er slynget ud??
"Testplader"?
Hvilken af de to Crown var bedst?
|
|
|
det med de 18000hz må stå for Kim's regning..
hvilken crown var bedst??
synes ikke der var den store forskel, ikke på den korte tid.
specs på powertech 2.1? Kim eller hasselhof, hjælp mig??
SR2: http://www.performanceaudio.com/cgi/pages.cgi?buildPage=item &ProductID=000058
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
testplader (dem jeg kan huske)
Nils lofgren - acoustic Live / band live Rammstein - Reise Reise DJ Tiesto - in my memory Tracy chapman - TC anne hvidsten - need to know lenny kravitz - greatest hits RHCP - greatest hits system of a down - toxicity maroon 5 Sange fra 1. sal Dire straits Keb Mo - keep it simple yello - the eye Dream theater - images and words Randi laubek - almost gracefully kanye west - college dropout Blue foundation Janis ian - breaking silence joss stone (det nye)
john lee hooker / bonnie raitt - im in the mood BB King / tracy chapman - the thrill is gone Eskobar / heather nova - someone new camille jones - the creeps Faithless - crazy english summer
og sikkert mange flere jeg ikke kan huske på nuværende tidspunkt..
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synd at I dømte Audia'en efter SÅ kort tid. Da jeg satte den kold til var jeg også langt fra imponeret, men lod den så stå tændt en hel nat og lyttede dagen efter - nu har jeg bestilt en . Til at starte med var den meget klinisk og lidt grov i toppen, lyder til I har haft den samme oplevelse. Jeg synes den har masser af saft og kraft, med et jerngreb i bunden og det er endda på den nye Beethoven, mere krævende end den gamle model. Kørte iøvrigt balanceret på den, ikke prøvet RCA.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Synd at I dømte Audia'en efter SÅ kort tid. |
|
|
Der var desværre ikke tid til mere, da den skulle tilbage til rette ejermand, sørgeligt nok!
- BR
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Synd at I dømte Audia'en efter SÅ kort tid. Da jeg satte den kold til var jeg også langt fra imponeret, men lod den så stå tændt en hel nat og lyttede dagen efter - nu har jeg bestilt en . Til at starte med var den meget klinisk og lidt grov i toppen, lyder til I har haft den samme oplevelse. Jeg synes den har masser af saft og kraft, med et jerngreb i bunden og det er endda på den nye Beethoven, mere krævende end den gamle model. Kørte iøvrigt balanceret på den, ikke prøvet RCA.
|
|
|
ja synd.. men dvs jeg har måske en mulighed for at lytte mere hos dig, en dag??
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Rasmus S skrev:
|
|
|
ja synd.. men dvs jeg har måske en mulighed for at lytte mere hos dig, en dag??
|
|
|
Man kan få meget for seks øl i dag.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ... bordet fanger.
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, jeg skylder vist lige at redegøre at audia'en også var på et kort besøg i mit eget setup, men jeg kunne forstå på syska at den havde samme lyd hjemme hos ham hvor den vist havde stået tændt 24/7 (ret mig hvis jeg er forkert syska). så dan har nået at være slukket nogle timer inden den kom til fyn-
rachmaninoff klaverkoncert nummer2, prelude in Gminor
Last Samurai OST, ditto Blade og Taxi samt Desperado og Snatch
prokofiev, Dance of the Knights (nummeret med de 18k hz, og en ekstremt dynamisk cello sektion)
div live numre?
Freddie Mercury, The Great Pretender
Sorten Muld III
Santana - Ultimate Collection
Clemens, Dans med Døden.
Joss Stone - Mind Body Soul, You Had me (single)
Yellov - nummeret hed vist Planet DA DA (?)
noget fed Rock/Blues Kampko havde med????
Bond Themes
Queen - Greatest Hits
ja, jeg havde selvfølgelig glemt afkoblingsfødderne i lommen, men det er vist ingenting imod det kabel jensen brugte til sine Mahler 
dog må jeg indrømme at hans ss setup ser fedt, den smule der var tilbage af det. den 43" virker større end man regner med..... men vi bliver nok aldrig enige om størrelsen på subs
SR II: http://www.crownaudio.com/amp_htm/studref.htm og http://www.crownaudio.com/pdf/amps/132176.pdf
360 watts into 8 ohms, 565 watts into 4 ohms. dæmpnings factor >20.000
Rasmus S, hvis vi er skøre nok til at slæbe Crown med til Silkeborg er en sixpack eller to nok en overkommelig opgave  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja.. men hvad i glemmer at sige til rasmus er at i tager et bryggeri med efter han har lovet at slæbe en sixpack
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
ja.. men hvad i glemmer at sige til rasmus er at i tager et bryggeri med efter han har lovet at slæbe en sixpack  |
|
|
hæhæ
kim olsen skrev:
hmm, jeg skylder vist lige at redegøre at audia'en også var på et kort besøg i mit eget setup, men jeg kunne forstå på syska at den havde samme lyd hjemme hos ham hvor den vist havde stået tændt 24/7 (ret mig hvis jeg er forkert syska). så dan har nået at være slukket nogle timer inden den kom til fyn- |
|
|
Pakkede den sammen dagen før, så den havde stået slukket i lang tid, måske ville det lyde bedre efter længere tid tændt.
Lyder var bedre på Audia Flight One end på mit gamle anlæg ingen tvivl om det.
Men som sagt er mit rum ikke optimalt, 2,5 x 4,5, men er ved at flytte lidt rundt for at gøre det bedre, for der er noget der bare får alt til at lyde at l**t herinde, nok nogle dæmpeplader ville gøre noget, men der er stadig mange møj ting/skabe i vejen.
Men nu går turen til Sønderborg og der skal jeg være i 5 uger 
Men ingen tvivl om at mine VA spillede bedre i Witzel's lejlighed, en fryd når jeg får fat i en effekt forstærker og lige får flyttet om på alt mit l**t, så det kommer til at lyde meget bedre.
SA3070 overraskede også mig, bund var der, men selvf kan CV spille mere bund, men nu er der de fleste steder man bor i dag, også mennesker man skal tage hensyn til hørte også Kim's 1750(tror jeg nok de hedder) også nok bund til mig. Men bund nok kan jo være et vidt begreb, men det lød i hvert fald godt :-)
Men en rigtig sjov søndag's tur til det Fynske, og dem der ikke kan finde ud til Kim O, tror jeg altså ikke kan finde rundt mange steder, meget nemt men Odense er da en crappy by at finde rundt i......
Tror det flotteste udover mine VA var hende i Pizzaria'et 
TV'et savner mig, må hellere komme tilbage til det.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=kim olsen] hmm, jeg skylder vist lige at redegøre at audia'en også var på et kort besøg i mit eget setup, men jeg kunne forstå på syska at den havde samme lyd hjemme hos ham hvor den vist havde stået tændt 24/7 (ret mig hvis jeg er forkert syska). så dan har nået at være slukket nogle timer inden den kom til fyn-
rachmaninoff klaverkoncert nummer2, prelude in Gminor
Last Samurai OST, ditto Blade og Taxi samt Desperado og Snatch
prokofiev, Dance of the Knights (nummeret med de 18k hz, og en ekstremt dynamisk cello sektion)
div live numre?
Freddie Mercury, The Great Pretender
Sorten Muld III
Santana - Ultimate Collection
Clemens, Dans med Døden.
Joss Stone - Mind Body Soul, You Had me (single)
Yellov - nummeret hed vist Planet DA DA (?)
noget fed Rock/Blues Kampko havde med????
Bond Themes
Queen - Greatest Hits
ja, jeg havde selvfølgelig glemt afkoblingsfødderne i lommen, men det er vist ingenting imod det kabel jensen brugte til sine Mahler 
dog må jeg indrømme at hans ss setup ser fedt, den smule der var tilbage af det. den 43" virker større end man regner med..... men vi bliver nok aldrig enige om størrelsen på subs
Nej det bliver to 15" har lige lagt order ind på dem i denne time .
Jeg er ret sikker på de 18" tager livet af mig .
Og mine speaker kabler ja dem skulle du prøve haha .
Når min 100w og preamp og AE er hjemme igen så kan du komme ud få blæst dine øre igemmen .
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kampko mangler vist at aflægge rapport fra søndagens begivenheder......  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han er nok faldet i søvn over den Crown PT 2.1 han lånte med hjem :-)
// ouT
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
neej.. talte med ham på chatten i går, og han var ret begejstret for den.
tror snarere problemet er at han har "fået" ny amp+ rykket sine højttalere til en mere favorabel position, så har man jo ikke så meget tid til at lave meget andet 
personligt savner jeg den pt 2.1, især når naboen spiller techno 
kan man få en rapport fra Bjarke om indtryk fra de "nye" netkabler? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, ja, det kan godt være, glæder mig også til min lille omrokering jeg skal til at lave når jeg kommer hjem igen her om 5 uger, og får lånt den PT 2.1, det bliver immer geil....
Så skal der bare klaskes nogle film og musik af :-)
// ouT
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
kan man få en rapport fra Bjarke om indtryk fra de "nye" netkabler?
|
|
|
Ingen problem!
Jeg har testet på både min receiver og witzels 668'er som jeg lånte med hjem, min egen 444'er har fastmonteret stik!
Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg kan ikke høre forskel om der er kvali kabel på, eller om det er det medfølgende lakrids fra producenten! Mit setup er nok ikke "high end" nok til, at de sidste 3 % (som du sagde ) kan høres!
Har dog også en teori om, at det er den manglende jording af min stikkontakt og kabel der har indflydelse på den manglende hørbare effekt 
Hvornår skal du have det tilbage? Ser du witzel på work? Så kan jeg lige løbe over til ham med det!
- BR
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
Han er nok faldet i søvn over den Crown PT 2.1 han lånte med hjem :-)
|
|
|
Han har sgu nok fået så lange arme af at slæbe den hjem, at finmotorikken er røget sig en tur og han således ikke kan magte at trykke på tastaturet 
- BR
|
Til top |
|
|