| Forfatter |
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg står og skal købe et sæt brugte højttalere til 4.000,- kr. - prisen er fastlåst!
Umiddelbart svinger jeg imellem Snell E/III og Audiovector 4.
Er der nogen af jer der vil hjælpe mig med et bud på, hvorfor jeg skal købe den ene frem for den anden - eller måske hvorfor jeg skal købe noget helt andet?
Højttalerne skal spille sammen med en Njoe Tjoeb 4000 CD-afspiller og en HOLFI Integra 8AE forstærker, igennem kabler fra det uhyggeligt 'low priced' firma TMC i Australien (check deres kabler ud hvis du ikke råd til MIT el.a. - www.the-music-cable.com - læs evt. anmeldelser flere steder på nettet).
På forhånd tak - og husk nu at nyde musikken selvom vejret er godt!
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Da ikke snell EIII , skal være snell E eller EII.
Og jeg ville klart vælge snell E
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke Snell D?
De kræver dog et rum der er over ca. 25 m2...
Søren
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Taf for de hurtige svar!
Kan man få E'erne el. EII'erne til de samme penge - synes aldrig jeg har set dem til salg?
Og hvad med D'erne - er de ikke en helt del dyrere? Har desuden kun ca. 20 KvM...
Desværre er prisen hvad jeg har lige nu - og jeg har haft et sæt HF275 der ikke har virket ordentlig siden marts måned, jeg er derfor meget 'sulten' og har desuden ikke meget at spare op af!
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et sæt D i dba.dk til 3900, men de står i haderslev. Jeg kan se i din profil, at du bor i kbh. Ellers en fed og overset højttaler.
__________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Snell D sælges for typisk mellem 3500 og 5000
Snell D var i midten af 1990'erne på Stereophiles Recommanded Components lsit sammen med en del højttalere som var væstentligt dyrere (i Dollars). Dertil kommer at Snell D af en eller anden årsag blev solgt til ca. halv pris i DK end prisen i USA....
Jeg har haft Snell D og synes stadig at det er en meget musikalsk højttaler. Mit rum var desværre for lille til dem, hvilket gav lidt problemer med bassen.
MVH
Søren
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jack.
Tak for opl. - Haderslev er dog lidt langt for min formåen!
E III'erne står lige om hjørnet fra hvor jeg bor  __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
|
Hej
Snell D sælges for typisk mellem 3500 og 5000
Snell D var i midten af 1990'erne på Stereophiles Recommanded Components lsit sammen med en del højttalere som var væstentligt dyrere (i Dollars). Dertil kommer at Snell D af en eller anden årsag blev solgt til ca. halv pris i DK end prisen i USA....
Jeg har haft Snell D og synes stadig at det er en meget musikalsk højttaler. Mit rum var desværre for lille til dem, hvilket gav lidt problemer med bassen.
MVH
Søren
|
|
|
Alt snell fra klubbens tid dur ikke i forhold til de gammel
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen igen.
Hvordan kan man vide at en Snell IKKE er fra 'Klubben'?
|
| Til top |
|
| |
Carsten1970 Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolkin
Jeg har selv haft Audiovector 4 og Snell E4 (begge er solgt videre) og har nogle Snell D.
Af disse højttalere vil AV4 være bedst såfremt man holder fest hver dag: De spiller virkeligt godt når man spiller højt, men er lidt kedelige ved normale lydstyrker. Så til hverdag må man leve med det lidt bastante udseende (over 40 cm bredde + 110 cm høje), og en ikke for optimal lyd.
Snell D er den musikalske højttaler af disse 3 kombatanter. Den spiller bedre end E4 på næsten alle punkter. Den eneste svaghed (som nogle måske vil se som en styrke), er en lidt vel volumiøs basgengivelse. Dette kan dog klares ved at dæmpe basrefleksporten på passende vis. Med korrekt afstemning fås en meget lækker lyd. D'eren kan samtidigt spille højt (dog ikke så højt som en AV4), så den kan også bruges i weekenden.
E4'eren spiller 80 % op til D'erens formåen. Når man spiller højt falder lydbilledet dog noget sammen.
Jeg har tilfældigvis et par D'ere til salg: 3800,-. De er i sort ask og står på Frederiksberg. De kan evt. leveres i KBH.-området. At jeg overhovedet vil sælge skyldes mine nye selvbygger højttalere (Scanspeak-enheder i transmissionslinie kabinetter - dejlig tør bas...).
MVH
Carsten
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten.
Tak for dit svar!
Mit behov for at spille højt er omvendt proportionalt med mit behov for at spille 'godt'!
Med en rør-bestykket CD-afspiller og en - for mig at se - strømstærk og velopløst forstærker, har jeg prøvet at tilfredsstille mit behov, for at nyde den akustiske musik, som jeg lytter mest til - uden at det bliver for hårdt i lyden.
Jeg har jeg kigget på disse to mærker (Snell og Audiovector), fordi jeg mener de begge kan leve op til dette. Desuden er jeg bas-'freak' om du vil - hvilket kan være svært at forene med en velopløst og detaljeret lyd - og med et homogent lydbillede - uden at bruge alt for mange penge.
Jeg har derfor læst om dine D'er med stor interesse, og vil vende tilbage til dig, så hurtigt som muligt. Hvordan er de bestykket?
|
| Til top |
|
| |
Carsten1970 Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolkin
Bestykning på en Snell D: Det kan du finde på:
http://www.snellacoustics.com/table.html
Det skal lige siges at selv om der står 8" er det nærmere en 9"-bas (den er vist ca. 220 mm så vidt jeg husker), mens en E4 nærmere har en 8" på omkring 200 mm.
MVH
Carsten
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snell D vejer 40 kg stykket så den er solidt bygget. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det er lige nu spiller jeg på tværs af rummet, og kan derfor ikke rykke højttalerne længere væk end ca. 65 cm. fra bagkant til væggen. (Ommøblering er dog under kraftig overvejelse, så jeg kan spille på langs af rummet)
Vil det ikke give problemer med den bagudvendte diskant på Snell'erne, m.h.t. reflektioner fra væggen?
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Diskanterne på Snell D kan reguleres op og ned i styrke.
Bagsikanterne kan slås helt fra. Siganlet fra diskanterne er beregnede til at blive reflekteret - altså ikke noget problem der.
MVH
Søren
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin har du købt dine TMC kabler direkte fra dem i Australien?
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pascal.
Ja - jeg har med stor glæde købt dem i Australien - og betalt med PayPal over nettet - ingen problemer.
Deres produkter er af 'outstanding' kvalitet, sammenlignet med deres priser. Jeg faldt over dem på www.audioreview.com - hvor jeg var overrasket over HVOR mange positive anmeldelser de havde fået. Og det af folk som ført havde kørt med kabler til flere tusinde dollars meteren (MIT, Kimber, Transparent m.m.)
Desuden er King, som jeg har kommunikeret med, utrolig engageret i sine kunder og deres behov. Jeg har i hvert fald ALDRIG fået så personlig betjening i nogen dansk hi-fi forretning!!
Det eneste minus ved disse kabler er, at de er utrolig stive, idet de er kobber-afskærmede - men de kan dog bøjes rimelig meget. Det er kun et problem hvis man f.eks har anlægget i et rack på væggen, ikke kan justere afstanden mellem hylderne, og har fået købt for lange kabler!
Og lyden - de lyder fantastisk! Masser af saft og kraft, masser af luft og en utrolig detaljeringsgrad og præcision i lydbilledet (Stikker på bækkener, negle på strenge, læbebevægelser o.s.v.). Det lyder som mine højttalere går i hvert fald 4-5 Hz dybere end før - og som om alle scenearbejderne på mine live-plader har udbygget scenerne i løbet af natten, købt bedre PA-udstyr og sørget for lydfolk klasser bedre end før!!
Hvad mere kan jeg sige....KØB DEM!!
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren skrev:
Hej
Diskanterne på Snell D kan reguleres op og ned i styrke.
Bagsikanterne kan slås helt fra. Siganlet fra diskanterne er beregnede til at blive reflekteret - altså ikke noget problem der.
|
|
|
Hej Søren.
Det lyder mere og mere som om jeg kan bruge de D'er. Tak for dit svar - nu vil jeg kontakte Carsten1970.... __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Hej igen igen.
Hvordan kan man vide at en Snell IKKE er fra 'Klubben'? |
|
|
hold dig fra alt snell fra 1993/94 mener jeg det var og op efter
eller bare max gå til MKII på alle modeller
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
I stedet for at gå efter et sæt Snell'er, ville jeg helt klart hellere kigge lidt i retning af AN (måske en type E) - efter min mening spiller de langt bedre end de tilsvarende typer i Snell's sortiment - Det var min mening (Jensen, du behøver ikke at kommentere dette, da det er min egen helt personlige holdning til dette).
Det skal dog siges, at AN er kommet meget længere med deres diskanter ved den forholdsvis nye ændring/modificering - diskanterne med hus i bronze !......... De spiller bare helt kanon !
Du kan jo bare tage ind til Anders (Audio Consult) for et lille lyt !
God højttalerjagt !
Mvh
Carsten __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |