| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor langt sidder du selv fra bagvæggen? Det har også stor betydning. Prøv eventuelt at rykke dig selv op til 30 cm. længere væk fra bagvæggen.
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolkin
Tillykke med dine Snell D.
Der er en masse myter om Snell, hvornår de var gode og hvornår de blev dårlige.
Hele mytemageriet startede da Hi Fi Klubbe overtog distributionen af Snell fra Audio Consult. Hi fi Klubben halverede priserne og derfor var det selvfølgelig nødvendigt, for Audio Consult, at gå på banen med historier om at det var falske Snell højttalere der nu var i handlen. Audio Consult blev hevet i retten og blev dømt til at betale erstatning for grundløse beskyldninger. Faktum var nemlig at Snell blev lavet på nøjagtig samme måde, med samme udvælgelse af enheden og sammen omhyggelige produktion, som altid.
Jeg har personligt selv haft Snell K II og III (de gamle var bedst) Snell J II og III (de nye var bedst) Snell E II og E III (de nye var bedst) Snell C og CIV ( var gode på hver deres område) Snell A3 og A3i ( Var gode på hver deres måde) Se alle disse bedømmelser er selvfølgelig udtryk for min subjektive mening, men den er trods alt bedre funderet end de fleste andres.
Med hensyn til al tågesnakken om før og efter Peter Snell, så er rækkefølgen faktuelt sådan. Hifi klubben overtager distributionen af Snell, i Skandinavien der fortsat laves i Havehill-Boston på samme omhyggelige vis som altid. Efter 2-3 år køber Hi Fi klubben halvpart i Snell, højttaler linien fortsættes uændret. Efter yderlig 1 år køber Hi Fi Klubben den sidste halvpart i Snell. Kevin Voecks er stadig chefdesigner og der laves ændringer på enkelte modeller, stadig den samme udvælgelse og matchning af højttalerne. Efter ca. 2 år sælges Snell til Boston, der laver radikale ændringer, men det er en anden historie.
Du har fået et sæt fremragende højttalere der til den pris du har givet, er uden konkurence.
Med hensyn til den volumiøse bas, i hvilket frekvensområde mener du at du har problemet ?
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja - man skal sgu høre meget før ørerne falder af!
At foreslå mig at købe et sæt System Audio - ifølge mange en voldsomt manipuleret designer-lyd, har ikke selv 'testet' det - og sable mine højttalere ned, ser jeg ikke som et svar på mit spørgsmål - nærmere en nedladende holdning til mit valg! Át moderne udstyr partout skulle være bedre end ældre konstruktioner, ser jeg som helt ude i hampen!
Det var mit rum jeg gerne ville ha' nogle forslag til - højttalerne er diskuteret i denne tråd af flere, og det ville glæde mig hvis dennne diskussion forstummede, i en accept af mit valg af højttalere, uagtet hvilken holdning folk måtte have til disse!
Jeg er tilfreds med alt - i hvert fald min økonomiske formåen taget i betragtning - ned til de dybeste områder, hvor det virker noget oppustet og ukontrolleret. Hvilke frekvenser det præcist er, har jeg ikke øvelsen til at konstatere. Det er i hvert fald meget tydeligt for mig, at de ville spille en del bedre i et større rum - derfor min frustration.....det har jeg ikke!
Når jeg lytter sidder jeg aldrig tættere end 80 cm. fra bagvæggen - alt andet ville være useriøst! Det er dén position der er ca. 2,4 m fra højttalerne.
Det jeg søger er nogle råd til, hvordan man kunne komme denne oppustethed i dybden - og evt. stående bølger - til livs, selvom rummet ikke er større end 18 m2, UDEN at skulle købe helt nyt møblement, eller for den sags skyld flytte.
Hvordan måler man hvor præcist rummet har problemer - og hvem kan man evt. henvende sig til for hjælp til dette? Findes der billige alternativer til de stinkedyre basabsorbenter man ser rundt omkring?
Det er klart at jeg skal have eksperimenteret med refleks-portene, men det er stadig et kompromis mellem klang og dæmpning - tænk hvis det kunne undgås, hvis bare rummet blev 'tunet' rigtigt!
Jeg takker for jeres indlæg af mere eller mindre seriøs karaktér - jeg ved godt at man har en tendens til at tage sig selv og sit MEGET seriøst, når man lige har investeret i nyt udstyr. Håber det er lykkedes mig at holde en nogenlunde ordentlig tone i dette indlæg! __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Var det ikke en idee at sætte en lille modtand i serie med basenheden for at dæmpe bassen? Nogen her i forumet på kunne komme med et bud på hvilken størrelse modtanden skal have for dæmpe f.eks. 3 eller 6 dB.
Nogle vil mene at denne fremgangsmåde er noget skidt, idet det vil tilføje en ekstra komponent i signalvejen men dem er der jo mange af i filteret, i forstærkeren og i cd-afspilleren.... Alt andet lige må den perfekte højttaler være en der er tilpasset rummet, hvilket du jo netop kan gøre ved at dæmpe bassen en smule rent elektrisk...
Ja, det var bare lige en idee.
Held og lykke
Søren
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rega skrev:
|
Hej Dolkin
Tillykke med dine Snell D.
Der er en masse myter om Snell, hvornår de var gode og hvornår de blev dårlige.
Hele mytemageriet startede da Hi Fi Klubbe overtog distributionen af Snell fra Audio Consult. Hi fi Klubben halverede priserne og derfor var det selvfølgelig nødvendigt, for Audio Consult, at gå på banen med historier om at det var falske Snell højttalere der nu var i handlen. Audio Consult blev hevet i retten og blev dømt til at betale erstatning for grundløse beskyldninger. Faktum var nemlig at Snell blev lavet på nøjagtig samme måde, med samme udvælgelse af enheden og sammen omhyggelige produktion, som altid.
Jeg har personligt selv haft Snell K II og III (de gamle var bedst) Snell J II og III (de nye var bedst) Snell E II og E III (de nye var bedst) Snell C og CIV ( var gode på hver deres område) Snell A3 og A3i ( Var gode på hver deres måde) Se alle disse bedømmelser er selvfølgelig udtryk for min subjektive mening, men den er trods alt bedre funderet end de fleste andres.
Med hensyn til al tågesnakken om før og efter Peter Snell, så er rækkefølgen faktuelt sådan. Hifi klubben overtager distributionen af Snell, i Skandinavien der fortsat laves i Havehill-Boston på samme omhyggelige vis som altid. Efter 2-3 år køber Hi Fi klubben halvpart i Snell, højttaler linien fortsættes uændret. Efter yderlig 1 år køber Hi Fi Klubben den sidste halvpart i Snell. Kevin Voecks er stadig chefdesigner og der laves ændringer på enkelte modeller, stadig den samme udvælgelse og matchning af højttalerne. Efter ca. 2 år sælges Snell til Boston, der laver radikale ændringer, men det er en anden historie.
Du har fået et sæt fremragende højttalere der til den pris du har givet, er uden konkurence.
Med hensyn til den volumiøse bas, i hvilket frekvensområde mener du at du har problemet ?
Venligst
Bent
|
|
|
sikke en gang pis , kik i dem , hvad sidder der i A2 A3 også kommer A3i , det samme med C CII CII hvad sidder i den og de er ikke engang ens lavet .
bare tag b&w der kom 801s3 da klubben over tog , og det blev nye diskanter , og blev meget dårliger .
jeg har skam også haft snell og b&w , du må være en der hopper på alt .
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Inden kramperne tager over og du igen skal tilbage i elastiktrøjen, så ridser jeg lige nogle kendsgerninger ned.
1: Hi Fi klubben købte ikke Snell til at starte med.
2: Det var ikke hifi klubben der designede Snellhøjttalere på noget tidspunkt og da de startede med at distribuere Snell i Norden lå den nye serie klar.
3: Jeg påstår på intet tidspunkt i forrige indlæg at der sidder de samme enheder i de "gamle" og de "nye" Snell, det jeg skriver er at de bliver lavet på samme omhyggelige vis.
4: B&W er Verdens næststørste højttalerfabrik, med markeder over hele Verden, de omsætter betydeligt mere end Hi Fi Klubben, så det må være et udslag af paranoia, når du tror at Hi fi klubben dikterer B&W`s valg af enheder.
Hvorfor sidder jeg med fornemmelsen af at tale til en dør ?
Til Søren
Problemet ved indsættelse af en modstand er ikke så meget den ekstra komponent, det er mere at en modstand vil dæmpe basenheden i hele dens arbejdsområde og det er med garanti ikke i hele dens arbejdsområde at den peaker.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg synes nu det er imponerende, at HiFi-klubben i det meget store HiFi-land - Danmark - styrer kvaliteten af både Snells og B&Ws højttalere.
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
rega skrev:
|
Hej Jensen
Har du læst mit indlæg ??? Har du forstået mit indlæg ???
Jeg skriver intet sted at der sidder de samme enheder i, det jeg skriver er at de bliver lavet på samme omhyggelige måde som de blev det før og lige efter Peter Snells død. Er det for krævende at læse, Jensen ?
Venligst
Bent Sejbæk
|
|
|
nej de gjore ikke , er det svært at forstå .
Prøv at se snell C efter klubben overtog , der blev det bare til en stor kasse , og hvor meget af det nye snell tro du der er solgt i SE norge tyskland us holland , de kender det knap .
men hvad hvor skal man også vide det fra hvis man ikke kommer ud i det fri 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hejsa
Jeg synes nu det er imponerende, at HiFi-klubben i det meget store HiFi-land - Danmark - styrer kvaliteten af både Snells og B&Ws højttalere.
Hilsen
Nørd
|
|
|
Ja kan høre der er meget du ikke ved .
Hvorfor tro du en hvis person , støttet op om gryphone var det noget med NAD .
Og var det ikke noget med en hvis herr peter var med til at lave 801s3 med alu dome og en masse andet l**t .
klubben var ikke andet end en penge maskine dengang , og de har tjent ders , men også ok .
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega - Bent Sejbæk Du er da egentlig en lidt ubehagelig person?!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mugge
Det er muligt, men jeg er oprigtigt overrasket over den udvikling tråden tager for Jensen. Lige med et er der noget Gryphon blandet ind i det, så noget Nad, så bliver stavningen og endelserne på ordene mere og mere mærkelige og ærlig talt, gider jeg da ikke at svare seriøst på henvendelser, hvis manden er påvirket. Hvis det gør mig til et ubehageligt menneske, so be it.
Bent
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rega
Klap lige hesten ! -at påstå Jensen er påvirket o.lig er noget useriøst og meget lidt klogt, hold fast i tråden og lad være med at gå efter manden.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
rega skrev:
|
Hej Mugge
Det er muligt, men jeg er oprigtigt overrasket over den udvikling tråden tager for Jensen. Lige med et er der noget Gryphon blandet ind i det, så noget Nad, så bliver stavningen og endelserne på ordene mere og mere mærkelige og ærlig talt, gider jeg da ikke at svare seriøst på henvendelser, hvis manden er påvirket. Hvis det gør mig til et ubehageligt menneske, so be it.
Bent
|
|
|
Maybe. Men den gavner vel hverken Medlyd eller aller vigtigst Rega, at du ikke taler ordentlig til folk. Eller det går måske så elendigt for Medlyd, at det kan være lige meget?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stakkels Dolkin...... Han ville bare gerne have et godt råd.........
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan heller ikke lige finde hoved og hale i Jensens indlæg !
Så jeg synes ikke der er nogen grund til at hakke ned på hverken Bent, Rega eller Medlyd - i et indlæg, der drejer sig om Snell !
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rega skrev:
|
Hej Mugge
Bent
|
|
|
Ej fuld sidder lige og snakker i tlf med en fra US om noget nyt hifi .
Men det med gryphone var mere for at forklare dig , at de herr kun tænker på penge før hifi .
bah tilfreds.
Men prøv at kik på de nye modelle fra klubben også kik på de gammel , der er kælet meget mere for de gammel .
bahhh jeg er klart til dem før klubben fik lov til at lave noget om .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej
Jeg kan heller ikke lige finde hoved og hale i Jensens indlæg !
Så jeg synes ikke der er nogen grund til at hakke ned på hverken Bent, Rega eller Medlyd - i et indlæg, der drejer sig om Snell !
Hilsen
Nørd
|
|
|
Næ kan jeg heller ikke selv , men om i gjore fatter i ikke hvor jeg vil hen .
så skal sparre jer for det hvis i er såå ( ) i ikke kan se det .
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
OK, jeg skulle ikke have spurgt ( Alex, jeg påstår ikke at han er fuld, jeg spørger om han er) om Jensen var fuld, men ærlig talt, så virkede det nærmest som om at han gik i selvsving over Hi Fi Klubben.
Udgangspunktet var Dolkins spørgsmål omkring køb af Snell højttaler og senere om nogen kunne løse hans problem med basressonanser og med det som udgangspunkt, fandt jeg Jensens indlæg noget rystende.
Jensen, jeg har været på Snell fabrikken, jeg har set på produktionen og talt med folk der har arbejdet der sammen med Peter Snell og jeg kan garanterer dig for at de havde den samme stolthed ved deres arbejde som de altid havde haft. Snell A blev f.eks stadig lavet af de 2 samme personer, de var ca. 20 timer om at samle dem. Da man skiftede diskanten i en A3 fra en Audax til en Vifa, var det ikke dikteret af Peter Lyngdorf, men af det faktum at Audax ophørte med at lave enheden. A3 i blev iøvrigt i Stereophile vurderet til at være bedre end den gamle A3, hvilket ikke nødvendigvis er den absolutte sandhed, men dog et eksempel på at der var flere meninger om den sag.
Nad blev købt af Hi Fi Klubben i starten af 90`erne som følge af Nad`s økonomiske problemer og fordi man mente at Nad burde fortsætte som mærke, men det er altså ikke der Peter Lyngdorf har tjent guld. Gryphon er ejet af Flemming Rasmussen og sådan har det mig bekendt altid været.
Jensen, hvorfor ikke lykønske Dolkin med hans nyinvestering, han har da intet ud af at blive indrulleret i dine forbehold, hjælp ham hellere med et bud på hans basproblemer.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Mugge
Prøv lige at nærlæse indlæggene og revurder, hvem der taler ubehageligt til folk, du kan passende starte med dine egne. Nej, det går glimrende for Medlyd og for alle vores gode og glade musikelskende kunder.
Venlig Hilsen
Bent
|
| Til top |
|
| |