Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell el. Audiovector - HJÆLP!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 September 2003 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

rega skrev:

Hej

OK, jeg skulle ikke have spurgt ( Alex, jeg påstår ikke at han er fuld, jeg spørger om han er) om Jensen var fuld, men ærlig talt, så virkede det nærmest som om at han gik i selvsving over Hi Fi Klubben.

Udgangspunktet var Dolkins spørgsmål omkring køb af Snell højttaler og senere om nogen kunne løse hans problem med basressonanser og med det som udgangspunkt, fandt jeg Jensens indlæg noget rystende.

Jensen, jeg har været på Snell fabrikken, jeg har set på produktionen og talt med folk der har arbejdet der sammen med Peter Snell og jeg kan garanterer dig for at de havde den samme stolthed ved deres arbejde som de altid havde haft. Snell A blev f.eks stadig lavet af de 2 samme personer, de var ca. 20 timer om at samle dem. Da man skiftede diskanten i en A3 fra en Audax til en Vifa,  var det ikke dikteret af Peter Lyngdorf, men af det faktum at Audax ophørte med at lave enheden. A3 i blev iøvrigt i Stereophile vurderet til at være bedre end den gamle A3, hvilket ikke nødvendigvis er den absolutte sandhed, men dog et eksempel på at der var flere meninger om den sag.

Nad blev købt af Hi Fi Klubben i starten af 90`erne som følge af Nad`s økonomiske problemer og fordi man mente at Nad burde fortsætte som mærke, men det er altså ikke der Peter Lyngdorf har tjent guld. Gryphon er ejet af Flemming Rasmussen og sådan har det mig bekendt altid været.

Jensen, hvorfor ikke lykønske Dolkin med hans nyinvestering, han har da intet ud af at blive indrulleret i dine forbehold, hjælp ham hellere med et bud på hans basproblemer.

Venligst

Bent

1. Gør jeg også , de er der kun for en ting og det er at tjene så meget som de kan og det ved du også godt .

2.Mit forslag til ham var Klart Snell E eller EII .

3.har jeg ikke , for så ville jeg har alle ders gammel modeller til at stå , jeg har selv haft A2 og A3I så jeg ved godt hvad der er bedst .

4.NAD S hvor kan den ide fra ? jo til dels fra G og andre , det var med til at give penge i kassen selv om de holder på det ikke passer , der har købt meget debat om det også i SE .

Og ud fra det stoler jeg ikke en skid på klubben og visse andre hifi folk i dette land , men man kan ikke skrive alt man ved vel ?

Lige til slut jeg har haft Snell E II og E III på samme tid og har hørt en del på CIII og de holder lagt fra den lyd som jeg mener snell skal have .

slut prut .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 September 2003 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Jensen, hvorfor ikke lykønske Dolkin med hans nyinvestering, han har da intet ud af at blive indrulleret i dine forbehold, hjælp ham hellere med et bud på hans basproblemer.

Venligst

Bent

[/QUOTE]

Gør jeg skam også .

For selvom  lige den model ikke er min kop te , så til prisen ja , det kan man ikke sige meget til , andet jeg ville have valgt EII da jeg mener den kan måle sig med alt .

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2003 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Dolkin jeg har et forslag.
Jeg ville prøve at skifte basspolen til en med mindre dc modstand, derved vil din forstærker få bedre greb i basenheden.
Jeg har selv udført dette triks på et par dali 710, med godt resultat.
Det er nemlig meget vigtigt at der er så lidt modstand i serie med enheden.

Har du prøvet andre kabler?

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 12 September 2003 kl. 03:12 | IP-adresse registreret  

......Og så blev min tråd brugt til LIGE PRÆCIS DET som gør, at jeg så sjældent oplader min røst herinde - en stor gang frem og tilbage, om folks mere eller mindre flossede egoer (Læs: viden)

Jeg har med stor interesse fulgt rigtig mange tråde herinde i de sidste 6-7 måneder, og jeg er imponeret hvor meget spildtid der bliver brugt på netop dette!!

Jeg har ikke noget imod at en tråd løber folk lidt af hænde - vi er trods alt dybt engagerede - men der er jo nærmest til at blive ked af at se, at folk med fælles interesse kan komme derhen, hvor jeg synes denne tråd befinder sig - nemlig et sted hvor den ikke længere handler om NOGET SOM HELST, andet end hvem der ved mest. Ja jeg får sgu nærmest lyst til at kommentere det med et ØV-BØV - så kan I selv sortere i hvem der burde føle sig ramt!

Hvis dette forum fungerede bare nogenlunde efter hensigten, kunne vi ALLESAMMEN blive MEGET klogere på MEGET kort tid - det ville bare kræve at folk gav fanden i, hvem der var den klogeste!!! (Læs evt. det udmærkede citat i min signatur)

Søren: En kommentar til din idé sagde mig, at det måske ikke var det rigtige at gøre. Som jeg også spørger R.P. om længere nede: Vil du sige lidt mere om idéen, og dens effekt?

vilman: Tak for omsorgen - men jeg nu ikke så nem at slå af pinden

R.P.: Det lyder som en spændende idé, men jeg tænker at det måske vil påvirke hele basområdet (I dette tilfælde alt under 275 Hz., som jeg mener er delefrekvensen i D'erne). Vil du prøve at forklare mig lidt nærmere om effekten af dette 'indgreb'?

jensen: Du har ret i at du rådede mig til noget andet. Jeg kan så kun beklage at du ikke har lyst, til at dele din viden om rumkorretion - du virker ellers som en mand der kunne gøre andres hifi-liv rigere.

rega (Bent): Da jeg desværre ikke for nuværende kan komme det eksakte frekvensområde nærmere, må du have tålmodighed til jeg evt. får foretaget nogle målinger i min stue - men du skal have tak for dit oprigtige engagement - og dine støttende bemærkninger på vejen!

Tak for jeres forslag indtil videre - skulle der virkelig bruges 4 sider på det!!

I aften vil jeg sætte højttalerne op på to betonfliser, og lægge noget af det gummi jeg har brugt før, mellem fliserne og gulvet. Så må vi se hvor langt det bringer mig.

Pas godt på jer selv derude......

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2003 kl. 05:21 | IP-adresse registreret  

Som jeg skrev kan det være at det er en spole med kerne , og måske tynd tråd, det kan meget vel gå hen og blive en 3/4 ohm(075ohm eller mere). Det er ikke særlig godt og specielt ikke i bassen.
der kan meget vel måske side to spoler i serie, hvis det er med stejlere afskæring. Du kan jo få målt din spole med et lc meter, måske de har sådan et i dansk audio teknik.

Hvis du kan reducere denne modstand vilket du kan, vil du opleve en opstramning i bassen, den blir mere veldifineret, og presis.
Efekten af dette siger sig selv, du får bas når den er der, i modsetning til en oppustet volumiøs bas der summer hele tiden.
Du kan også forlænge refleksrøret, og få lidt af det samme resultat.
Evt et stripline kabel imellem cd og forstærker, eller holfi's eget solidcore, det er begge to kabler du kan lave for meget billige penge, og de strammer også bassen op .     
(mine erfaringer med kabel/nogen vil måske mene noget andet).
Med hensyn til om det påvirker lyden op til delefrekvensen, ja, men det er mest i subbassen, altså fra de 80hz og nedefter.

Håber at du fik lidt mere ud af det

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 September 2003 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

jensen: Du har ret i at du rådede mig til noget andet. Jeg kan så kun beklage at du ikke har lyst, til at dele din viden om rumkorretion - du virker ellers som en mand der kunne gøre andres hifi-liv rigere.

[/QUOTE]

JO , en ting ved Snell er at de kan spille rum , og kan til tider virke falsk , selv den lille EII kunne give problemer her .

jeg kan ikke sige hvad der er bedst for dig og dine højtaler , andre kan måske , men at dæmpe den ville jeg aldrig gøre .

Der er kun et at gøre og det er prøve sig frem , flytte rundt få cm kan gøre den store forskel .

Her er der problemer med at få nok bund da min stue er alt for stor

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 September 2003 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Bare at flytte rundt på HTerne kan gøre en verden til forskel, ganske få cm kan have alt at sige !! Ellers prøv med andre kabler, som fremhæver noget af det som du sætter allermest pris på !! Mulighederne er utallige, Såee op med hagen
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2003 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Jeg takker for yderligere 'enlightenment'!!

Som det er lige nu, har jeg fået mine højttalere op på et par betonfliser, med gummidæmpning under fliserne, hvilket virkelig har hjulpet meget. Så mangler jeg bare den sidste håndfuld Hz....

I første omgang vil jeg eksperimentere lidt med porten - placeringen tror jeg ikke bliver meget bedre. Hvis dét ikke hjælper vil jeg måske ty til indgreb i delefiltrene, men der skal sgu meget til, før jeg ligefrem vil ændre på konstruktionen - så skulle jeg måske starte med at tune rummet i højere grad!

Ja man lærer hver dag - og I hjælper godt til - TAK FOR DET!!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Hej Pascal.

Desuden er King, som jeg har kommunikeret med, utrolig engageret i sine kunder og deres behov. Jeg har i hvert fald ALDRIG fået så personlig betjening i nogen dansk hi-fi forretning!! 

Hallo!!! Er King en forhandler????

Hvor er det?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

hej

Da ikke snell EIII , skal være snell E eller EII.

Og jeg ville klart vælge snell E

Hej jensen,

Kunne du ikke beskrive forskellene på Snell E versionerne (gerne med flere ord end du plejer ), for du har jo prøvet ALT!

Jeg har kun hørt E3 og jeg fortryder egentlig at jeg ikke købte dem!

Desværre er det næsten altid E3 man ser til salg - især hvis de andre er radikalt bedre!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej Dolkin

Jeg har har haft et sæt Snell EIII i 4 år - og det er en fremragende højttaler; let at drive, dyb bas og masser af musik. Spiller godt med en lille forstærker - men prøv at sætte et stort svin foran !!!  Ingen tror det er en "lille" tovejs med 8" bas.

En kammerat har både haft Snell EII og EIII - EII har en lille smule mere farvelade - men EIII er lettere at passe ind i forskellige anlæg. Men grundlæggende er de ikke så forskellige.

AudioNote er (dyre) kopier af den oprindelige K, J, EII og ????

Type D er udviklet af Kevin Voecks - men de spiller hamrende godt. De skal have plads og en god kraftig forstærker (det har du). Rigtig opstillet spiller de perspektiv, detajler og dynamik i spandevis.

Af de Snell jeg har hørt kan jeg anbefale:

Type Q - Selv om der ikke er meget bas, så er mellemtonen helt forrygende.
Type K - Den originale - At høre akustisk musik på disse højttalere er stort.
Type EII og EIII - Musik !!!
Type D - Dynamik
Type AIII - Sammenhæng

Dem jeg ikke kan anbefale er:

Type M - Pop pop
Type KII - Grov og udetajleret i forhold til den oprindelige K.
Type J - Køb E i stedet for (stadig bedre end masse andre højttalere)
Type E4 - Gab
Type CIV - lidt for steril (CV skulle være bedre) til min smag
Type B - Stor tung BAS

Jeg mangler at høre AII og den oprindelig C, der vist skulle være rigtig god.

NB: Peter Snell døde i 1984 - og det samme gjorde idéen om at en billig enhed kan være bedre end en dyr.

Hilsen

Nørd

Hej Nørd!

Det er dejligt at se dette indlæg, med en samlet oversigt over modellernes forskelligheder. Jeg giver dig ret - Snell E3 kan noget som man ikke tror muligt til de penge, nemlig musik!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes