Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 10:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit hi-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud.... tror at der er meget lyd for pengene.... en rigtig god start...

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 November 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Flot anlæg og så er det smart lige at have pc lyden med  ind over. Min mor ville være stolt hvis mit værelse havde været  så ryddeligt  

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Tak for de rosende ord.

I øvrigt bør jeg nok sige at fremtiden kommer til at byde på en Holfi Xara (med sort alu-front, selvfølgelig) og et sæt Vienna Acoustics Haydn Grand. Min far købte et sæt VA Haydn Grand, og de har været inde på mit værelse, koblet på mit anlæg, og det lød himmelsk. I øvrigt skal der også standere til, som må stå tæt på bagvæggen så jeg kan flytte dem ud på gulvet når jeg skal lytte mere seriøst.
Pengene er eneste problem ift. ovenstående opgraderinger, men det må jeg se at finde en løsning på.
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted

Luke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 November 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
 Flot anlæg og så er det smart lige at have pc lyden med  ind over. Min mor ville være stolt hvis mit værelse havde været  så ryddeligt  

Det var også det første jeg lagde mærke til .... Rart at se en "knægt" på 17 år der har styr på tingene ...

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hoej skrev:
Tak for de rosende ord.

I øvrigt bør jeg nok sige at fremtiden kommer til at byde på en Holfi Xara (med sort alu-front, selvfølgelig) og et sæt Vienna Acoustics Haydn Grand. Min far købte et sæt VA Haydn Grand, og de har været inde på mit værelse, koblet på mit anlæg, og det lød himmelsk. I øvrigt skal der også standere til, som må stå tæt på bagvæggen så jeg kan flytte dem ud på gulvet når jeg skal lytte mere seriøst.
Pengene er eneste problem ift. ovenstående opgraderinger, men det må jeg se at finde en løsning på.

Der er jo det gamle kendte alt for oversete ordsprog der siger 

" Har man en fader med Haydn Grand så må han spæde lidt til"

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Hoej skrev:
Tak for de rosende ord.

Så enkelt er det ikke, desværre. Han er sgu for nærig, den gamle gråhårede.
Men jeg har arbejde og begynder på SU ligeså snart jeg bliver 18, så mon ikke der er lys forude?
Til top Vis Hoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoej Besøg Hoej's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hoej skrev:
piobyte skrev:

Hoej skrev:
Tak for de rosende ord.

Så enkelt er det ikke, desværre. Han er sgu for nærig, den gamle gråhårede.
Men jeg har arbejde og begynder på SU ligeså snart jeg bliver 18, så mon ikke der er lys forude?

Du bliver også gladere for det når du selv har ydet en indsats, så good luck

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 November 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hoej skrev:
Belsebub skrev:
Jeg lagde lige mærke til din cdafspiller, jeg er nemlig ved at få fingrene i en NAD C 540 og jeg lurer på om hvor gammel din er, så kunne jeg finde ud af hvor gammel C540 er og om den overhovedet er værd at anskaffe sig.

Den er ca. 4-5 år gammel vil jeg tro. NAD C540 er nok ca. 3-4 år så.
C540 er direkte efterfølger til 524, og der er en del ligheder mellem dem, dog er designet selvfølgelig mere moderne og lyden lige en anelse bedre.
Jeg kan fortælle dig at min 524 snart skal sælges, så det er bare med at komme med det rigtige bud hvis det kunne interessere dig.

NB: Nye billeder (igen); lidt mere diskret kabelføring og så er DVD'en flyttet ovenpå TV'et.

Jeg har faktisk fundet nogle lidt nyere cdafspiller, der vil passe bedre med min nad C352, som jeg senere udskifter med NAD C162 + C272, regner med at det bliver købt brugt hen ad vejen.

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hehe, absolute music og Iron Maiden ... hvad er du mest glad for? 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hehe, absolute music og Iron Maiden ... hvad er du mest glad for? 

Absolute Music er et levn fra mine yngre dage, ligesom noget af det andet crap i min samling.
Iron Maiden er selvfølgelig dem jeg er mest glade for ;)

Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet nye billeder, samt lidt småændringer i udstyret. DVD-afspilleren fungerer nu midlertidigt som CD-afspiller.

Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået ny CD-afspiller, en rigtig lækker Holfi Xara NFB2, købt brugt for 3600 kr. 1½ år gammel. Billederne er opdateret med det nye vidunder. Der er stadigvæk ikke fundet en løsning på højtalernes placering, men jeg arbejder stadigvæk på sagen. Vil meget gerne have dem på standere.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Tillykke med cd'en, der lyder til at være et godt køb til den pris. Husk at sikre at CD-indgangen på Megarus'en står til 800 ohm, det lyder Holfi's cd'er klart bedst ved, synes jeg. Af med låget på forstærkeren, og se på den lille blå DIP-switch i øverste højre hjørne (set forfra) på printet. Begge kontakterne skal stå til ON.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Hoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:
Tillykke med cd'en, der lyder til at være et godt køb til den pris. Husk at sikre at CD-indgangen på Megarus'en står til 800 ohm, det lyder Holfi's cd'er klart bedst ved, synes jeg. Af med låget på forstærkeren, og se på den lille blå DIP-switch i øverste højre hjørne (set forfra) på printet. Begge kontakterne skal stå til ON.

Det har jeg skam leget lidt med, og jeg er helt enig i at 800 ohm, eller 820 ohm som der står indeni, lyder klart bedst.

Og ja, det er et vanvittigt godt køb til den pris, den spiller bare rigtig godt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes