Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY højttalerjkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sponkii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 August 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

StylaH skrev:
6 Bajere på i ikke kan høre forskel på om der er sprøjtet klar lak på eller ej.

Gir dig fuldstændig ret om det lyder super super elendigt eller bare superelendigt kan man sikkert ikke høre den store forskel på.......

tjaa, og jeg er ret så sikker på du slet ikke kan høre forskel på hvor superelendig eller super superelendig lyden er hvis du skynder dig at tylle de 6 øl for du tænder for "de forgyldte varkumpakkede silkestartkabler" :P

Til top Vis Sponkii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sponkii

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Nå, men helt seriøst. Nu har jeg igen prøvet et billigt og et dyrt ht-kabel op mod hinanden. Begge havde de den samme klangbalance i mit anlæg men kilometervis større perspektiv - ekstrem meget mere afslappethed og opløsning på det dyre. Jeg er ked af det venner, men det at der er elektrisk kontakt er altså ikke det samme som at kvaliteten kommer igennem...
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 02 August 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Nå, men helt seriøst. Nu har jeg igen prøvet et billigt og et dyrt ht-kabel op mod hinanden. Begge havde de den samme klangbalance i mit anlæg men kilometervis større perspektiv - ekstrem meget mere afslappethed og opløsning på det dyre. Jeg er ked af det venner, men det at der er elektrisk kontakt er altså ikke det samme som at kvaliteten kommer igennem...

Kilometervis af perspektiv ?

Ekstrem opløsning ?

Gad vide hvilket kildemateriale det dækker over ?

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Mercury skrev:

Kilometervis af perspektiv ?

Ekstrem opløsning ?

Gad vide hvilket kildemateriale det dækker over ?

Det jeg mener er at lydbilledet bliver markant meget større, så meget at man faktisk bliver lidt overrasket - Opløsning ja egentlig er det enkelt at høre men nok lidt sværere at beskrive, det er de små detaljer som pludselig er "blødere" men alligevel tydeligere eller mere naturligt integreret istedet for at være seperate "effekter" kommer de pludselig til at få en "forståelig" andel af lydbilledet. Det sjove er at jo bedre lyden er i anlæget jo mere for man ud af egentlig dårlige indspilninger så jo hifi-plader er da ok, men det er den almindelige plade som skal svinge.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Sponkii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 August 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

er der væsentligt forskel i lyden på et solidt 6kvardrat og et tråd 6 kvardrat ?...
 - og bliver det endnu bedre med et 12kvardrat ?...
Til top Vis Sponkii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sponkii

PaleRider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

hifi-fjols skrev:
Selvom dette er en ældre tråd vil jeg lige bidrage.

Man køber 2x6 kvadrat og fletter med min. 45 grader, så har man nok verdens bedste højttaler kabel.

Man skal dog huske at disse kabler kun holder i ca. 6 måneder, hvorefter de skal udskiftes. Dette gælder dog ikke, hvis du bruger det som subwoofer kabel.

Øhhh... holder det kun 6md?

For det første så bliver det jo nok kun udråbt som verdens bedste kabel af dig selv! Og hvis det skal være muligt at flette, så går jeg ud fra du bibeholder isolerings materialet, og så kan jeg da ikke se nogen grund til, at det ikke skulle holde mere end 6md.? Oxydere det omkring stikkene eller hvad...

Kobberet holder i ca. 6 hundre år, lad ingen hifi-pusher indbilde dig noget andet

Ad "verdens bedste" angår er det ikke langt fra å være sandt, dog spiller endnu tykkere endnu bedre bass. Jeg vil ikke flætte lederne men holde dem adskilt da all elektrisk påvirkning av signalet betyr en degradering, spesielt av 3D. Bi- eller tri-wires det der det er muligt åbnes det ytterligere op!

Mvh. RS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes