Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PW 9509 vs. PW9319/12 ?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 April 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Asger B skrev:
Nu har "medlyd" ingen mail-adr. eller andre oplysninger om noget indstillings-DVD - kun et tlf.nr. man kan ringe til! Men "skiven" du omtaler, som ku' købes på nettet, hvad hed den egentligt? - bare så jeg evt. selv kunne søge efter den!

Digital Video Essentials. Sørg for at få PAL udgaven, medmindre du primært bruger reg. 1 film.

Den kan bl.a. købes hos www.tapeconnection.dk, www.laserdisken.dk og www.axelmusic.dk.

Asger B skrev:
Citat:Der er altså 6 forskellige RGB-standarder at tage højde for. Derfor er det ikke nok at projektoren kan modtage RGB, man skal sikre sig at den kan modtage præcis det format afspilleren sender.

Hvordan finder jeg ud af, hvilket af de 6 signaler min DVD-afspiller sender?? - eller hvad det nye TV kan modtage/forstå? -

Din DVD sender RGBs, og det er _altid_ det RGB-format der ligger i et scart-stik - og dermed også det format tv'et er forberedt til. Kort sagt, køb et såkaldt fuldt monteret scart-stik (hvilket vil sige stort set alle rimeligt fornuftige kabler), og sæt DVD-afspilleren til RGB (på visse, f.eks. Philips, er dette ikke nødvendigt), og sæt stikket i Scart 1 eller 2 på tv'et. Så får du RGB.

Asger B skrev:
Er der ikke et DVI-stik bag på TV'et? - hvad med 9520?

Nej, indtil videre er der ingen CRT-tv med DVI indgang.

Asger B skrev:
Ud fra de oplysninger jeg har givet indtil vidre, kan i så ikke "bedømme" hvilke type kabler jeg skal/bør bruge, samt hvilke signal DVD'en bruger/TV'et modtager ...ellers er jeg da sat lidt af her!?!

Hermed gjort - typen er nemt nok: fuldt monteret scart-kabel, og DVD'en sat op til RGB, så er der ikke mere at være i tvivl om. Præcist hvilket mærke/model kabel du bør købe har jeg svært ved at rådgive dig om uden at overtræde reglerne for reklame i forummet.

Asger B skrev:
Eller hvordan med det coaxial-kabel - er det godt eller skidt at bruge det?? - skal jeg måske bruge et helt andet "setup"? - isåfald hvilke?!?

Coax er det bedste, så bare hold fast i dét. Alt efter afspiller kan du dog også her risikere at skulle pille i opsætningen på afspilleren, for at få 5.1 lyd ud. Den skal stå på "bitstream", "dolby digital" eller "all" (alt efter mærke), og ikke "PCM".

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Asger B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Citat:Kort sagt, køb et såkaldt fuldt monteret scart-stik (hvilket vil sige stort set alle rimeligt fornuftige kabler), og sæt DVD-afspilleren til RGB (på visse, f.eks. Philips, er dette ikke nødvendigt), og sæt stikket i Scart 1 eller 2 på tv'et. Så får du RGB.

Jeg har kikket på sådan et fladt sølvgråt kabel(30x5mm) som de i butikken brugte på flere LCD/plasma-TV - Det har sådan lidt "luksus-scart-stik" i crom og virker meget robuste/solide - er det noget?

Hvordan "sætter jeg min DVD" til RGB??? - kender du til Harman/kardon og den måde de virker/fungere på?? - for jeg kan ikke de nogen knap..?!

Citat:Præcist hvilket mærke/model kabel du bør købe har jeg svært ved at rådgive dig om uden at overtræde reglerne for reklame i forummet.

Jammen... Jeg er helt ny i det her og kender ikke til alle de navne/mærker der findes - og hvad der er godt og rigtigt!?! - Der er ikke tale om reklame, men vejledning ud i kablernes verden af typer, navne og mærker - som efterhånden har udviklet sig til en jugle i mine øjne!!!

Ud fra min "vævende" forklaring/beskrivelse af et scart-kabel, kan du så ikke fortælle mig om du ved hvad jeg mener/taler om?? - og så evt. hvad den kabeltype og mærket hedder, da jeg jo køber det alligevel(hvis det er godt nok/bedst)

Til top Vis Asger B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asger B Besøg Asger B's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 01 April 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale vivanco, eller måske techlink, men vivanco synes jeg er det bedste....

Mvh.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 01 April 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til den der kalibreringsdvd......

Er det noget man kun kan bruge på CRT eller kan man også bruge den på LCD og Plasma?

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 April 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

CosmoKramer skrev:
Med hensyn til den der kalibreringsdvd......

Er det noget man kun kan bruge på CRT eller kan man også bruge den på LCD og Plasma?

I høj grad også på LCD/Plasma. Nogle enkelte af testbillederne skal dog bruges lidt forskelligt, men det bliver man guidet igennem om nødvendigt.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 April 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Asger B skrev:
Ud fra min "vævende" forklaring/beskrivelse af et scart-kabel, kan du så ikke fortælle mig om du ved hvad jeg mener/taler om?? - og så evt. hvad den kabeltype og mærket hedder, da jeg jo køber det alligevel(hvis det er godt nok/bedst)

Jeg gætter på Tech-Link - kender dem ikke, men de er vist ganske udmærkede til pengene. Du kan sagtens bruge dem, i hvert fald.

Asger B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 03 April 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg lige høre ang. antennestik/kabler.

Vi har kun 1 (radio)/antennestik, men 2 tv! - Antenne-signalet er bare blevet delt med et "splitter-stik"!

Indtil vidre har det fungeret ok, men jeg vil lige høre om man kan se forskel (tænker her på at flere har snakket om, at man skal have den direkte forbindelse - Antennestik/TV, for at det ser "ok" ud på et 100Hz TV) Kan det på nogen måde lade sig gøre at dele signalet, uden at det forringer signalet? - evt via noget extraudstyr?? - (man skal ku' se TV i soveværelset!! )

Til top Vis Asger B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asger B Besøg Asger B's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Asger B skrev:
Indtil vidre har det fungeret ok, men jeg vil lige høre om man kan se forskel (tænker her på at flere har snakket om, at man skal have den direkte forbindelse - Antennestik/TV, for at det ser "ok" ud på et 100Hz TV) Kan det på nogen måde lade sig gøre at dele signalet, uden at det forringer signalet? - evt via noget extraudstyr?? - (man skal ku' se TV i soveværelset!! )

Ja, der findes splitter-boxe, forstærkere og kombinationer af de to. Antennesignaler og specielt fordeling af dem er en videnskab i sig selv - tag fat i en lokal antenneinstallatør, og forelæg ham problemet. Det kan virke som en lille opgave, men forskellen på en halvgod og en god løsning kan være ret stor. Det gør ikke noget hvis det koster en tusse at få lavet, bedre investering i billedkvalitet er svær at finde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes