| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du 100% sikker på at din el-installation ikke har en fejl der gør at spændingen kan falde meget når der trækkes strøm et andet sted - f.eks. et køleskab?
Måske er afkoblingskondensatoren på dit køleskab færdig, med det resultat at installationen overbelastes hver gang det starter op? En ny kondensator til et køleskab er ikke dyr - det er arbejdslønnen der koster.
Ellers kan du være uheldig at en kondensator til at holde højspændingen i projektoren er tørret ud, men jeg tror mere på andre fejl i selve el-installationen.
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Ellers kan du være uheldig at en kondensator til at holde højspændingen i projektoren er tørret ud"
Ja, så skulle det være sket under transport tiden:)
Den kørte i syv-otte timer uden problemer hos mig, og har før det været brugt som min 'egen' projektor i et par måneder.
Meyer, jeg troede at problemet forsvandt efter du skiftede stik???
Uanset hvad, vil du så ikke ringe til mig i aften?
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meyer:
Det må tydeligvis være et problem med at spikes fra afbrydergnister i elinstallationen slår ind på et kabel et sted. Hvis du blot ét sted i dit anlæg har kabler der er dårligt skærmede, kan det være der din støj kommer ind på systemet.
Uskærmede kabler kan være kilde til mange problemer når man har flere typer AV-udstyr koblet sammen. 
Bruger du kun skærmede signalkabler overalt i anlægget, eller har du også eksotiske kabler der er helt uskærmede? Eksempelvis kan en kortslutningsbøjle imellem for og effektdel være noget skidt, og bør erstattes af et skærmet kabel.
Ægte jordforbindelse er et must ved mange installationstyper til PC-netværk og AV-installationer, så det vil måske være en ide at få lavet en jordet elinstallation til at kanalisere støjen væk med. Så tror jeg ikke du får nogen problemer igen, hvis du vælger den løsning.
Nogle siger at det kun kan laves med et jordspyd der bankes adskillige meter ned i jorden, men her er nok meget info at hente her på forummet allerede om det emne!
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan problemmet ikke skyldes at jeg kun har en sikring til alt mit lys og strøm. Har tre til komfuret så kan jeg måske trake strøm fra den.
Jeg skrev tidliger at det blev være jo længer tid den var tændt det stemmer ikke aligevæld i vatifælde ikke når jeg køre med momitsu'en. Det er i det heletaget blevt meget bedre med momitsu'en der er næsten kun bilede udfald når jeg tænder og slukker for noget.
Ps. hvor maget strøm bruger den sorn ca.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan projectoren tage skade af at jeg kun køre med en sikring
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du tænker på om den tager skade af at sidde på samme sikringsgruppe som alle andre apparater?
Kraftige støjspidser fra et gammelt køleskab kan næppe ødelægge noget, og andet digitalt udstyr kan vel højest give billedforringelser.
Det du skal være mest opmærksom på, er nok lydtryk fra en stor subwoofer, og for høj temperatur ved dårlig køling.
Så er der støv der skal holdes øje med, og undgå at spilde en øl ned i projektoren.
(Dette skulle efter sigende være sket ved en messe, med en projektor til flere hundrede tusinde ).
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går prøvede jeg at sætte DVD, Projektor og forstarker i den samme stik dåse rasultatet var virkelig noget møj bildet falte helle tiden ud selv om jeg ikke tændte og slukkede for noget + at det var ligesom om at biledet hakkede. bagefter satte jeg projektoren, forstærkeren og DVD afspilleren i et strøm stik hver for sig. Det var helt anderledes bildet gik ikke ud kun når jeg tænder og slukker for noget.
Mit ? er så om det ikke kun kan være et strøm problem. Kan problemet ikke løsses ved at køre med en sikring fra komfuret til projektoren så projektoren for en sikring for sig selv.
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ærgeligt at du har alle de problemer.
Men jeg vil altså også skyde på at det er strømmen der er noget galt med, specielt når en CRT projektor ikke kan hakke i billedet. Så er det DVD'en der gør det, som Spencer siger, sikkert pga. strøm.
Jeg har dog aldrig før haft nogle med de problemer, heller ikke selv.
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske bør du få en elektriker til at kigge din installation igennem!
Der laves meget sjusk, og din installation kan være lavet af en lærling, eller et sjuskehoved der ikke ville bestå sin elektriker-eksamen med dét stykke arbejde.
Er der fejl på din installation, bør de findes, også af andre årsager.
En prof installation med jordforbindelse, er klart at foretrække, hvis du har råd til at få det lavet. Det er f.eks. et krav ved computernetværker (roder selv en del med den slags).
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan det være at jeg næsten aldrig kan køre 720p og 1080i ud af min Momitsu og over i min Marquee 8500 pt. køre jeg med 1024*768 men er 720p ikke bedre en anden ting jeg heller ikke forstår er at bildet bliver støre når jeg køre 576 eller 480 end når jeg køre 1024*768 og når jeg køre 576 eller 480 i 50 Hz bliver bildet kun halvt så store i breden end med 60 Hz. Kan det være kablet. tror ikke det er det bedste kabel jeg køre med. Hvor kan man købe et kabel med RGBHV og DVI eller VGA i den anden ende der er nemlig ingen forretninger der sælger dem her i Esbjerg.
Ps. lidt underligt men det der med at bildet gik ud af og til er næsten helt gået i sig selv det er næsten kun når jeg tænder og slukker for min forstærker at den kan finde på det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at billedet bliver større ved forskellige opløsninger, tyder på at du ikke har lavet individuelle justeringer for hver opløsning.
Det bør du gøre, og kan f.eks. vælge forskellige højde/bredde.
Du kunne f.eks. vælge at 1280*720 er i 16:9 format, og 800*600 er i 4:3 format. Det er noget du helt selv bestemmer for hver opløsning.
Har du et lærred med mulighed for afmaskning, er det smart at lave mulighed for både 16:9 og 4:3.
Ældre film i Academyformat kørte næsten 4:3, og ligger altid i 4:3 på DVD. De var optaget i 1,37 til 1, hvor 4:3 er 1,33 til 1.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der ved hvorfor jeg ikke kan køre DVI 720p samt 1080i kan godt køre HDTV 720p og 1080i på min DLP projector det er godtnok med et component cabel
ps. nogen der ved hvor man kunne købe RGBHV kabel ca. 5 meter
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
Er der ingen der ved hvorfor jeg ikke
kan køre DVI 720p samt 1080i kan godt køre HDTV 720p
og 1080i på min DLP projector det er godtnok med et
component cabel
ps. nogen der ved hvor man kunne købe RGBHV kabel
ca. 5 meter |
|
|
ang kabler, så prøv her:
http://www.hd.dk/ - billigt, standart kvalitet
http://www.crtprojectors.co.uk/ - custom made HQ kabler..
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay har fundet ud af at når jeg stiller min momitsu på 576p 60hz er der ingen problem med at den blinker selv når jeg tænder og slukker for min forstærker eller subwoffer. men når jeg så sætter den på 1024*768 kan den godt finde på at blinke special når jeg tænder og slukker for noget der bruger en del strøm.
En af de få gange hvor jeg fik den til at tage imod 1080i begyndte den at gå helt amok med at blinke så det er ligsom om at jo højer jeg kommer op i scalingen jo støre bliver problemet.
er der nogen der ved hvad det kan være.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor tit skal man rengøre projectoren og hvad må man bruge.
Vil en kompraser være i overkanten til at puste alt støvet ud med eller hvad
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kompressor er for voldsom at bruge til det, og vil i mange tilfælde blæse støv længere ind, hvor det er svært at få væk igen.
Brug speciel trykluft på dåse som er designet til elektronik. En dåse koster imellem 50 og 80 kroner. Jeg har selv brugt en dåse af det, og må melde at det var en god investering!
Det indeholder ikke vanddamp, og skader ikke følsomme dele.
Ellers skal der bruges specielt papir til rens af linserne, som ikke ridser. Dette køber du i en fotoforretning.
Edit: Og hvor tit? - tjae der kan næsten sidde en hveps på en af de forreste linser, før det generer! 
På mindre projektorer skal der bare lidt støv til, før det kan ses. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Edit: Og hvor tit? - tjae der kan næsten sidde en hveps på en af de forreste linser, før det generer! 
|
|
|
LOL. Præcis, de forreste bør ikke renses, de har ikke så meget med billedet at gøre. Medmindre der selvfølgelig ikke kan kommer lys igennem
Meyer, du bør ikke gå at tænke så meget på vedligehold. De samler utrolig lidt støv.
Du er velkommen til at ringe, stadigvæk!
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved i om man skal sætte frekvensen på marquee for at få den til at tage imod 720p skulle det ikke være bedre end 576p har haft den til at køre 720p et par gange for langtid siden men nu kan jeg bare ikke få den til det mere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
|
ved i om man skal sætte frekvensen på marquee for at få den til at tage imod 720p skulle det ikke være bedre end 576p har haft den til at køre 720p et par gange for langtid siden men nu kan jeg bare ikke få den til det mere.
|
|
|
Den forsøger vel blot at vise det signal den bliver fodret med? Hvis du sender et 720p signal ind i projektoren, vil den vel forsøge at vise det?
Der skal naturligvis stilles konvergens for hvert enkelt signal du vil fodre den med, og har du ikke givet den et 720p signal før, vil du skulle stille konvergens. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicholas var det noget med at du kunne skaffe et DVI indput's kort til marquee eller kender i til et sted hvor man kan købe sådan en hende regner nemlig snart med at anskaffe mig en
|
| Til top |
|
| |