Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dvd-priser undersøges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Hej Svend,

jeg kan sagtes se din pointe omkring forbrugerens interesse (eller mangel på samme) på blockbusters indkøbspris. Og jeg er enig i at prisen for at leje en film et eller andet sted skal stå i et forhold til hvad det koster at købe den samme.

Personligt kan jeg da sige at jeg faktisk ikke en eneste gang har prøvet at leje en DVD - jeg hører til dem der foretrækker at eje film frem for at skulle aflevere dem igen dagen efter. Men det har intet med prisen at gøre, det ville være det samme (for mig) om lejeprisen var 5 kr.

Og når det er sagt så er prisen for at leje film afspejlet af at man her henvender sig til et noget andet marked end det som jeg tror udgør en stor del af "hardcore" hjemmebiofolkene på dette site f.eks.

Som jeg ser det, så kan lejekunder stort set deles i to grupper - dem der lejer en film for at "teste" den, fordi de måske ikke er sikker på om den er god nok til at man vil købe den, og dem der lejer film fordi de ved at de aldrig vil se filmen igen - heller ikke selv om de købte den.

For de fleste "normale" mennesker, er tanken om at se en film mere end én gang for ikke at sige flere gange, som der er en aktuel tråd om et sted i dette forum, temmelig fremmed. Og hvis man VED at man kun skal se filmen den ene gang, så er 35-40 kr. vel ikke så fjollet i forhold til f.eks. 199.

Og så synes jeg som du jo egentlig selv nævner at man netop godt kan se konkurrenceelementet i lejemarkedet. Måske ikke så meget i prisen for leje af én film i ét døgn - men i form af forskellige tillægsydelser, som større rabat ved leje af flere film, længere lejeperiode osv osv.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jeg leier aldri en eneste film.

Å leie en film koster ca 50% av hva det koster å kjøpe filmen fra utlandet. Så er det en film jeg vil se kjøper jeg den heller, og skulle det ikke være en film jeg vil se flere ganger selger jeg den igjen. Det ofte med mindre tap enn hva leien ville ha kostet meg.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

så har vi en ny artikel i sagen: 

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=382071

2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes