| Sendt: 18 April 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend,
jeg kan sagtes se din pointe omkring forbrugerens interesse (eller mangel på samme) på blockbusters indkøbspris. Og jeg er enig i at prisen for at leje en film et eller andet sted skal stå i et forhold til hvad det koster at købe den samme.
Personligt kan jeg da sige at jeg faktisk ikke en eneste gang har prøvet at leje en DVD - jeg hører til dem der foretrækker at eje film frem for at skulle aflevere dem igen dagen efter. Men det har intet med prisen at gøre, det ville være det samme (for mig) om lejeprisen var 5 kr.
Og når det er sagt så er prisen for at leje film afspejlet af at man her henvender sig til et noget andet marked end det som jeg tror udgør en stor del af "hardcore" hjemmebiofolkene på dette site f.eks.
Som jeg ser det, så kan lejekunder stort set deles i to grupper - dem der lejer en film for at "teste" den, fordi de måske ikke er sikker på om den er god nok til at man vil købe den, og dem der lejer film fordi de ved at de aldrig vil se filmen igen - heller ikke selv om de købte den.
For de fleste "normale" mennesker, er tanken om at se en film mere end én gang for ikke at sige flere gange, som der er en aktuel tråd om et sted i dette forum, temmelig fremmed. Og hvis man VED at man kun skal se filmen den ene gang, så er 35-40 kr. vel ikke så fjollet i forhold til f.eks. 199.
Og så synes jeg som du jo egentlig selv nævner at man netop godt kan se konkurrenceelementet i lejemarkedet. Måske ikke så meget i prisen for leje af én film i ét døgn - men i form af forskellige tillægsydelser, som større rabat ved leje af flere film, længere lejeperiode osv osv.
|