| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi bliver nok enige alligevel. Når jeg på Torsdag hører vennerne spille på The Rock vil jeg sgu ikke have Jazztrommer med to rørmic's over kryds . Så skal der være en lilletromme og stortromme der slår hårdt.
MEN: Selv til normal rock vil jeg meget gerne kunne høre tammerne, og jeg er meget uening i at ikke-gatede tammer mudrer lydbilledet.
|
| Til top |
|
| |
Kole Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Vi bliver nok enige alligevel. Når jeg på Torsdag hører vennerne spille på The Rock vil jeg sgu ikke have Jazztrommer med to rørmic's over kryds . Så skal der være en lilletromme og stortromme der slår hårdt.
MEN: Selv til normal rock vil jeg meget gerne kunne høre tammerne, og jeg er meget uening i at ikke-gatede tammer mudrer lydbilledet. |
|
|
Hvis man skal lave stram lilletrommelyd skal tammerne gates (ligeledes stor- og lilletromme). Det kommer naturligvis an på hvor højt man skal spille osv.
Der er dog ingen der siger, at releasetiden på gates skal sættes på 0.2 sek., og at trommeslageren nærmest skal hoppe på trommen for at få gaten til at reagere!
Jeg kan godt lide at tammerne er godt fremme. Som regel (igen afhængig af bandet) laver jeg en god stram grundlyd på closemics, og gater forholdsvist hårdt (checker altid med trommeslageren om ghostnotes osv. kommer med). Dernæst blander jeg overheads ind i lydbilledet, for at få lidt naturlige transienter med i lydbilledet. - Polariteten checkes naturligvis...! Dernæst smides samtlige trommespor ind i en stereocomp, som fremhæver attack'et i trommerne.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Dernæst smides samtlige trommespor ind i en stereocomp, som fremhæver attack'et i trommerne.[/QUOTE]
Pas nu på hvad du siger. Husk du er på Nørdernes hjemmebane. Hvis de finder ud af hvor du bor, hugger de alle dine comp's
|
| Til top |
|
| |
Kole Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Pas nu på hvad du siger. Husk du er på Nørdernes hjemmebane. Hvis de finder ud af hvor du bor, hugger de alle dine comp's |
|
|
Hehe...!
Hvis blot folk her vidste, hvad en god comp kan gøre for musik.
Til sommer har jeg en Summit DCL-200 rørhybridcompressor med til bas og Tue's vokal, samt en Universal Audio 2-1176 FET-compressor til trommer.
- To produkter, der formentlig koster mere tilsammen end gennemsnits-hifi-nørdens anlæg.
De comps lyder intet mindre end fantastiske!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt hvad en god mic pre og comp kan gøre. Jeg tør bare ikke bekende kulør her i forum.
Jeg husker iøvrigt den artikel, hvor jeg læste Jennifer Warnes var ukomprimeret. Her stod B&K'en var ført gennem en rørpre uden eq. og direkte i båndmaskinen, herefter skulle der ikke være tilført andet end klang.
Der er højst sandsynligt master komprimeret, men gjort rigtigt er det nu heller ikke skidt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
DK er iøvrigt ikke kun hifi-land. Her er lidt fra lydteknikkerne (www.gyraf.dk)
Pris: omkring 30.000 per del (og det er faktisk ikke dyrt).

Har ikke selv hørt produkter, men fortæller alligevel lidt om danskernes tilgang til håndværk generelt.
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
Ingen af de ovenstående "problemer" plager klodens pt. bedste big band trommeslager, der kan høres uforstærket hver mandag i Vognporten
|
|
|
Argh! 
Øh...jeg ved ikke hvor jeg skal begynde at besvare dette forkvaklede udsagn.
1. "Verdens Bedste" er generelt en titel man skal være forsigtig med at smide rundt med.
2. Nej, fordi bigband trommer er mere jazz end de er rock.
3. Nej, det er generelt sjældent man bruger gates på trommer der ikke er miket op.
Død over jazztrommer! Nu! __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal nok lade være at forstyrre så meget her.
Men, der er et spørgsmål som jeg har tænkt over ret tit. Og nu der er lydfolk på banen.
Hvad er hemmeligheden bag den fede tromme og baslyd der er på mange af
70'er rockpladerne. F.eks. Armatradings Me, Myself, I og Rickie Lee
Jones og husker jeg rigtigt har nogle af CVs 70er ting samme lyd. Her
synes jeg nemlig man kan høre trommer er trommer og bas er en bas,
altså rigtige instrumenter - *samtidig* med der er drøn på drengen. Ved
ikke om i kan følge mig eller kender pladerne (mon dog ikke). Ramte de
den lyd ved en tilfældighed eller pga. et apparat der var på mode eller
optog/mixede de som var det jazz eller hvad pokker er det.
Ville man kunne forsvare at lave samme lyd idag til kommerciel brug
eller er det bare for kedeligt i kunstnernes og/eller publikums øjne.
mvh
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
bjørn skrev:
|
Ingen af de ovenstående "problemer" plager klodens pt. bedste big band trommeslager, der kan høres uforstærket hver mandag i Vognporten
|
|
|
Argh! 
1. "Verdens Bedste" er generelt en titel man skal være forsigtig med at smide rundt med.
3. Nej, det er generelt sjældent man bruger gates på trommer der ikke er miket op.
Død over jazztrommer! Nu!
|
|
|
Du mener jo i virkeligheden "død over musik"
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Stemer skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
Argh! 
Død over jazztrommer! Nu!
|
|
|
Du mener jo i virkeligheden "død over musik"
|
|
|
I din defintion formentlig, ja __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ro på, der skal være plads til alle, ellers ville det sgu være kedeligt. Jeg var også ung engang, og hørte kun en slags musik.
Det ville sgu være kedeligt, hvis man hører det samme hver dag og hele
tiden. Den dag hvor man ikke kan brokke sig dårlig musik, er det sgu
blevet for kedeligt.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Ro på, der skal være plads til alle, ellers ville det sgu være kedeligt. Jeg var også ung engang, og hørte kun en slags musik.
Det ville sgu være kedeligt, hvis man hører det samme hver dag og hele tiden. Den dag hvor man ikke kan brokke sig dårlig musik, er det sgu blevet for kedeligt.
|
|
|
Denne tråd viser tydeligt at der er deltagere her på siden (hifi4all) der set fra en musikalsk/lydmæssig synsvinkel bebor hver sin planet.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Kjeldsen skrev:
Det ville sgu være kedeligt, hvis man hører det samme hver dag og hele tiden. Den dag hvor man ikke kan brokke sig dårlig musik, er det sgu blevet for kedeligt.
|
|
|
Denne tråd viser tydeligt at der er deltagere her på siden (hifi4all) der set fra en musikalsk/lydmæssig synsvinkel bebor hver sin planet.
|
|
|
Ja lad os da endelig få ødelagt den herlige - Roger Berg - trommelyd i Vognporten og så bagefter alt andet naturligt lydende musik!
Jazztrommer er da til for at opleves! Alt andet er ødelæggende adfærd. Tror s'gu jeg sender et par links til Roger, i aftenens sære anledning..
Jer"lydteknikere"fra specialklasseplaneten Moron, tag dog hjem!
Mvh. Jens/Modifix von Duelund Coherent Audio
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håbede faktisk på at hifi4all deltagere var knap så snævertsynede som stemer, men det lader ikke til at være tilfældet.
Den sidste kommentar er jo ikke sjov, men decideret nedsættende.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Jeg håbede faktisk på at hifi4all deltagere var knap så snævertsynede som stemer, men det lader ikke til at være tilfældet.
Den sidste kommentar er jo ikke sjov, men decideret nedsættende. |
|
|
Vel ikke mere "nedsættende" end Stemer's indlæg om "forkvaklede synspunkter" og "død over jazztrommer". Og i anden ombæring "død over musik" i min definition dvs. akustisk uforstærket musik.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
Vel ikke mere "nedsættende" end Stemer's indlæg om "forkvaklede synspunkter" og "død over jazztrommer". Og i anden ombæring "død over musik" i min definition dvs. akustisk uforstærket musik.
|
|
|
Jo men det er sådan det sædvanlige bavl og mundhuggeri starter. Det er muligt at nogen kommer med lidt kontroversielle ytringer, men det er vel ingen grund til at sænke niveauet for diskussionen til ren mudderkastning.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Den sidste kommentar er jo ikke sjov, men decideret nedsættende. |
|
|
Snævertsynet!? Hvem er det der tuder over kvaliteten af langt størstedelen den musik der udgives idag, og lytter til specialudgivelser fra specielle, snævre selskaber hvor man køber plader efter kompressionsgrad....? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lighten up Hifi nerds!
Jeg kan betro jer at i den virkelige verden ville Stemer aldrig gate et jazz-trommesæt, så lad dog være at løbe med linen !
Nogle af de fordomme i som entusiaster har imod vores værktøj, bliver bare meget absurde af og til. Ville i også forbyde en tømrer at bruge en el-høvl, fordi at der findes dårlige tømrere ?
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En el-høvl er sej. Jeg har engang set en med defekt sikring fare hen over et trægulv.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
Jo men det er sådan det sædvanlige bavl og mundhuggeri starter. Det er muligt at nogen kommer med lidt kontroversielle ytringer, men det er vel ingen grund til at sænke niveauet for diskussionen til ren mudderkastning.
Mvh,
Karsten
|
|
|
Du bør henvise til den der startede "mudderkastningen" ved bemærkninger som "forkvaklede synspunkter" og "død over jazztrommer" når nu du har besluttet dig for at beklege den trods alt beherskede spredning af mineralholdigt materiale.
|
| Til top |
|
| |