Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Er du lydteknikker?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Jeg har fornylig været i teateret og set/hørt musicalen "Den eneste ene".

Det var simpelthen så skrækkeligt at høre. Det skar i ørene tit og ofte. Sangerene kunne ikke synge. Sådan lød det, men jeg ved af erfaring at det bestemt kan skyldes anlægget. Hvordan kan man sådan noget bras!

Der blev brugt mikrofoner uden kabler, og jeg har bl.a. dem mistænkt for at giveden dårlige lyd.

MODIFIX skrev:

Sven.

En nylig koncert i Viften, med Radioens Bigband, fik en fælles bekendt til resolut at udvandre. Bjørn og jeg håbede på at der måske blev rettet et par eller tre INDLYSENDE fejl i pausen, men det gjorde der ikke..

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg

Interessant, eftersom jeg sandsynligvist kender de teknikere der har været involveret kunne jeg godt tænke mig lidt uddybning.

Som formodet lyttetrænede Hi-fi interesserede synes jeg godt man kan kræve at i kommer lidt mere "kød" på jeres oplevelser, i form af lytte observationer, og relevante sammenligninger:

Hvor var i placerede ?

Var problemerne relaterede til tale eler musik ?

Var problemerne frekvensbestemte ?

Var problemerne niveaubestemte ?

Var oplevelsen uacceptabel i forhold til jeres forventninger, eller i forhold til andre oplevelser samme sted ?

Og når der nævnes "indlysende fejl" som ikke rettes, kan i så ikke lige delagtiggøre mig i disse fejl´s karakter ?

MVH Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:
Sven Palvig skrev:

Det var simpelthen så skrækkeligt at høre. Det skar i ørene tit og ofte. Sangerene kunne ikke synge. Sådan lød det, men jeg ved af erfaring at det bestemt kan skyldes anlægget. Hvordan kan man sådan noget bras!

Der blev brugt mikrofoner uden kabler, og jeg har bl.a. dem mistænkt for at giveden dårlige lyd.

MODIFIX skrev:

Sven.

En nylig koncert i Viften, med Radioens Bigband, fik en fælles bekendt til resolut at udvandre. Bjørn og jeg håbede på at der måske blev rettet et par eller tre INDLYSENDE fejl i pausen, men det gjorde der ikke..

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg

Interessant, eftersom jeg sandsynligvist kender de teknikere der har været involveret kunne jeg godt tænke mig lidt uddybning.

Som formodet lyttetrænede Hi-fi interesserede synes jeg godt man kan kræve at i kommer lidt mere "kød" på jeres oplevelser, i form af lytte observationer, og relevante sammenligninger:

Hvor var i placerede ?

Var problemerne relaterede til tale eler musik ?

Var problemerne frekvensbestemte ?

Var problemerne niveaubestemte ?

Var oplevelsen uacceptabel i forhold til jeres forventninger, eller i forhold til andre oplevelser samme sted ?

Og når der nævnes "indlysende fejl" som ikke rettes, kan i så ikke lige delagtiggøre mig i disse fejl´s karakter ?

MVH Bonné

Den omhandlede sal er vores hjemmebane og vores faste pladser er 1. eller 2. række midt for afhængig af scenegulvets højde på dagen. Vi har års erfaring som koncert-rotter i almindelighed og RCB's hjemmebanesal i særdeleshed, og vi udveksler ligefrem synspunkter med med flre af musikerne om både de spillede værker og lyden når de har rokeret rundt pga. ændringer i "bestykningen"

RCB musikernes niveau svarer til DR's symfoniorkester, Kapellet eller hvor medlemmerne nu spiller til dagligt. Concert Bandet er et "ved siden af af lyst" orkester der så sin spæde start i slutningen af 60'erne og er idag blandt verdens bedste af sin art (og der er mange) de har efterhånden udgivet 15-16 fremragende plader/cd'er. Flere danske og udenlandske komponister skriver direkte til orkestret

Jeg ved godt at Concert Band genren er lidt speciel, men når ca. 65 blæsere + 4 mand m/k på slagtøj´+ det løse præsenterer sig fremragende i den ikke særlig store sal så hopper kæden sgu af når Radioens Big Band leverer en overstyret uigennemtrængelig lydgrød i en sal de uden at blive stakåndede kunne spille op helt uden forstærkning ( og det er ikke guitaristens lille "lydkuffert" der er problemet)

Vi har før været ude for at nogle "ung i arbejde" fik lov til at "lege lyd" (det er Rødovre Kommunes sal) og det troede vi faktisk var tilfældet, men nej, det var sandelig medbragt "ekspertise"

Der var ikke tale om en lille regulering hist og justering pist, der var vel nærmest tale om en "Stemer med turbo og efterbrænder". Jens Winters lidt anderledes men spændende kompositioner fik ikke et ben til jorden - desværre

Vi håbede det var et uheld, alle kan have en dårlig dag men efterfølgende korrespondance med DR åbenbarede at det skulle lyde sådan, det var med fuldt overlæg hvilket egenligt stemmer godt overens med de synspunkter f.eks. du og  Stemer bringer til torvs.

Du og dine ligesindede vil "lave lyd" og vi andre (nogle af os) vil høre musik, hvilket de facto ikke er samme sag, ja i ryster vel nærmest på hovedet over de der sære typer det vil ha' den ægte akustiske virkelighed

De sidste fristeder er tilsyneladen orkestre der spiller gratis eller mod forplejning.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kender Viften, og nej, jeg ville ikke vælge at forstærke et big band dér..

Du skriver:

Vi håbede det var et uheld, alle kan have en dårlig dag men efterfølgende korrespondance med DR åbenbarede at det skulle lyde sådan, det var med fuldt overlæg hvilket egenligt stemmer godt overens med de synspunkter f.eks. du og  Stemer bringer til torvs.

Du og dine ligesindede vil "lave lyd" og vi andre (nogle af os) vil høre musik, hvilket de facto ikke er samme sag, ja i ryster vel nærmest på hovedet over de der sære typer det vil ha' den ægte akustiske virkelighed

Du aner INTET om mit arbejde, eller indstilling ! Jeg er rent faktisk interesseret i dine synspunkter, men hvis du fortsætter den dér uinteressante person angrebs stil er jeg UDE af her !

Det kunne være langt mere interessant, hvis du kunne indsé at der er mange andre årsager til at fejltagelser som ovn. skér, end en e.v.t. lydmands beslutninger. Det kan du jo se ud af det brev du har modtaget!

MVH

Bonné

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Der var ikke tale om en lille regulering hist og justering pist, der var vel nærmest tale om en "Stemer med turbo og efterbrænder". Jens Winters lidt anderledes men spændende kompositioner fik ikke et ben til jorden - desværre

Hvor er det nu lige du har hørt mig lave lyd? (glemmer det hele tiden...)

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Bjørn, du går efter manden fremfor bolden. Og manden du går efter kender du ikke engang. Det svarer til at sammenligne alle rocksangere over en kam, det kan man ikke. Der er gode og dårlige eksempler. Du hiver alle de dårlige frem, og går så efter de lydteknikere som er herinde og gider bruge tid på fornuftige diskutioner, fremfor at starte en egentlig dialog. 
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:
bjørn skrev:

Hvor er det nu lige du har hørt mig lave lyd? (glemmer det hele tiden...)

Du reklamerer vedvarende for afskaffelsen af naturligt lydende trommer, især dem der optræder i jazzsammenhæng.

Du bliver ganske enkelt taget til indtægt for de synspunkter du selv bringer til torvs. Det er dine egne synspunkter du bliver hængt op på. 

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Bjørn, du går efter manden fremfor bolden. Og manden du går efter kender du ikke engang. Det svarer til at sammenligne alle rocksangere over en kam, det kan man ikke. Der er gode og dårlige eksempler. Du hiver alle de dårlige frem, og går så efter de lydteknikere som er herinde og gider bruge tid på fornuftige diskutioner, fremfor at starte en egentlig dialog. 

Jag går efter mandens synspunkter og det er noget ganske andet. 

Jeg kender ingen af jer personligt hvilket også er sagen uvedkommende, det er selve princippet jeg er efter. At lydfolk så opfatter det som et personligt angreb er ikke mit problem, de har vel valgt faget frivilligt.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Ja, jeg kender Viften, og nej, jeg ville ikke vælge at forstærke et big band dér..

Du skriver:

Du aner INTET om mit arbejde, eller indstilling ! Jeg er rent faktisk interesseret i dine synspunkter, men hvis du fortsætter den dér uinteressante person angrebs stil er jeg UDE af her !

Produktet af dit fag kan høres på byens spillesteder, pladeudgivelser m.v. Det eneste jeg ved om dig er hvad du selv har skrevet her i tråden så i denne forbindelse er du for mig ikke en "person" men en (selvvalgt) repræsentant for dit fag hvilket også gælder andre der frivilligt oplyser at de arbejder i eller har arbejdet i "lydbranchen" og advokerer for faget og dets virkemidler .

Mine synspunkter ? Det fremgår vel tydeligt at jeg er modstander af systematisk forstærkning af akustiske instrumenter, et synspunkt du qua dit fag må have mere end svært ved at acceptere. Hvad jeg ikke forstår er at du opfatter min modvilje mod de herskende metoder som et personligt angreb, medmindre du selv skulle være liebhaver til den ægte uforstærkede vare. I så fald kan du jo blot bringe mig ud af vildfarelsen.

Det kunne være langt mere interessant, hvis du kunne indsé at der er mange andre årsager til at fejltagelser som ovn. skér, end en e.v.t. lydmands beslutninger. Det kan du jo se ud af det brev du har modtaget!

I det nævnte eksempel er "fejltagelsen" i al sin enkelthed at der i det hele taget blev anvendt forstærkning udover den nødvendige til el-guitar og el-klaver. Jeg tvivler stærkt på at det er en beslutning "taget på stedet" Den beslutning er nok taget "hjemmefra" Jeg ser det som en indarbejdet rutine der ikke afviger stort fra rockverdenen, det er ikke instrumenterne publikum skal høre men det medbragte anlæg.

Vel, jeg toner rent flag, og det vinder man sjældent popularitetskonkurrencer på, men det er heller ikke mit ærinde.

mvh Bjørn

MVH

Bonné

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Produktet af dit fag kan høres på byens spillesteder, pladeudgivelser m.v. Det eneste jeg ved om dig er hvad du selv har skrevet her i tråden så i denne forbindelse er du for mig ikke en "person" men en (selvvalgt) repræsentant for dit fag hvilket også gælder andre der frivilligt oplyser at de arbejder i eller har arbejdet i "lydbranchen" og advokerer for faget og dets virkemidler .

Øhhh, okay, jeg skal altså bare lade være med at tage det personligt når du siger at mit job i bedste fald er overflødigt...

Mine synspunkter ? Det fremgår vel tydeligt at jeg er modstander af systematisk forstærkning af akustiske instrumenter, et synspunkt du qua dit fag må have mere end svært ved at acceptere.

Du vrøvler. Når jeg laver "systematisk forstærkning af akustiske instrumenter", er det typisk udendørs, med publikums størrelser på 14.000 - 60.000 mennesker. Du er velkommen til at komme og forklare dine principielle holdninger ved et af disse arr. Jeg tror ikke dine synspunkter vil vinde den store genklang....

Hvad jeg ikke forstår er at du opfatter min modvilje mod de herskende metoder som et personligt angreb, medmindre du selv skulle være liebhaver til den ægte uforstærkede vare. I så fald kan du jo blot bringe mig ud af vildfarelsen.

Jeg elsker akustisk musik, og starter såvidt muligt altid en prod. ved at danne mig et akustisk "billede", ved at lytte til uforstærkede prøver. Dette er dog ikke altid muligt af logistiske og pengemæssige grunde. Dine udsagn om "herskende metoder" og bla. bla. må du selv stå for. Jeg har lige sakset nogle af dine "upersonlige" udsagn om Stemer og jeg:

Sikke dog en gang bulgarsk balje***, naturlig, ikke manipuleret akustisk musik, er en hel normal begivenhed men åbenlyst ikke en del af hverken dit eller stemers "univers" Alligevel, uden dybtgående kendskab til musikken, i musikalsk sammenhæng som et par  nyfødte grønskollinger, tror i at i kan lære hønen at lægge æg.

Despekten for musikhistorien, musikken, komponisterne, musikerne og deres instrumenter er alt andet end professionel.

Du kan ikke forstå at jeg tager ovenstående personligt ?  Er du fejlmedicineret eller hvad ?

I det nævnte eksempel er "fejltagelsen" i al sin enkelthed at der i det hele taget blev anvendt forstærkning udover den nødvendige til el-guitar og el-klaver. Jeg tvivler stærkt på at det er en beslutning "taget på stedet" Den beslutning er nok taget "hjemmefra" Jeg ser det som en indarbejdet rutine der ikke afviger stort fra rockverdenen, det er ikke instrumenterne publikum skal høre men det medbragte anlæg.

OK, hvad vil du have jeg skal gøre ved det ? Jeg er hverken koncert arrangør eller formand for lydteknisk dogme forbund. Rejs dig op og tør dine øjne, kom videre, arrangér dog selv en koncert, men lad være med at klynke på min skulder.

Vel, jeg toner rent flag, og det vinder man sjældent popularitetskonkurrencer på, men det er heller ikke mit ærinde.

Du vinder ihvertfald heller ingen intelligens konkurrence.... Men fred med det. Leg endeligt videre i din lille sandkasse, jeg LOVER dig at jeg ikke skal komme og forstyrre dig i din lille verden mere.

MVH

Bonné

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Øhhh, okay, jeg skal altså bare lade være med at tage det personligt når du siger at mit job i bedste fald er overflødigt...

Mine synspunkter ? Det fremgår vel tydeligt at jeg er modstander af systematisk forstærkning af akustiske instrumenter, et synspunkt du qua dit fag må have mere end svært ved at acceptere.

Du vrøvler. Når jeg laver "systematisk forstærkning af akustiske instrumenter", er det typisk udendørs, med publikums størrelser på 14.000 - 60.000 mennesker. Du er velkommen til at komme og forklare dine principielle holdninger ved et af disse arr. Jeg tror ikke dine synspunkter vil vinde den store genklang....

Hvad jeg ikke forstår er at du opfatter min modvilje mod de herskende metoder som et personligt angreb, medmindre du selv skulle være liebhaver til den ægte uforstærkede vare. I så fald kan du jo blot bringe mig ud af vildfarelsen.

Jeg elsker akustisk musik, og starter såvidt muligt altid en prod. ved at danne mig et akustisk "billede", ved at lytte til uforstærkede prøver. Dette er dog ikke altid muligt af logistiske og pengemæssige grunde. Dine udsagn om "herskende metoder" og bla. bla. må du selv stå for. Jeg har lige sakset nogle af dine "upersonlige" udsagn om Stemer og jeg:

Sikke dog en gang bulgarsk balje***, naturlig, ikke manipuleret akustisk musik, er en hel normal begivenhed men åbenlyst ikke en del af hverken dit eller stemers "univers" Alligevel, uden dybtgående kendskab til musikken, i musikalsk sammenhæng som et par  nyfødte grønskollinger, tror i at i kan lære hønen at lægge æg.

Despekten for musikhistorien, musikken, komponisterne, musikerne og deres instrumenter er alt andet end professionel.

Du kan ikke forstå at jeg tager ovenstående personligt ?  Er du fejlmedicineret eller hvad ?

OK, hvad vil du have jeg skal gøre ved det ? Jeg er hverken koncert arrangør eller formand for lydteknisk dogme forbund. Rejs dig op og tør dine øjne, kom videre, arrangér dog selv en koncert, men lad være med at klynke på min skulder.

Du vinder ihvertfald heller ingen intelligens konkurrence.... Men fred med det. Leg endeligt videre i din lille sandkasse, jeg LOVER dig at jeg ikke skal komme og forstyrre dig i din lille verden mere.

MVH

Bonné

Du stempler blot dig selv med dine barnlige grovheder

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Kære Bjørn

Du giver ingen mening, og du er spild af tid....

Kan du have det rigtigt godt

MVH

Bonné

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Kære Bjørn

Du giver ingen mening, og du er spild af tid....

Kan du have det rigtigt godt

Den der gule klat er jo falsk varebetegnelse, du bliver perfid når nogen (her undertegnede) er imod dine synspunkter vedrørende forstærkning/ikke forstærkning af akustisk musik og udtrykker modstanden direkte. 

MVH

Bonné

Kole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Klovn.

Sven Palvig skrev:

Klovn.

Måske skulle de hyre dig til at være konsulent på store teater- og musicalopsætninger. Jeg er sikker på din kritik og store viden om lyd, vil blive værdsat af både skuespillere, producere og de lydhøre teknikere der tilsidesætter flere års specialisering i emnet.
Til top Vis Kole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kole Besøg Kole's Websted

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

bjørn,

Det virker lidt fjollet at argumentere med lydteknikere omkring afholdelse fra at bruge forstærkning....det er ikke det vi gør det i - tværtimod. Det er arrangørerne du må tage diskussionen med - vi laver bare det vi bliver bestilt til.

Desuden tror jeg at du er kraftigt i undertal med din holdning til livelyd, da de fleste gerne vil have den kunstige, forstærkede lyd som i min verden er en ligeså naturlig lyd i de fleste rytmiske genrer som baggear. Den forstærkede lyder bare bedre, hvis man spørger mig.

Så er det bare, som oftest, surt at være en minoritet. Så er der ikke andet at gøre, end hurtigst muligt at tørre begge øjne grundigt.

Tror du på Hifi?

Kole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

- Har du overvejet, at Jens Winther selv har designet og bestemt lydudtrykket, i samarbejde med lydmanden (som jeg iøvrigt kender)?

Så vidt jeg husker det fra pladen, er der på ingen måde tale om HiFi. Jens Winther er ret glad for effekter!
Til top Vis Kole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kole Besøg Kole's Websted

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:

Sven Palvig skrev:

Klovn.

Måske skulle de hyre dig til at være konsulent på store teater- og musicalopsætninger. Jeg er sikker på din kritik og store viden om lyd, vil blive værdsat af både skuespillere, producere og de lydhøre teknikere der tilsidesætter flere års specialisering i emnet.

Ja, hvis bare nogen havde mindet dem om at det kunne være at de ledningsløse mikrofoner (jeg er sikker på at der er et andet ord for den slags....(?)) kunne være grunden til skrækkelig lyd...

Tror du på Hifi?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

bjørn,

Det virker lidt fjollet at argumentere med lydteknikere omkring afholdelse fra at bruge forstærkning....det er ikke det vi gør det i - tværtimod. Det er arrangørerne du må tage diskussionen med - vi laver bare det vi bliver bestilt til. 

Desuden tror jeg at du er kraftigt i undertal med din holdning til livelyd, da de fleste gerne vil have den kunstige, forstærkede lyd som i min verden er en ligeså naturlig lyd i de fleste rytmiske genrer som baggear. Den forstærkede lyder bare bedre, hvis man spørger mig.

Jeg har med overlæg igen og igen gjort op mærksom på at kritikken gik på akustisk jazz, klassisk og lign. og slet ikke nævnt rock og beslægtede genrer. I de genrer jeg interesserer mig for er min holdning ikke spor ualmindelig

Så er det bare, som oftest, surt at være en minoritet. Så er der ikke andet at gøre, end hurtigst muligt at tørre begge øjne grundigt.

Jeg er dog i stand til at høre levende musik ca. en gang om ugen uden, eller med et absolut minimum af forstærkning, så jeg er ikke helt afskåret fra omverdenen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:
bjørn skrev:

- Har du overvejet, at Jens Winther selv har designet og bestemt lydudtrykket, i samarbejde med lydmanden (som jeg iøvrigt kender)?

Nej, og jeg ville blive meget overrasket hvis det var tilfældet, og hvilken betydning har det at du kender lydmanden ?

Så vidt jeg husker det fra pladen, er der på ingen måde tale om HiFi. Jens Winther er ret glad for effekter!

En overstyret massiv mur af lyd ? 

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Skal vi nu ikke prøve at holde kammertonen, med eller uden forstærkning...

Der er ikke meget konstruktivt i personangreb og mundhuggeri. Jeg synes det er fint at der er et par stykker af de ellers udskældte personer der deltager aktivt, så kan man jo være enig i deres synspunkter eller ej.

Mvh,

Karsten

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Skal vi nu ikke prøve at holde kammertonen, med eller uden forstærkning...

Der er ikke meget konstruktivt i personangreb og mundhuggeri. Jeg synes det er fint at der er et par stykker af de ellers udskældte personer der deltager aktivt, så kan man jo være enig i deres synspunkter eller ej.

JA det kan ikke siges meget bedre.. hold jer i en ordentlig tone, ellers lukkes tråden!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes