| Forfatter |
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 08 September 2003 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
Når vi snakker processorer (surroundforforstærkere/dekodere) undrer jeg mig over ingen endnu har nævnt Sunfires Theater Grand. Bortset fra fjernbetjeningen på deres mkI er det de vildeste processorer! (MkI, MkII, MkIII)
De kan oven i købet købes brugt til en temmelig god pris (i bla.a Tyskland)
Jeg ejer selv MkI versionen og til trods for den efterhånden er ved at have et par år på bagen, leverer den stadigvæk en yderst konkurrencedygtig lydkvalitet i såvel surround som stereo...
For engangs skyld et surroundprodukt som leverer en acceptabel lyd i stereo!
|
|
|
De er gandske udemærket ja - ligesom alle pre/power kombis er det.
Vælger man den tradionelle pre/kombi for man jo klart bedre lyd end de integrerede pakker.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 08 September 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hehe, nu har Sunfire heller aldrig gået for at være "normalt"!
Har du set nogle steder at opgivelserne på Yamy´en er opgivet som 1 kanal? |
|
|
1 kanal? Det jeg tænker på er, at jeg ikke kan huske, at nogle af reciever producenternes opgivelser har være opgivet som alle kanaler dreven på én gang. Nok fordi de ikke kan levere de 7x170 på én gang...... i modsætningen til storre effekblokke som næsten koster det sammme som hele recieveren..... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 08 September 2003 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Ronin skrev:
|
Hehe, nu har Sunfire heller aldrig gået for at være "normalt"!
Har du set nogle steder at opgivelserne på Yamy´en er opgivet som 1 kanal?
|
|
|
1 kanal? Det jeg tænker på er, at jeg ikke kan huske, at nogle af reciever producenternes opgivelser har være opgivet som alle kanaler dreven på én gang. Nok fordi de ikke kan levere de 7x170 på én gang...... i modsætningen til storre effekblokke som næsten koster det sammme som hele recieveren..... |
|
|
Det må jeg desværre give dig ret i, jeg har en Denon AVC-A1SE den er opgivet til 7x170 men det tests jeg har funden ligget den på Ca. 140 watt målt på 7 kanaler, så det er ikke helt 170watt men det rækker en god bid vej alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 08 September 2003 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
|
Hej Ronin
Du skrev: "Den nye topmodel som vejer på den anden side af 30 kg. indeholder samtlige tidens formater inkl. THX Ultra2!"
Hvad for nogen kriterier skal forstærkeren opfylde for at blive godkendt med THX logoet?
Jeg har lyttet til 4 forskellige mærkerhøjtalere, der er THX godkente. Jeg var ikke særlig begistret for lyden fra disse højtalere. Ved du hvad for nogen kriterier skal en højtaler opfylde for at blive godkendt med THX logoet?
V. H. Keyvan.
|
|
|
Det var dog en grim satan, den der yamaha. Det kan godt være at den er kraftig osv. men pæn er den altså ikke.
Mht. THX ja så skal de egentlig bare have pengepungen i orden. Der er f.eks. set adskillige logitech alt-i-én computerht'ere der er THX godkendt det giver jo ingen mening når selv ikke b&W's topmodel nautilus er THX godkendt. Det samme er med biografer, mange af de biografer der findes i dagens Danmark vil sagtens kunne klare en THX prøve og dermed bliver godkendt, der er bare ikke mange der er villige til at betale de enorme summer penge for at have et jernskilt med påskriften "THX - Ultra Voltage Capability Sound Theatre Signal Progressive Dynamic Expanded Volume Intense System " eller sådan noget crap som altid plejer at stå på sådanne skilte, måske en smule overdrivelse.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 08 September 2003 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannik
Det er fuldstændig rigtig det du skriver, Jeg har heller aldrig kunne se logiken i at man kan købe en f.eks: Pioneer AX-10 til 25-30 tusinde kroner eller en Lexicon surroundforfostærker med tilhørende effektforstærker i pris-klassen 150 tusinde kroner, også er begge godkendt efter samme THX-norm.  
Værsgo. så kan THX-decibellene godt finde det tunge skyts frem.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 08 September 2003 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at computere nu også bliver THX godkendt, er fordi THX mere eller mindre er blevet en standard. Det hedder THX multimedia og er ikke i samme stil som f.eks. Ultra. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 09 September 2003 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
S.B.P. skrev:
|
Når vi snakker processorer (surroundforforstærkere/dekodere) undrer jeg mig over ingen endnu har nævnt Sunfires Theater Grand. Bortset fra fjernbetjeningen på deres mkI er det de vildeste processorer! (MkI, MkII, MkIII)
De kan oven i købet købes brugt til en temmelig god pris (i bla.a Tyskland)
Jeg ejer selv MkI versionen og til trods for den efterhånden er ved at have et par år på bagen, leverer den stadigvæk en yderst konkurrencedygtig lydkvalitet i såvel surround som stereo...
For engangs skyld et surroundprodukt som leverer en acceptabel lyd i stereo!
|
|
|
De er gandske udemærket ja - ligesom alle pre/power kombis er det.
Vælger man den tradionelle pre/kombi for man jo klart bedre lyd end de integrerede pakker.
|
|
|
En bruger spurgte efter seriøse processorer og jeg svarede ham -længere er den ikke! Og selvfølgelig får man bedre lyd jo mere man betaler (integrerede vs. kombo)
og nej det er ikke alle pre/power der er ganske udmærkede -nogen af de billige konstruktioner er fokuseret på at genskabe en god surroundlyd, men glemmer stereo-delen i farten...
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Hej Jannik
Det er fuldstændig rigtig det du skriver, Jeg har heller aldrig kunne se logiken i at man kan købe en f.eks: Pioneer AX-10 til 25-30 tusinde kroner eller en Lexicon surroundforfostærker med tilhørende effektforstærker i pris-klassen 150 tusinde kroner, også er begge godkendt efter samme THX-norm.  
Værsgo. så kan THX-decibellene godt finde det tunge skyts frem.
|
|
|
dfms den diskution har vi taget en gang før men vi prøver igen, for at forstå hvorfor at de laver de produkter skal man nok kunne se ud over egen næse og kikke over på den anden side af dammen til amrikanerne, nu giver jeg dig et link til et amrikansk forum, der kan du finder billeder af nogle af de hjemme installationer der er lavet der ovre, amrikanerne er bidt af THX det var det jeg mente da jeg skrev i et tidligere indlæg at Yamaha også er faldet til patten vil man sælge må man rette sig efter market.
http://www.avsforum.com/avs-vb/index.php
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DKMIK
OK vi prøver igen igen, jeg har set mange hjemme installationer fra US of A.
Du skriver at "amerikanerne er bidt af THX", du skulle ta og læse lidt i Widescreen Review, de er ikke så begejstrede over THX. Det er et af de mest seriøse blade om surround.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke mere desto mindre har den diskution om THX allerede været oppe til mørbankning flere gange, og som altid er der både for og imod - længere er den vist ikke!
Underligt at du ikke ved at selvom de begge er THX-godkendte behøver de ikke spille ens - de skal bare begge overholde de normer som THX-standarden nu en gang består af. Uanset hvad så tror jeg næppe at en Pioneer AX10 og et Lexicon-system spiller ens, THX eller ej!
Widescreen Review er kun et af mange såkaldt seriøse blade, og de er som os vidt forskellige!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan man godt, jeg har selv 3 på min denon, det er godt nok på udgange men det virker vel også på indgange  __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad da? Det må jeg måske ikke?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 04:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hvad da? Det må jeg måske ikke? 
|
|
|
Nej det er ikke for børn __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
*snøft* Undskyld, far!

__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hvad da? Det må jeg måske ikke? 
|
|
|
Hvorfor skriver du så "såkaldt seriøst blad"??????
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 14 September 2003 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi det er nøjagtigt så seriøst som mange andre af slagsen, seriøst er bare et tolkningsspørgsmål - folkene på de forskellige blade er hver tilhængere og modstandere af forskellige ting og at folkene på WR er i overensstemmelse med din overbevisning er jo bare fint. Desværre svinger det lidt hvilken anmelder der udtaler sig på WR - her er der nemlig og for og imod og man kan sagtens finde begge dele, nå men pyt....lad nu det ligge!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 15 September 2003 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|