| Forfatter |
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 05 April 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtigt slidt er noget af en overdrivelse. Den test der er lavet og
siger at DLP'erne holder MEGET bedre, er foretaget af Texas
Instruments, som fremstiller DLP teknologien... Muligvis ikke en helt
objektiv måling... Efter hvad jeg har hørt blev LCD projektorerene
opstillet og testen under deres absolut værste kår, hvilket
selvfølgelig påvirker testresultatet kraftigt...
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst et par test og de siger alle at LCD projector bliver slidt op med tiden. Ved ikke lige hvem der skriver disse test men ved at de havde en på projectorcentalen. Som skulle være rimlig pålidelig
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Guldlos skriver, er den test som TI bestilte værdiløs - det mener jeg også de har skrevet på projectorcentral, endog i andre vendinger.
På avsforums.com er der tusindvis af LCD projektorejere og jeg kan ikke mindes at have læst, at nogen af dem har beklaget sig over slitage på panelerne (selv om vi ved at det sker) - før slitagen bliver synlig, har de kørt i så lang tid, at man sansynligvist allerede har opgraderet til noget bedre af helt andre årsager. 
DLP'ere har den smule mere 'punch' og 3D effekt som LCD'ere kan savne i kraft af deres bedre kontrastspænd og sortniveau. Dog er LCD'erne ved at nå samme standard - pt. i kraft af Sony's HS50 og hvad der ellers kommer i slutningen af '05/starten af '06.
Enig med Perejvind bemærkninger vedr. tv på projektor - man skal virkeligt ville se tv på projektor (og have et kvalitetssignal!) før det er besværet værd. Har selv ikke set over 20timers tv på min maskine (siden julen2002) - jeg får simpelthen hovedpine af at kigge for lang tid på et så ringe billede (i forhold til DVD)...
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Mister cooper ang. tv på projektor, man skal have et digitalt billedet for at se tv på projektor.
Ang. regnbue effekten på Infocus 4805 så køre den med 6x farvehjul og jeg har endnu ikke hørt om nogle, som kan se regnbue effekten på denne maskine.
Hilsen Kim J (Glad ejer af en Infocus 4805)
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster en DLP projektor uden regnbueeffekt og som kan køre 720P? Er den ikke rimelig dyr? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
| Hvad koster en DLP projektor uden regnbueeffekt og som kan køre 720P? Er den ikke rimelig dyr? |
|
|
meget forskelligt fra person til person...
BenQ 5120 ser jeg en hel del
Infocus x1 ser dem med det er meget lidt..
thoshiba mt200 ser dem med det er meget meget lidt..
infocus 4805 slet ingen..
men med projektore omkring de 10 k er der ingen problemer med dlp ..
__________________ And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh kan se den kun kører 854x480?!? 480 linier er jo rent faktisk mindre end PAL DVD! Dvs. den ligefrem nedskalerer billedet 
Måske er HD afspilning ikke et must for alle, men minimum må da være at den understøtter et normalt PAL DVD signal? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
| Nu har jeg læst et par test og de siger alle at LCD projector bliver slidt op med tiden. Ved ikke lige hvem der skriver disse test men ved at de havde en på projectorcentalen. Som skulle være rimlig pålidelig |
|
|
Alle projektorer bliver vel slidt op med tiden, men er det ikke nærmere et spørgsmål om hvor langt tid der går? Kunne du ikke give et mere præcist bud på hvor langt tid der vil gå før en LCD projektor bliver slidt op? - og måske der meget vel kunne tænkes at være stor forskel på LCD projektorer der blev lavet for 2-3 år siden og dem der laves i dag? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gnOsis skrev:
per_zk skrev:
| Hvad koster en DLP projektor uden regnbueeffekt og som kan køre 720P? Er den ikke rimelig dyr? |
|
|
BenQ 5120 ser jeg en hel del Infocus x1 ser dem med det er meget lidt.. thoshiba mt200 ser dem med det er meget meget lidt.. infocus 4805 slet ingen..
|
|
|
Er ikke helt enig. For tre uger siden så jeg en DLP projektor vist i TC til ca. 13.000 kr. som gav tydelige rengbueeffekter. Mon ikke prisniveauet skal rykkes en del op når det drejer sig om DLP? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen > okay fair nok har bare endnu ikke selv set det på nogen til over 10 k ..
men okay som udgangs punkt er man godt stillet med projektore over 10 k :-) ..
__________________ And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medmindre man bruger sin projektor som TV, vil slid på LCD panelerne nok aldrig blive et problem. De LCD-projektorer jeg har set med tydeligt slidte paneler, har alle kørt over 3000 timer.
Med hensyn til LCD vs. DLP holdbarhedstesten, så blev denne faktisk ikke udført af TI. Det ville jo også i høj grad virke utroværdigt. Det er korrekt at testen blev bestilt af TI, men den blev udført af et uafhængigt laboratorium: Munsell Color Science Laboratory.
Jeg har selv set en del LCD-projektorer med slidte paneler, og ikke engang LCD-producenterne selv nægter at panelerne bliver slidte med tiden. Om det er en parameter man vil tage med i sine overvejelser, er jo så selvfølgeligt individuelt. Som det tidligere er blevet nævnt, så har de fleste nok opgraderet projektoren inden sliddet bliver tydeligt. Iøvrigt er det som regel polarizeren på det blå LCD-panel, som først bliver slidt. (se billedet)

__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Bendix Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
gnOsis skrev:
per_zk skrev:
| Hvad koster en DLP
projektor uden regnbueeffekt og som kan køre 720P? Er den ikke rimelig
dyr? |
|
|
BenQ 5120 ser jeg en hel del Infocus x1 ser dem med det er meget lidt.. thoshiba mt200 ser dem med det er meget meget lidt.. infocus 4805 slet ingen..
|
|
|
Er ikke helt enig. For tre uger siden så jeg en DLP projektor
vist i TC til ca. 13.000 kr. som gav tydelige
rengbueeffekter. Mon ikke prisniveauet skal rykkes en del op når det
drejer sig om DLP? |
|
|
Jo afgjort - jeg har endnu ikke set en dlp til under 25k der ikke havde
regnbueeffekt.. Men igen, det kommer an på hvor "sart" man er - om man
overhovedet kan se det... Mange er ikke generede af det !
__________________ AVR 3805 - DVD 3910 @ Evidence 470 SE, C70, Suite R8.0 - ASW2000
Sanyo PLV-Z3 + 92" Stewart FireHawk fastramme
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nægter på ingen måde at panelerne i en LCD bliver slidte, men at de
HURTIGT bliver slidte er jeg på ingen måde enig i. Hvad "hurtigt" så
er, må man vel selv definere...
Ang. Regnbuer er det som sagt tidligere meget forskelligt fra person
til person. På ALLE enkelt chip DLP'er jeg har set, har jeg lagt mærke
til regnbuer (og det uden at ryste hovedet frem og til bage eller op og
ned...) Det gælder også den Mitsubishi til 40K jeg så i Tapeconnection.
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HUSK desuden at DLPerne ofter støjer mere og med højere frekvent (læs: irriterende) støj end LCDerne (selv ved samme angivne Db)...
|
| Til top |
|
| |
deadelvis Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen - og endnu en gang tak for kommentarerne.
Jeg har nu set på nogle projektorer og de er imponerende allesammen. Jeg havde som sagt først lagt mig fast på Panasonic AE700, men var lige nede og se den igen i dag. Der er simpelthen for meget VB (lodrette streger) på billedet i forhold til Sanyos Z3 (som jeg er blevet pænt vild med)!
Så jeg tror det blir Z3'en. Har tænkt at løbe den på AV-Connection.dk ... er der nogen der har noget erfaring med dem? Eller er det dumt at købe det via nettet??
Mht. lærred har jeg tænkt på et gråt "Lissau AV ProSceeen 16:9" ca. 200x190 cm (højt til loftet :)
/ Anders \
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke AV-connection for andet end salg af kabler. Hvis du bor i nærheden af Århus bør du kigge ind hos Tape Connection (de har også webshop). De ved i hvert fald hvad de har med at gøre. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
deadelvis Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var faktisk nede i T-C i lørdags...
De sælger dog Z3'en 1000 dyrere end AV-connection... det er jo også en slags penge.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet at købe den i Tyskland hvor den koster lige under 11000kr inkl levering?
Men bortset fra det, så kan TC sikkert godt give dig den til samme pris com AV-C. De plejer at være ret venlige.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok, men så havde du jo en butik at aflevere den i hvis der sker noget. Ellers kan du vel ligesågodt købe den til 11.000kr i Tyskland?  __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, selvfølgelig men det koster ~200kr at sende den til Tyskland. Sandsynligheden for ens projektor går i stykker er rimelig lille, hvis det er med en projektor som alt andet elektronik, og hvis de er en besparelse på 4000-5000kr, så skal man satme sende den afsted mange gange før det ikke kan betale sig :)
Om Sanyo har verdensomfattende garanti ved jeg ikke noget om, da jeg har mailet Sanyo i Tyskland og Sanyo England, tror jeg det var, for at høre hvad man skulle gøre i den situation, men ingen af dem har svaret tilbage og det er nu 2 uger siden. Ret dårlig service.
|
| Til top |
|
| |