Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvor meget DVD for 250kr.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 April 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Da der har været diskuteret meget her i forumet, hvad de billige DVDafspillere er værd, har jeg investeret 250kr. i en DVDafspiller i Netto: Denver DVD802.

Lyd (stereo): Ret musikalsk. Godt sammenhængende lydbillede. Godt perspektiv. Den allerdybeste bas er fraværende, til gengæld er den bas, der er der, rigtigt god. Diskanten er velopløst, men lidt fremtrædende. Alt i alt et 9-tal efter 13 skalaen.

Lyd (surround): Her er det tydeligere, at den dybeste bas er fraværende. Ellers som ved stereo. Alt i alt et 8-tal efter 13 skalaen.

Billede (scart, RGB): Her mangler der en del. Mangler skarphed og dybde i farverne. Det dårligste billede jeg til dato har set, fra en DVDafspiller. Alt i alt et 5-tal efter 13 skalaen.

Billede (svhs): Det er helt klart bedre end scart. Skarpere, og med bedre farvedybde. Alt i alt et 8-tal efter 13 skalaen.

Samlet karakter: 7 efter 13 skalaen.

Vurderet i forhold til pris: et 9 tal efter 13 skalaen. OG HUSK SÅ: den æder alt, dvs afspiller alt i hjemmebrændt og andet. Den reagerer ekstremt hurtigt, hurtigere end alle mærkevarer, jeg har prøvet. Den har dig.-out både optisk og coax.

Hvis det har interesse, kan jeg ligge billeder ind af indmad osv, under DIY her på sitet.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 April 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
Lyd (stereo): Ret musikalsk. Godt sammenhængende lydbillede. Godt perspektiv. Den allerdybeste bas er fraværende, til gengæld er den bas, der er der, rigtigt god. Diskanten er velopløst, men lidt fremtrædende. Alt i alt et 9-tal efter 13 skalaen.

Lyd (surround): Her er det tydeligere, at den dybeste bas er fraværende. Ellers som ved stereo. Alt i alt et 8-tal efter 13 skalaen.

Billede (scart, RGB): Her mangler der en del. Mangler skarphed og dybde i farverne. Det dårligste billede jeg til dato har set, fra en DVDafspiller. Alt i alt et 5-tal efter 13 skalaen.

Billede (svhs): Det er helt klart bedre end scart. Skarpere, og med bedre farvedybde. Alt i alt et 8-tal efter 13 skalaen.

Uden at jeg kender dine referencer (og slet ikke den specifikke afspiller), så vil jeg påstå at det er en meget personlig vurdering hvorvidt det er lyden eller billedet man mister mest ved på de helt billige afspillere. Der er grænser for hvor elendigt man kan få en CD-afspiller til at lyde, og for hvor dårligt billede en DVD-afspiller kan have. For nogle er denne bundgrænse ganske enkelt "godt nok", og så er spørgsmålet - skal den ringeste afspiller på markedet have 03 fordi den er den ringeste, eller skal den have 7 fordi den er mere end bestået til éns behov (hvilket naturligvis betyder at ingenting dumper) Jeg synes det er svært at give karakterer for sådan noget.

Mht. RGB-billedkvaliteten, så er det meget typisk for de helt billige afspillere at RGB-signalet ikke er "ægte" RGB, men en omregnet udgave af S-video eller sågar composite signalet (jeg har i hvert fald mindst to gange observeret "composite-flimmer" ved RGB-overførsel, som forsvandt ved at skifte til S-video) - så kan man skrive RGB på kassen, selv om man egentligt ikke får fordelen ved RGB.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 03 April 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Har selv en billig 300 kroners afspiller stående, som jeg bruger sådan til hverdagsbrug, for at spare lidt på min "dyre" afspiller ;-) Men jeg vil da også sige at prisen taget i betragtning, så er det jo et kanont køb... Var specielt overrasket da jeg hev låget af min, og egentlig regnede med at finde et alm. computer drev, men der egentlig sad et "rigtig" løbeværk. Og en controller med næsten diskret udgangstrin, hvilket vil sige at det ikke bare er en stor IC kreds med en komplet afspiller indbygget, men man kan rent faktisk følge signalvejen og finde opamps, udgangstransistorer og alting ;-)

Selve billedet er ikke noget at skrive hjem om, og når man ser film, så hakker den imellem kapitlerne... Men lyden er faktisk ok, men det er jo ikke noget der kan hamle op med en ordentlig afspiller, men til 250 eller 300kr. så vil jeg næsten påstå at de har kostet mere at producere... det kan simpelthen ikke passe at de kan laves så billigt???

>> Otto
Hvis jeg ville gi 03 til den værste afspiller jeg kunne forestille mig, så skulle min egen noname 300 kroners afspiller, nok score et lille 6 tal  for jeg vil ikke dumpe den helt, men den levere jo heller ikke noget særligt...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Bare rolig Tape Connection, jeg tror ikke den er en trussel mod jer.

Forøvrigt er ALLE bedømmelser subjektive.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:
Bare rolig Tape Connection, jeg tror ikke den er en trussel mod jer.

Det var ikke så meget for at forsvare noget, det var bare for at påpege at det én kalder 8 på 13-skalaen kalder en anden 5... Personligt synes jeg manglerne ved billige afspillere generelt er større på lydkvaliteten end på billedkvaliteten, hvor jeg læser det som om du ser det omvendt - det var sådan set bare det jeg ville sige... Og som sagt, jeg kender ikke den pågældende.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 April 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
>> Otto
Hvis jeg ville gi 03 til den værste afspiller jeg kunne forestille mig, så skulle min egen noname 300 kroners afspiller, nok score et lille 6 tal  for jeg vil ikke dumpe den helt, men den levere jo heller ikke noget særligt...

Det kan jeg sagtens forholde mig til - så er skalaen jo også defineret :-) At jeg så ikke ville give "bestået" karakter til en afspiller der hakker mellem kapitlerne, det er så noget andet... Min pointe er bare - helt generelt, ikke for at promovere "min" butik - at hvis dét der er "godt nok" er en given afspiller til en tusse, så synes jeg det er urelevant om en lidt ringere afspiller koster 500,-, 250,- eller 99,-. Jeg er enig i at det er vanvittigt imponerende hvad man kan få for 250 spir, og nej - den procentvise kvalitetsforskel er ikke lig med den procentvise prisforskel. Det gælder jo også højere prisklasser. Jeg synes bare ikke man skal spare pengene for at kunne sige til sig selv at det da er i orden til prisen - det er da sjovere at kunne sige at det er i orden. Og - bare for at pointere at jeg ikke siger det for at beskytte firmaets interesser - hvis afspilleren til 250,- gør dét, så er der da absolut ingen grund til at betale mere.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Men lyden er faktisk ok, men det er jo ikke noget der kan hamle op med en ordentlig afspiller. Skrev MICMA18.

Helt enig. Sammenligner jeg med min Micromega drev / conv. kombination, er der ingen tvil. Selv hunden kan høre forskel. Det interessante er når jeg sammenligner med min Denon 2800. Så en  forskellen meget mindre. Denverens styrke er, at den er musikalsk.

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 April 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

...Selv hunden kan høre forskel...

Nu hører hunde jo også væsentligt bedre end mennesker.. *LOL*

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
finn52 skrev:

...Selv hunden kan høre forskel...

Nu hører hunde jo også væsentligt bedre end mennesker.. *LOL*

Ja nemlig ja.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 April 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også, at det er utroligt, at man kan sælge en DVD afspiller til under 300 Kroner. Problemet er bare at de, efter min mening, er alt for ringe og så er de 300 Kroner jo i virkeligheden smidt ud af vinduet. Jeg gider ikke at se film med hakkende bevægelser, lyd ude af synkronisering og generel elendig billedkvalitet.

Jeg kan anbefale alle at give bare lidt mere. Ved at investere mellem 1500 - 2000 Kroner kan man få en afspiller som yder langt mere end de helt billige. Køb sådan en istedet for. Fordi du har fortjent det

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 April 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Fordi min Pioneer DV-717's åbne/lukke mekanisme gik i stykker (igen, igen), *suk* så besluttede jeg mig for at købe en billig dvd-afspiller fra Kvickly.

Var rundt i forskellige "lavprisbutikker" og se på det de havde mellem 300-500 kr. Flere af dem havde AC3 dekoder indbygget, men da min surroundsoundforstærker i forvejen har både AC3 og DTS dekoder indbygget, så tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne ta' den billigste jeg kunne finde.

Kunne forskellen virkelig være så stor på min gamle Pioneer og så de nyeste top moderne, men dog meget billigere DVD-afspillere? "Der var jo tale om et digitalt signal bestående af 0 og 1 taller!".

Jeg må sige at 300 kr.'s modellen spiller forrygende ringe CD!!! Jeg har som i "gamle dage" tilsluttet den nye DVD-afspiller med et optisk kabel. Det havde jeg jo super gode erfaringer med fra Pioneeren. Dengang følte jeg ikke et behov for at skulle købe en seperat CD-afspiller, men nu ved jeg snart ikke

Men den nye og billige afspiller formår slet ikke at åbne op for musikken på samme måde.  Den virker meget indelukket - lidt ligesom når man skuer ned for bass og treble, dog uden klarhed. Det hele er meget mere mudret og når nogen synger eller taler, samtidig med at guitar, trommer osv. spiller så er det bare alt for sammenpresset. Jeg har altid været glad for min gamle Pioneer og har mange gange tænkt på om den nu også var de 6-7000 kr. værd som den engang kostede. Selvom det er 6 år siden at den blev produceret så vil jeg vove at påstå at den til enhver tid kan slå de billige mærker med flere længder.

300 kr. er jo småting, men alligevel kommer de bag på mig at der er så stor forskel, selv ved et digitalt signal. Så til alle jer der har venner/bekendte der ikke kan høre forskel, så kan jeg anbefale at købe en billig DVD-afspiller til børneværelset og så lave en A/B lyd test foran kammeraterne.

Min anbefalinger hvad angår billige DVD-afspillere er derfor:

Har du et alm. lille 21" Tv uden andre højttalere end dem der sidder i Tv'et, så vil en billig dvd-afspiller oftest være helt i orden.

Men nyder du at høre mange timers CD musik hver dag, så køb "top" DVD afspiller der kan magte begge dele - eller måske endnu bedre en god kvalitets CD-afspiller. Tja... det vare sikkert ikke længe før jeg laver et nyt post i håb om at få råd og vejledning når der skal købes en CD-afspiller.

Det er ikke pengene der taler her men derimod forventningerne til noget så billigt, som helt klart var høje fra min side... - og jeg er nu stadigvæk ret skuffet, men heldigvis ogsåblevet klogere for der er STOR forskel i lyd/billede på DVD-afspillere der koster 300 og dem der koster 3000 kr.

I øvrigt hjælper det ikke ret meget at kæresten siger: "Nøøøj hvor er den lille og flad (høj WAF). Det er utroligt hvad den teknologiske udvikling dog kan medføre." TIl dette kan jeg kun give hende ret og tænke inde i mig selv: "Ja min kære, du skulle bare vide... for det er utroligt hvordan tingene nu om stunder bliver markedsført for at være noget de ikke er!" (Få et komplet hometheater system med 5 højttalere + subwoofer + dvd-afspiller for 999 kr. i Føtex) Højttalere på størrelse med computermus er altså ikke teknologiske vidundere, bare fordi de er sølvfarvede!!!

...Nå men jeg må hellere stoppe her inden denne tråd tager en forkert drejning.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 April 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en Denver ting i Harald Fyborg til 289,- , og det eneste positive jeg kan sige om den er at den æder simpelthen alt. Billedet er ringe, nusset i kanten og ringe i opløsningen. Lyden er, omend en anelse musikalsk på musik-DVD'er, bundløs og kedelig. På CD er den også ringe, mager og boomy når den ikk' skal være det og umusikalsk i lyden......lidt ghettoblaster agtigt er nok det der bedst beskriver den bedst......

Så det blev samlet til et flot 5-tal

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

På CD er den også ringe, mager og boomy når den ikk' skal være det og umusikalsk i lyden......lidt ghettoblaster agtigt er nok det der bedst beskriver den bedst......

Så det blev samlet til et flot 5-tal

Ja ghettoblaster er udtrykket der også beskriver den lyd jeg hørte/hører. Mht. karakter så afhænger det jo af hvilket formål og forventninger man opstiller, så derfor dumper min også og for 5 - og tæt på 03, for hvis jeg hører alm. MP3'er fra computeren så lyder de ofte bedre end CD fra DVD-afspilleren... ...kan det blive meget værre?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 05 April 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Den får et 5-tal fordi en CD-spille til 3000,- kr. ikke gør det 10 gange så godt . Målt på ren ydelse er vi nede og rode omkring 03 vil jeg mene

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 05 April 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Noget der slet ikke har været nævnt i denne sammenhæng er afspillernes mekaniske støj. På mange af de billige afspillere synes jeg at drevet larmer helt uacceptabelt meget.

Man kan iøvrigt opleve fra eksemplar til eksemplar af den samme model at den ene er ok og den anden lyder som en barbermaskine.

Er man uheldig og få fat i en af disse støjsendere, kan det efter min mening være helt underordnet hvor god lyd den har ud af stikkene på bagsiden.

Og jeg ved godt at man også kan opleve den slags med dyrere afspillere, men det er heldigvis langt mere sjældent, og de fleste ville nok skynde sig at reklamere over det.

Men har man kun givet 299 for en afspiller tror jeg mange vil affinde sig med støjen og tænke "Nå ja, hvad kan man forvente til 299...".

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 April 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Men har man kun givet 299 for en afspiller tror jeg mange vil affinde sig med støjen og tænke "Nå ja, hvad kan man forvente til 299...".

Præcis - jeg læste lige en artikel der fortalte om at kunderne var mere tilfredse med servicen i Netto end i Magasin. Betyder det så at servicen i Netto er _bedre_ end i Magasin, eller bare at kunderne har lavere forventninger til servicen i Netto, og der derfor skal mindre til at gøre dem tilfredse?

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Måske kan det sammenlignes med McDonalds og lignende koncepter, hvor man ikke forventer ret meget service fra "tjenerne" - man skal jo endda selv rydde op efter sig, men det er jo de spilleregler man går ind til, og så er det hurtigt og rimelig billigt  På en fin restaurant forventer man vel gerne lidt mere, men betaler så også betaler ekstra for det.

Den billige DVD-afspiller jeg købte i Kvickly larmer (heldigvis) ikke, men jeg overvejer da at forære den til mine forældre og så spare på pengen og købe en der jeg vil være mere tilfreds med. Er helt enig i at man ikke forventer særlig meget, men det overraskede mig dog lidt at der var så stor forskel på kvalitet.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

RogueAgent skrev:

Præcis - jeg læste lige en artikel der fortalte om at kunderne var mere tilfredse med servicen i Netto end i Magasin. Betyder det så at servicen i Netto er _bedre_ end i Magasin, eller bare at kunderne har lavere forventninger til servicen i Netto, og der derfor skal mindre til at gøre dem tilfredse?

Servicen ER bedre i Netto.....Magasin er ved at grave sin egen grav. Som Damernes Magasin i Matador......det er ikke service, det er selektiv markedsføring.

Service betyder iøvrigt en gratis ydelse......noget sjællent nu om dag e, men ordet er mere brugt end nogensinde. Lidt som miljø, der blev populært da det var forsvundet...

Dan the Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 April 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

[Præcis - jeg læste lige en artikel der fortalte om at kunderne var mere tilfredse med servicen i Netto end i Magasin. Betyder det så at servicen i Netto er _bedre_ end i Magasin, eller bare at kunderne har lavere forventninger til servicen i Netto, og der derfor skal mindre til at gøre dem tilfredse?

Det er jo gode gamle Eggert-Petersen, som siger: Trivselsfaktoren = Det modtagne divideret med det forventede.

Til top Vis Dan the Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan the Man

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er også den heldige ejer af 2 dvd afspillere

den ene som jeg bruger i stuen til mit surround setup, er en panasonic købt i kong kristinas tid for 7000.dkr. (var lidt dyr dengang da den har både ac3 og dts dekoder, som jeg kunne bruge til min daværende reciver)

den anden er en smasung købt i bilka sat ned fra 1599 til 700 (udstillings model), den billige bruger jeg i min hjemme bar (med tilnavnet fuld i en fart) sammen med en oldgammel eff. forstærker sat direkte på en mixepult og et sæt cv- V12F på mixerns anden kanal har jeg en gammel cd afspiller. det der er rart ved dvden er at den kan spille mp3 filer.

alt i alt ikke den bedste forstærker, ikke de bedste højttalere, og ikke den bedste dvd afspiller.

karakteren for dvden ???

herligheds værdien 13 på 13 skalaen, der ved vil jeg konkludere køb dvd efter behov. ville selv købe en billig igen når den står af, men også en dyr når den i stuen står af

ps: nogle vil nok mene at det ikke er en "rigtig" billig dvd afspiller, til det kan jeg kun svarre jo det er, den kostede jo kun 1/10 af prisen på den i stuen

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes