Emne: Hvor meget DVD for 250kr.? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men man må da sige at det er imponerende meget lyd for så få penge.....et udmærket alternativ hvis ens cd-spille f**ker op og skal på værksted så kan man da bruge den billige dvd som erstatning en uges tid 
Jeg må forbi Live21 og høre hans legendariske United-ting igen efter han har vendt netstikket på den.....sidste gang jeg hørte den stank den på heftig rockmusik , men den gjorde det faktisk hæderligt på et jazz nummer  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv en sony dvnps 300 og jeg tvivler på at denne 250,- kroners afspiller er dårligere til musik end min sony, den kan faktisk ikke blive være,måske sony'en har bedre billede skal jeg være usagt men til 250,- er din et kup vil jeg tro
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skæg debat
Lad os sammenligne 2 ting der koster henholdsvis 300 & 3000 kroner
Svarer cirka til at sammenligne en Mitsubishi Lancer fra 1998 med en ny
Mitsubishi Lancer evo 8 (rent prismæssigt 80.000 & 800.000 kr)
Har set en billig dvdafspiller i action og må sige at den fint opfylder
kravet om at kune levere billede - men ikke noget imponerende
Synes faktisk det er imponerende så meget kvalitet der er for så lidt
penge - at man kan lave en maskine der kan så meget for så lidt...
Men vi er enige - det er IKKE hifi
__________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere faktorer der ikke er nævnt endnu (og ja, det er for at tvære denver, prosonic osv. mere ud at jeg nævner de faktorer )
Remoten er altid elendig og grim (kort rækevidde/vinkel)
Der er en fejlprocent på ca. 10-25% (ved fra mit gl arb mht. Denver og Ronin)
Jeg vil ihvertfald mene at der kun kan være tale om at købe en helt billig no-name dvd til 250-300, når man kan få exv. en JVC-dvd for ca 600 kr.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
EEK1 skrev:
Der er flere faktorer der ikke er nævnt endnu (og ja,
det er for at tvære denver, prosonic osv. mere ud at jeg nævner de
faktorer )
Jeg vil ihvertfald mene at der kun kan være tale om at købe en helt
billig no-name dvd til 250-300, når man kan få exv. en JVC-dvd
for ca 600 kr. |
|
|
ok - og du mener så, at en remotes udseende er en faktor, der har noget at sige med prisen og kvaliteten
Kort rækkevide og vinkel, tja - så er min dvd da også et skoder
(Philips), for den har ikke længere rækkevide og større vinkel, end min
lillebrors denver fra Harald Nyborg.
Fejlraten kan jeg ikke udtale mig om.
Når alt kommer til alt, så tror jeg at komponenterne til langt de
fleste mærker laves ved samme producent/underleverandør, jeg tror at
eneste difference, er samle kvalitet, funktion og mærke. Det er ligesom
lidt som ved eks. biler, tag VW den koster, men vil du have samme
motor, kan du faktisk købe en Seat eller Skoda med nøjagtig samme
motor, og forskellen er sådanset bare mærket og funktions forskelle.
Jeg mindes at der engang i rabatten, var en teknikker der skulle
vurdere hvad forskellen var på en dyr og en billig dvd, og han kom frem
til, at komponenterne var faktisk ens, og han kunne ikke måle nogen
forskel i kvaliteten af billed etc.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
EEK1 skrev:
|
Der er flere faktorer der ikke er nævnt endnu (og ja, det er for at tvære denver, prosonic osv. mere ud at jeg nævner de faktorer )
Jeg vil ihvertfald mene at der kun kan være tale om at købe en helt billig no-name dvd til 250-300, når man kan få exv. en JVC-dvd for ca 600 kr.
|
|
|
ok - og du mener så, at en remotes udseende er en faktor, der har noget at sige med prisen og kvaliteten
|
|
|
hehe, nej hvis remotens udseende var en kvalitetsfaktor, ville min cd, dvd og amp være elendigt..
Guldkysten skrev:
Fejlraten kan jeg ikke udtale mig om.
|
|
|
Det kan jeg tilgengæld. på min arbejdsplads sælger vi Denver dvdafspillere til 289kr. Den hyppigste fejl (udover forkert betjening, og dem er der mange tilfælde af) er fejl på skuffen, det er noget af det ringeste p*s jeg længe har set. man kan dårligt puste til den, før den laver fejl. en anden hyppig fejl, er at noget af lyden forsvinder. dvs at stemmer forsvinder, men baggrundslyde er der.. og tro det eller lad være, i ca 6 af 10 tilfælde er det IKKE en opsætningsfejl, men en defekt komponent / kabelføring.
og hvor stor er fejlraten så?? tja, butikken jeg arbejder i (1000-1200 ekspeditioner pr dag 6 dage pr uge) der sælger ca 1-2 paller dvdafspillere pr uge, tilsvarende ca 70 afspillere pr palle, har vi vel 10-15% med fejl (derunder også brugerfejl).
Er det så vildt meget?? nej, synes jeg egentlig ikke. når man tænker på at det er en afspiller til 289kr, og så stor er avancen heller ikke, så det gælder om at sælge en masse maskiner, og det gør man ikke hvis det får et ry for at gå i stykker meget nemt.
Guldkysten skrev:
Når alt kommer til alt, så tror jeg at komponenterne til langt de fleste mærker laves ved samme producent/underleverandør, jeg tror at eneste difference, er samle kvalitet, funktion og mærke. Det er ligesom lidt som ved eks. biler, tag VW den koster, men vil du have samme motor, kan du faktisk købe en Seat eller Skoda med nøjagtig samme motor, og forskellen er sådanset bare mærket og funktions forskelle.
Jeg mindes at der engang i rabatten, var en teknikker der skulle vurdere hvad forskellen var på en dyr og en billig dvd, og han kom frem til, at komponenterne var faktisk ens, og han kunne ikke måle nogen forskel i kvaliteten af billed etc.
|
|
|
om komponenterne laves samme sted, ved jeg ikke.. men det er ikke de bedste der bliver sat i de billige maskiner, det er da helt sikkert..
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| [QUOTE=Guldkysten] [QUOTE=EEK1] om komponenterne
laves samme sted, ved jeg ikke.. men det er ikke de bedste der bliver
sat i de billige maskiner, det er da helt sikkert.. |
|
|
Det skal du ikke være for sikker på, for nogle år siden, ja ok - kan
ikke huske hvornår, men da havde jeg et Lux fjernsyn, meget billigt, og
da fandt Philips pludselig ud af, at der var brændfare på en af deres
print, og gæt hvad der skete, jo - der kom somend en teknikker ud, og
skiftede i min Lux.
Men ok, om det er de bedste komponenter, det ved jeg jo ikke, men jeg
tror ikke at kvalitetsniveauet på komponentniveau er den store, da de
for det meste er lavet i østen, til den samme lave pris - men om det er
2 sortering, det ved man jo ikke.
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fatter ikke der er nogen der gider spilde sin tid med Denver produkter....
__________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min United DVD som en gang kostede fyrstelige 800kr. (nok 300 i dag) har aldrig været god kvalitet, hverken på lyd eller billed siden, men den æder alt og har aldrig hakket, haft nedbrud, gået i stykker eller andet! - INTET! ikke en gang én lille uregelmæssighed!
Mit Primare derimod, til min. til 10xprisen pr. enhed har lavet alverdens mærkelige ting, haft flere nedbrud og reperationer, samt periodiske fejl, som stadig ikke er løst, men jeg gider ikke sende det ind mere! (efter 2 år koster det jo også penge ) Til gengæld har det syper lyd og det er jo trods alt det vigtigste, så jeg lever med det...
Ps Har netop i dag været nød til at "genstarte" min Primare cd-afspiller endnu en gang (Software: Windows 98? )
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu dybt enig i EEK 1's mening om remoten.
Ok, udseendet er selvfølgelig en smagssag, men på min kærestes billige
(400 kr.) DVD er fjernbetjening uhyggeligt ringe designet og næsten
umulig at bruge med een hånd. For det andet skal man meget tæt på og
helst uden for meget vinkel for at den overhovedet kan "fange"
afspilleren.
Derudover alt hvad der ellers er sagt tidligere om lip-sync og generel kvalitet...
Mit sammenlignings grundlag er min gamle Panasonic til 2000,- og min
nuværende midlertidige Philips til ca. 1000,- Så prisen behøver altså
ikke at være 10 gange højere for at få noget mærkbart bedre.
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Min United DVD som en gang kostede fyrstelige 800kr. (nok 300 i dag) har aldrig været god kvalitet, hverken på lyd eller billed siden, men den æder alt og har aldrig hakket, haft nedbrud, gået i stykker eller andet! - INTET! ikke en gang én lille uregelmæssighed!
|
|
|
United er sjovt nok det mærke vi har haft færrest fejl med.. men indkøbsprisen har også ligget højere end på denver .. og det nye mærke hedder Finlux .. jeg er spændt på hvordan "kvaliteten" er på dem
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlux er da et gammelt hæderkronet finsk mærke witzel, dem skal man såmænd ikke pege fingre af, de laver tilogmed udmærkede tv også
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
finlux er da et gammelt hæderkronet finsk mærke
witzel, dem skal man såmænd ikke pege fingre af, de laver tilogmed
udmærkede tv også |
|
|
Ja den er sgu god nok. Vi havde da også et ok finlux TV i Merlin, da det var der jeg slog mine folder.
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
finlux er da et gammelt hæderkronet finsk mærke witzel, dem skal man såmænd ikke pege fingre af, de laver tilogmed udmærkede tv også |
|
|
ja absolut, det er også derfor jeg er spændt på kvaliteten af dvdafspilleren..
mine forældre har haft samme finlux tv i 15-16år .. strømforsyningen er skiftet en enkelt gang. ellers har der været 0 fejl..
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvivler på at Finlux laver DVD'er.....men de har nok lagt navn til en....  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Tvivler på at Finlux laver DVD'er.....men de har nok lagt navn til en.... |
|
|
du har nok ganske ret..
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis!
Mange af de billige produkter, som Denver, United, Ronin, Prosonic, Euroline og hvad de ellers kan finde på at kalde sig er jo oftest OEM-produkter. Dvs "no-name" produkter, som har fået f.eks. et Denver klistermærke på og en Denver menu lagt ind. Derfor ser man også ofte at samme DVD-afspiller føres under flere forskellige mærker. Spørgsmålet (eller forskellen om man vil) er vel så blot hvem der er bedst til at vælge mellem alle disse OEM-podukter?
HiFi-klubben er startet med billig mærket Argon (og herunder en DVD til 800kr), hvor de mener at have valgt det bedste blandt OEM-produkterne. Om det så virkeligt er bedre eller ej skal være usagt, men mon ikke der selv inden for OEM produkter findes forskellige prisklasser/kvaliteter?
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk på at også mange af de "store" mærker (Eks. JVC, etc.) får maskiner fra samme OEM leverandører til deres billigste modeller. Prisen er bare ikke i bund her, du betaler derfor udelukkende for navnet her....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
| Husk på at også mange af de "store" mærker (Eks. JVC, etc.) får maskiner fra samme OEM leverandører til deres billigste modeller. Prisen er bare ikke i bund her, du betaler derfor udelukkende for navnet her.... |
|
|
Nu skal jeg ikke lige kunne udtale mig om JVC, men man skal huske mht. OEM-produktion, at ham der betaler mest får de bedste produkter. At to apparater kommer samme sted fra betyder derfor langtfra at de er ens - hverken i ydelse eller holdbarhed. Det er især kineserne der er dygtige til det her - de spytter en hulens masse komponenter ud på ingen tid, hvilket gør det ekstremt billigt at producere. Fejlprocenter og tolerancer er relativt store, af hensyn til den billige produktion. Til gengæld har de helt styr på _hvor_ store, og hvad der virker og hvad der ikke gør. Derfor kan de ganske enkelt sælge de fejlfri til de kunder der vil betale mest. Mht. DVD-afspillere, så er der en del efterhånden der fokuserer meget på hvilket chipset afspilleren er bygget omkring. Men at to afspillere er lavet omkring samme chipset betyder langtfra at de er ens. Jeg har naturligvis ikke kendskab til samtlige afspillere i verden, men jeg har da endnu ikke hørt om en bambus-afspiller der skulle være identisk med Pioneer DV 370, f.eks. Og jeg kan sige så meget at i det sekund Pioneer flyttede produktionen af DVD-afspillere til kina, faldt fejlprocenten _drastisk_. Før den tid var fejlprocenten på DVD-afspillere generelt relativt høj (fra alle producenter). I dag oplever jeg meget få fejl på DVD-afspillere, _specielt_ Pioneer's, men også Yamaha, Philips og Sony. Jeg har ikke hands-on erfaring med bambus-afspillerne, men jeg har ikke ligefrem indtryk af at de generelt er særligt stabile.
Konceptet er måske nemmest at forstå på fladskærme: Folk har en tendens til at mene at to skærme med samme panel er "ens". Udover de forskelle der er på alt andet end lige panelet, så er der den vigtige faktor omkring fejlprocent: LCD-paneler produceres i store plader, som så splittes op i en masse små paneler. Ham der betaler mest får de mest fejlfri paneler, og kan dermed tilbyde kunderne en større sikkerhed mod pixelfejl. Køber man et tv fra en billig-producent med et givent mærke panel, er man næsten 100% sikker på flere fejl end fra en mærkevare-producent der anvender samme panel. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. finlux kan jeg fortælle at finlux tidligere var lig med nokia, men det er ved at være samme historie som sansui: de får kun sat navn på oem produkter nu, men den dvd der var i bl.a. merlin for 1½ år siden, var da ok (ydede _mistænkeligt_ meget som en jvc xv-n212...)
men der er efterhånden mange mærkevareproducenter der køber oem-produkter. for at holde prisen nede, men også fordi almindelige mennesker ikke kan se forskellen. Her tænker jeg bl.a. på den test der var i rene ord for pengene, hvor de konkluderede at en bambus afspiller til 500 kr var ok. De testede på et 18 år gammelt fjernsyn med det vedlagte compositekabel. Det er klart at når der ingen mulighed er for at udnytte selv bambusmaskinens ydelse, så vil det jo være spild at købe en maskine med progressive scan, DD dekoder osv.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|